Методична розробка уроку в/н. Тема: "Звичайні штукатурки"

Про матеріал

Методична розробка підсумкового уроку-гри «Звичайні штукатурки» розроблена за типом комплексного застосування умінь, знань, навичок учнів

В ній здійснена спроба на підставі практичної демонстрації та теоретичних питань перевірити професійну самостійність учнів, засвоєння знань учнів з попередніх тем; здійснити перевірку учнів самостійно організовувати робоче місце,підібрати необхідні інструменти, приготувати розчин , виконати завдання по штукатуренню поверхонь. Велика увага приділяється мотивації діяльності учнів, перевірці набутих практичних знань та застосування їх на практиці

Методична розробка уроку адресована майстрами виробничого навчання та викладачами спецдисциплін будівельного напрямку ПТНЗ

Перегляд файлу

Міністерство  освіти  і науки України

Державний навчальний заклад

«Чортківське вище професійне училище»

 

 

 

 

 

 

Методична   розробка

уроку виробничого навчання:

за спеціальністю: “  опоряджувальник будівельний 

 

Підсумковий урок-гра

по темі:

   «Звичайні  штукатурки»

 

 

 

 

                         Розробив:  Майстер в/н

                                                                                      Бахур І. М.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

смт. Заводське   2016  рік.

Анотація

  Одним з головних напрямків діяльності майстра виробничого навчання є творчий підхід до процесу навчання. Здається, неможливо прогнозувати сьогодні характер праці майбутніх фахівців, але немає сумніву в тому, що їм стануть у пригоді вміння та навички, які дають змогу сприймати нову інформацію, самостійно аналізувати і діяти. Треба шукати такі методи, які допоможуть створити на уроці ситуацію для розвитку навичок. Відпрацювання таких умінь і навичок на уроках виробничого навчання допомагають активні методи роботи. Нові варіанти проведення уроків традиційних типів, включення в  їх структуру елементів дидактичних ігор вносять у процес навчання елементи новизни, несподіванки, роблять процес засвоєння знань більш легким і цікавим, що сприяє підвищенню ефективності педагогічного процесу. Тому досвід використання таких методів необхідно вивчати і розповсюджувати.

З огляду на зміну ситуації в економіці на ринку праці,  система навчання змушена набувати нового змісту, який виражається не в інструктуванні, як було зазвичай, а в формуванні вмінь і навичок. Майстер не тільки надає певну інформацію, а й спонукає для роздумів і знаходження оптимальних  рішень. Постановка завдань, які базуються на суперечності, в процесі дискусії допомагають вибрати оптимальний варіант їх розв’язання, й формують вміння співпрацювати і логічно мислити

           Методична розробка підсумкового уроку-гри  «Звичайні штукатурки» розроблена за типом комплексного застосування умінь, знань, навичок учнів

            В ній   здійснена спроба на підставі практичної демонстрації та теоретичних питань перевірити   професійну самостійність учнів, засвоєння знань  учнів з попередніх тем;  здійснити перевірку  учнів  самостійно організовувати робоче місце,підібрати необхідні інструменти, приготувати розчин , виконати завдання по штукатуренню поверхонь. Велика увага приділяється мотивації діяльності учнів, перевірці набутих практичних  знань та застосування їх на практиці

         Методична розробка уроку  адресована майстрами виробничого     навчання та викладачами спецдисциплін будівельного напрямку ПТНЗ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

 

  1. Анотація
  2. План-конспект уроку в/н
  3. Додатки до проведення конкурсів
  4. Рекомендована література

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

виробничого   навчання

з спецдисципліни “Штукатурні роботи”

за   професією:

Опоряджувальник

 

Тема  програми :     Штукатурні роботи

 

Тема   уроку   :   Підсумковий урок по темі «Звичайні штукатурки»                                            

  1. навчальна мета:  закріпити  в  учнів  знання  та  навики  при виконанні звичайних штукатурок,  та  дотримання  учнями  безпечних  умов  праці  і  трудової  дисципліни.
  2. виховна мета: виховати творче ставлення до праці й навчання, охайність під час роботи , привити навики  культури  виробництва , дисциплінованість, відповідальність та взаємодопомогу акуратності  в  роботі.
  3.   розвиваюча мета: розвивати логічне мислення, творчий підхід до роботи, як засіб виховання стійкої професійної зацікавленості. Вміння приймати правильні рішення при виникненні виробничих проблем

Тип уроку:  урок застосування знань , умінь і навичок

Вид уроку:  ділова гра.

Матеріально—технічне  забезпечення  уроку : ящики з розчином,  відра, лопати, штукатурні лопатки , ковші,терки,пів терки,правила, контрольно-вимірювальний інструмент  , набір технологічного лото, тести ,картки –завдання, кросворди.

 

Структура уроку

  1. Організаційно-вступна частина уроку
  2. Вступний інструктаж
  3. Поточний інструктаж
  4. Заключний інструктаж

 

Хід уроку виробничого навчання

 

І. Організаційно-вступна частина уроку (3-5 хв.)

1) взаємне вітання;

2) перевірка наявності учнів на уроці , рапорт старости групи

3) перевірка зовнішнього вигляду учнів, наявності робочої форми;

4) організація готовності уваги учнів до уроку;

 

ІІ. Вступний інструктаж (1 год)

Закінчили  вивчати тему «Опорядження поверхонь звичайними штукатурками» і сьогодні проведемо підсумковий урок по даній темі

Урок – гра

 Представлення команд

 Кожний учасник розповідає про себе художню розповідь,                                    використовуючи саморекламу, дещо додаючи хвалькуватості, але цікаву, дотепну і досконалу.

Назва бригади, (пояснення назви) емблема.

Перевірку знань проведемо у вигляді конкурсів між бригадами. Оцінювання конкурсів виконуватиметься монетами та сувенірними купюрами. Правильні відповіді членів бригад, за які можна поставити оцінку 10-12 балів, видається монета в одну гривню. Членам бригад, відповідь яких оцінюється - на 7-9 балів, видається монета в 50 копійок.

Облік за наданням правильних відповідей ведуть члени журі.  Т.Я.- буде вести облік за членами бригад, а решту членів журі , ведуть облік за бригадами та капітанами

 За перемогу в конкурсі  бригаді,  видається сувенірні купюри 100 доларів, а за ІІ  місце – 50 доларів. Відповіді нижче семи балів до уваги не беруться. Капітану бригади який був активний в усіх конкурсах видається «золота» фішка. (Після завершення усіх конкурсів всі члени бригад які «назбирали» монет, обмінюють їх на виставлення балів. Наприклад: 5 монети х 1 грн. =    10 балів, 8 монет по1 грн. = 11 балам, 12 монет по 1 грн. = 12 балам.  5 монет номіналом – 50 коп.= 7 балам. 7 монет по50 коп = 8 балам. 9 монет по 50 коп. = 9 балам

І  конкурс –Фахової майстерності.

Умови конкурсу. Група ділиться на дві бригади. (по журнальному списку). Для  цього конкурсу з кожної бригади потрібно по два  учасники.

Для виконання даного конкурсу  кожний з учасників  підходить до майстра в/н і отримує картку –завдання в якій вказано зміст та об’єм завдання для   бригади №1 та 2 :

Завдання для учасника 1 – виконати фрагмент штукатурення стіни штукатурною лопаткою  способом «зліва-на право» з виконанням внутрішнього кута.

 Поштукатурити необхідно максимально можливу площу поверхні стін

 На виконання завдання виділяється до 1 год. часу

       Завдання для учасника 2 – виконати фрагмент штукатурення стіни за допомогою ковша  способом «справа-на ліво» з виконанням внутрішнього кута. (При виконанні лузга можливе використання способу накидання розчину «зліва-на право»)

 Поштукатурити необхідно максимально можливу площу поверхні стін.

На виконання завдання виділяється до 1 год. часу

Завдання для учасника №3 та 4 , аналогічні 1 та 2 учасника з першої бригади

За правильністю виконання даного завдання  спостерігають члени журі

ІІ конкурс «Розминка» Питання учні готують заздалегідь як домашнє завдання. (Питання стосуються теми «Звичайні штукатурки»)

Умови гри. .

Капітан кожної бригади по порядку задає питання членам  іншої бригади по черзі.  Перемагає та бригада, яка дасть правильні відповіді на більшу кількість запитань

ІІІ конкурс – «Розв’язати кросворд»

Умови гри. Для участі в конкурсі з кожної бригади беруть участь по 2 учасники. Бригади обмінюються заготовленими кросвордами по темі «Звичайні штукатурки» і розгадують . Перемагає та бригада , яка швидше розв’яже кросворд свого суперника.

(Правильність розв’язання кросворду перевіряють члени журі)

В той час коли частина учнів розв’язують кросворд  пропонується з тими учнями які не задіяні в даному конкурсі провести IV конкурс  «Показуха»

Майстер викликає по черзі по одному учаснику від бригад і пропонує витягнути один із запропонованих варіантів для показу: 1- мімікою та жестами,  2-відтворити  голосом звуки .

Наприклад: пофантазуйте та покажіть мімікою та жестами:

карточка – завдання  для учасника бригади №1

       дію – людину яка переколочує розчин

інструмент – ватерпас, висок

професія -   гіпсокартонщик,

відтворити голосом звуки:

        спів солов’я, працюючий будівельний міксер

карточка – завдання  для учасника бригади №2

       дію – учня який працює на уроці креслення

інструмент – сокіл , відро

професія -    плиточник

відтворити голосом звуки:

        шторм на морі, роботу відбійного молотка

 V конкурс: "Будь уважний!"      Скласти         «Алгоритм»

Викликаються по одному учаснику від кожної бригади і видається карточка - завдання, на яких написані операції технологічного  процесу  простої, покращеної та високоякісної штукатурки

Завдання:

Швидко і правильно скласти  послідовність виконання технологічних операцій певного виду штукатурки, використовуючи при цьому  картку –завдання та підготовлені номери.  Номери необхідно приклеїти на запропоновану стрічку класної дошки у правильній послідовності

Перемагає та команда, учасник якої швидше і правильно складе алгоритм.

 (Картка завдання додається)

  VI конкурс (домашнє завдання) «Фото-загадка»

 Кожна з бригад по черзі одна одній показують заготовлену «фотозагадку» (фотографію про одну із найвищих будівель світу)

Перемагає та бригада, яка дасть найповнішу відповідь про будівлю (назву будівлі, місце розташування, її висоту, кількість поверхів, і т.д.)

Далі, майстер в/н показує для учасників двох бригад  дві фотографії з майже однаковими статуями , і запитує що між цими фото спільного.

Відповідь дають учні які першими піднесуть руку про готовність дати відповідь. Перемагає та бригада  яка відповість найбільш вдало

 (Одне фото - статуя Ісуса Христа в Ріо-де-Жанейро, Бразилія, інше фото - статуя Ісуса Христа  відкрита в місті Свебодзіні на заході Польщі додаються).

                       VІІ конкурс «Вікторина» Гра „Технологічний бій”

Умови конкурсу. Майстер задає питання групі. Хто швидше підніме руку, той дає відповідь і отримує відповідну монету. Перемагає та бригада, у якої більша кількість монет.

Питання «Вікторини»:

Елементи будівлі

 1 Підземна частина будівлі, що сприймає навантаження і передає на основу називається…..            

 2 Нижню площину фундаменту, яка опирається на основу називають………. (підошвою)                                             

 3 Частина фундаменту , що виступає по горизонталі за поверхню землі, називають….(цоколем)                                        

 4 Стіни бувають ….. (внутрішні та зовнішні)                                                          

        5 Зовнішні стіни призначені для…..(захисту від атмосферних впливів)                                                                

       6 Внутрішні стіни призначені для ….. (поділу внутрішнього простору будинку на окремі приміщення)

       7 Елемент стіни , який перекриває проріз називають…….(перемичкою)

       8 Ділянка стіни розташована між прорізами називають…..(простінком)

       9 Невисока частина стіни, яка огороджує дах називають …….(парапетом)

      10 Горизонтальні конструкції, що поділяють простір будівлі на поверхи називають….(перекриттям)

      11 Залежно від розміщення  перекриття може бути …(підвальним, міжповерховим і горищним)

 

Штукатурні роботи

     1  За якістю виконання звичайна штукатурка  буває…….. (простою, поліпшеною і високоякісною)

  2  Штукатурні розчини  бувають ..(прості та складні)

  3  Простими розчинами називають розчини ……. (в яких один в’яжучий матеріал)

  4  Складними розчинами називають розчини ….( в яких два і більше в’яжучих матеріали)

  5  Розчин з недостатньою кількістю в’яжучого матеріалу називають……(пісним)

  6  Розчин з надмірною кількістю в’яжучого матеріалу називають …….(жирним)

  7  Які  матеріали служать в якості в’яжучих в штукатурних  розчинах (вапно,гіпс,цемент)

  8  Основним заповнювачем для звичайних штукатурних розчинів  є ………(пісок)

  9  Пластичним називають  розчин , який …….( легко розрівнюється на поверхні штукатурним інструментом, не утворюючи щілин)

 10  Проста штукатурка складається з ……. шарів (обризк , грунт)

 11  Покращена штукатурка складається з ….. шарів (обризк, грунт, накривка)

 12  Чим відрізняється покращена штукатурка від високоякісної….(товщиною, способом виконання  та якістю)

 13  Яка товщина простої штукатурки ……(до12 мм

 14 Розчин на поверхні можна наносити за допомогою …….(ковша,штукатурної лопатки,соколом,кельмою)

 15 Що таке усенок? (зовнішній кут)

 16  Яка тривалість робочого дня для підлітків 15-16 років? (4год)

 17 Яка тривалість робочого дня для осіб 16-18 років? (6годин)

 18  Вантаж якої ваги вам (тобто юнакам15-17 років) дозволяється піднімати та переміщувати? (12.6кг)

 19   В  якому віці допускаються до роботи на висоті учні ПТНЗ? (в 17 років)

              20  Яких правил БП мають дотримуватись учні ПТНЗ перебуваючи на будівельному майданчику?

 21  Як обладнують робочі місця, розміщені над землею вище ніж 1м? (обгороджують поруччям заввишки не менше як 1 м і бортовою дошкою)

 22 Які інструменти використовують для провішування поверхні стін?(висок, рейка з виском або рейка з рівнем, молоток)

 23 В яких випадках  цегляні й бетонні поверхні перед штукатуренням насікають? (якщо немає достатньої шороховатості)

24  Для чого провішують поверхні ? (для визначення нерівностей на поверхні стіни)

25  В яких випадках набивають металеву сітку або роблять плетіння із дроту по цвяхах?(у місцях потовщеного штукатурного шару(більше ніж 2см), чи на стиках дерев’яної і кам’яної поверхонь)

26 Що необхідно зробити щоб  штукатурний шар міцно тримався на поверхні,  ( вона має бути шорсткою)

 27  Які способи нанесення розчину вам відомо (намазування та накидання)

 28  Другий шар штукатурки називається …… (грунт)

                 VІІI конкурс «Відгадай загадку» , розкажи прислів’я

Загадки

Хто скоріше відгадає загадку підносить руку. Перемагає хто вгадає більше загадок

  1. По сусідству живуть , а одне одного не бачать  (вікно)
  2. Зуби є, а рота немає (пилка)
  3. Хто в руки не візьме – по голові б’є (цвях)
  4. Через воду переводить, тільки з місця сам не сходить (міст)
  5. Що росте без кореня? (камінь)
  6. Що росте на камені ? (пісок)
  7. Не горить , а гасити доводиться (вапно)
  8. Хто найбільшу шапку носить?  Той в кого голова найбільша
  9. Чому корова лягає? Бо не вміє сидіти
  10. З якого посуду не їдять? З порожнього
  11. На яке питання не можна відповісти «Так» Ти спиш ?
  12. Три зайця, скільки буде вух? Два
  13. Куди цвях били як Київ будували? В головку
  14. Куди ми найбільше ходимо? Вперед

           15 Василь кинув  Іванові  15 штук яблук, і той зловив їх усіх разом. Як це могло статися? мішку)

            16. За що учня виганяють з класу? (за двері)

           17 Коли чорній кішці найлегше пробратися у хату? (Коли двері відчинені)

 Після учні по черзі вимовляють прислів’я про працю Перемагає команда яка більше назве прислів’їв (Домашнє завдання)

Веселі питання на знання прислів'їв і крилатих фраз про професії «Обери правильну відповідь»

                                           Питання задає майстер конкретному учню
          До представників якої професії краще всього підходить прислів'я «Не місце красить людину, а людина місце»?  (Малярі.)

 Представник якої військової професії, згідно прислів'ю, помиляється лише один раз?  (Сапер.)

 Не боги горщики обпалюють, а ... Хто? (Гончар.)

 Як закінчується  усім відоме прислів'я: «Робота не вовк, ...»?
( Робота не вовк, в ліс не втече.)

 Завершіть  відоме  прислів'я: «Терпіння і труд все ...»:
А. Разотрут. В Перетруть.
Б. Витруть.  Г Притрут.
 Як закінчується прислів'я: «Землю красить сонце, а людину...»?
А. Перукар. В Гример.
Б. Манікюрниця. Г Праця.
 Як працюють ледарі?
А. Піднявши комір. В  Абияк.
Б. Розшнурував черевики. Г. Розстебнувши ґудзики.
 Закінчіть  прислів'я: «Будеш лінуватися – дізнаєшся про ...»
А. Батіг. В. Директора.
Б. Голод. Г. Насолоду.
 Звідки не витягнеш рибку без праці?
А. З акваріума. В. З морозилки.
Б. Зі ставка. Г. З пелікана.
 Як кажуть про маленької зарплати чи стипендії?
А. Кошенята намяукали. В. Кішка намила.
Б. Кіт наплакав.  Г. Котові на чоботи.
 Хто кого, згідно українським прислів'ям, бачить здалеку?
А. Бджоляр бджоляра. В. Рибак рибака.
Б. Мисливець мисливця. Г. Астроном астронома.
 Як закінчується  прислів'я: «Один у полі ...»?
А. не орач. В. не футболіст.
Б. не воїн. Г. не агроном.
 Вставте професію  прислів'я: «У семи ... дитя без ока»:
А. Вчителів. В. Няньок.
Б. Окулістів. Г. Тренерів.
 Ким, згідно  прислів'ям, є людина для свого щастя?
А. Кравцем. В. Ковалем.
Б. Приборкувачем. Г. Програмістом.
 Яка професія пропущена в прислів'ї: «Без кліщів ..., що без рук»?
А. Стоматолог. В. Коваль.
Б. Арахнолог. Г. Інфекціоніст.

                   IХ конкурс Підрахуй площу та визнач об’єм розчину

Завдання  для двох учасників з різних бригад.

Підрахувати площу вказаного майстром приміщення і витрату матеріалу для виконання покращеного штукатурення стін

Підрахувати площу вказаного майстром приміщення і витрату матеріалу для виконання високоякісного штукатурення стін (картка завдання додається)

Х Конкурс «Вікторина» Обери правильну відповідь

Конкурс на швидкість . Хто швидше вибере правильну відповідь

1. Як перекладається з давньогрецької слово «архітектор»?
а) Старий скульптор
б) Головний художник;
в) Мудрий геометр;
г) Головний будівельник;

2. Як називається архітектурно оформлений вхід у будівлю?
а) Сайт;
б) Портал;
в) Блог;
г) Форум.
3. Як називається найстаріший інструмент штукатура для перенесення та намазування розчину?
а) Ворон;
б) Сокіл;
в) Сорока;
г) Стриж.
(Колись це пристосування було дерев'яним, потім його стали виготовляти з алюмінію. З сокола робочий брав розчин штукатурною лопаткою і накидав на стіну.)
4. Як називали будівельника в старовину?
а) Бондар;
б) Бортник;
в) Зодчий;
г) Керманич.

 приблизно з 10-го століття стали зводитися і кам'яні споруди. Назва нової професії походить від будматеріалу, з якого робилась цегла, - глини. У той час слово «глина» звучало як «зъдъ», або «зод». Звідси і назва професії - зодчий.)

5. Хто з призедентів країн за своєю основною професією був будівельником?
а) Кравчук;
б) Меркель;
в)  Єльцин;
г) Порошенко

8. Як називається опорна стіна будинку?
а) Везуча;
б) Несуча;
в) Стрибаюча;
г) Висяча.
(Несуча стіна служить опорою для балок і панелей перекриття.)

9. Назвіть співвітчизника найзнаменитішої у світі стіни.
а) Німець;
б) Українець;
в) Китаєць;
г) Італієць.
(Велика Китайська стіна, видна навіть з космосу.)

10. Як називається подвійний альбом англійської рок-групи «Пінк Флойд»?
а) «Фундамент»;
б) «Цоколь»;
в) «Стіна»; («The Wall», 1979 р.)
г) «Дах».
 

11. Як називається будівельна машина для переміщення вантажів за допомогою рухомого каната (ланцюга)?
а) Воронка;
б) Лебідка;
в) Журавель;
г) Сорока
12. З ким у парі працює кранівник при підйомі, переміщення будівельних вантажів?
а) Водопровідник;
б) Штукатур;
в) Стропальник;
г) Нормувальник.
(Стропальник - робітник виконує обв'язування вантажів для виробництва вантажних-розвантажувальних робіт спільно з вантажопідйомним механізмом. Назва професії походить від слова «строп» - переважно металевого троса з петлями, використовується для підвішування вантажу до гака підйомного крана.)

13. Що говорить  (стропальник) кранівникові, коли що-небудь треба опустити вниз?
а) Віра!
б) Майна!
в) Земля!
г) Андеграунд

14. Яка з цих команд НЕ з будівельної лексики?
а) Віра!
б) Майна!
в) Харе!
г) Від гвинта!
(Вира! - піднімай, Майна! - опускай, Харе! - стоп. Спеціальні професійні слова дозволяють розрізняти команди, що подаються навіть при сильному шумі. А Від гвинта! - це команда, яку льотчик гвинтового літака голосом подає перед запуском двигуна, щоб випускає авіатехнік відійшов від початківця обертання гвинта.)

15. Як називається ручна електрична машина для перемішування розчину?

а) Мішалка.

б) Колотилка.

в) Блендер.

г) Міксер.
16. Що маляр використовує для зовнішніх робіт?
а)  Гамак.
б) Люльку.
в) Батут.
г) Ходулі.
(Люлька - це невеликий поміст для підйому будівельних робітників і матеріалів.)
17. Над якою цифрою на клавіатурі комп'ютера розташований значок «дах»?
а) Над цифрою 3;
б) Над цифрою 6;
в) Над цифрою 8;
г) Над цифрою 0.
18. Хто з літературних героїв жив на даху і вважав себе найкращим у світі будівельником?
а) Карлсон;
б) Лускунчик;
в) Барон Мюнхгаузен;
г) Дядя Стьопа.

19. Як називаються надійні конструкції, які використовуються в будівництві промислових будівель, спортивних споруд, мостів?
а) Ферма;
б) Ранчо;
в) Фазенда;
г) Хутір.
20. Який з цих архітектурно-будівельних термінів утворений від імені архітектора?
а) Горище;
б) Мансарда;
в) Пентхаус;
г) Лоджія.
(Мансарда - це житлове приміщення горищного типу. Популярність будинку з подібною архітектурою приніс француз Франсуа Мансар своєю роботою в Парижі середині XVII століття. У 1630 році він вперше використав підпокрівельний горищний простір для житлових і господарських цілей. З тих пір горищний поверх під скатної крутий зламаним дахом носить назву «мансарда» - за іменем архітектора).
21. Для спорудження яких  конструкцій будівлі опалубка НЕ застосовується?
а) Фундамент;
б) Стіна;
в) Перекриття;
г) Покрівля.
(Опалубка - це тимчасова форма (зазвичай дерев'яна) для бетону, залізобетону і подібних матеріалів, яка зводиться прямо на місці будівництва.)
22. Які конструкції будівлі бувають натяжними?

а) Вікна;

б) Стіни;

в) Стелі;

г) Підлоги.

(Натяжні стелі. Вони допомагають приховати будь-які нерівності, дефекти, комунікації, не вимагають догляду і косметичного ремонту  протягом всього терміну експлуатації. Натяжні стелі завоювали популярність в усім світі ще й завдяки різноманітності розмірів, форм і колірних рішень.)
23.Скільки поверхів було в першому хмарочосі, збудованому в 1883 році в Чикаго, США?
а) 11;
б) 15;
в) 17

г) 2 
(Це був Чикаго хоум іншуранс білдінг. Він мав всього 11 поверхів. Перший же       

 «справжній» хмарочос був зведений в 1913 році в Нью-Йорку і мав уже 60 поверхів.)    

 

ХІ Конкурс командний історія  з власного досвіду або вигадка (про порушення правил Б.П.) Домашнє завдання наприклад:

                         Бригада №1                Оповідання

              Одного зимового дня учні нашої групи  після уроків вирішили піти на прогулянку. Вони зібрались в центрі міста , а тоді гуртом  пішли однією з вулиць. В кінці вулиці  велось будівництво будинку. Один з учнів запропонував  зайти на дане будівництво. Не всі підтримали цю ідею але перемогла настирливість. Група розділилась  Одні пішли на будівельний майданчик , інші повернулись назад до центру міста.

           Звичайно будівельний майданчик був загороджений дерев’яним парканом, але це не склало ніяких перепон для хлопців. Вони вибили декілька дощок в паркані  і пробрались на будову. У будинку звичайно було холодно і один з учнів вирішив розпалити вогонь , в той час інші хлопці  хотіли пожартувати  над   тим хто розпалив вогонь, і почали кидати петарди у вогонь Все обійшлося  добре.  Всі посміялися  і пішли  . Гуляючи по будинку  хлопці побачили через вікно – риштовку і вилізли на неї  , в той час хлопець над яким  хлопці жартували біля вогнища, почав розгойдувати  риштовку. Побачивши його хлопці котрі стояли на риштовці почали кидати в нього розчином який знайшли на риштовці. Конструкція витримала перевірку на міцність . Всі повернулись до дому  не в гарному настрої.

                                           Бригада №2  Оповідання

Одного разу  наша група зібралась  на відпочинок  в Карпати. Їдучи в автобусі було дуже весело Хлопці весь час казали водієві щоб той частіше зупинявся,  бо вони хочуть курити Приїхавши на місце  всі пішли поселятися . Йдучи до готелю всі дуже раділи і голосно галасували

В той час декілька учнів  пішли до річки на якій робили селфі на фоні бурхливої річки. Після поселення декілька учнів  пішли через ліс в гори На вечір всі зійшлися до готелю та включили голосно музику. Влаштували під готелем дискотеку на яку запросили місцевих дівчат, та пригощали їх пивом та вином. Вечірка вдалася на славу. Пізно вечером частина учнів  полягали спати , а дехто ходив по коридорах і голосно розмовляв з місцевими дівчатами .

ХІІ конкурс капітанів

Майстер виробничого навчання. Пам’ятайте, що від вашої правильної дії і вирішення проблемної ситуації, залежить життя ваших товаришів

Завдання капітану №1.

Працюючи на столі,  ваш товариш оступився і впав. При цьому отримав відкриту рану, з якої витікала кров з великою швидкістю.

Ваші дії:

Завдання капітану №2.

Висвердлюючи отвір в стіні для кріплення рейки, учень непередбачено зачепив електричний провід, який проходив в стіні і був під напругою. Учень не випускаючи електродрилі з рук, немов «прикипів» до стіни

Ваші дії:

ХІІІ конкурс «чорний ящик»

«Вгадай інструменти».

 1 Вона буває великою і малою, вона призначена для змочування водою, миття інструментів (щітка)

 2. Нею труть та шинкують (терка)

 3. Складається вона з сталевого полотна, держака з коліном, дерев’яної ручки насадженої на держак, нею - насипають, перемішують сухі суміші та розчини , накидають та намащують (штукатурна кельма)

 4. Він складається із чашки, держака та дерев’яної ручки з гачком (штукатурний ківш)

    Відгадати на ощуп   (Водяний рівень,маленький звичайний рівень)

 

ХІV  Конкурс «Блеф-тур»

Я ставлю питання, а ви маєте визначити правда це чи ні?

Відповідь даєте одним словом так чи ні.

  1. Чи правда, що у Японії учні на дошці пишуть пензликом із кольоровим чорнилом? (так)
  2. В Австралії застосовують одноразові шкільні дошки? (ні)
  3. Авторучка була винайдена ще в давньому Єгипті? (так)
  4. Кулькову ручку спочатку використовували тільки військові льотчики ? (так)
  5. В Африці випускають вітамінізовані  олівці для дітей, які мають звичай гризти що завгодно ? (так)
  6. До деяких видів кольорових олівців додають екстракт моркви для більшої міцності грифеля? (ні)

   7. Чи правда що? До початку штукатурних  робіт в будинку, що споруджується, повинні бути виконані такі роботи: закінчено влаштування даху над секцією, в якій мають розпочатися опоряджувальні роботи; закінчено всі загально-будівельні та спеціальні роботи; встановлено та закріплено перегородки, віконні та дверні коробки; змонтовано вентиляційні короби і сміттєзбірники;

  8.  Чи правда що? будівельний висок - використовують для провішування поверхонь і провірки їх горизонтальності.

   9.   Чи правда що?  при штукатурних роботах використовують: пилку, сокиру,  кусачки, кліщі, рашпіль тощо

10  Чи правда що ? Молоток   масою  2 кг використовують при  штукатурних роботах

11 Чи правда що? В залежності від призначення виготовляють правила прямі та криві

ІІІ. Поточний інструктаж (5 год)

Під час практичної роботи учнів майстер виробничого навчання проводить цільові обходи робочих місць учнів з метою:

  • простежити за своєчасним початком роботи учнів та організацією робочих місць;
  • перевірити правильність виконання трудових прийомів;
  • простежити за дотриманням правил безпеки праці;
  • провести командний поточний інструктаж з безпеки праці в навчальній майстерні
  • перевірити правильність виконання прийомів приготування розчину;
  • перевірити правильність прийомів виконання фактурного опорядження ;
  • перевірити вміння учнів користуватися інструкційно-технологічною картою;
  • звернути увагу на самостійне виконання робіт учнями;
  • конкретно з кожним учнем обговорити елементи декоративного опорядження , які він пропонує для надання поверхні більш оригінального вигляду;
  • надати допомогу учням, яким важко підібрати елементи опорядження для надання поверхні оригінальності;

.   перевірити  якість виконання  робіт, оцінити роботу  учнів.

 

ІY. Заключний інструктаж (10 хв.)

 

  1. Підвести  підсумки  роботи  за  день.
  2. Повідомити  та  обґрунтувати  оцінки  учнів.
  3.   Відмітити  зразкові  роботи  учнів , звернути  увагу на  допущені  помилки вказати  їх  причини .

                  4.  Видача  домашнього  завдання

    5    Прибирання  робочих   місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        Додатки для проведення конкурсів

 

    Екран успішності бригад   для підрахунків балів членами жюрі

Назва

бригад

Назви конкурсів

К-1

К-2

К-3

К-4

К-5

К-6

К-7

К-8

К-9

К-10

К=11

К-12

К-13

К-14

 

Сокіл

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З.У.Б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Конкурс: “Конкурс капітанів»

 

 

 Конкурс: “Конкурс капітанів»

 

Карточка-завдання капітану №1

Карточка-завдання капітану №2

Працюючи на столі,  ваш товариш оступився і впав. При цьому отримав відкриту рану, з якої витікала кров з великою швидкістю.

Ваші дії: (розповідь учня)

 

Висвердлюючи отвір в стіні для кріплення рейки, учень непередбачено зачепив електричний провід, який проходив в стіні і був під напругою. Учень не випускаючи електродрилі з рук, немов «прикипів» до стіни

Ваші дії: (розповідь учня)

 

 

 

 

 

Конкурс: « Підрахуй площу  та визнач  об’єм  необхідного  розчину»

 

 

Конкурс: « Підрахуй площу  та визнач об’єм необхідного розчину»

Карточка-завдання учаснику №1

Карточка-завдання учаснику №2

 

Підрахувати площу стін та визначити об’єм необхідної кількості розчину  для виконання покращеного штукатурення стін

(робоче місце №1)

 

 

Підрахувати площу стін та визначити об’єм необхідної кількості розчину  для виконання високоякісного штукатурення стін

(робоче місце №5)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                               Додатки для проведення конкурсів

 

 Конкурс  «Показуха»

 Конкурс  «Показуха»

Карточка-завдання учаснику №1

Карточка-завдання учаснику №2

 

пофантазуйте та покажіть мімікою 

                  та жестами:

  дію – людину яка переколочує розчин

  інструмент – ватерпас, висок

  професія -   гіпсокартонщик

    відтворити голосом звуки:            

спів солов’я, працюючого  

будівельного міксера

 

 

пофантазуйте та покажіть мімікою  

                та жестами:

 дію – учня який працює на уроці    

 креслення

 інструмент  сокіл, відро

 професія -   плиточник

           відтворити голосом звуки:

  шторм на морі, роботу відбійного молотка

 

 

 

  Конкурс

 Фахової майстерності.

 Конкурс

Фахової майстерності.

Карточка-завдання учаснику №1

Карточка-завдання учаснику №2

             Виконати фрагмент штукатурення стіни штукатурною лопаткою  способом «зліва-на право» з виконанням внутрішнього кута.

       Поштукатурити необхідно максимально можливу площу поверхні стін.

 На виконання завдання виділяється до 1 год. часу

  Робоче місце №3

       Виконати фрагмент штукатурення стіни за допомогою ковша  способом «справа-на ліво» з виконанням внутрішнього кута.  (Прийоми накидання розчину проводити лівою рукою, лузг можливо виконувати правою рукою)

       Поштукатурити необхідно максимально можливу площу поверхні стін. На виконання завдання виділяється до 1 год. часу  Робоче місце №2

 

 

 

 

                       Конкурс

 Фахової майстерності.

  Конкурс

Фахової майстерності.

Карточка-завдання учаснику №3

Карточка-завдання учаснику №4

             Виконати фрагмент штукатурення стіни штукатурною лопаткою  способом «зліва-на право» з виконанням внутрішнього кута.

       Поштукатурити необхідно максимально можливу площу поверхні стін.

 На виконання завдання виділяється до 1 год. часу

 Робоче місце № 6

       Виконати фрагмент штукатурення стіни за допомогою ковша  способом «справа-на ліво» з виконанням внутрішнього кута. (Прийоми накидання розчину проводити лівою рукою, лузг можливо виконувати правою рукою)

       Поштукатурити необхідно максимально можливу площу поверхні стін. На виконання завдання виділяється до 1 год. часу  Робоче місце №4

 

 

 

 

 

 

Додаток до конкурсу «Фотозагадка»

 

 

 

 

У світі не так багато християнських статуй, які були б настільки популярними та відомими, як статуя Ісуса Христа над Ріо-де-Жайнейро. 38 метрова статуя на 700-метровій горі Корковадо над містом стала справжнім символом не лише Ріо, але й всієї Бразилії. Більше мільйона туристів щорічно підіймаються на гору, аби побачити статую зблизька і помилуватися приголомшливим виглядом міста та затоки. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  Додаток до конкурсу «Фотозагадка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                      Найвища в світі статуя Ісуса Христа освячена і відкрита в місті Свебодзіні на заході Польщі. Висота статуї - 36 метрів, це на шість метрів більше знаменитої статуї Христа в Ріо-де-Женейро

                      Висота самої статуї - 33 метри - символізує роки життя Христа, ще три метри займає величезна корона. Ширина розпростертих рук - 25 метрів, вага пам'ятника - близько 440 тонн..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            Емблема команди №1

Назва команди  пов’язана з штукатурним інструментом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Емблема команди №2

Загін Умілих Будівельників

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до конкурсу»Алгоритм»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                  Додаток до конкурсу «Алгоритм»

Конкурс                         « Алгоритм»

Картка –завдання на виконання                           Картка –     завдання на виконання             

 послідовності   виконання  технологічних         послідовності  виконання технологічних

операцій при обштукатурюванні                                 операцій при обштукатурюванні

               Учасник №1                                                                       Учасник №2                                                                

Складіть в правильному порядку послідовність            Складіть в правильному порядку послідовність

 виконання     технологічних  операцій                                     виконання технологічних операцій                                                                                      

п/п

Технологічні операції, що виконуються при проведенні штукатурних робіт  (поліпшена штукатурка)

п/п

Технологічні операції, що виконуються при проведенні штукатурних робіт                        ( високоякісна штукатурка)

1

Розрівнювання нанесеного грунту (другого шару)

1

Нанесення оббризку

2

Провішування поверхонь

2

Підготовка поверхонь

3

Розрівнювання нанесеного ґрунту

3

Нанесення ґрунту

4

Нанесення накривного шару

4

Розрівнювання нанесеного ґрунту (другого шару)

5

Установлення маяків

5

Провішування поверхонь

6

Нанесення ґрунту

6

Нанесення накривного шару

7

Оброблення кутів

7

Затирання поверхні

8

Нанесення оббризку

8

Розрівнювання нанесеного ґрунту

9

Затирання поверхні

9

Установлення маяків

10

Нанесення ґрунту (другого шару)

10

Оброблення кутів

11

Підготовка поверхонь під штукатурення

11

Нанесення ґрунту (другого шару)

 

Картка –завдання на виконання правильної                    Послідовність  виконання 

послідовності   при обштукатурюванні поверхонь            технологічних операцій                                                

 Складіть в правильному порядку послідовність виконання      Відповідь до конкурсу «Алгоритм»                                                                                                                 

                                  технологічних операцій            

                                    Учасник №3         

п/п

Технологічні операції, що виконуються при проведенні штукатурних робіт  (проста  штукатурка)

п/п

Технологічні операції, що виконуються при

проведенні штукатурних робіт

1

Підготовка поверхонь

 

 

проста

поліпш

високоякіс

2

Провішування поверхонь

1

Підготовка поверхонь під штукат

+

+

+

3

Розрівнювання нанесеного грунту

2

Провішування поверхонь

+

+

+

4

Нанесення накривного шару

3

Установлення маяків

-

-

+

5

Установлення маяків

4

Нанесення оббризку

+

+

+

6

Нанесення грунту

5

Нанесення грунту

+

+

+

7

Оброблення кутів

6

Розрівнювання нанесеного грунту

+

+

+

8

Нанесення оббризку

7

Нанесення грунту (другого шару)

-

-

+

9

Затирання поверхні

8

Розрівнювання нанесеного грунту

-

-

+

10

Нанесення грунту (другого шару)

9

Оброблення кутів

+

+

+

11

Розрівнювання нанесеного грунту (другого щару)

10

Нанесення накривного шару

-

+

+

 

 

11

Затирання поверхні

+

+

+

 

 

Рекомендована література

 

  1. Остапченко Т.Є. Технологія опоряджувальних робіт:076 Підручник. – К.: Вища освіта, 2003.-384 с.:іл..
  2. Штукатурні роботи (інтегрований курс модульного навчання): Підручн. для проф..-техн. навч. закладів: В 2 ч./А.С.Нікуліна, С.О.Заславська, Н.Г.Ничкало та ін..; За ред.. А.С.Нікуліної. - Ч.І. та ІІ- К.; Вікторія, 2004.-384 с, + кольорова  вкладка.

Google             3          Інтернет ресурси                                       та     YouTube 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Представлення команди «З.У.Б.»

 

 

 

 

                                                                                                                                                      

 

                                                                           Видача завдання для конкурсу

                                                                                           «Фахової майстерності»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Учасник конкурсу профмайстерності

команди «Сокіл»  Митник Іван

 

 

 

 

 

 

Переможець конкурсу фахової майстерності

 Оліяр Іван  

                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Конкурс «Вирахуй площу»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                               Конкурс «Капітанів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Команда «Сокіл» у повному складі                                                                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Конкурс «Фотозагадка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                             Фото на згадку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Миколаївна Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Беркута Валентина Миколаївна
    Цікава, змістовна розробка уроку. Надасть можливість зацікавити та активізувати учнів на уроці.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Зелінський Володимир Ігорович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
6566
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку