Методична розробка уроку виобничого навчання на тему "Ознайомлення з моделлю жилету. Перевірка та дублювання деталей крою. Підготовка виробу до примірки"

Про матеріал
Методична розробка уроку виробничого навчання презентує крок виробничого навчання з професії «Кравець» на тему «Ознайомлення з моделлю жилету. Перевірка та дублювання деталей крою. Підготовка виробу до примірки» (КРВ 4.3: Виготовлення верхнього жіночого одягу (жилету, жакету, куртки) та призначена для надання теоретичної і практичної допомоги майстрам виробничого навчання, викладачам спеціальних дисциплін та учням закладів П(ПТ)О, які навчаються за професією «Кравець», кваліфікація 4 розряд, для виконання практичних завдань. У методичній розробці викладено форми і методи проведення уроку виробничого навчання, зміст технологічної послідовності підготовки жилета до примірки. Формуванню в учнів навичок самостійної роботи сприяють елементи перевернутого та змішаного навчання, вбудовані класичну структуру традиційного уроку виробничого навчання, які наведені у додатках до методичної розробки.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки

Полтавської обласної державної адміністрації

Професійно-технічне училище №31 м.Полтава

 

 

Методична розробка

уроку виробничого навчання на тему:

Ознайомлення з моделлю жилету. Перевірка та дублювання деталей крою. Підготовка виробу до примірки

 

для учнів, що навчаються за професією «Кравець»

Жилет в стиле классического блейзера - выкройка № 111 из журнала 4/2013  Burda – выкройки жилетов на Burdastyle.ru

Розробила

Майстер виробничого навчання

 Кінь Наталія Петрівна

 

 

м. Полтава 2020

ЗМІСТ

 

  1. Анотація.
  2. Вступ.
  3. План-конспект уроку виробничого навчання.
  4. Висновок.
  5. Список використаних джерел.
  6. Додатки.


АНОТАЦІЯ

Методична розробка уроку виробничого навчання презентує крок виробничого навчання з професії «Кравець» на тему «Ознайомлення з моделлю жилету. Перевірка та дублювання деталей крою. Підготовка виробу до примірки» (КРВ 4.3: Виготовлення верхнього жіночого одягу (жилету, жакету, куртки) та призначена для надання теоретичної і практичної допомоги майстрам виробничого навчання, викладачам спеціальних дисциплін та учням закладів П(ПТ)О, які навчаються за професією «Кравець», кваліфікація 4 розряд, для виконання практичних завдань.

У методичній розробці викладено форми і методи проведення уроку виробничого навчання, зміст технологічної послідовності підготовки жилета до  примірки. Формуванню в учнів навичок самостійної роботи сприяють елементи перевернутого та змішаного навчання, вбудовані класичну структуру традиційного уроку виробничого навчання, які наведені у додатках до методичної розробки:               Google презентація «Моделі жилетів» (Додаток 1), навчальний матеріал по темі, завчасно виданий учням в додатку Classroom (Додаток 2), тести (Google форми) «Підготовка жилету до примірки» (Додаток 4).

Методика проведення уроку виробничого навчання відповідає сучасним вимогам освоєння основної професійної освітньої програми для учнів, які навчаються за професією «Кравець».

 


ВСТУП

Головним завданням проведення уроку виробничого навчання є підготовка висококваліфікованого робітника, який володіє всіма засобами та методами сучасних технологій та є конкурентоспроможним на ринку праці.

Для формування професійних компетенцій учнів урок виробничого навчання на тему «Ознайомлення з моделлю жилету. Перевірка та дублювання деталей крою. Підготовка виробу до примірки.» побудовано за класичною структурою, але з використанням елементів перевернутого та змішаного навчання. Попередньо учням за допомогою сервісу Classroom видано навчальний матеріал для вивчення. Готуючись до уроку виробничого навчання, учні мають опрацювати теоретичну частину вдома, переглядаючи презентацію та вивчаючи супровідні матеріали. На етапі активізації опорних знань проводиться обговорення вивченого матеріалу, де майстер виробничого навчання виступає не як джерело інформації, а як модератор освітнього процесу. Під час роботи він визначає, наскільки добре розуміють тему окремі учні, і внаслідок цього може змінювати спосіб роботи з групою.

Активізація опорних знань зливається із введенням нової навчальної інформації, при цьому відбувається непомітне “входження” учнів у нову тему. Під час вивчення нового матеріалу активно застосовується і традиційний метод, а саме пояснення з демонстрацією зразків та прийомів виконання. Кращому засвоєнню навчального матеріалу сприяє використання мультимедійної презентації за темою уроку. Закріплення нової теми відбувається за допомогою тестування за допомогою Google форм «Підготовка жилету до примірки» та підготовки свого виробу до примірки, перевірка знань правил з охорони праці – за допомогою інтерактивної вправи «Ланцюжок». Після цього учні на уроці з майстром та одногрупниками виконують практичні завдання.

Під час самостійної роботи учням пропонується проаналізувати конкретні виробничі ситуації та використовувати всі матеріали, розміщені на сервісі Classroom, для самостійного виконання вправ, що сприяє розвитку інтелектуальної ініціативи, уяви, пізнавальної діяльності, незалежності, самодисципліни, навичок співпраці з іншими учнями.

План-конспект

уроку виробничого навчання

ГРУПА: № 22

ПРОФЕСІЯ: кравець

ДАТА ПРОВЕДЕННЯ: 25.11.2020

НАВЧАЛЬНИЙ МОДУЛЬ КРВ 4.3: Виготовлення верхнього жіночого одягу (жилету, жакету, куртки).

КОМПЕТЕНТНІСТЬ КРВ 4.3.2: Виготовлення жилету.

ТЕМА УРОКУ: Ознайомлення з моделлю жилету. Перевірка та дублювання деталей крою. Підготовка виробу до примірки.

МЕТА УРОКУ:

НАВЧАЛЬНА:

  • навчити учнів готувати до примірки жіночий жилет на підкладці;
  • сформувати знання та вміння з дублювання деталей, перенесення ліній на парні деталі у верхньому одязі, використовуючи прогресивні способи обробки;
  • розвинути навички і вміння виконання ручних, машинних та волого-теплових робіт із зазначеної теми відповідно до технічних вимог.

ВИХОВНА:

  • виховувати в учнів почуття відповідальності за виконану роботу при дотриманні трудової і технологічної дисципліни;
  • виховувати творчий інтерес до обраної професії;
  • сприяти формуванню в учнів навичок самостійної роботи при виконанні денного завдання, виробничої самостійності.
  • спонукати учнів до бережливого ставлення до обладнання, матеріалів, економії електроенергії, раціонального використання робочого часу.

РОЗВИВАЮЧА:

  • розвивати навички виконання операцій по підготовці жилета до примірки;
  • розвивати в учнів почуття естетичного смаку, творчого та логічного мислення;
  • сприяти розвитку уваги, точності та охайності при виконанні робочих прийомів.

МЕТОДИЧНА:

Використання елементів змішаного та перевернутого навчання.

ТИП УРОКУ: Урок формування складних умінь та навичок.

ВИД УРОКУ: Аналіз конкретних виробничих ситуацій.

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: швейна майстерня  № 3.

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:

  1. Інструменти та прилади особистого користування: голки, кравецькі шпильки, ножиці, наперсток, мило, сантиметрова стрічка, лінійка, різець, крейдяна дошка.
  2. Зразки обробки, виріб, який виготовляється.
  3. Обладнання: парогенератор з праскою.

ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:

  1. Google презентація «Моделі жилетів» (Додаток 1)
  2. Навчальний матеріал по темі, завчасно виданий учням в додатку Classroom (Додаток 2).
  3. Зразок жилету на манекені.
  4. Таблиця оцінювання навчальних досягнень учнів (Додаток 3).
  5. Деталі виробу для дублювання та зметування на примірку.
  6.  Тести (Google форми) «Підготовка жилету до примірки» (Додаток 4).

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ:

Технологія: Технологія виготовлення верхнього жіночого одягу.

Обладнання: Використання обладнання для ВТО.

Матеріалознавство: Властивості тканин, підбір способів обробки та режимів ВТО в залежності від них.

ХІД УРОКУ:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА  (3 хв.)

  1. Рапорт  чергового групи.
  2. Перевірка готовності учнів та майстерні до уроку виробничого навчання.

ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ  (42 хв.)

  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  2. Перевірка знань учнів з охорони праці, проводиться у формі інтерактивної вправи «Ланцюжок», учні по черзі називають правила з охорони праці на початку виконання певних видів робіт.
  3. Активізація опорних знань учнів, проводиться методом бесіди.
    1. Ви ознайомилися з навчальним  матеріалом, також вивчили на уроках теоретичного навчання та виробничого навчання на 1 курсі, тому подивіться на технічний малюнок і скажіть, будь ласка, яка послідовність підготовки даної моделі жилету до примірки?
    2. Які деталі необхідно дублювати і де саме?
    3. 2. Які конструктивні і контрольні лінії ми повинні перенеси і позначити в цій моделі жилета?
    4. 3. В якій послідовності ми будемо зметувати виріб?
  4. Вивчення нового матеріалу на основі активізації опорних знань учнів та закріплення нової інформації

1. Оскільки операція дублювання для вас відносно нова, сьогодні зосередимо увагу на правилах дублювання деталей жилета (пояснення з демонстрацією зразків та прийомів виконання).

2. Особливості перенесення ліній на парні деталі, які необхідно дублювати (пояснення з демонстрацією прийомів виконання).

3. Особливості зметування на примірку виробів верхнього асортименту (пояснення з демонстрацією зразків).

2. Закріплення вивченого матеріалу (тестування за допомогою Google форм «Підготовка жилету до примірки», підготовка свого виробу до примірки).

Одночасно з демонстрацією трудових прийомів звертається увага учнів:

  1. На дотримання правил техніки безпеки при виконанні ручних, машинних, волого-теплових робіт.
  2. На можливі дефекти і способи їх усунення.
  3. На способи самоконтролю при виконанні операцій.

4. Ознайомлення учнів з критеріями оцінювання, нормою часу на виконання денного завдання.

5. Розподіл роботи на день.

ІІІ. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ              (4 год 30 хв.)

  1. Обхід робочих місць з метою перевірки:
    • дотримання учнями правил з охорони праці;
    • дотримання учнями організації робочих місць;
    • дотримання учнями технічних умов;
    • якості виконання денного завдання;
    • раціонального використання учнями матеріалів, часу, електроенергії;
    • проведення само- та взаємоконтролю.
  2. Індивідуальні та додаткові фронтальні інструктажі на робочих місцях (з використанням домашнього завдання).

ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ (30 хв.)

  1. Підведення підсумків роботи за навчальний день і ступінь досягнення поставленої мети.
  2. Аналіз характерних помилок, їх причини, шляхи усунення.
  3. Аналіз роботи кожного учня.
  4. Відмітити кращі роботи.
  5. Видача домашнього завдання (ознайомитися з матеріалом «Обробка конструктивних особливостей пілочки та спинки» в додатку Classroom, обрати способи обробки конструктивних особливостей пілочки та спинки своєї моделі жилета в залежності від матеріалу та моделі, обґрунтувати вибір).

Прибирання робочих місць і майстерні.

Майстер в/н    ___________________ Н.П. Кінь


 

ВИСНОВОК

Традиційні методи та засоби навчання не завжди відповідають нинішнім вимогам сучасного уроку і не підлягають тенденціям стрімкого розвитку науково-технічного прогресу, що спонукає викладачів до впровадження інноваційних методів навчання та використання й адаптування цих технологій в навчальний процес. Особливо ця проблема гостро постає при формуванні професійних умінь та навичок, оскільки для ефективнішого їх засвоєння, навчальний процес вимагає використання великої кількості наочних матеріалів, та інтерактивних засобів, які в свою чергу позитивно сприяють досягненню навчальної мети.

Впровадження елементів змішаного та перевернутого навчання дозволяє вирішити цю проблему. Це підхід, коли учні отримують попередні знання чи інформацію самостійно – з підручників, навчальних матеріалів чи пошуку в мережі, а у класі вчитель модерує процес засвоєння цих знань і навичок на практиці.

Blended learning передбачає, що навчальний процес не обмежується тільки уроком, він розширюється і до, і після визначених 45 хвилин. Учень стає ніби «власником» свого часу для навчання і сам керує та домовляється про співпрацю із учителем, однокласниками та іншими залученими особами на різних стадіях опанування матеріалу. При цьому саме етапи «до» та «після» уроку стають більш важливими для учня.

Flipped classroom спонукає учнів рівноцінно працювати у різних навчальних середовищах – удома та в школі, тож важливо, щоб усі діти мали рівні можливості доступу до цифрових технологій.

Змішане навчання – не тотожне електронному (або онлайн-) навчанню. Онлайн-навчання не передбачає особистої комунікації між учнями у класі, чи учнем(-ницею) і вчителем(-кою). Це водночас його основна перевага і недолік у порівнянні зі змішаним навчанням. Адже учні, які навчаються онлайн, не мають можливості особисто спілкуватись і розвивати навички роботи в команді. Натомість система змішаного навчання дозволяє вирішити цю проблему. Наприклад, дослідження змішаного навчання показало відгуки від студентів про найкращу результативність саме цієї системи у порівнянні з онлайн-навчанням та традиційною системою у класі.

Запропонована методична розробка уроку забезпечує можливість оволодіння професійними уміннями і навичками, сприяє ефективному засвоєнню учнями навчального матеріалу та може бути використана на уроках виробничого навчання.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. https://www.verkhnovyznytskashkola.org/post/%D0%B7%D0%BC%D1%96%D1%88%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D1%81%D1%83%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C-%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%B0%D0%B3%D0%B8
  2. https://otherreferats.allbest.ru/pedagogics/00628420_0.html
  3. https://magimoda.com
  4. https://confettissimo.com/
  5. Журнал Burda 4/2013.
  6. Г. Г. Плюшко. «Дублювання деталей». Методична розробка уроку для учнів з  професії кравець. 
  7. Кравець. Технологія виготовлення одягу. Підручник. Нінель Батраченко, Інна Заряжко. Додаткові навчальні елементи. URL: http://kravec.e-litera.com.ua/download/kravec_4_el35-QR(p2).pdf
  8. Батраченко Н. В. Кравець. Технологія виготовлення одягу : підручник для здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти / Н. В. Батраченко, І. В. Заряжко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 288 с. URL: http://www.e-litera.com.ua/upload/pto/pto-kravec.pdf
  9. https://shei-sama.ru/publ/izgotovlenie_zhenskoj_i_detskoj_verkhnej_odezhdy/glava_1/4_podgotovka_detalej_kroja_k_poshivu/50-1-0-701 
  10. Г. Г. Плюшко. «Технологічні особливості обробки різних видів комірів та з’єднання їх виробом». Навчальний посібник для учнів з професії кравець

 


Додатки

Додаток 1

https://docs.google.com/presentation/d/1TUEcf7KAw62jmJGECa6r0ij9Rk7btlcUZPAs3ZwtTqI/edit

Додаток 2

https://docs.google.com/document/d/1NJnZ3gw39z4zs5kNEymkoEzAaJtDM1SjcUYiWUF3MlQ/edit

Додаток 4

https://docs.google.com/forms/d/1MdD7Bsc9ygAOlVZ1zGMeF-147Lks38iar4KKAcDD9DY/edit

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Діхтяр Жанна Степанівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
15 січня 2022
Переглядів
653
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку