Методична розробка уроку виробничого начання з професії "Кравець" на тему "Підготовка жакету до І примірки"

Про матеріал

Методична розробка уроку виробничого навчання презентує крок виробничого навчання з професії «Кравець» на тему «Ознайомлення з моделлю жакету. Перевірка та дублювання деталей крою, підготовка виробу до І примірки» (КРВ 4.3: Виготовлення верхнього жіночого одягу (жилету, жакету, куртки) та призначена для надання теоретичної і практичної допомоги майстрам виробничого навчання, викладачам спеціальних дисциплін та учням закладів П(ПТ)О, які навчаються за професією «Кравець», кваліфікація 4 розряд, для виконання практичних завдань.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки

Полтавської обласної державної адміністрації

Професійно-технічне училище №31 м.Полтава

 

 

 

 

Методична розробка

уроку виробничого навчання

на тему:

Підготовка жакету до І примірки

 

для учнів, що навчаються за професією «Кравець»

 

Женский серый жакет 1

 

Майстер виробничого навчання

 Кінь Наталія Петрівна

 

 

 

м. Полтава 2020

АНОТАЦІЯ

Методична розробка уроку виробничого навчання презентує крок виробничого навчання з професії «Кравець» на тему «Ознайомлення з моделлю жакету. Перевірка та дублювання деталей крою, підготовка виробу до І примірки» (КРВ 4.3: Виготовлення верхнього жіночого одягу (жилету, жакету, куртки) та призначена для надання теоретичної і практичної допомоги майстрам виробничого навчання, викладачам спеціальних дисциплін та учням закладів П(ПТ)О, які навчаються за професією «Кравець», кваліфікація 4 розряд, для виконання практичних завдань.

У методичній розробці викладено форми і методи проведення уроку виробничого навчання, зміст технологічної послідовності підготовки жакета до І примірки. Формуванню в учнів навичок самостійної роботи сприяють представлені в методичній розробці матеріали, наведені у додатках: презентація «Послідовність підготовки жакету до І примірки» (Додаток 1), інструкційно-технологічна картка «Обробка двошовного рукава при підготовці жакету до І примірки» (Додаток 2), Картка-завдання для інтерактивної вправ «Назвати і показати» (Додаток 3), Карта оцінювання навчальних досягнень (Додаток 4).

Методика проведення уроку виробничого навчання відповідає сучасним вимогам освоєння основної професійної освітньої програми для учнів, які навчаються за професією «Кравець».

 


ВСТУП

Головним завданням проведення уроку виробничого навчання є підготовка висококваліфікованого робітника, який володіє всіма засобами та методами сучасних технологій та є конкурентоспроможним на ринку праці.

Щоб досягти цієї мети, необхідно, щоб урок виробничого навчання як складова професійно-практичної підготовки відповідав наступним критеріям: забезпечення єдності теорії і практики, чітка постановка дидактичної мети і задач уроку та їх ефективна реалізація, застосування найбільш ефективних форм, методів і засобів навчання з метою раціональної реалізації поставлених задач уроку, проблемно-пошуковий підхід до вивчення і  застосування учнями нової навчальної інформації, ефективне використання дидактичного і матеріально-технічного забезпечення.

Для формування професійних компетенцій учнів урок виробничого навчання на тему «Ознайомлення з моделлю жакету. Перевірка та дублювання деталей крою, підготовка виробу до І примірки» побудовано за класичною структурою, але з використанням елементів сучасних інтерактивних методів навчання. Актуалізація знань проводиться за допомогою традиційного фронтального опитування і зливається із введенням нової навчальної інформації, при цьому відбувається непомітне “входження” учнів у нову тему. Вивчення нового матеріалу, таким чином, починається вже на етапі актуалізації опорних знань. Кращому засвоєнню навчального матеріалу сприяє використання мультимедійної презентації за темою уроку. Закріплення нової теми відбувається за допомогою інтерактивної вправи «Назвати і показати», перевірка знань правил з охорони праці – за допомогою інтерактивної вправи «Ланцюжок». Під час самостійної роботи учням пропонується проаналізувати конкретні виробничі ситуації та використовувати інструкційно-технологічну карту для самостійного виконання вправ, що сприяє розвитку інтелектуальної ініціативи, уяви, пізнавальної діяльності, незалежності, самодисципліни, навичок співпраці з іншими учнями.


План

уроку виробничого навчання

ГРУПА: № 22

ПРОФЕСІЯ: кравець

ДАТА ПРОВЕДЕННЯ: 24.11.2020

НАВЧАЛЬНИЙ МОДУЛЬ КРВ 4.3: Виготовлення верхнього жіночого одягу (жилету, жакету, куртки).

КОМПЕТЕНТНІСТЬ КРВ 4.3.2: Виготовлення жакету.

ТЕМА УРОКУ: Ознайомлення з моделлю жакету. Перевірка та дублювання деталей крою, підготовка виробу до І примірки.

МЕТА УРОКУ:

НАВЧАЛЬНА:

  • Сформувати на основі теоретичних знань практичні навички, трудові прийоми та уміння  по підготовці жакета до першої примірки, виконання ВТО окремих деталей; закріпити набуті раніше знання, уміння і навички з виконання операцій дублювання деталей; сформувати та вдосконалити навички учнів застосовувати інструкційно-технологічні картки в самостійній роботі.

ВИХОВНА:

  • виховувати почуття відповідальності за якісне і вчасне виготовлення виробів при дотриманні трудової і технологічної дисципліни, творчий інтерес до обраної професії, охайність та естетичний смак; спонукати учнів до бережливого ставлення до обладнання, матеріалів, економії електроенергії, раціонального використання робочого часу.

РОЗВИВАЮЧА:

  • сприяти розвитку в учнів навичок виконання операцій по підготовці жакету до І примірки; навичок самостійної роботи при виконанні денного завдання; творчого та логічного мислення, уваги, точності, уміння аналізувати, самоконтролю та взаємоконтролю якості виконаних робіт

МЕТОДИЧНА:

Впровадження варіативної педагогічної діяльності та сучасних виробничих технологій базового підприємства для формування професійних компетенцій учнів.

ТИП УРОКУ: Урок вдосконалення вмінь та формування навичок.

ВИД УРОКУ: Аналіз конкретних виробничих ситуацій.

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: швейна майстерня  № 3.

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:

  1. Інструменти та прилади особистого користування: голки, кравецькі шпильки, ножиці, наперсток, мило, сантиметрова стрічка, лінійка, розпорювач.
  2. Виріб, який виготовляється.
  3. Обладнання:універсальна машина Typical 6850, парогенератор з праскою.

ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:

  1. Презентація «Підготовка жакету до І примірки» (Додаток 1).
  2. Натуральний зразок підготовленого жакету до примірки, деталі крою для обробки.
  3. Інструкційно-технологічна картка «Обробка двошовного рукава при підготовці жакету до І примірки» (Додаток 2)
  4. Деталі крою двошовних рукавів та картка-завдання для інтерактивної вправи «Назвати і показати» (Додаток 3).
  5. Карта оцінювання навчальних досягнень учнів (Додаток 4).

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ:

Технологія: Технологія обробки деталей та вузлів швейних виробів.

Обладнання: Використання універсальних швейних машин, обладнання для ВТО.

Матеріалознавство: Властивості тканин, підбір способів обробки та режимів ВТО в залежності від них.

Охорона праці. Виконання правил з охорони праці під час виконання ручних, машинних та волого-теплових робіт.

ХІД УРОКУ:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА  (3 хв.)

  1. Рапорт  чергового групи.
  2. Перевірка готовності учнів та майстерні до уроку виробничого навчання.

ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ  (42 хв.)

  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  2. Активізація опорних знань учнів, проводиться за допомогою усного фронтального опитування:
    1. Мета першої примірки;
    2. Які операції передбачає підготовка деталей крою жилета до  пошиття?
    3. Які деталі крою потрібно дублювати, види дублювання (фронтальне, часткове)?
    4. Яких технічних умов потрібно дотримуватись при перенесенні ліній, виконанні дублювання деталей крою?;
    5. Послідовність підготовки жилету до примірки.
  3. Вивчення нового матеріалу на основі активізації опорних знань учнів
    1. Конструктивні особливості моделі жакету (обговорення з учнями підготовленого до примірки зразка жакету  на манекені);
    2.  Вметування коміра в горловину (пояснення з демонстрацією зразків та презентації).
    3.  Особливості підготовки рукава (демонстрація трудових прийомів майстром згідно ІТК (Додаток 2)).
  4. Закріплення нової інформації:
  1. Закріплення вивченого матеріалу (інтерактивна вправа «Назвати і показати» (Додаток 3)).
  2. Складання опорного конспекту.

Одночасно з демонстрацією трудових прийомів звертається увага учнів:

  1. На дотримання правил з охорони праці при виконанні ручних, машинних, волого-теплових робіт.
  2. На можливі дефекти і способи їх усунення.
  3. На способи самоконтролю при виконанні операцій.

4. Розподіл роботи на день.

5. Ознайомлення учнів з критеріями оцінювання (Додаток 4), нормою часу на виконання денного завдання.

ІІІ. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ              (4 год 30 хв.)

  1.     Обхід робочих місць з метою перевірки:
    • дотримання учнями правил з охорони праці;
    • дотримання учнями організації робочих місць;
    • дотримання учнями технічних умов;
    • якості виконання денного завдання;
    • раціонального використання учнями матеріалів, часу, електроенергії;
    • проведення само- та взаємоконтролю.
  2.     Індивідуальні та додаткові фронтальні інструктажі на робочих місцях.

ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ (30 хв.)

  1. Підведення підсумків роботи за навчальний день (Додаток 4)  і ступінь досягнення поставленої мети.
  2. Аналіз характерних помилок, їх причини, шляхи усунення.
  3. Аналіз роботи кожного учня.
  4. Відмітити кращі роботи.
  5.                    Видача домашнього завдання: вивчити опорний конспект, повторити тему «Обробка конструктивних особливостей пілочки та спинки», підготувати повідомлення відповідно до своєї моделі жакету.

Прибирання робочих місць і майстерні.

 

Майстер в/н    ___________________ Н.П. Кінь

 


Конспект уроку

Майстер: Доброго дня! Сьогодні ви оволодієте знаннями та доповните набуті раніше знання про підготовку до І примірки плечових виробів на підкладці, оволодієте практичними навичками і трудовими прийомами, необхідними для підготовки жіночого жакету на підкладці до І примірки. Тому відкрийте зошити і запишіть тему уроку (учні записують тему уроку в зошити).

Ви вже виготовили жилет на підкладці, під час пошиття якого виконували частину робіт по підготовці плечових виробів на підкладці до примірки. Давайте згадаємо, як і що ми виконували.

Вібувається активізація опорних знань учнів, проводиться за допомогою усного фронтального опитування та демонстрації презентації:

1) Мета першої примірки;

2) Які операції передбачає підготовка деталей крою жилета до  пошиття?

3) Які деталі крою потрібно дублювати, види дублювання?

4) Послідовність підготовки жилету до примірки.

Учні дають відповіді на поставлені питання. Майстер за необхідності уточнює та коригує відповіді учнів. Очікувані відповіді учнів:

  1.               Мета примірки – перевірка балансу виробу, досягнення ідеальної посадки виробу на фігурі, задовольнити всі потреби замовника.
  2.               Перенесення ліній на парні деталі, дублювання деталей.
  3.               Пілочку повністю (фронтальне дублювання), спинку, рукав – на окремих ділянках (часткове дублювання), нижній комір – повністю або частково так, щоб дублюючий матеріал потрапляв під строчку шва обшивання коміра на 1-2 мм.
  4.               Послідовність підготовки жилету до примірки:

1. Перевірити наявність всіх деталей крою.

2. Перенести контрольні лінії і знаки.

3. Продублювати деталі клейовими прокладками.

4. Зметати конструктивні особливості пілочок (виточки, рельєфні зрізи тощо).

5. Виконати волго-теплову обробку пілочок на випуклість грудей.

6. Заметати підборти.

7. Провести волого-теплову обробку спинки, зметати конструктивні особливості спинки (виточки, рельєфні зрізи, середній шов тощо).

8. Зметати і заметати бічні і плечові шви.

9. Заметати низ виробу.

Майстер: Добре, молодці. А зараз зверніть увагу на представлений на манекені жакет. Послідовність підготовки пілочок та спинки до примірки відбувається аналогічно підготовці жилету до примірки, але він має свої конструктивні особливості. Назвіть, будь ласка, конструктивні особливості пілочок та спинки даної моделі жакета.

Учні, піднімаючи руки, називають конструктивні особливості жакету (аналіз конкретної виробничої ситуації), майстер за необхідності уточнює та коригує відповіді учнів.

Майстер: Так, правильно! Отже, аналогічно до підготовки жилету, ми збираємо пілочки та спинку. Далі необхідно підготувати та вметати у горловину нижній комір. Для цього необхідно обробити нижній комір: продублювати клейовою прокладкою, зметати та зшити зрізи коміра та стійки, розпрасувати шов. Ширина шва 5-7 мм (відбувається пояснення з демонстрацією зразків та презентації).

Але перед початком виконання робіт ми згадуємо  правила з охорони праці. Давайте згадаємо правила з охорони праці під час виконання волого-теплових, ручних та машинних робіт, які ви будете називати по черзі.

Майстер на початку кожного виду робіт проводить повторення правил з охорони праці за допомогою вправи «Ланцюжок», коли учні по черзі називають по одному правилу.

А зараз ми розглянемо підготовку до примірки таких деталей, як рукава. Це нова для вас інформація, адже, як відомо, жилет – це виріб без рукавів. В даній моделі у нас вшивні двошовні рукава.

Зверніть увагу на інструкційно-технологічну картку «Обробка двошовних рукавів під час підготовки жакету до І примірки» та деталі крою рукавів.

Отже, рукав складається з двох деталей: верхньої та ліктьової частин рукава. В інструкційно-технологічній картці ви можете дізнатися, як називаються зрізи цих деталей.

Перше, з чого починається обробка рукавів – це волого-теплова обробка, а саме відтягування передніх зрізів верхньої частини рукава.

Далі відбувається демонстрація майстром трудових прийомів з обробки двошовних рукавів згідно ІТК (Додаток 2).

Після показу практичних прийомів, майстер питає, чи всі зрозуміли викладений матеріал, після отримання задовільних відповідей  пропонує учням закріпити новий матеріал у формі вправи «Назвати і показати». Учні називають деталі крою двошовного рукава, зрізи деталей, місця розташування ліній переднього та ліктьового перекатів, після чого  відбувається обговорення відповідей. Також майстер виробничого навчання наголошує на тому, що після обробки рукавів, в пройму вметують чи приколюють кравецькими булавками правий рукав.

Далі майстер пропонує учням скласти опорний конспект.

Також для закріплення матеріалу учням майстер нагадує про можливі дефекти та демонструє прийоми для перевірки якості обробки вузла. Ще раз звертається увага учнів на те, що необхідно контролювати якість на всіх етапах обробки вузла, а також на необхідність якісної волого-теплової обробки.

Майстер: Сьогодні ви познайомилися з послідовністю підготовки жакета до І примірки та обробкою двошовного рукава під час цієї підготовки. Звертаю вашу увагу, що під час роботи ви можете користуватися зразками обробки, інструкційно-технологічними картками обробки вузлів , роздатковим матеріалом.

Далі майстер знайомить учнів з критеріями оцінювання (Додаток 4), нормою часу на виконання денного завдання.

Майстер: А зараз я вам пропоную приступити до виконання денного завдання. Будьте уважні,  під час роботи дотримуйтесь правил з охорони праці та  виконання всіх технічних умов, правильно організовуйте своє робоче місце, не забувайте про само- та взаємоконтроль, після кожної операції обов’язково перевіряйте якість роботи; будьте взаємоввічливі. Дотримання всіх цих умов я буду враховувати при підведенні підсумків роботи за день. На виконання денного завдання вам відводиться 5 годин. До перерви ви повинні виконати підготовку пілочок і спинки. Після перерви вам необхідно обробити та вметати комір в горловину, обробити рукава та вметати правий рукав у пройму.

В кінці вступного інструктажу майстер бажає учням успіху, натхнення і творчої наснаги!

 


 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. http://vpu11.com.ua/uploads/files/osnovna.pdf
  2. http://metodportal.com/node/40057  Методичний портал | Підготовка виробу до першої примірки (Технологічна картка)
  3. Батраченко Н. В. Кравець. Технологія виготовлення одягу : підручник для здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти / Н. В. Батраченко, І. В. Заряжко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 288 с.

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
14 січня 2022
Переглядів
992
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку