Методична розробка уроку з історії України 10 клас на тему:"Форсована індустріалізація"

Про матеріал
Навчальний матеріал даного уроку можна охарактеризувати як матеріал середнього ступеняскладності. Розроблені дидактичні матеріали до уроку дозволяють викладачеві застосовувати на уроках інноваційні технології, ІКТ, здійснювати особистісний підхід, розвивати в учнів вміння самостійно здобувати знання та формувати навички, застосовувати їх при вивченні наступних тем курсу історії України.З метою зацікавленості учнів у вивченні матеріалу з теми «Форсована індустріалізація» було вибрано тип уроку комбінований, форма проведення – дослідницька робота та сучасні методи викладання (інтерактивні вправи, методи). Актуальність обраної теми полягає в тому, що в останні роки в Україні відчутно зростає інтерес до вивчення історії рідного краю, сучасна історія якого охоплює значні трансформації в політичній, економічні, соціокультурній та інших сферах суспільного життя.Для нашої держави вивчення відповідного історичного досвіду є надзвичайно важливим і корисним, що обумовлено, нагальними і надзвичайно складними завданнями, які їй доводиться вирішувати на сьогоднішній день. Методична розробка уроку має допомогти викладачеві підготувати сучасний урок в основі якого є компетентнісний підхід, який полягає у спрямуванні навчального процесу на набуття учнями важливих компетенцій.
Перегляд файлу

D:\Флешка\фони шаблони\20.jpgЗП(ПТ)О «Богодухівський регіональний                                                      центр професійної освіти Харківської області»

 

 

 

Методична розробка уроку з історії України

на тему:

«Форсована

індустріалізація»

 

 

              

Підготувала                                                                                                                       викладач І категорії                                                                                    

Наталія ХИЖНЯК

 

          .


Характеристика теми

 Урок на тему «Форсована індустріалізація» є четвертим у темі  «Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні», на яку відводиться 9 годин.                  

Тема 4. Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні (9 годин)

Тема уроку

Домашнє завдання

1

Статус УСРР на початку 1920-х рр. Входження УСРР до складу СРСР.

§ 20 ст. 110-114

2

Україна на початку 1920-х рр. Запровадження НЕПу.

§ 21 ст. 114-121

3

Політика коренізації в УСРР: ставлення влади та населення.

§ 22 ст. 121-128

4

Форсована індустріалізація

§ 23 ст. 128-135

5

Розкуркулення, суцільна колективізація та опір їй населення

§ 24-§ 25 ст. 135-146

6

Голодомор 1932-1933 рр. – геноцид українського народу.

§ 24-§ 25 ст. 135-146

7

Практичне заняття. Голодомор мовою документів, свідчень, чисел.

Повторити§20-§25 ст.110-146

8

Масові репресії. Великий терор. Сталінська конституція.

§ 26 ст. 146-151

9

Національно – культурне життя радянської України.

§ 27 ст. 152-160

           Навчальний матеріал даного уроку можна охарактеризувати як матеріал середнього ступеня складності. Розроблені дидактичні матеріали до уроку дозволяють викладачеві застосовувати на уроках інноваційні технології, ІКТ, здійснювати особистісний підхід, розвивати в учнів вміння самостійно здобувати знання та формувати навички, застосовувати їх при вивченні наступних тем курсу історії України.

При вивченні теми на основі аналізу різних джерел інформації учні повинні вміти:

  • пояснювати суть понять «модернізація»,  «індустріалізація», «п’ятирічки», «адміністративно – директивний метод управління промисловістю», «командно – адміністративна система», «стаханівський рух», промисловість групи «А» та «Б», «ножиці цін», «карткова система»;
  •  володіти ефективними прийомами пошуку необхідної інформації в різних історичних джерелах; усвідомлювати важливість умінь зіставляти, аналізувати, узагальнювати й використовувати історичну інформацію, яка міститься в історичних джерелах, довідниках, ресурсах мережі Інтернет;
  • визначати хронологічну послідовність та зв’язки між головними подіями періоду радянської модернізації в УРСР;
  • систематизовувати знання про передумови і причини переходу до форсованої індустріалізації в Україні, розкривати їхню суть, особливості та шляхи втілення в життя;
  • висловлювати і аргументувати власну точку зору щодо періоду радянської модернізації в УРСР, застосовувати свої знання, вміння, навички на практиці;
  • розвивати логічне мислення, вміння робити висновки, узагальнення;
  • демонструвати  інтерес до історії рідного краю, повагу до історичного минулого своєї країни, розуміння політичної ситуації в Україні в 1930-х роках .

Урок розроблено для учнів І курсу, які навчаються за професією «Тракторист-машиніст  сільськогосподарського виробництва (категорія «А1»), слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування (1-2 розряди), водій автотранспортних засобів (категорія «В», «С») та мають середній рівень навченості.

Методичні рекомендації щодо проведення уроку

З метою зацікавленості учнів у вивченні матеріалу з теми «Форсована індустріалізація» було вибрано тип уроку комбінований, форма проведення – дослідницька робота та сучасні методи викладання (інтерактивні вправи, методи).

Актуальність обраної теми полягає в тому, що в останні роки в Україні відчутно зростає інтерес до вивчення історії рідного краю, сучасна історія якого охоплює значні трансформації в політичній, економічні, соціокультурній та інших сферах суспільного життя. Для нашої держави вивчення відповідного історичного досвіду є надзвичайно важливим і корисним, що обумовлено, нагальними і надзвичайно складними завданнями, які їй доводиться вирішувати на сьогоднішній день.

Методична розробка уроку має допомогти викладачеві підготувати сучасний урок в основі якого є компетентнісний підхід, який полягає у спрямуванні навчального процесу на набуття учнями важливих компетенцій.

Під час уроку заплановано формування основних предметно-історичних компетентностей: інформаційної (вміння працювати з джерелами історичної інформації, користуватися довідковою літературою, Інтернетом тощо для самостійного пошуку інформації), мовленнєвої (вміння будувати усні та письмові висловлювання щодо історичних фактів, історичних постатей та історичної теорії), логічної (передбачає вміння учнів визначати та застосовувати теоретичні поняття, положення, концепції для аналізу й пояснення історичних фактів, явищ), просторової (використовувати карту як джерело інформації під час характеристики історичних подій, явищ, процесів), хронологічної (визначати дати і хронологічні межі подій).

На початку вивчення теми учням були запропоновані випереджувальні завдання для дослідницької роботи, результати якої використовувалися на уроці. Оскільки сучасна молодь мало уваги приділяє друкованим джерелам, з метою зацікавлення, на етапі закріплення і перевірки засвоєння вивченого матеріалу, учням були запропоновані інтерактивні вправи в мережі Інтернет з використанням комп’ютерних програм. Учні, заздалегідь об’єднані у творчі групи, створювали хмари слів, працювали з ментальними картами, електронними тестами тощо.

Для домашнього завдання застосований методичний прийом – «Безпрограшна лотерея», коли учень від кожної команди, дістає із коробки номер завдання для своєї команди. 

Використані джерела

1.Бойко О. Д. Історія України : посібник. Київ: Академ – видав, 2004. 656 с.                                        2.Історія України/за ред. Ю. Сливки. Львів: Світ, 2002. 520 с.                                                                                              3.Литвин В.М. Історія України: підручник. Київ: Наукова думка, 2008. 957 с.                                               4.Назарович М.В., Лановик Б.Д. Історія України: навч. посіб. 3-тє вид., випр. і доп. Київ: Знання – Прес, 2006. 598 с.

 

УРОК № 29.  

C:\Users\1\Pictures\филин.pngТема. Форсована індустріалізація.                                                                                             

Мета:

навчальна: формувати в учнів поняття про індустріалізацію, її  завдання, труднощі, характерні риси, особливості, наслідки та значення для УРСР;

розвивальна: розвивати вміння шукати необхідну інформацію в різних

історичних  джерелах, зіставляти й аналізувати її, виділяти основну інформацію; формувати розуміння історичних понять; удосконалювати в учнів уміння оцінювати історичні події і процеси, закріплювати  навички аналітичного підходу до історичних джерел та  здатність  до самостійності мислення; розвивати творчі здібності, уяву, спостережливість та пам'ять учнів;                                                                            

виховна: виховувати почуття любові та інтересу до історії рідного краю, поваги до історичного минулого своєї країни; сприяти всебічному розвитку учнів та формуванню активної життєвої позиції; формувати соціальну, логічну, громадянську компетентності учнів: висловлювати власну думку, слухати і чути інших; вміння відповідати за спільну справу.

Тип уроку: комбінований                                                                                                         Форми уроку: індивідуальна робота з історичним матеріалом в малих групах, робота в парах, складання сенкану, робота з дефініціями, виконання електронних тестів.                                                                                                                                                                                          Технічні засоби навчання: комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, мультимедійний  проєктор, магніти.                                                                                                      Дидактичні матеріали: підручник Історія України (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. загал. серед. освіти /О. В. Гісем, О. О. Мартинюк, - Харків: Видавницво «Ранок», 2018. – 240 с. : іл., інформаційні тексти «Мовою документів»  і питання до них для роботи в малих групах, карта «Радянська індустріалізація України», електронна презентація до уроку (слайди № 1 - № 19);інтерактивні вправи: вправа SWOT, «розпутай криптограму», «історичний лабіринт», «хмара слів», «вірю не вірю», «історичне лото», «мить творчості», «асоціативна квітка – пам’ятка», «заповни прогалини», електронні тести, ментальна карта з теми «Форсована індустріалізація», «незакінчене речення», «листок самооцінювання», додатки №1- №4.

Основні поняття: модернізація, індустріалізація, колективізація, адміністративно – директивний метод управління промисловістю, соціалізм, п’ятирічка, командно – адміністративна система, соціалістичні змагання, стаханівський рух, промисловість групи «А» та «Б», «ножиці цін», саботаж, СРСР, УРСР, «карткова система».

i?id=300407111-30-72&n=21Основні дати:                                                                                                                                   - грудень 1925 р. -ХІV з’їзд ВКП (б), проголошення курсу на індустріалізацію;                                                                                                       - грудень 1927 р. -ХV з’їзд ВКП (б), ухвалення лінії на прискорення індустріалізації, прийняття резолюції про 5-річний план розвитку господарства;                                                                                                                                  - 5 грудня 1929 р. – постанова ЦК ВКП (б) «Про реорганізацію управління економікою»;                                                                                                                                   - кінець 1929 р. - перехід до форсованої індустріалізації;                                                   - 1929 – 1933 рр. – світова економічна криза;                                                                                    - 1928 – 1932 рр. – перша п’ятирічка;                                                                                                  - 1929 р. – рік «великого перелому», установлення одноосібної влади Й. Сталіна;                                                    - 1933 – 1937 рр. – друга п’ятирічка;                                                                                                         - 1935 р. – початок стахановського руху;                                                                                                            - 1938 – 1942 рр. – третя п’ятирічка (не завершена).                                                            Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія («Радянський Союз. Особливості комуністичного тоталітарного режиму. Сталінізм»),географія(«Країни Європи»), інформатика (робота в мережі Інтернет, створення «хмари слів», «ментальних карт» (Сервіс WordArt), трактори («Історія створення сільськогосподарської техніки»).

                                                      Структура уроку

з\п

Етапи уроку

Час

І

Організаційний момент

2 хв.

ІІ

Повідомлення теми та мети уроку

2хв.

ІІІ

Мотивація навчальної діяльності учнів

3 хв.

ІV

Актуалізація опорних знань

4 хв.

V

Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

10хв.

Закріплення набутих знань, умінь і навичок

18 хв.

VІІ

Підведення підсумків уроку. Оцінювання учнів

2 хв.

VІІІ

Підготовка до виконання д\з

2 хв.

ІХ

Рефлексія

2 хв.

Всього:

45 хв.

Хід уроку

http://oselkiritm.ucoz.ru/12970089952FZkTh.jpgІ. Організаційний момент (2 хв.)                                                                                Привітання учнів. Перевірка присутніх на уроці, готовності кабінету та учнів до початку уроку. Створення психоемоційного настрою. Демонстрування правил роботи на уроці.                                                                                                              1.Не говоріть разом.                                                                                                    2.Поважайте думку інших .                                                                                                     3.Перш ніж говорити, підніміть руку.                                                                                      4.Свою точку зору аргументуйте (можна використовувати історичний документ).                                                                                               Викладач. Сьогодні у нас незвичайний урок, незвичайний він тим, що сьогодні на уроці ми будемо вчитись співпрацювати, допомагати один одному, ми будемо вчитися, навчаючи інших і кожен з нас внесе свій внесок у велику споруду, яка має назву «Знання». Будьте дуже уважні протягом уроку. Думайте, запитуйте, пропонуйте, відстоюйте свою точку зору, аргументуйте свою думку, наводьте історичні факти, бо шляхом до істини нам іти разом. На уроці ми будемо: активні, працьовиті, творчі, зібрані, дисципліновані, уважні. Урок буде: продуктивний, цікавий, творчий, навчальний.      

Епіграф

Те, що я чую, я не забуваю!                                                                                                                                                                     Те, що я бачу, я пам’ятаю!                                                                                                                                                                 Те, що я роблю, я розумію!

На дошці за допомогою магнітів прикріплюємо альбомні аркуші з дефініціями: індустріалізація, п’ятирічки, стаханівський рух, модернізація, промисловість групи «А» та «Б», ножиці цін, «карткова система».

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку (2 хв.)                                                                   (Викладач оголошує тему та мету уроку, учні записують тему в зошити)                                  

 

 

Слайд № 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів (3 хв.)

http://oselkiritm.ucoz.ru/12970089952FZkTh.jpgВикладач. Мені здається, що на сьогодні немає жодної людини, яка б хоч раз у житті не задумувалася над минулим нашої держави. Історія повторюється, і я вважаю, що маючи знання, уміння та навички, кожен з вас, в майбутньому матиме змогу внести свій внесок в розвиток нашої держави.

Сьогодні в Україні, як і в СРСР наприкінці 20-х років ХХ ст.,точиться боротьба з питань подальшого економічного та політичного розвитку. Географічно СРСР перебував між відсталою Азією і розвиненою Європою і намагався підтягти до рівня останньої, розвиток промисловості та сільського господарства, створення нових галузей, які стали об’єктивною необхідністю. Думки різнилися щодо темпів розвитку, джерел індустріалізації, пріоритетного розвитку окремих галузей народного господарства.              

         Один з варіантів передбачав збереження товарно-грошових основ непівської економіки і проведення плавної індустріалізації, коли темпи розвитку пов’язуються із зростанням добробуту і поступовим добровільним кооперуванням селянства. Але, на противагу цьому шляху, існував і другий варіант, складовою і рушійною силою якого була форсована індустріалізація з високими темпами промислового розвитку, заради чого визнавалася припустимість зниження життєвого рівня, можливість швидкого здійснення суцільної колективізації за допомогою адміністративно-командних методів. Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося з одним з найцікавіших періодів в історії України. (використовується метод  «дерево знань»)                                                                                             

 

 

 

Слайд № 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Використовуючи різні джерела знань, ми повинні шляхом аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення та асоціювання з’ясувати сутність, причини, хід, особливості, результати форсованої індустріалізації в Україні, з тим щоб виробити власне ставлення до подій тієї доби, оволодіти новими поняттями, аргументовано захищати, відстоювати власну точку зору.

На уроці ми проведемо дослідження, щоб з’ясувати, наскільки відповідало дійсності висловлювання англійського історика Роберта Конквеста щодо економіки України: «Сталінська індустріалізація такою ж мірою засіб модернізації промисловості, як канібалізм – засіб покращення харчування».                                 Проблемне питання. Які два варіанти індустріальних перетворень окреслилися наприкінці 20-х рр.?

 

 

 

Слайд № 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Актуалізація опорних знань (4 хв.)

Викладач. Для того, щоб дати відповідь на всі питання, давайте пригадаємо вивчене, адже ці знання стануть нам у нагоді сьогодні.

Вправа «Заповни прогалини» (2 хв.)

Завдання. Відновити визначення, вивчені на минулому уроці, заповнивши прогалини. По закінченню відбувається взаємоперевірка.

                                                    

 

 

Слайд № 4

 http://www.chl.kiev.ua/UKR/Viddily/malchik.jpgВідповіді: комунізму, УСРР, повстанський, 1921-1923 рр., сільського господарства, промисловості, розвитку, 1929 р., соціалізму, куркульства.

Вправа «Розпутай криптограму!»(2 хв.)

Завдання. Розплутайте два ключових поняття з теми уроку та дайте визначення історичним поняттям.

 

Слайд № 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На етапі актуалізації опорних знань, при фронтальному опитуванні, можна використати вправу «інтелектуальний тир».

Оцінювання: одна  правильна відповідь -  1 бал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу (10 хв.)

План уроку

1.Мета, причини, учасники та виконавці індустріалізації. Перші п’ятирічки. Стахановський рух.                                                                                                                                 2. Джерела та труднощі індустріалізації. Життєвий рівень населення.                                                                                                          3. Запровадження адміністративно-командних методів керівництва.                                                                                                                             4.Особливості, підсумки та досягнення індустріалізації.

Для реалізації мети уроку використовується вправу SWOT– метод американських дослідників в економіці.

 

 

 

 

 

 

 

 

Заздалегідь учням роздаються випереджувальні завдання. Група ділиться на чотири творчих команди, у кожної команди завдання. Протягом уроку, заслуховуючи відповіді команд, учні заповнюють заздалегідь підготовлену ментальну карту та листок оцінювання.

 

 

Слайд № 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з історичним матеріалом в групах. (ДОДАТКИ № 1- № 4)

1.Опрацювавши документ «Резолюція про 5-річний план розвитку господарства», учень з команди істориків розповідає про мету, причини, стахановський рух та перші п’ятирічки.(Додаток №1)

2. Опрацювавши документ «Стаття Й. Сталіна «Рік великого перелому», учень з команди дослідників розповідає про джерела, труднощі та життєвий рівень населення під час індустріалізації.(Додаток № 2)

3.Опрацювавши документ «Постанову ЦК ВКП(б) «Про реорганізацію управління економікою», учень з команди аналітиків розповідає про запровадження адміністративно-командних методів керівництва.                        (Додаток № 3)

4.Опрацювавши документ «Доповідь голови Раднаркому УСРР В. Чубаря на Vсесії ВУЦВК ХІІ скликання про підсумки виконання першої п’ятирічки (8 лютого 1933 р.), учень з команди статистів розповідає про особливості, підсумки та досягнення індустріалізації. (Додаток № 4)

 

Слайд № 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Закріплення набутих знань, умінь і навичок (18 хв.)

Викладач. Сьогодні ми багато цікавого дізналися про політику форсованої індустріалізації в УРСР в 20-30 роках ХХ ст., тож прийшов час закріпити здобуті знання на практиці.

Зверніть увагу на монітор, який нагадає програми для роботи за ПК. Заздалегідь з учнями повторюються правила роботи за ПК.                                                            

 

 

 

Слайд № 8

 

 

 

http://900igr.net/datai/algebra/Protsentnye-zadachi/0006-004-Osnovnye-teoreticheskie-fakty.jpg

 

Вправа «Історичний лабіринт» (2 хв.)

Завдання №1.Знайти максимальну кількість історичних термінів та понять з вивченої теми.Оцінювання: знайдений історичний термін = 0, 5 б.

                                                                                                                Слайд № 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М

Н

Г

Н

І

С

 

П

Р

Х

Т

З

Д

П

О

К

О

Е

Н

А

С

Я

Е

С

Б

І

Л

У

Д

В

Е

П

Д

Б

Т

Т

П

Р

С

Р

Ь

Ш

Е

Д

Л

Р

У

О

А

И

Р

Е

С

І

Ї

О

Р

Н

І

О

С

Т

Х

Р

І

Ч

К

И

 

В

З

Ї

З

 

Т

А

А

С

Т

А

Д

Н

І

И

А

З

А

К

Р

Ж

Н

О

В

Л

І

Н

П

К

З

Д

Ц

Р

І

А

Л

І

З

А

Ц

Ш

Р

И

О

 

І

И

К

О

Л

Е

К

Т

І

А

О

П

В

 

Я

В

О

Р

І

Ж

С

И

Я

Х

Г

О

С

Т

А

Л

Ь

У

 

 

Т

В

У

Т

Е

З

С

О

Ц

І

А

А

П

Ц

А

І

Р

И

С

И

Г

О

Л

О

Л

І

З

М

Л

З

С

Р

 

К

С

У

Д

Д

О

М

О

Р

Ь

А

Ц

І

Я

И

Ш

Т

У

Р

М

І

В

Щ

И

Н

А

В

К

П

Відповіді:  індустріалізація, п’ятирічки, ХТЗ, модернізація, Азовсталь, Стаханов, Криворіжсталь, репресії, Сталін, НКВД, колективізація, з’їзд, ГОЕЛРО, Дніпрогес, СРСР, УРСР, соціалізм, більшовики, НЕП, голодомор, УАПЦ, саботаж, суд, Шахти, позики, штурмівщина, ДПУ, ВКП.

 

Вправа «Хмара слів» (2 хв.)

Завдання № 2. Із знайдених основних термінів та понять вивченої теми, за допомогою програми «Хмара слів» - www.https://wordart.com, створити малюнок                       

Слайд №10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Вірю не вірю» (2 хв.)

Завдання № 3. Дати відповіді «так» чи «ні».                                                          Оцінювання: правильна відповідь = 0, 5 б.                                           Слайд № 11

№ п/п

Запитання

Так

Ні

1

Індустріалізація проводилася з метою піднесення економіки, зміцнення обороноздатності, подолання техніко – економічної відсталості, досягнення економічної незалежності СРСР від великих держав.

 

 

Так 

 

2

Початок індустріалізації було покладено в грудні 1929 р. на ХІV з’їзді ВКП (б).

 

Ні, в 1925 р. 

3

В роки перших п’ятирічок побудовані – Дніпрогес, Турксиб, місто Комсомольськ – на – Амурі, Сталінградський та Харківський тракторні заводи, Волго-Донський канал, Московський метрополітен.

 

Так 

 

4

Під час індустріалізації розвивається дрібна промисловість, кустарно-ремісничі підприємства, окремі товаровиробники.

 

 

Ні 

5

Перші перспективні плани розвитку радянської економіки – п’ятирічні плани, план ГОЕЛРО

Так 

 

6

І п’ятирічка розпочалася в 1928 – 1932 рр.

Так 

 

7

ІІ п’ятирічка розпочалася в 1932 – 1936 рр.

 

Ні, в 1933-1937 рр. 

8

Чи були виконані плани І та ІІ п’ятирічок?

 

Ні 

9

У результаті індустріалізації в Україні відбулося зростання підприємств важкої та легкої промисловості.

 

 

Ні 

10

Індустріалізація сприяла підвищенню життєвого рівня населення.

 

Ні 

11

Проводячи курс на індустріалізацію керівництво СРСР зустрілося з труднощами – відсутністю коштів, відсутністю мостів і доріг, нестачею кваліфікованих кадрів, дефіцитом промислового обладнання.

 

Так 

760books 

12

У результаті форсованої індустріалізації Україна за рівнем розвитку стала індустріально – аграрною країною.

Так 

 

                             

                    

 

 

 

 

                                  Вправа «Історичне лото» (2 хв.)                 Слайд № 12

Завдання № 4. Установити відповідність між малюнком, фото та історичною подією. Оцінювання. За кожне правильне установлення відповідності між малюнком, фото та історичною подією  – 0, 5  б.

Фото

відповідність

Фото

відповідність

 

C:\Users\Админ\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\received_2559004970979081.jpeg

 

C:\Users\Админ\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\received_828863177558328.jpeg

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Админ\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\received_470089507243090.jpeg

 

C:\Users\Админ\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\received_786240285190972.jpeg

 

C:\Users\Админ\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\received_791453898020543.jpeg

 

C:\Users\Админ\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\received_2504483792993647.jpeg

 

C:\Users\Админ\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\received_476069976429796.jpeg

 

C:\Users\Админ\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\received_918064711925284.jpeg

 

C:\Users\Админ\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\received_2530709130384353.jpeg

 

D:\Флешка\Голодомор фото\06.jpg

 

Ключі. Будівництво соціалізму в СРСР, будівництво підприємств важкої промисловості, І п’ятирічка, випуск першої сільськогосподарської техніки, боротьба з саботажем, урбанізація міст, випуск першої сільськогосподарської техніки, проведення суботників, будівництво Дніпрогес, створення МТС, соціалістичні змагання, зниження життєвого рівня населення.

            Електронні тести до теми «Форсована індустріалізація» (4 хв.)               Завдання № 5. За допомогою програми TestW2 дати правильні відповіді на питання електронних тестів. Оцінювання: правильна відповідь – 0, 5 б.

 

 

 

 

1.ХV з’їзд ВКП (б) схвалив директиви першого п’ятирічного плану на …                                                                                               А     1927/28 – 1931-32 рр.         Б1928/29 – 1932/33 рр.                                                                      В  1930/1931 – 1933/34 рр.        Г     1933 – 1937 рр.

2. Які заходи більшовицької влади мали на меті форсування індустріалізації в роки першої п’ятирічки?                                                                                                                                              1 поєднання великої державної промисловості та дрібно-товарного приватного виробництва                                                                                                                                        2 відмова від директивного способу ведення господарювання                                                  3 встановлення надвисоких планових завдань і покарання тих, хто опинявся позаду                                                                                                                                            4 матеріальне заохочення робітників                                                                                       5 запровадження масового виробничого змагання трудових колективів

А

Б

В

Г

 

 

 

 

А

Б

В

Г

 

 

 

 

А1,2          Б2, 4        В3, 5         Г4,5                                                                                 3. Якими були результати форсованої індустріалізації за підсумками першої п’ятирічки?                                                                                                                                 А підвищення матеріального добробуту населення                                                           Брозбудова підприємств, які обслуговували машинобудівний комплекс                            Впосилення залежності від іноземних

капіталовкладень                                                                             Гпропорційний розвиток промисловості групи «А» та групи «Б»

А

Б

В

Г

 

 

 

 

4. Укажіть особливості соціально – економічної ситуації УСРР у роки першої п’ятирічки.                                                                                                                                      1 підвищення купівельної спроможності населення                                                                          2 запровадження в містах нормованої торгівлі хлібом закартками                                       3 переведення промисловості на семиденний робочий тиждень                                       4 поширення стаханівського руху                                                                                            5 «ліквідація куркульства як класу»

А 1, 3                     Б     2, 4                                                                                                             В     2, 5                 Г     4, 5

 

 

 

 

5. Конституцію УРСР було прийнято у:                                                                                                                                       А    у 1935 р.;      Бу 1936 р.;    Ву 1937 р.;     Г     у 1938 р.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

6. Що було характерним для економіки радянської України 1929-1938 рр.?                                                                                                                               А низькі темпи розвитку промисловості групи А                                                           Б баланс ринкових та директивних механізмів управління                                     В плановий характер                                                                                                                  Г залежність від закордонних інвестицій

7. У яких уривках ідеться про особливості економічного розвитку УСРР у першу п’ятирічку?                                                                                                                               1 «… Вибійник шахти «Центральна – Ірмине» в Кадіївці О. Стаханов застосував метод роботи, заснований на поділі виробничих операцій між вибійником і кріпильником. Це дало йому можливість в14, 5 разів перевищити норму …»                                                                            2 «… У містах України запроваджено нормовану торгівлю хлібом за картками за низькими цінами. Незабаром карткову систему поширили на основні види продовольчих і промислових товарів …»                                                                             3 «Швидкими темпами споруджувався Харківський тракторний завод: перші трактори зійшли з конвеєра через 18 місяців після урядової постанови. Того року

А

Б

В

Г

 

 

 

 

випустили 16, 8 тис. тракторів …»

А     1, 2             Б     2, 3                                                                                                                                    В     1, 3             Г     1, 2, 3

8. Які терміни характеризують соціально-економічний та культурний розвиток радянської України в 1929-1938 рр.                                                                                          1 директивне планування                 2 госпрозрахункові трести                                               

 

 

 

3 «розстріляне відродження»           4 стаханівці                                                                                                                               5 непмани                                           6 ревкоми

А

Б

В

Г

 

 

 

 

9. Які зміни відбулися в соціальній структурі населення радянської України 1929-1938 рр.?                                                                                                                                           1 створення нової верстви – колгоспного селянства                                     2 зростання заможного прошарку селян                                                            3 істотне поповнення складу робітників жінками                                        4 зростання чисельності службовців                                   

5 зменшення чисельності робітників

А   1, 3, 4                  Б     1, 3, 5                       В   2, 3, 5          Г3, 4, 5

 

 

 

10. Генеральним секретарем ЦК КП (б) У у 1925-1928 рр. був:                                                                 А    Д. Мануїльський;       Б    Л. Каганович;        В     В. Чубар

11. Установіть відповідність між назвами новобудови перших п’ятирічок та містами, де їх було споруджено                                                                                                                       1 тракторний завод                                                     А Маріуполь                                                                                                     2 Дніпрогес                                                                  Б Харків                                                                                          3 Азовсталь                                                                  В Дніпропетровськ                                                      4 металургійний завод ім. Петровського                  Г Запоріжжя                                                                                                                               

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

                             Д Дніпродзержинськ

 

 

 

 

 

12. Який рік узагальнив явища, про які йдеться у фрагменті доповіді голови Раднаркому УСРР Власа Чубаря?                                                                                                      

А

Б

В

Г

 

 

 

 

«Ми маємо ряд індустріальних велетнів, що їх побудовано .., і першим найліпшим є Дніпрельстан … У нас пущено за ці роки дванадцять доменних печей, з яких чім печей відновлено під час реконструкції, а п’ять доменних печей збудовано нових, з них чотири печі великої потужності, яких ніколи не було ні на Україні, ні в Союзі. Наша машинобудівна промисловість зростає нечуваними кроками. Ми збудували Краматорський машинобудівний завод … Луганський паротягобудівельний завод … Треба відзначити побудову Харківського тракторного заводу … Все це переконує нас у тому, що боротьба за соціалізм захоплює нечуваним піднесенням мільйон ентузіастів».

А     1929 р.     Б     1930 р.                                                                                                                                       В     1931 р.     Г     1932 р.

 

 

Вправа «Ментальна карта» (2 хв.)

Завдання. Учні зачитують матеріали ментальної карти, яку заповнювали протягом уроку. 

 

Слайд № 13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Асоціативна «квітка – пам’ятка» (2 хв.)

На дошці магнітами прикріплена квітка з пелюстками, у середині квітки – пам’ятки записане слово «індустріалізація».

Слайд № 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд № 15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІ. Підведення підсумків  уроку. Оцінювання учнів (2 хв.)                                                            Викладач. Вислухавши різні точки зору про суть сталінської індустріалізації та її наслідки на розвиток України, зваживши всі наведені аргументи і факти, давайте зробимо висновки і висловимо свої міркування щодо висловлювання Роберта Конквеста. Метод «Мозковий штурм». Учні роблять висновки та підсумовують кількість зароблених балів на уроці.

 

Слайд № 16

 

 

 

 

 

imagesипа.jpegВикладач. Отже, у 1929 р. сталінське керівництво відкинуло НЕП і почало форсовану індустріалізацію. Новий господарський механізм, створений у цей період, призвів до встановлення командно-адміністративної системи. Вже наприкінці 30-х р. внаслідок індустріалізації Україна посіла друге місце в Європі (після Німеччини) з виплавки чавуну, четверте місце у світі з видобутку вугілля. За обсягами виробництва металу і машин республіка випередила Францію та Італію.                                                                                                                

Водночас блискучі успіхи індустріалізації не могли приховати негативні і навіть трагічні наслідки здійснення цієї складової частини модернізації.  Про значення та результати форсованої індустріалізації ми познайомимося на наступних уроках. 

VІІІ. Підготовка до виконання д\з (2 хв.)

Застосовується методичний прийом – «Безпрограшна лотерея» - учень від кожної команди, дістає із коробки номер завдання для своєї команди.

 

Слайд  № 17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд  № 18

Зразок кросворда зробленого за допомогою програми Homacosoft crossword creator

 

 

 

 

 

 

 

ІХ. Рефлексія (2 хв.)                                         

 

 

Слайд № 19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ2FZChZmH4ldDzj_FojAUBjYfz67AmeqN5gTvu8TlaTG_ZJJ4_pw 

http://gold-factory.eu/eBay/pic/commu.gif 

                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Кульчицький С.В., Лебедєва Ю.Г.)
Додано
15 березня 2023
Переглядів
1491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку