Методична розробка відкритого позакласного заходу до Дня соборності України

Про матеріал
Методична розробка позакласного заходу «Україно моя , Україно, я для тебе у світі живу» . Присвячена Дню соборності та свободи України. матеріал багатоплановий : з різних галузей знань про українців і Україну, нашу духовну культуру, історію звичаїв, обрядів, піснеспівів, свят— це творена у віках добротворча мораль наша, якої не повинні ніколи позбуватися, бо народ без добротворчої моралі нещасний.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Маріупольський електромеханічний технікум

 

 

 

Методична розробка

відкритого позакласного заходу

до Дня соборності України

 

Україно моя, Україно, я для тебе у світі    живу

 

D:\Фотографии\техникум\PB060126 - копия.JPGD:\Фотографии\техн фото\Изображение 003.jpg

 

 

 

  

Маріуполь   2018

    Методична  розробка   позакласного  заходу  «Україно  моя , Україно,  я  для  тебе у світі  живу»  .

Присвячена  Дню соборності та свободи  України.

Підготувала  Морнєва В.В. – викладач  Маріупольського  електромеханіч- ного технікуму, кваліфікаційна категорія «спеціаліст  вищої категорії» 

 

 

 

  Підготовлений матеріал багатоплановий  : з різних галузей знань про українців і Україну, нашу духовну культуру, історію звичаїв, обрядів,  піснеспівів, свят— це творена у віках добротворча  мораль наша, якої не повинні ніколи позбуватися,  бо народ без добротворчої  моралі  нещасний.

 

 

Для викладачів  , класних  керівників , студентів ВНЗ- І-ІІ рівнів акредитації

 

 

Рецензенти :

Будченко Л.В.  – заступник директора з виховної роботи Маріупольського    

                              електромеханічного  технікуму, кваліфікаційна категорія

                              «спеціаліст вищої категорії»

Верескун О.А.  – викладач  української мови та літератури,  кваліфікаційна

                              категорія    «спеціаліст вищої категорії»

 

 

 

 

Розглянуто та схвалено на засіданні  циклової   комісії  філологічних і соціальних  дисциплін

(протокол № _____  від  ___________  2018р.)

Голова циклової  комісії____________________О.А. Верескун

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\USER\Рабочий стол\2012\P1270076.JPG

 

 

 

 

 

ПЛАН   ЗАНЯТТЯ

 

                                                                                                           «22»__01_              2018 р.

                                                                                      

 

Гру пи                   М- 12-1 /9 ;  К -13-1 /9

 

Тема заняття:     Україно моя, Україно, я для тебе у світі живу.

Мета заняття:

Навчальна  поглибити знання  студентів  про рідний край, родовід, історію України ,  історію виникнення свята Соборності України.

Ознайомити з цікавими фактами про Україну.

Розвиваюча:  розвивати у студентів:  прагнення бути свідомим громадяни- ном України, її патріотом;   формувати  громадянські якості:

                        знання законів і мотивацію до їх  виконання, знання своїх  

                        громадянських прав і обов‘язків; 

                            виробляти громадянські якості: патріотизм, людяність;

                        усвідомлення себе як невід’ємної частки українського народу.

                        Розвивати інтерес до вивчення  мови, історії нашої Вітчизни.

Виховна     виховувати повагу до історичного минулого народу, моральні

                   принципи , національну самосвідомість; любов до Батьківщи

                   ни, бажання бути патріотом,

Форма проведення заняття:       позакласний захід

Оформлення: вишиті рушники,  портрети видатних українців;  хліб на вишитому рушнику;   «Мальовнича Україна»; плакати з висловами про мову, народними прислів'ями.

Технічні засоби:    мультимедійний проектор

Література :

1. Конституція України.

2. Досяк І.М. Шкільні свята від вересня до травня.-Х.: Вид.група «Основа», 2008.- 235с

3.Класні години. 10-11класи. – Х.: Видавнича група «Основа», 2009. – 176 с.

4.Куріпка С. Сценарії позакласних заходів. 4-те вид. – Х.: Видавнича група «Основа»   2009. – 176 с.

5. Литвин В.М. Історія України: Підручник. 2-ге доопрацьоване та доповнене  видання. – К.: Наукова думка, 2008. – 815

                                           

                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ:

1.Організаційний момент                                                               

 1.1. Привітання студентів

2.   Ознайомлення студентів з темою та навчальними цілями заняття

3.   Мотивація навчання                                                                          _ Завдання:

E:\Фотографии\2010\Паски\P1030575.JPG   Залучити педагогічну й студентську спільноту до активної участі у прове -денні Всеукраїнської акції «Молодь єднає Україну», формувати у студентів відповідальність перед суспільством, самосвідомість і власну ідентичність громадянина-патріота України.

Практичні аспекти проведення Дня Соборності в Україні:

  •              Всеукраїнська акція

« Молодь єднає Україну» в навчальних закладах проводиться в рамках Дня Соборності України та має включати комплекс заходів, спрямованих на ознайомлення молоді з подіями Української революції, Актом злуки Української Народної Республіки та Західноукраїнської Народної республіки; на донесення ідеї єдності та гордості за Україну, розуміння необхідності спілкування між  студентами з різних регіонів.

  • C:\Documents and Settings\USER\Рабочий стол\2012\P1270071.JPGВикладач:                       

   Україна... Це слово кожен  з нас вимовляє з неймовір ною вдячністю, бо воно вміщує в собі  все, про що тільки може мріяти люди на. Це – Батьків- щина, яка стала колискою нашої величності, нашої талановито­сті, нашої неповторності. А  Батьківщина -це рідний дім, де на тебе чекають завжди з   любов'ю і надією; це місце, до якого людина завжди повертається, де б вона не мандрувала у світі.  Як рослина не може рости без коріння, так і людина не може жити без Батьківщини. Бог подарував нам Україну- щедру землю, ніжну пісню, солов їну мову.   Моя Україна- це й працьовитий і талано- витий народ.  А я лише маленька частинка його. 

4. Актуалізація опорних знань

-   Це заняття ми присвятимо темі любові до Батьківщини.  А поняття любові у всіх нас різне. Ви зі мною згодні?

- Чим вимірюється любов до Батьківщини? 

-Як ставитися до українців, які змушені були покинути Батьківщину?

- Чому сама таку тему я пропоную для цього заняття, якщо хтось не знає, то скажу, що 22 січня – українці відзначають  День соборності України.

- Чи задумувались ви коли - небудь над цим словом ? Соборність, що воно означає?  (Мікрофон)

-Чи завжди Україна була такою, якою вона є сьогодні?

Ми пропонуємо здійснити подорож Україною, зазирнути у її  далеке минуле, згадати тих людей, які принесли їй славу.

 

5. План заняття

1. Історична довідка про Соборність України.

2. Україна очима українців

3.З  історії української еміграції

4. « …Пора згадати про своє коріння»

5.  Шлях до незалежності

6. Культура та традиції  народу України

7.  Молодь – майбутнє України

9. За своє завтра треба боротися вже сьогодні!

 

Ведучий  1

Після жовтневої революції 9 листопада 1917 року Рада опублікувала   3-й Універсал, що підводив підсумок подіям: 

 Україна проголошувалася 

«Українською  Народною Республікою»   

 

 

C:\Documents and Settings\USER\Рабочий стол\2012\P1270072.JPG22 січня 1919 року    у приміщенні   Київського будинку учителя   було підписано Четвертий  універсал,  яким  Україн ську Народну Респуб- ліку проголошено суве- ренною і незалежною державою.

 

Ведучий   2 

    День 22 січня 1919 року ввійшов до української історії як велике державне свято - День Соборності України. Саме тоді на Софійській площі на багатолюдному зібранні було урочисто проголошено про злуку Української Народної Республіки і Західноукраїнської Народної Республіки. Володимиром Винниченком був підписаний Акт злуки українських земель.

    В цьому Акті проголошувалося: “Однині воєдино зливаються століттями одірвані одна від одної частини єдиної України – Західно-Українська Народна Республіка:   Галичина, Буковина і Угорська Україна   і Наддніпрянська Велика Україна.   Здійснились віковічні мрії, якими жили і за які умирали кращі сини України».

(слайд 10)

 

Ведучий   1  :    З0 грудня 2011 року указом Президента України Віктора Януковича        День соборності на офіційному   рівні   було скасовано,  але встановлено   «День Соборності та Свободи України».

 

Викладач:   епіграфом до  нашого заняття я взяла слова В. Симоненка

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

                                                   В. Симоненко

  Україна - рідна священна земля наших дідів і прадідів. Тут ми народилися і виросли , тут народились і виросли наші батьки. Рідний край починається для кожного з нас з батьківського порога та маминої пісні . Для одних Батьківщина - це золоті ниви та зелені ліси , а для інших - спогади про страшні дні війни та зруйновані домівки. Народ наш прекрасний , він споконвіку шанував працю , хліб на столі , рушник на стіні. Ми здавна над усе любили волю.   Як не любити таку країну , як не пишатися нею ?!

Хіба можна вибирати іншу?

      Дуже прикро стає на душі, коли від підлітків чуєш такі слова :

«Я - українець, який не любить Україну!  Чесно кажучи, я не можу зрозуміти, як це розумна людина може любити державу, яка не любить її.

Я злий на батьків і на Бога за те, що вони не спитали моєї думки, чи хотів би я народитися і жити в цій приреченій країні. Оскільки в мене ніхто не запитував тоді - я не дозволю зараз прищеплювати любов до нелюбої України.

    Я не хотів і не хочу жити в цій країні. А мешкаю я тут, бо лінь щось кардинально міняти. Якби я був Богом, я б на такий добрий чорноземний ландшафт заселив би більш достойну націю !»

 Питання:

- Чи погоджуєтесь Ви з висловлюванням вашого однолітка ?   Чи можна дати відповідь на це питання одним реченням ?

Ведучий   2

    Загалом серед українських громадян домінує стримане, в міру критичне ставлення до своєї країни. Більшість (55,4%) опитаних вважають Україну "звичайною країною, не кращою й не гіршою, ніж інші". Пишаються Україною і вважають її найкращою у світі країною тільки 17,8% респондентів. Практично стільки ж (18,1%) шкодують, що їм доводиться жити в цій країні.

     (слайд 14)

   Ведучий  3

Більшість (56,3%) опитаних вважають, що за своїм рівнем розвитку Україна перебуває серед "відсталих" країн, що відповідає міжнародним рейтингам. Кожен п'ятий (19,3%) респондент думає, що Україна входить у число найбільш відсталих країн світу. Практично стільки ж (20,4%) опитаних зарахову ють Україну до країн-"середняків". Аналіз показує ,   що молодший респон дент  частіше висловлює бажання виїхати з країни. Серед молоді віком 18—29 років показник готовності до еміграції становить 50,4%, а у віковій групі 30—39 років — 42,4%" .

Викладач:

    Проблема еміграції українців виникла не сьогодні і не десять років тому. Ця проблема простежується у творах В. Стефаника. Еміграція. Скільки їх, україн ців , живе за кордоном. Протягом 1890-1910 рр. тільки з Галичини виїхало 300 тис українців. У новелі «Камінний хрест» В. Стефаника еміграція - один з виходів для селянства з нестерпного становища , пошуки кращої долі. Безземелля , занепад селянських господарств , загроза смерті - штовхає до еміграції.

Ведучий   4

    Перша хвиля почалася з останньої чверті XIX століття і тривала до початку Першої світової війни. Ця масова трудова еміграція до США розпочалася у 1877 році, до Російського Сибіру- після революції 1905-1907 рр. Цю першу хвилю еміграції спричинили як аграрна перенаселеність українських територій, так і утиски: економічні, соціальні, політичні. Наша українська родина , розкидана по Америці, Бельгії , Бразилії . Канаді, Новій Зеландії. Та хіба перелічиш усі її притулки?

Ведучий    1

   Друга хвиля еміграції українців охоплювала період між Першою і Другою світовими війнами у XX столітті і була зумовлена поєднанням соціально-еко номічних та політичних причин. Емігрували в основному ті українці,   які   зі   зброєю   в   руках   боролися   проти   радянської   влади, підтримували Цент ральну Раду, Директорію, Гетьманат. Вони виїздили до Польщі, Чехословач чини, Австрії, Румунії, Болгарії, Німеччини, Франції, США і Канади.

Живуть землі співучої сини

В Америці, Канаді, Аргентині,

їм сняться рідні села і лани,

І очі мавок,незбагненно сині.

Летять роки, як сиві журавлі,

Немов журба, сльоза лягла на вії,

І не дає заснути до зорі

Щемлива наче пісня ностальгія

Слайд 15

 

Ведучий   2

   Третя хвиля еміграції викликана в головному політичними мотивами і розпочалася наприкінці Другої світової війни. Найчисленнішими серед них були колишні військовополонені, яких сталінсько-беріївський режим вважав зрадниками. Більшість емігрантів цієї хвилі осіла в Канаді, США, Великобританії, Австралії, Бразилії, Аргентині, Франції.

Слайд 16

Ведучий  3

    Четверта хвиля — так звана «заробітчанська» — розпочалася у 1990-х роках. її головні причини— економічна скрута перехідного періоду в Україні. Деякі дослідники наголошують на умисному створенні безробіття, головним чином — у Західній Україні. В результаті цього на тимчасову роботу в країни Європи, Америки і у Росію виїхало близько 7—8 млн. людей. За оцінкою директора Інституту досліджень діаспори Ігоря Винниченка на 2001 за межами України проживало 10—13 млн. українців.

Викладач:    

     У декого може виникнути питання : "А чому б і не виїхати за кордон, якщо тобі там допоможуть з роботою, з житлом !? Рівень життя за кордоном набагато кращий , екологічні умови теж не можна порівнювати з нашими».

    І найбагатшими та найрозвиненішими країнами в близькому майбутньому будуть ті, які роблять потужні інвестиції в освіту та науку. (В США на освіту витрачається сума, що дорівнює З0 бюджетам України). Політика "перетягування" інтелекту є сьогодні пріоритетною для провідних країн світу.

 (слайд 24)

Ведучий  4

      До речі, за визнанням Білла Клінтона з 204 американських Нобелівських лауреатів 79% становлять емігранти першого покоління. Все це називаєть  ся розпадом наукової школи і наукових колективів - справді золотого фонду України, що по зернинках збирався десятиліттями. І щоб їх відтворити з нуля потребуватиметься в кілька разів більше зусиль, коштів і часу. Ось де, як, чому і ким закладається наше відставання від інших країн, навіть в тих галузях знань, де ми традиційно були попереду.

  Головними проблемами країни є неефективність минулої і нинішньої влади, а також невпевненість громадян у собі, тому : «Не сподівайтеся тільки на владу. Вирішення проблем своєї країни - це справа ваших рук: за кого ви голосуєте, як ви дбаєте про свій будинок, про територію навколо вас - це теж розвиток України».

   Чи цікавитесь подіями, що відбуваються у нашій країна кожного дня, чи хвилює вас, чим живе країна ? А якщо «ДА», то що ми бачимо?

 

Викладач : Ми можемо пишатися, що наша держава ніколи не вела завойовницьких війн, не поневолювала інші народи, а лише захищала свої землі від ласих на чуже добро загарбників. На жаль, цілі сторіччя ворогам вдавалось панувати над Україною. Майже всі вони переконували весь світ, що несуть добро і щастя для українського народу, а насправді несли горе і смерть, грабували наші землі, убивали наших героїв.

    Земля наша нам дуже дорога тому, що вона полита кровю наших дідів і прадідів, тому що її краса та родючість завжди приваблювала завойовників.

Ведучий   5

 

Ми молодість - майбутнє України,

ми ті, кому довірили життя.

Життя своєї власної країни,

її надію й віру в майбуття.

 

   Безумовно, кожен розуміє , що діти - це майбутнє кожної держави. Їхній захист - справа загальнодержавна. Але сім'я може бути міцною тільки у благополучній державі. Справа у тому, що протягом останніх років політична нестабільність у державі, економічна криза, страх батьків втратити роботу, відсутність фінансування на оздоровлення дітей, усе це, безумовно, позначалося на мікрокліматі у кожній родині.

 

Викладач

  Коли ми говоримо про дитинство в цілому, то потрібно зазначити, що воно складається із навчання у школі, занять у спортивних, технічних, творчих секціях та гуртках і т.д. Так ось тут держава у гонці за реформами та далеко зайшла, що у дітей просто забирають це дитинство. На жаль, проблеми дітей - це проблеми тільки їхніх батьків.

 

 

   Ведучий   1

  (Слайд  35)

   "Все найкраще дітям!", "Молодь - наше майбутнє!" - які чудові і абсолютно правильні гасла. Можна зруйнувати державну економіку, але вона відновиться, можна перемогти армію, але нація відродиться, можна замінити погану владу, проте, коли народ втрачає молодь - він втрачає майбутнє! Нинішні діти дуже відрізняються від своїх ровесни- ків із попередніх поколінь. Більше того, в Україні у дітей дуже мало майбутнього. Цьому сприяє загальна деморалізація суспільства. 

Слайд 36

 

  Безпритульні діти — діти, які були покинуті батьками, самі залишили сім'ю або дитячі заклади, де вони виховувались, і не мають певного місця проживання. Неофіційно - від мільйона до двох. (Усього в Україні 9 мільйонів дітей). Експерти кажуть, що Україна зараз переживає, так звану "третю хвилю" дитячої безпритульності. Дітей вулиці зараз майже стільки, як після громадянської та Другої Світової воєн. Але, якщо тоді це були переважно сироти, то у більшості теперішніх безпритульних батьки живі.   Більшість безпритульних підлітків хворі на туберкульоз, венеричні та нашкірні хвороби, у близько 10 % - СНІД. Ще одна причина смертей серед таких дітей - це відсутність віри у майбутнє.

Ведучий   6

Всесвітня організація охорони здоров'я провела опитування школярів у 41 країні світу, чи вживають вони спиртне. Україна в списку перша. 40 відсотків дітей в Україні вживають алкоголь. Ми навіть в 11-12-річному віці маємо приблизно шосту частину підлітків (хлопців, зокрема), які вже знають, що таке стан сп'яніння!»Агресивна реклама пива, спрямована на молодь, уже дала свої результати: сьогодні хлопчики п'ють пиво втричі більше, а дівчатка — у чотири рази більше, ніж десять років тому. Майже 40% українських підлітків 14 - 18 років регулярно вживають спиртні напої. На думку вітчизняних медиків, наразі в Україні нараховується 700 тисяч лише офіційно зареєстрованих алкоголіків. Найбільша кількість отруєнь і алкогольних психозів реєструється в Донецькій області - близько 6 тисяч в рік.        Чому саме у нашій області, чи задумувавсь хтось над цим !!??

Вед.  7

    Епідемія наркоманії в Україні набуває все більшого розмаху: за даними експертів нині кількість споживачів психоактивних речовин сягає понад 500 тисяч осіб переважно молодого віку. За даними соціального опитування п'ята частка молодих людей знайомі з дією наркотиків. У місті молоді люди вживають наркотики вдвічі частіше, ніж на селі.

 

Слайд  38

Викладач  

       Що ж штовхає її на перший крок зближення з наркотиками? Звідки беруться в суспільстві наркомани і токсикомани?  Виникає логічне питання - чому ж наша влада, яка мала б думати про те, що за зміна готується в державі, не звертає на прискорений процес дебілізації народу жодної уваги?

Тож зосередитися на відродженні українців,  як великої нації, повинні всі,  хто має волю,  здібності і бажання творити гідну перспективу українській молоді.

   Так, дійсно, ми живемо у XXI столітті, де все змінюється. Ми на небезпеч­ній грані. Потрібні кардинальні заходи. Багато народу годується з реклами тютюну й алкоголю. Передусім необхідно її припинити, а далі потрібна постійна роз'яснювальна робота серед дітей і молоді.

   Отже, скільки грошей виділяється на освіту українських дітей? Хто їх навчає? Чому саме? Яких громадян ми отримаємо в майбутньому?

Я переконана , що в нашій державі ще знайдеться достатня кількість енергійних і вольових людей: студентів, учителів, робітників, військових, селян, батьків і матерів, які хоча би для того, щоб не було соромно подивитися в очі своїм дітям, докладуть усіх зусиль, щоби українська молодь мала велику перспективу у Великій Українській Державі.

  Наша молодь має виховуватись на прикладах козацтва,  на леген -дарних постатях славних українців.

Ведучий   8

Хай важка дорога,

Хай похмурі днини.

Все зроби , що зможеш ,

На користь України!             

           П. Грабовський

Насправді Україна - це фантастична країна для людей, які хочуть знайти себе. Хочеш бути художником - для тебе неймовірні пейзажі, хочеш бути музикантом - тебе надихають український фольклор, багата українська музика, хочеш бути політиком - всі знають, яка ситуація, роботи дуже багато.

 «Головне, щоби всередині нас була єдина цінність - розуміння того, що ми українці».

Хіба можна не любити таку країну, чи потрібно шукати кращої??!!

Я вірю в українську долю. І хочеться завершити  свій виступ словами

В. Симоненка:

Можеш вибирати друзів і дружину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

 

РЕЦЕНЗІЯ

на методичну розробку

на  методичну  розробку відкритого позакласного заходу

«Україно моя , Україно , я для тебе у світі живу»

до Дня соборності та свободи України

 

Автор : викладач української мови Маріупольського  електромеханічного технікуму  Морнєва Валентина Вікторівна

 

Представлена викладачем  Морнєвою В.В. методична розробка  відкритого позакласного заходу – це сценарій позакласного заходу, спрямований на формування в юного громадянина України патріотичних почуттів, громадянської позиції, вміння бути принциповим у складних ситуаціях і відстоювати свої погляди.

Для досягнення виховної мети заходу автор пропонує різноманітні форми роботи: соціологічне дослідження, мозковий штурм, інтерактивну бесіду з аудиторією, створення й розв’язання проблемної ситуації. Під час заходу використовуються технічні засоби, повідомлення студентів ілюструються аудіозаписами,  мультимедійними презентаціями, малюнками. Це дозволяє створити певну емоційну атмосферу, сприяє залученню студентів до інтерактивного спілкування.

Методична розробка цього позакласного західу має практичне значення, оскільки в ньому були використані матеріали соціологічного дослідження, проведеного студентом-другокурсником серед своїх однолітків. Це дало можливість зробити доступними та цікавими для підлітків складні питання громадянського самовизначенні особистості. Отримані матеріали можна використовувати під час дискусій, обговорень, для написання рефератів і дослідницьких робіт,

Методична  розробка  позакласного заходу «Україно моя, Україно, я для тебе у світі живу» заслуговує позитивної оцінки і може бути рекомендована для використання в роботі викладачів, класних керівників  навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації.

 

Голова            циклової             комісії

філологічних  і  соціальних дисциплін                                     О.А.Верескун

Маріупольського електромеханічного

технікуму, викладач кваліфікаційної

категорії «спеціаліст вищої категорії»

 

 

 

 

 

 

 

Рецензія

на  методичну  розробку позакласного заходу

«Україно моя , Україно , я для тебе у світі живу»

до Дня соборності та свободи України

 

Автор : викладач української мови Маріупольського електромеханічного технікуму  Морнєва Валентина Вікторівна

   Представлена  викладачем  української мови методична розробка позакла- сного заходу «Україно моя, Україно, я для тебе у світі живу»  - сценарій присвячений   Дню соборності та свободи України .

   У даній розробці подані матеріали про історичні події на Україні, що передували  возз'єднанню двох Україн,  про значимість та важливість їх для нашого народу.   Запропонований матеріал  дає можливість поміркувати над майбутнім України, над її  тернистим шляхом і про наш обов’язок будувати щасливе майбутнє української держави.  Такі заняття виховують у студентів прагнення бути справжніми громадянами своєї країни, пишатися її минулим і сьогоденням. 

      Викладач зуміла показати, що звичаї, як і мова, — це ті найміцніші елементи, що об'єднують окремих людей в одну етнічну групу, в одну націю, де б вони не жили .

    Матеріал, який підібраний для заняття, тісно пов’язаний з історією України, географією,  українською літературою, також використані підсум -ки міжнародних результатів опитування українців.

    Використання матеріалів даної методичної розробки сприятиме формуванню у студентів прагнення бути  свідомим громадянином України, її патріотом, вихованню поваги до історичного минулого свого народу, любові до Батьківщини.

 

    Методична розробка позакласного заходу  заслуговує позитивної оцінки і може бути рекомендована для викладачів, класних керівників та студентів вищих навчальних закладів I –II рівнів акредитації.

Заступник директора  з виховної роботи,

 кваліфікаційна категорія  «спеціаліст ви-

щої категорії»   Маріупольського електро-

механічного   технікуму

                                                                       ______________  Л.В Будченко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку