Методична розробка відкритого уроку на тему: «Особливості формування та випікання булочних виробів у виробничій пекарській лабораторії ліцею та на виробництві»

Про матеріал
Тип уроку: урок закріплення та вдосконалення знань, умінь та навичок. Методична мета: вдосконалення навчального процесу шляхом інтеграції теоретичного та виробничого навчання із застосуванням інформаційних технологій навчання. Освітня мета уроку: - вторинне усвідомлення нового навчального матеріалу шляхом відтворення та застосування набутих знань у практичній діяльності, закріплення знань та формування умінь; - формування вмінь та навичок щодо застосування теоретичних знань на практиці, готовності працювати із сучасним пекарським обладнанням на виробництві; розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення та навички усвідомленості та спритності дій; формування усвідомленого розуміння навчальної інформації і розвиток механізмів мислення; - виховувати культуру навчально-виробничого процесу, повагу до праці, до обраної професії; дисципліну, сумлінність, відповідальність та ініціативу, творчість, зацікавленість в результатах навчання.
Перегляд файлу

Методична розробка відкритого уроку на тему: «Особливості формування та випікання булочних виробів у виробничій пекарській лабораторії ліцею та на виробництві»

                                   Пдготувала викладач спецтехнології вищої категорії ДНЗ «Решетилівський професійний аграрний ліцей імені І.Г.Боровенського» Самченко Надія Михайлівна

Тема програми: «Технологія випікання хлібобулочних виробів»

Тема уроку: «Особливості  формування та випікання булочних виробів у виробничій пекарській лабораторії ліцею та на виробництві»

Інтегровані предмети: спецтехнологія пекаря, устаткування хлібопекарського виробництва, сировина і матеріали хлібопекарського в-ва, основи мікробіології,гігієни і санітарії та виробниче навчання.

Професія: пекар 2 розряду

Курс: 1-й

Викладач спецтехнології: Самченко Надія Михайлівна;

Майстер виробничого навчання: майстер виробничого навчання 1 курсу з професії «Пекар»

Тип уроку: урок закріплення та вдосконалення знань, умінь та навичок.

Методична мета: вдосконалення навчального процесу шляхом інтеграції теоретичного та виробничого навчання із застосуванням інформаційних технологій  навчання.

Освітня мета уроку:

- вторинне усвідомлення нового навчального матеріалу шляхом відтворення та застосування набутих знань у практичній діяльності, закріплення знань та формування умінь;

- формування вмінь та навичок щодо застосування теоретичних знань на практиці, готовності працювати із сучасним пекарським обладнанням на виробництві; розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення та навички усвідомленості та спритності дій; формування усвідомленого розуміння навчальної інформації і розвиток механізмів мислення;

- виховувати культуру навчально-виробничого процесу, повагу до праці, до обраної професії; дисципліну, сумлінність, відповідальність та ініціативу, творчість, зацікавленість в результатах навчання;

Комплексно-методичне забезпечення: підручник для учнів ПТУ з професії «Пекар» автора Дробот Віри Іванівни «Технологія хлібопекарського виробництва,стор.239-240; навчальні посібники для учнів Самченко Н.М.: «Сировина і матеріали», «Пекарська технологія», опорний конспект «Практична пекарська технологія»; Національний стандарт України на булочні вироби, папки «Контроль знань з спецтехнології пекаря» та «Технологія хлібопекарського виробництва в технологічних схемах, інструкційних картках, основних поняттях та визначеннях»; навчальні проекти учнів; мультимедійні засоби навчання; відеоролики та презентаційні матеріали за темою  уроку, натуральні зразки булочних виробів відповідно до завдань, інструкції з охорони праці.

Міжпредметні зв’язки: з спецтехнологією пекаря (попередніми темами),  сировиною і матеріалами, устаткуванням хлібопекарського виробництва, охороною праці, мікробіологією, інформаційними технологіями, фізіологією харчування, хімією та українською мовою, математикою.

Методи проведення: пояснювально-ілюстративний, інформаційно-комунікаційний, частково-пошуковий, аналіз та порівняння, організація колективного обговорення та вибір оптимальних рішень, метод навчальних проектів, використання мультимедійних майстер-класів з демонстрацією трудових прийомів, практичних навичок, створення проблемних ситуацій.

Елементи активізації уроку: використання регіонального компоненту, презентаційних та відеоматеріалів за темою уроку, актуалізації опорних знань у вигляді обговорення відеоролика з виробництва, поєднання теорії з практикою, використання мультимедійних майстер-класів.

 

Порядок проведення уроку:

▲ Організаційна частина:

  - Перевірка явки. готовності учнів до уроку;

▲ Повідомлення теми та цілей уроку

▲ Мотивація навчальної діяльності учнів:

- Пояснення значущості професійних знань і умінь для майбутньої роботи;

- Пояснення характеру і призначення запланованої на уроці роботи;

 ▲ Відтворення та корекція опорних знань, умінь та навичок:

 - Відеоекскурсія на підприємство шляхом демонстрації відеоролика «Технологія виробництва хлібобулочних виробів на Лубенському хлібозаводі» та його обговорення за запитаннями викладача у формі бліц-опитування;

-ознайомлення з технологічними схемами по виробництву булочних виробів на Решетилівському хлібозаводі та у виробничій пекарській лабораторії;

 - Демонстрація та порівняльний аналіз після перегляду  відеороликів,відзнятих на Решетилівському хлібозаводі під час формування та випікання булки «Сюрприз» та булочки «Рулетик шкільний» ;

           

 - Тестовий контроль за різнорівневими тестовими завданнями;

 - Пояснення складних питань викладачем щодо питань охорони праці з використанням презентаційних матеріалів;

▲ Повідомлення нової навчальної інформації,що сприяє поглибленню знань щодо виробництва булочок на хлібопекарському підриємстві:

 

 - Відеоекскурсія на підприємство шляхом демонстрації відеоролика «Технологія виробництва булочки «Малятко» на автоматизованій технологічній лінії;

 - Закріплення нової навчальної інформації за запитаннями викладача;

 - Відеомайстер-клас по ручному формуванню булочок від майстра в/н  по прийомах ручного формування булочок «Іжачок»,»Сонечко»,»Заячі вушк»,»»Шишка»,

   

  • Використання регіонального компонента:

-вступне слово викладача про полтавські пампушки як про один з видів булочок з простого виду булочного тіста ;

-демонстрація презентації про походження,види,технологію виготовлення пампушок;

 -демонстрація відео майстер-класу по виготовленню пампушок;

 -демонстрація презентаційних матеріалів,підготовлених більш сильними учнями по технології виготовлення бурякових пампушок;

 

▲ Корекція знань і умінь учнів, усунення прогалин у їх знаннях й уміннях:

 - Коротка бесіда, пояснення;

 - Відповіді на питання незрозумілі для учнів;

 - Самостійна робота учнів з дидактичними матеріалами, технологічними схемами;

▲ Перевірка і оцінка знань і умінь учнів:

 - Обговорення результатів виконаних учнями завдань;

 - Самооцінювання, рецензування;

▲ Підбиття підсумків теоретичної частини інтегрованого заняття. Повідомлення домашнього завдання:

 - Мотивація та оцінювання навчальної діяльності учнів на уроці та під час виконання домашнього завдання;

 - Обговорення типових помилок;

 -Короткий  дебрифінг перед практичною частиною

 - Домашнє завдання (диференціюване) та рекомендації по його виконанню.

 

 

Епіграф уроку: «Професія пекаря подібна до професії скульптора, а кращою є тим, що витворами пекарської майстерності можна не лише милуватися, а ще й насолоджуватися смакуючи»

Вступне слово  (на екрані тема та мета уроку):

Викладач: Добрий день, наші учні, шановні гості! Розпочинаємо наш урок за темою «Особливості  формування та випікання булочних виробів» Наш сьогоднішній урок інтегрований, тому що в його зміті об’єднується навчальний матеріал з усіх предметів профтехциклу  з професії «Пекар 2 розряду», а також він являє собою тісне поєднання теоретичного та виробничого навчання.

Майстер в/н: Метою нашого сьогоднішнього зайняття є узагальнити і закріпити набуті вами знання, вміння і навички за темою програми, сформувати у вас уміння щодо застосування здобутих знань на практиці, готовності знайомитися з сучасними пекарськими технологіями та пекарським устаткуванням.

Ми будемо вчити вас усвідомлено відноситися до процесу навчання, набуття практичних навичок, вчити самостійно і творчо виконувати поставлені завдання з дотриманням вимог охорони праці.

Викладач: Епіграфом до нашого уроку я вибрала слова: «Професія пекаря подібна до професії скульптора, а кращою є тим, що витворами пекарської майстерності можна не лише милуватися, а ще й насолоджуватися смакуючи». І це не випадково, тому що саме під час виконання формування вручну булочних виробів від вас, як від майбутніх робітників, потрібно не лише знання процесу тістоведення, випікання певних виробів, а й навички ліплення, формування з тіста виробів, відповідних до еталонів та Держстандарту на певні булочні вироби ( на екрані Держстандарт).

Викладач: Це справа непроста, вимагає наполегливості, точності, творчості, зацікавленості в результатах навчання. Але я впевнена, що ви подолаєте всі труднощі разом зі своїм наставником, майстром в/н  Овраменко Іриною Вікторівну,яка має неоціненний практичний досвід роботи на Решетилівському хлібозаводі понад 20 років,яким вона охоче ділиться з вами – своїми учнями. Саме вона навчить вас формувати вручну прості і складні хлібопекарські вироби, передасть вам всі свої знання і практичні вміння, навчить створювати «дива з тіста», подібні до витворів скульптора. Можливо і про вас я колись буду з гордістю говорити «це наш випускник, пекар з великої  літери ».А зараз давайте з вами повторимо вивчену тему за запитаннями,які були для вас домашнім завданням.

Запитання для учнів по домашньому завданню:

1.Які особливості випікання булочних виробів ?

2.А якщо булочні вироби випікаються на поду?

3.У разі випікання булочних виробів на листах?

4.Які булочні вироби здебільшого випікаються на листах?

5.Застосування листів здебільшого ускладнює чи полегшуєорганізацію випічки?

6.Які особливості підготовки до випікання заготовок до батонів,міської булки,паляниці?

7.Від чого залежить кількість і форма надрізів на цих виробах?

8.Яка кількість надрізів для простих і нарізних батонів?

9.Яке устаткування використовується для надрізу поверхні заготовки для паляниці?

10.Яке устаткування для надрізів використовується на комплексно-механізованих лініях?

11.Як запобігти прилипанню тіста до поверхні надрізувача?

12.Що потрібно зробити з заготовками для булочних виробів перед посадкою в піч?

13.Яких  параметрів потрібно дотримуватися під час випікання булочних виробів у першій зоні ?

     14. Які параметри для випікання гребінцевих виробів?

 15.Яка тривалість перебування тістових заготовок на булочні вироби у зоні зволоження?

16.Що потрібно зробити з поверхнею готовихбатонів, хал, сайок перед вивантаженням з печі?

17. З якою метою повехня цих готових булочних виробів після вивантаження з печі збрискується водою?

(поки викладач веде опитування по домашньому завданню,майстер виробничого навчання фіксує правильність відповідей, найбільш активних учнів у процесі опитування по домашньому завданню)

 

Майстер в/н: Для того щоб швидко повторити всі етапи технологічного процесу виготовлення хлібобулочних виробів запрошуємо вас на відео- екскурсію на сучасне хлібопекарське виробництво Полтавської області – Лубенський хлібзавод.

 Викладач: Під час відео екскурсії уважно спостерігайте за окремими етапами технологічного процесу, устаткуванням, що для них використовується, робіть нотатки, що допоможуть вам відповісти на запитання викладача.

(Йде демонстрація відеоролика «Технологія виробництва хлібобулочних виробів на Лубенському хлібозаводі)

Викладач: Інформаційні технології навчання дозволили нам за короткий час відтворити суть технологічного процесу виготовлення хлібобулочних виробів на виробництві, окремих його етапів, пригадати устаткування, що для них використовується. А зараз ми обгоримо побачене на виробництві і одночасно перевіримо на оцінку як ви засвоїли загальну технологію хлібопекарського виробництва.

 

 

 

Бліц-опитування за запитаннями викладача у формі обговорення відео екскурсії

  1. З яких етапів складається технологічний процес виробництва хлібобулочних виробів? (підготовка сировини, приготування тіста, формування виробів, розстійка, випічка)
  2. Які операції входять до етапу приготування сировини? (просіювання борошна, фільтрування і підігрів води, підготовка дріжджів. На цьому етапі враховується дозування інгредієнтів, спецій, добавок)
  3. Яке устаткування використовується для приготування тіста на Лубенському хлібозаводі? (тістомісильні машини спірального типу)
  4. Яка перевага тістомісильних машин спірального типу? (це останнє слово пекарської технології, спіральний тістомісильний орган дозволяє швидко і якісно замішувати тісто, скорочувати час вимішування, економити час та енергію)
  5. Який процес крім замішування тіста відбувається у тістомісильній машині? (бродіння та дозрівання тіста)
  6. З чого починається процес формування виробу? Яке устаткування для цього використовується ( починається з поділу тіста на тістоподільній машині вакуумного типу, далі відбувається округлення на тістоокруглювальній машині, тобто процес надання заготовкам округлої форми)
  7. Яка мета округлення? (метою є надання заготовкам заданої геометричної форми, а також створення в процесі округлення більш однорідної структури тіста)
  8. Куди направляють поділені та округлені тістові заготовки і на який час? (на розробний стіл, а потім у шафу попереднього вистоювання на 3-5 хвилин)
  9. Яке устаткування використовується для досягнення кінцевої форми виробу? (тістозакатувальна машина, при цьому виходять різні форми хлібобулочних виробів)
  10. Куди направляють тістові заготовки після тістозакатної машини? (їх розміщають на під, тобто спеціальні листи, або у форми і направляють у розстійну шафу для кінцевої роз стійки при певній вологості, температурі)
  11. Від чого залежить тривалість кінцевої роз стійки? (від ваги та сорту хлібобулочних виробів)
  12. Яке значення кінцевої роз стійки для якості готових виробів? (в процесі кінцевої роз стійки відбувається формування структури тіста, збагачення його вуглекислим газом, що спияє виникненню пористі, а в подальшому м’якості виробів)
  13. Яке устаткування на Лубенському хлібозаводі використовують для випікання виробів? ( ротаційні та подові печі)
  14. В яких печах випікаються пододі сорта хлібобулочних виробів? (у багатополицевих подових печах, куди вироби подаються за допомогою автоматичної лопати, при цьому використовується програмне комп’ютерне забезпечення, шляхом вибору програми, яка підходить саме для цих виробів.
  15. Від чого залежить тривалість випікання? (від ваги виробу, їх виду)

 

Майстер в/н: відмічає найбільш активних, уважних учнів, які відповідали на запитання викладача.

Викладач:  Дуже швидко плине час. Сьогодні ви лише першокурсники, але навчання в ліцеї пролетить для вас як одна мить. І ви будете виконувати дипломні роботи обов’язковою складовою частиною яких є складання інструктивної картки, технологічної схеми на виготовлення певного виробу, відповідно до прайсу Решетилівського хлібозаводу, який є нашим базовим підприємством. Технологічна схема складається третьокурсниками з фотографій окремих операцій технологічного процесу, в яких вони особисто приймали участь. Ось деякі з них підібрані до теми нашого уроку. А більш детально ви зможете познайомитися з ними у папці з дидактичними матеріалами «Технологія хлібопекарського виробництва в технологічних схемах, інструкційних картках, основних поняттях та визначеннях».

(На екрані фрагменти презентацій дипломних робіт, які коментує викладач, де слайди з технологічними схемами на виготовлення батонів, булочного дріб’язку, хал у виробничій лабораторії, а також рулетика шкільного, ріжків з повидлом, булок «Витушки» та «Сюрприз» на Решетилівському хлібозаводі, в той час коли йде формування деяких з цих хлібобулочних виробів)

Викладач: А тепер я хочу звернути вашу увагу на техніку безпеки під час виконання окремих операцій по виготовленню цих хлібобулочних виробів.

( На екрані слайди з техніки безпеки)

Короткий текст слайдів:

  • До обслуговування машин для оброблення тіста допускаються лише робітники, навчені прийомам роботи на цих машинах, які пройшли інструктаж з охорони праці;
  • Перед вмиканням машини для оброблення тіста, треба впевнитися в її справності, наявності закритих кришок щитків на приводах;
  • Під час роботи тісто оброблювального обладнання забороняється чистити, змащувати, регулювати машину, доторкатися руками до поверхні частин обладнання, що обертаються чи рухаються. Забороняється працювати при знятих огородженнях механізму приводу і несправному електрообладнанні;
  • У тістоподільних машинах небезпечними є зона нагнітання тіста, зона ділильного барабану, механізм приводу. Під час експлуатації тісто подільника, забороняється торкатися руками до ділильної головки, знімати з неї тісто, зачищати лійку тістоподільника;
  • У разі зупинки для ремонту або технологічного обслуговування тістоподільної необхідно вивісити табличку «Не включати – ремонтні роботи»;
  • З особливою обережністю потрібно працювати на стрічковому транспортері, зокрема: слідкувати, щоб на спецодязі не було звисаючих елементів, що можуть бути затягнені транспортером під час руху;
  • Робоче місце пекаря має бути захищене повітряною завісою від гарячих парів і газів, що виходять з печі;
  • Забороняється працювати при несправному обладнанні, знятих огородженнях, залишати робоче місце без нагляду, захаращувати проходи і підлогу на робочому місці листами, формами та іншими предметами, працювати без спецодягу, чистити колиски або сітку поду під час їх руху;
  • Виймати гарячі форми й листи з печі потрібно за допомогою рукавиць. Під час роботи колискової печі заборонено нахиляти і повертати колиску навколо своєї осі, змазувати колиску, що пішла під перекриття, відводити у бік колиску, що прийшла і змазувати нижню. Необхідно слідкувати за правильністю встановлення форм і листів на під колиски.

 

Викладач: А тепер, коли ми все повторили переходимо до перевірки знань за тестовими завданнями №5 за темою:»Класифікація та технологія виробництва булочних виробів». Тести знаходяться в папках «Контроль знань», ви готувались до цього тестування. Для економії часу будете писати в зошитах для контрольних робіт лише номер питання і відповідь на нього, питання не переписувати. Встановлюємо регламент часу і після виконання здаємо роботи.

 

 Актуалізація,поглиблення та корекція опорних знань та умінь з використанням презентаційних матеріалів по формуванню булочних виробів.

Короткий текст слайдів викладацької презентації:

  • Технологічний процес виробництва булочних виробів  включає такі  операції:
  • поділ тіста на шматки;
  • їх округлення;
  • попереднє вистоювання;
  • формування тістових заготовок;
  • остаточне вистоювання;
  • випікання.
  •   Формування тістових заготовок – ця операція прводиться після попереднього вистоювання тіста. Її метою є надання тістовим заготовкам форми, передбаченої нормативною документацією для даного виробу.
  •   Випікання – це процес перетворення тістових заготовок у готовий хлібобулочний виріб, придатний до вживання.
  •   Спосіб надання заготовці певної форми залежить від виду виробів. Наприклад, формування заготовок для виробів круглої форми здійснюється тістоокруглювачами. Заготовки для батонів, батоноподібних виробів, плетінок формуються тістозакатинми машинами, які надають заготовкам циліндричної або сигароподібної форми. Для більшості видів булочних виробів заготовки формуються вручну, так як ми бачили на Решетилівському хлібозаводі.

Викладач: В задачі курсу «Спецтехнологія пекаря» входить ознайомлення учня з сучасними технологіями виробництва, сучасним пекарським обладнанням, устаткуванням, яке дозволяє автоматизувати весь технологічний процес. Я запрошую вас на сучасне хлібопекарське підприємство, де всі операції технологічного процесу виробництва булочки «Малятко» автоматизовані. Ця відеоекскурсія  - навчальна, тому уважно спостерігайте за тим, що відбувається у виробничих цехах, робіть короткі записи, щодо використаного устаткування, параметрів замішування, вистоювання, випікання, окремих компонентів сировини, що збагачують харчову цінність булочок «Малятко».

Після  демонстрації відеоролика – закріплення отриманої навчальної інформації за запитаннями викладача:

  1. З чого розпочинається приготування булочки «Малятко»? (із замішування тіста у тістомісильній машині)
  2. Яка сировина використовується? (борошно першого ґатунку, рафінована олія, цукор, сіль, дріжджі)
  3. Які ви помітили дві особливості у приготуванні булочки «Малятко» (1 – це використання борошна не вищого, а першого ґатунку, тому що в ньому більше природних вітамінів і мікроелементів; 2 – додають новий компонент – пшеничну закваску, рецепт якої є пекарською таємницею цього підприємства)
  4. Які бактерії входять до складу закваски? (біфідобактерії, які продукують біологічно-активні речовини, зокрема вітаміни групи В, які сприяють засвоєнню людським організмом заліза та кальцію, це підвищує харчову цінність випічки)
  5. Чому булочку називають «Малятко»? (тому, що вона дуже корисна для дітей)
  6. Скільки запашного тіста за раз готують у тістомісильних машинах при виробництві булочки «Малятко»? (150 кг)
  7. За який час вимішують тісто потужні лопасті тістомісильної машини? (8 хв)
  8. Скільки часу бродить вимішане тісто? (30 хв)
  9. Яке устаткування використовується для перекидання готового тіста у тістоподільник? (тісто перекидач)
  10. Які функції тістоподільної машини? ( у тісто подільнику тісто розрізається на шматки потрібної маси)
  11. Що робиться з тістом після поділу на тістоподільнику? (шматки тіста округлюються на тістоокруглювальній машині, а також відбувається попереднє вистоювання)
  12. Що відбувається з тістовими заготовками після попереднього вистоювання? (вони подаються на штампмашину)
  13. Чому для булочок «Малятко» вибрана форма кавового зернятка? (Тому, що кава має у своєму складі багато корисних речовин, як і наша булочка. Технологія виготовлення булочки «Малятко» розроблена не лише для смакового задоволення споживача, а й для користі організму людини)
  14. Куди подаються майбутні булочки «Малятко» після штампмашини? (у розстійну шафу, там заготовки витримують близько одної години)
  15. Яке значення має вистоювання? (коли тісто бродить і вистоюється і набирає смакових якостей, без цього, як говорять досвідченні пекарі, випічка не дозріє, не матиме притаманного їй аромату і смаку)
  16. Куди направляють заготовки тіста після завершення вистоювання? (у піч, температура 180-230° С, випікається 15 хвилин)
  17. Який пристрій дає можливість вести спостереження під час випікання «Маляток»? (контрольні віконця, що дозволяє пекарю оцінити наскільки тісто підійшло і якою буде скоринка)
  18. І ось гарячі булочки виїзжають з печі, вся лінія автоматизована. Поміркуйте, які ж обов’язки при цьому у пекарів-майстринь? (Вони спостерігають, щоб «Малятка» мали відповідний товарний вигляд, щоб не було браку)
  19. Скільки булочок можна випікати на такій лінії за годину? (до 12 тисяч, запах і аромат від булочок спонукає з’їсти зразу ж хоч одну, але поспішати не варто – це не корисно, треба булочкам дати вистигнути)
  20. Що роблять на виробництві з випеченими булочками? (Збирають партіями, складають в пластикові ящики, що мають спеціальні отвори для вентиляції)
  21. Який час охолоджують булочки? (30 хвилин)
  22. Що роблять з булочками після охолодження? (перевозять в пакувальний цех і пакують)
  23. Яке устаткування використовують для пакування? (пакувальний апарат)
  24. Які пакувальні матеріали застосовують? По скільки булочок пакують? (фірмові пакети по 5 або 9 штук, чому? – секрет!)
  25. Скільки можуть зберігатися булочки «Малятко»? (72 години)
  26. Чому пекарі називають булочки «Малятко» красунями? (бо випікають їх з любов’я)
  27. Яка вага булочки малятко? (50 грам)

Поки викладач веде опитування – майстер в/н  фіксує правильні відповіді та активність учнів.

 

Викладач: З ваших відповідей ми бачимо, що ви були уважними, добре запам’ятали, те що побачили, відповідали правильно на питання.

Майстер в/н: А зараз ми перевіримо як ви вмієте відтворювати та застосовувати набуті знання у практичній діяльності.

Викладач: На минулому зайнятті ми визначили учнів-асистентів (по одному представнику з кожної ланки) ,які допомогли майстру виробничого навчання провести майстер-клас  по формуванню окремих булочок з булочного дріб’язку в умовах виробництва.Зараз ми вам покажемо результати цієї роботи у відзнятих відеороликах. Ці майстер-класи ,записані на електронних носіях, кожний з вас може в подальшому використовувати самостійно  для вдосконалення практичних навичок по формуванню тістових заготовок на ці булочні вироби.

(перегляд коротких відеороликів з майстер-класами по формуванню та випіканню окремих вилів булочного дріб’язку в умовах виробництва – у хлібопекарському цеху Решетилівського хлібозаводу

Після цього викладач разом з майстром в/н проводять корекцію знань і умінь учнів, прагнуть усунути прогалини в їх знаннях) .

Викладач:    І ще сьогодні пригадаємо один вид булочок – це булочки не до чаю, не до кави чи молока,це булочки,які замість хліба випікають і подають до борщу з простого булочного тіста,з такого як випікають батони,сайки,білий пшеничний хліб. Ми з вами живемо у прекрасному регіоні – на Полтавщині.А яка ж Полтавщина без полтавських галушок та полтавських пампушок?Що може бути кращим за пухкі ,кругленькі булочки-пампушки до справжнього українського червоного борщу?Тількі рум’яні,запашні,що аж дух захоплює,полтавські пампушки з часником!А тепер давайте переглянемо майстер-клас як їх можна приготувати!

     (перегляд презентації викладача про походження пампушок, рецептуру,окремі етапи,що складають технологічний процес виготовлення пампушок; перегляд відеоролика майстер-класу  по виготовленню пампушок в домашніх умовах)

    Запитання  для закріплення по технології виготовлення пампушок:

        1.Що нового з відеороликів і презентаційних матеріалів Ви дізналися про технллогію виготовлення пампушок?

        2. Яке тісто використовують для виготовлення пампушок -  просте,поліпшене,здобне ?

        3.Який спосіб приготування тіста (опарний чи безопарний) використовується для виготовлення пампушок  найчастіше?

         4.Яка технологія посадки тістових заготовок на пампушки на листи чи у форми?Чи допускаються злипи?

        5.яка технологія обробки готових пампушок часником?

 

Підбиття підсумків:

Викладач: На сьогоднішньому занятті ми узагальнили і закріпили набуті вами знання уміння і навички за темою : «Особливості формування та  випікання булочнихї виробів» із дотриманням вимог охорони праці.

Майстер в/н: Також ми прагнули більш глибоко розкрити такі вузлові питання теми як формування окремих видів булочних виробів автоматизовано та в ручну на виробництві, у виробничій лабораторії.

Викладач: Інформаційні технології навчання надали нам можливості здійснити відеоекскурсії на виробництво, побачити окремі операції технологічного процеса, отримати цінні рекомендації від відео- майстер-класів, ознайомитися з найсучаснішими пекарськими технологіями.

Майстер в/н: Оцінюючи вашу роботу та підготовку до уроку, хочиться відмітити, що більшість з вас віднеслася свідомо до виконання поставлених завдань.

Викладач: Добре підготувалися по домашньому завданню такі учні...( називає призвища учнів)

Хороші знання з загальної технології виявили учні...(називає призвища учнів) ,

які були найбільш активними у обговоренні відеоекскурсії на Лубенському хлібозаводі.

. Найкраше у технологічних таблицях по виготовленню булочних виробів орієнтувалися  учні.... (називають призвища учнів)

      За виконання тестових завдань ви отримали такі оцінки (оголошує оцінки за тести,мотивує і оголошує оцінки за урок)

Майстер в/н: Добре потрудилися над виконанням завдань учасники малої групи ,куди увійшли представники з кожної учнівської ланки ,які були асистентами майстра виробничого навчання при проведення майстер-класів по формуванню окремих видів булочного дріб’язку в умовах виробництва, продемонструвавши нам вдале застосування отриманих знань на практиці, а ще: вміння виконувати завдання самостійно, з творчим підходом. Вони були помічниками викладача та майстра, а значить співавторами уроку і за це також отримують оцінки (називає призвища цих учнів і отримані ними оцінки)

Викладач: Наш сьогоднішній урок – це наглядний приклад застосування отриманих знань навичок та вмінь у практичній діяльності!

Майстер в/н: Ми дуже вдячні вам за співпрацю!

Короткий дебрифінг (запитання для дебрифінгу на екрані)

Викладач:  А зараз домашнє завдання:

        -   по підручнику Дробот Віри Іванівни «Технологія хлібопекарського виробництва» стор.239-240,параграф 7.5. «Особливості випікання окремих видів виробів»,розділ «Булочні вироби»;

  • По опорному конспекту «Практична пекарська технологія» законспектувати та вивчити описання послідовності формування окремих видів булочок;
  • Замалювати технологічні схеми виготовлення окремих булочних виробів, представлених на уроці;
  • Використовуючи відео- майстер-клас на електронних носіях вдома спробувати сформувати і випекти ці вироби і предстати в класі фото- звіт результатів своєї роботи.

Майстер в/н: Теоретична частина нашого інтегрованого заняття закінчена і зараз ми переходимо з вами до практичної частини ,яка буде відбуватися у нашій навчальній виробничій пекарській лабораторії

doc
Додано
12 квітня 2021
Переглядів
1503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку