Методична розробка відкритого виховного заходу на тему «ВЕБ-ВІКТОРИНА «БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ»

Про матеріал
Викладено методику проведення відкритого виховного заходу на тему «Веб-вікторина «Безпечний Інтернет», спрямованого на формування системи знань здобувачів освіти з правил користування та поводження у глобальній мережі.
Перегляд файлу

1

 

ДЕПАРТАМЕНТ освіти і науки

ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

Державний навчальний заклад
«ЗАПОРІЗЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

відкритого виховного заходу на тему

«Веб-вікторина «Безпечний Інтернет»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя

2020

Методична розробка відкритого виховного заходу«Веб-вікторина «Безпечний Інтернет». Підготувала Войтюк Т.М. – викладач І категорії Державного навчального закладу «Запорізьке вище професійне училище» – 2020

 

 

 

 

Викладено методику проведення відкритого виховного заходу на тему «Веб-вікторина «Безпечний Інтернет», спрямованого на формування системи знань здобувачів освіти з  правил користування та поводження у глобальній мережі.

 

 

 

 

Для класних керівників, викладачів дисципліни «Інформаційні технології», «Технології комп’ютерної обробки інформації», «Інформатики» закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

 

 

 

Рецензент: заступник директора з НМР Кулинич О.А.

 

Розглянуто та схвалено на засіданні методичної комісії засіданні методичної комісії професії економічно-адміністративного напряму та професії ОКН (протокол № 6 від 22 січня 2020 р.)

 

Голова методичної комісії       Т.М. Войтюк


Зміст

 

 

стор.

1.

Анотація

4

2.

Вступ

5

3.

План заходу

6

3.

Хід заходу

7

4.

Список використаних джерел

13

 


АНОТАЦІЯ

 

Методична розробка виховного заходу «Безпечний Інтернет». розроблена, як веб-вікторина у якій беруть участь здобувачі освіти різних професій та віку. Мета –  ознайомити здобувачів освіти з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; дати можливість здобувачам освіти самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються, розвивати вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно, виховувати інтерес до порушеної теми;сприяти розвитку пізнавального інтересу; підвищенню творчої активності; розвитку вміння логічно викладати думки, вихованню шанобливого ставлення до чужої думки; культурному та інтелектуальному розвитку здобувачів освіти;

Використання онлайн інтерактивних ігор та вікторин яскраво демонструє небезпеки в Інтернеті.

Після проходження веб - вікторини  здобувачі  освіти повинні:мати уявлення про послуги, які надає користувачу всесвітня мережа Інтернет;знати про небезпеки, інтернет-залежність та способами боротьби з нею; ознайомитися з захисним програмним забезпеченням;знати правила етикет-спілкування, що таке плагіат, про відповідальність за порушення прав інтелектуальної власності.

Методична розробка може бути використана як у ПТНЗ, так і в загальноосвітніх навчальних закладах.

 


ВСТУП

 

У 2018 році в Україні 44,1 % населення є користувачами Інтернету1 , значна частка їх – діти та молодь. За класифікацією М. Пренського , сучасних українських дітей уже можна називати «цифровими аборигенами», оскільки вони народилися й живуть у той час, коли комп’ютери та Інтернет стали поширеними й доступними в Україні, їхньою «рідною мовою» є мова цифрових пристроїв, відеоігор та Інтернету.

За моделлю Міжнародного союзу електрозв’язку, у країнах, що розвиваються, до 2018 року кількість молоді у віці 15 – 24 років з п’ятьма або більше роками досвіду онлайнової діяльності («цифрових аборигенів») збільшиться більш ніж удвічі.

Інтернет є впливовим чинником соціалізації сучасної дитини, взаємодія з яким неоднозначно впливає на її здоров’я та соціальне становлення. З одного боку, Інтернет дає дитині величезні можливості для спілкування, читання книг, онлайнового відвідування музеїв та перегляду кіно, але, разом з тим, містить загрози, які можуть мати негативні наслідки для благополуччя дитини та її близьких.

Сьогодні саме педагогічні працівники: викладачі, майстри виробничого навчання, вчителі можуть сприяти успішній соціалізації підлітків та формувати компетенції безпечної поведінки в Інтернеті.

Для зручності в роботі пропонуємо детально розроблену технологію проведення веб-вікторини щодо формування безпечної поведінки підлітків в Інтернеті.  За необхідності структурні компоненти технології Ви можете використовувати окремо чи адаптувати відповідно до потреб Вашої цільової аудиторії – дітей, педагогів, батьків та/чи осіб, що їх замінюють.

ПЛАН ЗАХОДУ

 

05лютого 2019

Тема заходу: «Веб-вікторина «Безпечний Інтернет»

Мета заходу:

  •         ознайомити здобувачів освіти з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; дати можливість здобувачам освіти самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються, розвивати вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно, виховувати інтерес до порушеної теми;
  •         сприяти розвитку пізнавального інтересу; підвищенню творчої активності; розвитку вміння логічно викладати думки, вихованню шанобливого ставлення до чужої думки; культурному та інтелектуальному розвитку здобувачів освіти;
  •         сприяти розвитку самооцінки та самоаналізу, як чинників, що спонукають до самовдосконалення здобувачів освіти; мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.

Завдання:

  •         Звернути увагу школярів на власну безпеку при використанні мережі Інтернет і навчити правилам безпеки та мережевого етикету.
  •         Допомогти дітям донести відомості про безпеку в Інтернеті і мережевому етикеті своїм батькам і іншим дорослим.

Після проходження веб - вікторини  здобувачі  освіти повинні:

  •         мати уявлення про послуги, які надає користувачу всесвітня мережа Інтернет;
  •         знати про небезпеки, інтернет-залежність та способами боротьби з нею; ознайомитися з захисним програмним забезпеченням;
  •         знати правила етикет-спілкування, що таке плагіат, про відповідальність за порушення прав інтелектуальної власності.

Вид заходу: урок - вікторина.

Технологія: ігрова технологія.

Обладнання: соціальні ролики про безпечний Інтернет, ПК, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, презентація, завдання веб-вікторини, які розроблені та створені за допомогою Інтернет-ресурсу «https://learningapps.org»

Кількість учасників:15-20

Тип: короткочасний.


Хід заходу

 

1. Привітання.

Я рада вітати всіх присутніх.

 

2. Актуалізація діяльності здобувачів освіти

В наш час Інтернет - найбільший винахід людства. Всесвітня павутина змінила уявлення людей про час, відстані, способах спілкування,  можливості заробітку та проведенні дозвілля. Завдяки інтернету сучасна людина отримує в десятки разів більше інформації, ніж наші предки. Але на жаль, не все, що зустрічається в мережі, значимо, вірогідно, логічно обґрунтоване і безпечно.

Давайте звернемось до нашого  епіграфу:

В найбільшій безпеці той, хто напоготові,

навіть коли немає небезпеки.

(ПаблисіусСайрус)

Як ви розумієте слово «безпека»?

Дуже часто ми чуємо «– Дотримуйся правил дорожнього руху», «- Дотримуйся правил поводження з газом, пожежної безпеки», і ми спокійно реагуємо на це і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно.

Так і ми працюючи в Інтернет, повинні з’ясувати, а які тут існують правила, і що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків.  Тому і тема наша заходу  присвячена «Безпечному Інтернету».

 Ми проведемо цікаву веб-вікторину «Безпечний Інтернет». І дізнаємось позитивні та негативні сторони Інтернету.

 

3. Мотивація  діяльності здобувачів освіти

Взагалі-то вікторина – це командна гра. Але сьогодні кожен буде працювати на себе. За кожну правильну відповідь ви будите получати фішку. І хто більше набере фішок, той получить + 2 бали та + 1 бали до семестрової оцінку з предмету «Основи роботи в Інтернет. Отже, починаємо.

 

4. Проведення веб-вікторини «Безпечний  Інтернет»

У цій вікторині, ви дізнаєтеся про те, як залишатися в безпеці при роботі в Інтернет. Виконайте послідовно 6 завдань вікторини. Успіхів Вам!

Завдання 1.

 

Виконайте перше завдання та дізнайтесь 6 правил розумних користувачів Інтернету. Вам необхідно розподіли правильні та неправильні дії поводження в Інтернеті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Давайте ще раз прочитаємо та запам’ятаємо ці правила  розумного користування Інтернетом.

 

Завдання 2.

 

Подивись уважно відео «Бути захищеним в Інтернеті» та виконайте завдання про правила безпечного та розумного користування Інтернетом.

Розподіліть малюнки  за видом загроз, які можуть виникнути через використання Інтернету.

 

Завдання 3.

 

При роботі в Інтернеті необхідно використовувати корисні звички та уникати  шкідливих.

Тому, в третьому завданні ми з вами  поділемо звички, які з’являються на екрані  на корисні та шкідливі.

 

 

Завдання 4.

 

Багато небезпек нас чекає, коли ми користуємося Інтернетом. Тому, давайте зараз подивимось відео та виконаємо наступне завдання вікторини.

Необхідно установити відповідність між термінами, пов’язаними з безпекою в Інтернеті та їх поясненням.

 

Завдання 5.

 

Ми наближаємось до фіналу. Давайте подивимось казку про правила безпечного Інтернету, а потім відповімо на питання вікторини.

 

 

 

 

 

 

Завдання 6.

 

І ось, нарешті, фінал. Останнє завдання  - узагальнююче. Давайте зробимо резюме нашої вікторини. Про що необхідно пам'ятати, працюючи в Інтернеті.
Встановіть відповідність назв ризиків до іх зображень.

6. Рефлексивно-оцінювальний етап.

Ви всі молодці. Ви успішно виконали всі завдання вікторини.  А тепер  я прошу вас висловити своє відношення до нашої заходу. (Прийом «Дерево успіху»).

 

7. Підведення підсумків.

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною.  Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і  замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт  на що витрачати власний час - це вільний вибір кожного.  Але  пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.

 

 

Викладач          Т.М. Войтюк

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1.          http://www.onlandia.org.ua- Портал «Онляндія — безпека дітей в інтернеті»
  2.          http://tsn.ua, http://it-tehnolog.com- про інтернет-залежність
  3.          http://netiquette4uth.blogspot.com - про веб-спілкування
  4.          http://psiholog.com.ua- про кібер-буллінг
  5.          http://bezpeka.kyivstar.ua- безпечний інтернет
docx
Додано
2 квітня 2021
Переглядів
1034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку