МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДОНБАСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ КОЛЕДЖ ТЕХНОЛОГІЙ ТА УПРАВЛІННЯ
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ВІДКРИТОГО ЗАНЯТТЯ
«Природа і погода. Захист природи»
з предмету «Іноземна мова»
2019
Методична розробка відкритого заняття з предмету «Іноземна мова» (англійська). Підготувала Павлова Г.В. – спеціаліст ІІ категорії, викладач іноземної мови Донбаського державного коледжу технологій та управління – 2019
Викладено методику проведення практичного заняття з теми «Природа і погода. Захист природи». Методичну розробку складено згідно з Положенням про освітній процес у ДонДКТУ.
Для викладачів іноземної мови та студентів закладів передвищої освіти.
Рецензент: В.М. Ларіна, спеціаліст вищої категорії,
викладач - методист
Розглянуто та схвалено на засіданні
циклової комісії гуманітарних дисциплін
Протокол № ___від __________2019р.
Голова циклової комісії ______________І. В. Служенко
РЕЦЕНЗІЯ
на методичну розробку відкритого заняття
з теми «Природа і погода. Захист природи»
Методична розробка складається з передмови, плана, ходу заняття та додатків.
План заняття містить:
- цілі (дидактичну, методичну, виховну) та засоби реалізації поставлених цілей;
- план заняття, у якому викладена робота навчальної групи по засвоєнню цілей і задач, які поставлені викладачем для найбільш глибокого формування у студентів знань, вмінь та навичок.
Передмова містить зміст і методи вивчення іноземної мови, розкриває суть особистісно орієнтованого навчання.
Відкрите заняття розроблено на належному теоретичному рівні.
Завдання та вправи підготовлені відповідно до визначених рівнів складності. Більшість запитань мають проблемний характер, це вимагає від студентів вміння комплексного застосування знань з дисципліни, вміння аналізувати, оцінювати фактори, які впливають на роботу, а також творчо мислити.
Підібраний лексико-граматичний матеріал відповідає вимогам програми.
Студенти отримують безліч можливостей для вивчення та запам’ятовування нових слів та мовних зворотів, а також для розвитку мовленнєвих навичок.
Методична розробка може бути використана викладачами англійської мови при підготовці до занять з аналогічної тематики.
Рецензент: В.М. Ларіна, спеціаліст вищої категорії,
викладач - методист
ЗМІСТ
Передмова …………………………………………………………………….….
1. План відкритого заняття ………………………………………………….…..
2. Зміст і хід заняття. Вступна частина…………………………………………
3. Основна частина ………………………………………………………….….
4. Заключна частина ……………………………………………………...….
5. Додатки …………………………………………………………………….
ПЕРЕДМОВА
Зростаючі потреби в спілкуванні та співпраці між країнами і людьми з різними мовами та культурними традиціями, нова освітня система в Україні вимагають суттєвих змін у підході до викладання, оновлення змісту та методів вивчення іноземних мов у навчальних закладах. Знання іноземних мов є важливою передумовою для особистих, культурних, професійних та економічних контактів. Оновлення цілей та змісту навчання зумовлює оновлення освітніх технологій.
Використання комп'ютерних технологій у викладанні англійської мови
дозволяє відійти від традиційних форм навчання й підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності студентів, оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил, а також подолати монотонність заняття при формуванні мовленнєвої та комунікативної компетенції студентів при навчанні англійській мові.
Але сучасний рівень науки і техніки потребує формування і виховання творчо мислячих спеціалістів. Сьогоднішньому студенту недостатньо лише поглинання готової інформації. Необхідно навчити його самостійно шукати способи розв'язання проблем, пов'язаних з реальними ситуаціями у житті, з майбутньою діяльністю.
У процесі вивчення дисципліни значна увага приділяється формуванню у студентів практичних навичок.
Основою для даних форм навчання є теоретичний матеріал, який студенти отримують на заняттях. Безперечно, теорія займає свою роль у навчальному процесі, але вона повинна бути не лише проблемною і науковою за змістом, а й забезпечувати створення необхідної основи для наступної роботи студентів.
Під час підготовки та проведення заняття викладач повинен враховувати психологічну характеристику групи та психологічні вимоги до себе як керівника.
Успіх заняття залежить від соціально-психологічних якостей особистості та відповідального відношення до справи. Особливо треба відзначити високу професійну компетентність викладача. Він повинен уміти переконувати інших, впливати на їх установки та погляд. Все це вимагає від викладача високого інтелектуального розвитку, педагогічної підготовки, знання логіки та психології. У процесі заняття викладач повинен уміти вислуховувати кожного, бути зацікавленим слухачем, рахуватися з думками всіх студентів. Треба поважати почуття власної гідності кожного студента. Це основні положення особистісно-орієнтованого виховання.
ПЛАН ВІДКРИТОГО ЗАНЯТТЯ
Дисципліна : Іноземна мова (англійська)
Група : УА -18(о.)
Кількість студентів: 14
Дата : 27.09.2019
Тема: «Природа і погода. Захист природи».
Вид заняття : практичне
Тип заняття : заняття формування вмінь та навичок
Мета заняття :
методична : удосконалення методики проведення практичного заняття, спрямованого на засвоєння студентами знань з теми «Природа і погода. Захист природи»;
дидактична : ознайомлення з новою лексикою теми; розширення знань студентів; продовжувати формувати навички аудіювання; удосконалювати техніку читання; навчання студентів шукати інформацію, виступати перед аудиторією, вміти аналізувати, виділяти головне, узагальнювати та робити висновки; розвивати навички монологічного мовлення, ерудицію учнів, фонематичний слух, мовленнєву реакцію учнів;
виховна : виховування дбайливе ставлення до природи та усвідомлення важливості охорони навколишнього середовища; заохочення та стимулювання інтересу студентів до вивчення англійської мови.
Забезпечення заняття :
1. Аудиторія : № 49
2. Методичне забезпечення:
Міжпредметні зв'язки :
1. Дисципліни, що забезпечують : екологія
Література
1. Карп’юк О. Д. Англійська мова: підручник для 10-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту. Тернопіль: «Астон», 2010.-224с.
2. Карп’юк О.Д. Англійська мова: підручник для 11-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту. Тернопіль: «Астон», 2011.-296 с.
3. Мицик Л.В., Арцишевська А.Л., Кузнєцова Л.Р., Поплавська Л.Л. Англійська мова. Комунікативний аспект: підручник для студентів І-ІІ курсів. Львів: «Світ», 2007.- 429 с.
4. Верба Л.Г., Верба Г.В. Граматика сучасної англійської мови (довідник). Тов. «ВП Логос-М». Київ. 2006
5. Ліз Соарс, Джон Соарс. New Headway 4th edition. Оксфорд Юніверсіті Прес.(Лист ППЗО від 31.01.2013 №14.1/12-5-24)
6. Новий англо-український, українсько-англійський словник. Харків: «Промінь», 2010
Зміст і хід заняття
І. Вступна частина.
1. Організаційний момент (2 хв.)
- привітання, перевірка відсутніх та з'ясування причини відсутності студентів.
2. Привітання. Читання вірша (3 хв.)
«Good morning! I'm very glad to see you! I'm happy, that nobody is ill and everybody is present today! Could you tell me what is the weather like today?
S: It is cold, frosty and snowy!
Добрий день! Я дуже рада бачити вас! Я рада, що ніхто не хворіє, та всі присутні сьогодні!Скажіть, яка сьогодні погода?
С: Холодно морозно та сніжно!
I suppose that today atmosphere will be warm and we'll work hard.
Nevertheless, I congratulate you with the beginning of spring and I'll recite a poem «Written in March» by William Wordsworth.
Я вітаю Вас з початком весни і хочу прочитати напам’ять вірш Вільяма Вордсворта «Март» або «Рядки, написані ранньої весни» :
Written in March
The cock is crowing,
The stream is flowing,
The small birds twitter,
The lake doth glitter
The green field sleeps in the sun;
The oldest and youngest
Are at work with the strongest;
The cattle are grazing,
Their heads never raising;
There are forty feeding like one!
Like an army defeated
The snow hath retreated,
And now doth fare ill
On the top of the bare hill;
The plowboy is whooping- anon-anon:
There's joy in the mountains;
There's life in the fountains;
Small clouds are sailing,
Blue sky prevailing;
The rain is over and gone!
And now the student Karnauhov Bohdan reads us the translation of the poem. А зараз студент групи Карнаухов Богдан прочитає переклад вірша.
«Рядки, написані ранньої весни»
Петух горланит,
Ручей буянит,
Щебечут птицы,
Вода искрится,
На солнышке греется поле.
И дети, и деды,
В труде непоседы,
Огромное стадо
Без умолку радо
Пощипывать травку на воле.
Лучи победили,
Снега отступили,
И голые склоны
Глядят изумлённо
Как пахари трудятся снова.
Кудрявые тучи
Собралися в кучи.
И вот забренчали
Густыми ручьями
Потоки дождя грозового.
(Переклад Олександра Лук’янова)
3.Обговорення вірша.(2хв.)
T: What do you feel after listening the poem?
S: I like it! It is so emotional!
S: It is energy and fresh! I can imagine colourful herous life!
2. Повідомлення теми та мети заняття, мотивація навчальної діяльності
(8 хв.)
T: Let’s try to guess what will be the topic of our lesson today? Answer my questions and write the answers in the column with the capital words letter at your exercisebook.
Давайте спробуємо з’ясувати тему сьогоднішнього заняття? Надайте відповіді і запишiть великі заглавні літери отриманних слів у зошити.
1) What is the name of our planet? Earth
2) What is the coldest part of the world? North
3) What planet is the second from the sun? Venus
4) What is a part of land surrounded by water? Island
5) What is the symbol of England? Rose
6) What is the biggest bird? Ostrich
7) What is a bird’s house? Nest
8) What is the Earth’s satellite? Moon
9) What is the largest animal on the land? Elephant
10) What is the last planet from the sun? Neptune
11) What animal has black and red stripes? Tiger
T: Today we’ll speak about environment, ecological problems and ways to protect the environment. Because the Earth is our home and we must save it to the next generations.
3. Актуалізація опорних знань. Phonetic Drills (Warming Up). (10 хв. )
Bведення в іншомовну атмосферу. Повторення теми «Складнопідрядне речення»
Комунікативна гра. (студенти обирають речення на картках та закінчують їх. Записують речення у зошити.)
T: Finish the sentences:
If I saw somebody throwing an empty packet on the street, I would…
If I were the Minister of the Environment, I would…
If I were a fish, I would…
If I were a fisherman , I would…
If I were an endangered species, I would…
If a nuclear bomb exploded, I would…
If I lived in the jungle, I would…
If I had to travel to school by car or by public transport, I would…
If I wanted to dump a box of rubbish, but I couldn’t find a bin, I would…
Складання речень з ідіоматичними виразами.
ІІ. Основна частина заняття
1. Аудіювання. (Listening). (15хв.)
1) Pre-listening activity.
T: Now you’ll listen to the text which is called “Where have all the eagles gone”.
How do you think what is this text about? What does the word”endangered” mean? What endangered species can you name?
2) Listening.
T:
The bald eagle is a big, beautiful bird. It has a snow-white head. The eagle’s wingspread is more than 2 meters.
The bald eagle once lived near lakes and rivers in many parts of North America. But one year, bird watchers found that fewer and fewer eagle eggs were hatching. The bald eagle had become an endangered animal. It was in danger of disappearing.
Why were these birds endangered? One reason is that people were cutting down many trees where eagles nested, or lived. Also, people were using the chemical DDT to kill insects. The DDT was carried by the wind to lakes and rivers. When the mother eagle ate the fish from these waters, she also ate DDT. This made the shells of her eggs so thin that they broke under her in the nest. Весause of this, the eggs did not hatch.
Today, there is a law against using DDT. There are also laws that set aside places where animals can safely build their homes.
3) Post-listening activity. (Самостійна робота з картками).
I. Comprehensive task. False or true?
II. Creative task. Writing an interview. Work out 5 questions for an interview with a committee dealing with saving the bald eagle. |
4. Читання. (Reading). (15хв.)
1) Pre-reading activity. Using K-W-L (What I Know) model.
T: You’ll read the text about the rhinos. What do you already know about rhinoceros? What would you like to learn?
2) While-reading activity.
THE FATE OF THE RHINOS The rhinoceros looks as if it belongs with the dinosaurs. Like the dinosaurs did in an earlier time, rhinos are vanishing from the earth. Once these huge beasts with horns growing from their noses lived on almost every continent. Now they live only in parts of Asia and Africa. Even on those continents, rhinos can be found only in zoos and in places where they are protected by law. The law doesn’t always protect them completely. Some people break the law and continue to hunt these disappearing animals. The South Pacific island of Java used to have many rhinos. Now there are no more than forty of these animals still alive there. There are not many rhinos left in Africa, either. Of the two kinds of rhinos in Africa, there are more black rhinos than white rhinos. There are few thousand black rhinos and very few white rhinos. These few are still alive only because they live in protected areas. African rhinos have two horns, one behind other. The front horn grows to more than four feet (1, 2 metres) in length. The rhino uses the horn for fighting. Rhinos do not see very well. Thus, when they hear noises around them, they often charge. To a rhino, it is a matter of charging first and finding out what is charged later. It is the rhino’s horn that attracts the hunters. Years ago, many people believed that if they drank from a rhino’s horn, they would be protected from death by poisoning. That idea encouraged people to hunt rhinos for their horns. Later, other people used the ground-up horn as medicine. They believed that it would give them strength or cure certain sicknesses. So still more rhinos were killed for their horns. Although there is no scientific basis to these ideas, some people still believe them. Today rhinos are still being hunted for their horns. If people left rhinos alone, the animals would live to about the age of forty. If, however, the rhino continues to be hunted, there may not be any rhinos left by the time you reach that age. |
3) Post-reading activity.
Робота в парах.
1. Choose the phrases that correctly completes each statement.1) Rhinos are now in… a) almost every continent b) Java only c) Asia and Africa 2) Rhinos are alive today because they… a) charge so quickly b) are protected by law c) look like dinosaurs 3) People hunted rhinos because the animals… a) did not see well b) had valuable horns c) were good to eat 4) According to the article, rhinos… a) will definitely die out soon b) must be saved from hunters c) will soon be found on every continent. 2. Write a summary by filling in the blanks. Rhinos are found in _____________. Rhinos are alive today only because they __________. People hunted rhinos because of the animals’ _________. According to the article, rhinos will live only if __________. 3. What new information about rhinoceros have you learned? Are all your questions answered? |
III. Заключна частина заняття.
1. Підведення підсумків заняття. ( Summary) (5хв.)
1)Робота в групах. («Дерево рішень»)
T: Write please on a sheet of paper your suggestions how to protect our environment. Then you should exchange your sheets and complete them. The leader of your group should sum up your suggestions.
2) Виставлення оцінок.
2. Домашнє завдання.
T: Write an essay about some animal or plant that is considered to be endangered in your area. Give the animal’s/plant’s description, conditions of living. Find out the reasons it’s in danger of disappearing now. What ways do you suggest to save it.