Методична розробка відкритого заняття з дисципліни «Правознавство» на тему: «Основи трудового права України»

Про матеріал
Методична розробка відкритого заняття з дисципліни «Правознавство» на тему: «Основи трудового права України».
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

МОГИЛІВ-ПОДІЛЬСЬКИЙ  ТЕХНОЛОГО–ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ

ВІННИЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

 

 

методична розробка відкритого заняття

з дисципліни «Правознавство»

 

 

«Основи трудового права України»

 

49364.jpg

 

 

2018

 

Дата

 

Група

 

 

 

ТЕМА:  «Основи трудового права України»

Слайд 1

Вид заняття:   лекція-презентація.

Мета:

Навчальна характеризувати суб’єкти та об’єкти трудових відносин; виділити і актуалізувати в пам’яті студентів поняття, предмет, методи та джерела трудового права; визначити поняття, порядок укладання, сторони трудового та колективного договорів, обсяг документів, що необхідні при прийнятті на роботу; домогтися засвоєння студентами знань по темі «Основи трудового права України»;  

Розвиваюча розвивати наочно-образне мислення студентів, удосконалювати уміння систематизувати надану інформацію та виділяти головні правові терміни;

Виховна   сприяти формуванню правомірного світогляду студентів, інтересу до державотворення у сфері трудових відносин нашої Батьківщини, виховувати почуття національної гідності та патріотизму.

Міжпредметні зв’язки:

Забезпечують:

  • Основи правознавства: «Правові знання в обраній спеціальності»;
  • Історія України: «Україна  в  умовах  незалежності. Конституційний процес в Україні 1991-1996 рр.»;
  • Основи охорони праці: «Законодавча та нормативна база України».

Предметні компетенції:

  • Просторова компетенція – локалізація дії трудового права в часі та просторі на карті України;
  • Хронологічна компетенція – визначення видів трудових та колективних договорів і термінів їх дії;
  • Логічна компетенція – узагальнення та дія нормативно-правових актів в галузі трудового права;
  • Інформаційна компетенція – аналіз змісту отриманої інформації по темі;
  • Політична компетенція визначення впливу міжнародного ринку праці на український.

 

Функції:

Знати: поняття, предмет регулювання методи та джерела трудового права; трудові правовідносини: поняття, особливості, субєкти; колективний  та трудові договори: порядок укладання та їх значення.

Вміти: моделювати процедури укладання та розірвання трудового договору як за ініціативою працівника так і власника; порівнювати трудовий і колективний договори; пояснювати  на життєвих прикладах поняття і терміни: «трудовий договір»; «роботодавець»; «працівник»; «трудова книжка»; аналізувати правові ситуації, використовуючи відповідні положення трудового законодавства.

Забезпечення заняття:

 

  1. Наочні посібники:
  • Карта: «Україна в роки незалежності»;
  • Господарський кодекс України;
  • Конституція України;
  • Кримінальний кодекс України;
  • Кодекс про адміністративні правопорушення;
  • Кодекс законів про працю;
  • Цивільний кодекс України.

 

  1. Роздатковий матеріал:

Опорний конспект «Основи трудового права».

 

  1. ТЗН: набір електронних слайдів: поняття, предмет регулювання та метод трудового права; трудові правовідносини: поняття, особливості, джерела; колективний договір: поняття, порядок укладання та значення; трудовий договір: поняття, правова основа,види, порядок укладання та порядок припинення.

 

  1. Місце проведення: кабінет «Основи правознавства».
  2. Література:
  • Основна:
  1. Болотіна Н.Б. Трудове право України. – К., 2004;
  2. Мельничук О.А., Мельничук О.Ф. Правознавство. – Вінниця 2007;
  3. Правозавство: за ред.\ Копейчикова В.В., Колодія А. М.  К. -2006;
  4. Прокопенко В.І. Трудове право: загальна та особлива частина. – Х., 2000;
  5. Трудове право України. Академічний курс за ред. Хуторян Н.М.. – К., 2004.
  6. Трудове право України /за ред. Болотіної Н.Б., Чанишевої Г.І. – К., 2000.
  7. Трудове право України. Курс лекцій. / Під ред. Пилипенка П.Д. – Львів. – 1996.

 

  • Додаткова:
  1. Кодекс законів про працю України // Кодекс законів про працю України з постатейними матеріалами / Відп. ред. Вакуленко В. М., Товстенко О. П. — К., 2001.
  2. Стичинський Б.С.,. Зуб І.В, Ротань В.Г.  Науково-практичний коментар до законодавства України про працю. – К., 2004.

 

Зміст і структура заняття

І. (0,5 хв) організаційна частина:

  • перевірка наявності студентів;
  • створення оптимального психологічного клімату.

 Викладач: Завдяки своїм розумовим чи фізичним якостям людина знаходить своє місце у суспільстві, втілюючи себе у виборі професії до душі.                                                

 

Метод: робота з цитатою:

«Звільнення себе від праці є злочином».

Л. Н. Толстой.

Слайд 2

ІІ. (15 хв) Підготовка студентів до заняття:

 

  1. Повідомлення теми і мети заняття
  2.  

ТЕМА:  «Основи трудового права України»

     Мета: На занятті ми повинні розглянути тему «Основи трудового права України», яка допоможе підвищити рівень правосвідомості у галузі трудового права, розглянути особливості процесу працевлаштування, основні його умови і етапи, прищепити шанобливе ставлення до людей праці.

 

План

  1. Поняття, предмет регулювання, методи та джерела трудового права.
  2. Колективні та трудові договори: поняття, сторони, порядок укладання та значення.
  3. Порядок припинення трудових договорів.

Слайд 3

 

2. Мотивація  навчальної діяльності.

                                                                 Методи: розповідь, проблемне питання

 

Викладач:    Важливою умовою життєдіяльності людей є праця, яка завжди є вольовою діяльністю, спрямованою на отримання і використання матеріальних благ. Праця  людини, її результати завжди цінувалися в суспільстві, визначали в ньому становище людини. Тільки завдяки праці люди можуть задовольнити свої матеріальні та моральні потреби. Тому праця становить єдність двох функцій: засобу до життя і сфери ствердження особи. Перша з цих функцій відбивається в орієнтації працівника на матеріальне задоволення потреб результатами своєї праці, друга – в орієнтації працівника на зміст праці, її відповідність внутрішнім запитам працівника, його моральне задоволення роботою.

         Отже, левову частку життя займає трудова діяльність. Від того, наскільки правильно ви підготуєтеся до неї, серйозно поставитесь до вибору професії, забезпечите себе необхідними знаннями та навичками, залежатиме ваш життєвий та кар’єрний успіх. Проблема заняття: «Чи справді закон стоїть на захисті інтересів працівників?».

 

3. Актуалізація опорних знань.

                                                            Метод:інтерактивна вправа: «коло думок»

 

Викладач: Вивчаючи попередні галузі правознавства, ви ознайомилися з поняттями «субєкти» та «обєкти» і їхні види, які також присутні у трудовому праві.

Пригадайте: Що таке суб’єкти та об’єкти, їхній обсяг право- та дієздатності.

 

Орієнтовані відповіді студентів:

Суб'єктами правовідносин вважають тих учасни­ків, які є носіями суб'єктивних прав і юридичних обов'язків. Суб'єкти правовідносин можна поділити на: фізичних і юридичних осіб; державні та громад­ські організації; різні спільності (трудовий колек­тив, нація, народ, населення відповідного регіону та ін.).

Суб'єкти правовідносин повинні володіти правосуб'єктністю, тобто здатністю бути носіями прав та обов'язків, здійснювати їх від свого імені та нести юридичну відповідальність за свої дії.

Правоздатність — здатність суб'єкта бути носі­єм суб'єктивних прав і юридичних обов'язків.

Дієздатність — здатність суб'єктів своїми діями набувати і самостійно здійснювати суб'єктивні права і виконувати юридичні обов'язки. Її поділяють на правочино- і деліктоздатність.

Правочиноздатність — здатність суб'єкта правовідно­син особисто своїми діями здійснювати і укладати цивільно-правові правочини.

Деліктоздатність — здатність суб'єктів право­відносин нести юридичну відповідальність  за ско­єні правопорушення.

Фізичні особи як суб'єкти правовідносин можуть бути громадянами України, іноземними громадяна­ми, особами без громадянства. Їх також можна поді­лити на приватних осіб, посадових осіб і спеціальні суб'єкти.

Юридичними особами визнаються організації, створені і зареєстровані  у встановленому законом порядку.

Об'єкти правовідносин — ті реальні соціальні блага, що задовольняють інтереси й потреби людей і з приводу яких між суб'єктами виникають, змінюю­ться чи припиняються суб'єктивні права та юридич­ні обов'язки. Їх поділяють на матеріальні, духовні блага, дії суб'єктів правовідносин, результат їхньої діяльності.

 

ІІІ. (55 хв) Вивчення нового матеріалу.

  1. Поняття, предмет регулювання, методи та джерела трудового права.

Методи: пояснення, бесіда-демонстрація, 

                                             «мікрофон».

 

 

 

 

 

Слайд 4

 

Викладач: Трудове право - одна з провідних галузей національного права Ук­раїни, яка регулює відносини, що виникають у про­цесі реалізації особою права на працю.

       Найголовнішими джерелами трудового права є Конституція України та Кодекс законів про працю України, який набув чинності з 1 грудня 1971 року і сьогодні діє з деякими змінами і доповненнями. (Демонстрація Конституції України та КЗпПУ).

      Ринкові перетворення, що відбуваються у нашій країні об’єктивно потребують вдосконалення правового забезпечення трудових відносин найманої праці. А тому трудове право, завдяки якому відбувається регулювання цих відносин, перебуває на стадії реформування. Існують трудові відносини та відносини праці, які виникають у повсякденному житті кожної людини, з метою забезпечення її нормального розвитку. Потрібно вміти розрізняти ці дві групи відносин. Давайте з вами розглянемо ситуації і визначимо, які з них регулюються трудовим законодавством, а які ні.

Слайд 7-19

 

Пригадайте:

  1. Назвіть матеріальні речі, без яких, на ваш погляд, не може обійтися будь яка людина?
  2. Марина влаштувалася прибиральницею у кафе.
  3. Петро влаштувався кур’єром у фірму, яка належить його батькові.
  4. Іван підмітав у своєму дворі.
  5. Ірина погодилася допомогти сусідці прибрати квартиру.

Слайд 20-24

 

Орієнтовані відповіді студентів:

  1. Їжа, одяг, нерухоме та рухоме майно.
  2. Так, регулюються, укладено трудовий договір.
  3. Скоріше за все регулюється, так як Петро міг укласти з батьком трудовий договір як з роботодавцем.
  4. Ні, працює без домовленості.
  5. Ні, це добровільна безоплатна допомога, вона може регулюватися господарськими відносинами.

 

 

  1. Колективні та трудові договори: поняття, сторони, порядок укладення та значення.

                                           Методи: демонстрація, цитування,

аналітична бесіда

                  складання тез, ситуаційна вправа

 

 

 

Слайд25

 

Викладач: Колективний договір посідає особливе місце в локальному регулюванні суспільних відносин, що виникають у процесі застосування праці найманих працівників, насамперед, регулювання виробничих, трудових і соціально-економічних відносин, узго­дження інтересів працівників, власників та уповно­важених ними органів.

Трудові правовідносини виникають в результаті укладення трудового договору. Трудовий договір – це угода між працівником і власником підприємства установи, організації, згідно з якою одна сторона (власник або уповноважений ним орган) забов’язується надати роботу, забезпечуючи умови праці, оплату, а інша (працівник) забов’язується виконувати цю роботу у певний строк з певною якістю. Договори можуть укладатися на чітко визначений строк (строковий трудовий договір) і на невизначений строк (безстроковий трудовий договір). Вони можуть бути колективними, якщо укладаються між всім трудовим колективом і власником, та індивідуальними, якщо укладаються з однією особою. Особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, обов’язки та відповідальність сторін, умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору встановлюються угодою сторін. Для укладення трудового договору працівник має подати такі документи: заяву про прийняття на ро­боту (для укладення трудового договору в письмовій формі, заяви не по­трібно); паспорт або інший документ, що посвідчує особу (свідоцтво про народження); трудову книжку, а за її відсутності — довідку з місця проживання (виконкому, держадміністрації, домоуправління) про останнє заняття; дані  ідентифікаційного номера.

Слайд 26-29

Пригадайте: Які є види трудових договорів?

 

Орієнтовані відповіді студентів:

Щодо строку укладення договору, то відповідно до ст. 23 КЗпП України трудовий договір може бути: безстроковим, що укладається на невизначений строк; укладеним на визначений строк, установле­ний за погодженням сторін; таким, що укладається на час виконання певної роботи (договір про тимчасову роботу, договір про сезонну роботу).

При цьому строковий трудовий договір укладає­ться тоді, коли трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений строк через характер наступної роботи, або умов її виконання, або інтере­си працівника, а також в інших випадках, передба­чених законодавчими актами.

Особливим видом трудового договору є контракт, в якому строк дії, права, обов’язки сторін і відповідальність сторін, умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору, можуть встановлюватися за угодою сторін.

Слайд 30-32

       Під час  демонстрації слайдів та пояснення викладача, студенти складають тези: «Строки випробувальних термінів».

 

  • Орієнтовані тези студентів.

      Однією з додаткових умов трудового договору є визначення строку випробування під час прийняття на роботу. Цей строк установлюється для вивчення професійних якостей працівника, його можливостей щодо виконання певних функціональних обов'язків.

      Строк випробування не може перевищувати трьох місяців, а в окремих випадках, за погодженням із відповідним комітетом профспілки, — шести міся­ців (це стосується державних службовців, а також керівників). 

      Строк випробування для робітників не може пере­вищувати одного місяця.

       Строк випробу­вання не встановлюється для:

  • громадян, які не досягли 18-річного віку;
  • молодих робітників після закінчення професійних навчально-виховних закладів;
  • мо­лодих спеціалістів, що закінчили вищі навчальні за­клади і в установленому порядку направлені на роботу;
  • осіб, звільнених в запас з військової чи альтернативної (невійськової) служби;
  • інвалідів направлених на роботу відповідно до рекомендації медико-соціальної експертизи;
  • осіб, переведених з іншого місця роботи.

Слайд 33-36

 

Розвязання ситуаційних вправ Додаток № 2 №1,№2, №3.

Слайд 37-42

 

 

 

 

 

  1. Порядок припинення трудових договорів.

                 Методи:демонстрація, синтез думок,                                                                   проблемне питання, робота

           з  нормативно-правовими актами

 

 

 

 

Слайд 43

 

Викладач: Припинення трудового договору означає припинення трудових правовідносин в усіх випадках, передбачених чин­ним законодавством про працю. Термін розірвання означає припинення трудового договору за одностороннім волевияв­ленням (власника або уповноваженого ним органу, праців­ника або на вимогу третіх осіб).

    Слід розрізняти загальні і додаткові підстави припинення трудового договору. Підставами припинення тру­дового договору є:

1) угода сторін;

2) закінчення строку трудового договору, крім випадків, коли трудові відносини фактично тривають і жодна зі сторін не поставила вимогу про припинення їх;

3) призов або вступ працівника на військову службу, на­правлення на альтернативну (невійськову) службу;

4) розірвання трудового договору з ініціативи працівника, з ініціативи власника або уповноваженого ним органу або на вимогу профспілкового чи іншого уповноваженого на пред­ставництво трудовим колективом органу;

5) переведення працівника за його згодою на інше підпри­ємство, в установу, організацію або перехід на виборну посаду;

6) відмова працівника від переведення на роботу в іншу місцевість разом з підприємством, установою, організацією, а також відмова від продовження роботи у зв'язку зі зміною істотних умов праці;

7) набрання законної сили вироком суду, яким працівни­ка засуджено (крім випадків умовного засудження і відстроч­ки виконання вироку) до позбавлення волі, виправних робіт не за місцем роботи або до іншого покарання, яке виключає можливість продовження даної роботи;

8) підстави, передбачені контрактом.

Слайд 44-46

 

Пригадайте: Чому для деяких категорій працівників законодавством введено обмеження щодо припинення трудового договору?

Слайд 47

 

Орієнтовані відповіді студентів:

Такі обмеження поширюються на молодих спеціалістів, а також до осіб засуджених до виправних робіт без позбавлення волі. Однак, молодий спеціаліст може розірвати угоду до закінчення трьох років з таких поважних причин: встановлення інвалідності І або II групи, внаслі­док чого випускник не в змозі виїхати на роботу за призначенням; встановлення інвалідності І або II групи у дру­жини (чоловіка) випускника, одного з батьків (чи осіб, які їх заступають) випускника; якщо молодий спеціаліст — вагітна жінка; мати чи батько, які мають дитину у віці до трьох ро­ків, або дитину, яка згідно з медичним виснов­ком потребує догляду (до досягнення нею 6-річного віку); одинока мати чи батько, які мають дитину до 14 років або дитину-інваліда; проходження чоловіком (дружиною) військової служби (крім строкової), в тому числі за контр­актом, на посадах рядового, сержантського й старшинського складу, прапорщиків, мічманів та офіцерів у Збройних Силах, Прикордонних військах, Службі безпе­ки, а також в інших військових формуваннях, створених відповідно до законодавства України, та служби в органах внутрішніх справ поза міс­цем розташування замовника-спеціаліста;  вступу до вищих навчальних закладів III—IV рівнів акредитації для випускників вищих на­вчальних закладів І—II рівнів акредитації.

 

Розвязання ситуаційних вправ Додаток №4, №5

Слайд 48-51

 

ІV.  (15 хв) Узагальнення і систематизація знань.

                                                  Методи:самостійна робота,  

                                                                 розв’язування   ситуаційних завдань,

                          письмовий контроль

 

  1. Усне опитування.
  1. Які основні методи трудового права?
  2. У чому полягають юридичні властивості колективного договору?
  3. Що таке трудовий договір і які його правові властивості?
  4. У якій формі укладається трудовий договір?
  5. Який порядок прийняття на роботу?
  6. З якого віку настає трудова праводієздатність?
  7. З якою метою запроваджується випробування працівника при прийнятті його на роботу?
  8. Назвіть підстави припинення трудового договору.
  9. У яких випадках здійснюється розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу?

 

2) Письмовий контроль:

Додаток № 1 Тестові завдання

Додаток № 2 Ситуаційні вправи:

 

V. (3 хв) Підведення підсумків заняття.

                                                             Методи: «мозковий штурм»

                                                                             (колективний пошук рішення)

 

  Розв’язування проблемного завдання теми: «Чи справді закон стоїть на захисті інтересів працівників?»

Слайд 52

Орієнтовані відповіді студентів:

      Стаття 43 Конституції України: «Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.

    Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб.

     Використання примусової праці забороняється. Не вважається примусовою працею військова або альтернативна (невійськова) служба, а також робота чи служба, яка виконується особою за вироком чи іншим рішенням суду або відповідно до законів про воєнний і про надзвичайний стан.

    Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.

Використання праці жінок і неповнолітніх на небезпечних для їхнього здоров'я роботах забороняється.

    Громадянам гарантується захист від незаконного звільнення.

    Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом».

Заключне слово викладача.

Трудове право зародилося у цивільному праві й лише усвідомлення суспільством необхідності забезпечення соціальних прав людини у процесі здійснення найманої праці дозволило набути статус самостійної галузі права. Трудове право завжди було публічно-приватним, хоча зміст кожної із засад, їх співвідношення у різні періоди історичного розвитку нашої держави були різними. У сучасному трудовому праві України поєднуються публічні й приватні засади та окреслилася тенденція до переваги приватних. Починаючи з 90-х років, набули подальшого розширення договірні засади регулювання трудових відносин, зросла роль колективного договору, почали укладатись угоди на різних рівнях.

Разом з тим необхідно враховувати традиції національної правової системи, в якій значну роль відіграє держава.

 

     Повідомлення оцінок студентам за усне опитування, відмітити кращі відповіді, вказати кращі відповіді.

VІ. (1 хв) Домашнє завдання: Опрацювати тему: «Особливості трудової відповідальності неповнолітніх».

Слайд 53

 

 

 

Викладач:                                                 Подуфалов П.П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 1

Тестові завдання:

  1.        Колективний договір поширюється на:

а) всіх працівників;            

б) працівників, які є членами профспілки;

в) працівників, які працювали на час укладання колективного договору;

г) працівників, за винятком відповідальних осіб;

д) працівників адміністрації.

 

2. До джерел трудового права належать:

а) Конституція України;               

б) Кодекс законів про працю України;

в) Закон України «Про державну службу»;

г) трудовий договір;            д) всі відповіді правильні.

 

3. Строк випробування при прийомі на роботу для робітників не може перевищувати:

а) 2 тижні;        

б) 1 місяць;         

 в) 3 місяці;            

г) 6 місяців.

 

4. Трудовий договір може відрізнятися за строками:

а) безстроковий, що укладається на невизначений строк;

б) на визначений строк, за погодженням сторін;

в) укладається на час виконання якоїсь роботи;

г) правильні відповіді а), б);

д) правильні відповіді а), б), в).

 

5. Підставою припинення трудового договору є:

а) угода сторін;                               

б) закінчення строку договору;

в) призов на військову службу;       

г) розірвання трудового договору з ініціативи працівника;

д) всі відповіді правильні.

 

6. При звільненні з роботи за власною ініціативою працівник має попередити адміністрацію:

а) за тиждень;              

б)за два тижні;        

в) за місяць;             

г) за два місяці;

д) не має точної відповіді.

 

7.  Не допускається  прийняття на роботу осіб молодше:

а) 16 років;        

б) 15 років;        

 в) 14 років;          

г) 13 років;            

д) 12 років.

 

  1. Для звільнення з роботи з ініціативи адміністрації потрібна попередня згода:

а) органу, якому підпорядковано підприємство;

б) профспілковому комітету;                 

в) органів працевлаштування населення;

г) зборів трудового колективу;             

 д) працівника.

 

9. Який документ видається працівникові при звільненні з роботи:

а) трудова книжка із записом про причини звільнення з роботи;

б) характеристика про роботу та громадську діяльність за період роботи на підприємстві;

в) довідка про стаж роботи на підприємстві.

 

10. Згода якого органу, крім комітету профспілки, необхідна при звільненні неповнолітнього за ініціативою адміністрації:

а) органу, якому підпорядковано підприємство;           

 б) комітету у справах молоді;

в) комісії у справах дітей;     

г) батькам;         

д) адміністрація підприємства.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 2

Ситуаційні вправи:

№ 1

Медсестра К. звернулася у профспілковий комітет із проханням змінити рішення головного лікаря лікарні про переведення її з лорвідділення у травматологію. Хоча її зарплата та трудові функції не змінилися, вона не бажає там працювати, тому що у лорвідділенні у неї друзі, а із старшою медсестрою травматології вона не може знайти спільної мови.

  1. Яку відповідь К. отримає у профспілці?
  2. Дайте правову оцінку ситуації.

 

№ 2

Дайте оцінку юридичним ситуаціям:

  1. Випробувальний термін на 3 місяці встановлено для 16-літнього А., що влаштовується на завод робітником;
  2. Випробувальний термін на 1 місяць встановлено для 20-літнього В., звільненого з лав Збройних Сил України після строкової служби, який влаштовується водієм в автоколону;
  3. Випробувальний термін на 10 місяців встановлено для комерційного директора філіалу заводу, що переводиться із одного філіалу в інший;
  4. Випробувальний термін на 3 місяці встановлено для помічника архітектора міста, призначеного на цю посаду міським головою.

 

№ 3

1 грудня 1996 р.  Дубова прийняли в будинок відпочинку на три місяці по прибиранню  снігу.  3  березня  1997 р.    адміністрація  звільнила Дубова на підставі припинення сезонного: договору.

       1. Що таке сезонні та тимчасові роботи?

       2.  Чи вірно був: звільнений   гр.  Дубов?

 

№ 4

Інженер Котов В.В. 9 березня 2008 року прийшов на роботу у нетверезому стані. Директора заводу про це повідомили 14 березня 2008 року. 20 квітня 2008 року він звільнив Котова В.В. за появу на робочому місці у нетверезому стані. Котов звернувся до суду із позовом про визнання неправомірних дій директора.

  1. Яке рішення  прийме суд у даній справі?

№ 5

Робітник Лужков вирішив змінити роботу. За два тижня він попередив роботодавця про розірвання трудового договору і 1 серпня повинен був звільнитися. Але 30 липня Лужков повідомив власнику, що залишається на роботі, оскільки на місце, куди він збирався переходити, вже прийняли іншу людину. Власник відповів, що на його місце вже прийнято робітника Жаботинського у порядку переведення.

  1. Як вирішити ситуацію?
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Долинська Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
17 вересня 2019
Переглядів
2230
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку