Ділова гра по формуванню у студентів професійних вмінь та навичок з ведення обліку касових, банківських та розрахункових операцій

Про матеріал

Методична розробка на тему „Ділова гра по формуванню у студентів професійних вмінь та навичок з ведення обліку касових, банківських та розрахункових операцій" містить матеріали інтерактивних технологій навчання, включає форми і методи, що підвищують активність і самостійність студентів, забезпечують процес ранньої адаптації до роботи за спеціальністю, реалізацію міждисциплінарних зв'язків, предметних компетенцій, сформованих в процесі вивчення дисципліни та необхідних для професійної діяльності.

Перегляд файлу

1

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ   УКРАЇНИ

МОГИЛІВ-ПОДІЛЬСЬКИЙ ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ

ВІННИЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

 

 

 

 

Ділова гра по формуванню

професійних умінь і навиків на посадах бухгалтера з обліку касових, банківських та розрахункових  операцій

 

 

МЕТОДИЧНА  РОЗРОБКА

ЗАНЯТТЯ навчальної практики

З ФІНАНСОВого ОБЛІКу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017

 

Автор: Омелько Мар’яна Анатоліївна,  викладач вищої  категорії

 

Рецензент: Чорненька Людмила Григорівна,  викладач вищої  категорії

 

 

 

 

 

         Методична розробка заняття забезпечує можливість

удосконалення та закріплення практичних вмінь  та на-вичок сучасних  бухгалтерів з обліку касових, банківсь-ких та розрахункових операцій. 

      Методрозробка підготовлена з метою популяризації

                     методики застосування інтерактивних технологій, що  

                     формують професійну спрямованість майбутніх фахівців

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          Розглянуто і схвалено на засіданні

                              ц/к обліково-економічних дисциплін

  Протокол № ____ від “____” _____ 2017 р.

                                       Голова ц/комісії _________ Асмоловська Т.В.

ЗМІСТ

 

Вступ…………………………………………………………………………….4

Ефективність організації ігрових занять ……………………………………………..5

Послідовність проведення гри…………………………………………………………...6

План заняття……………………………………………………………………………...8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        ВСТУП

 

Професійна підготовка молодших спеціалістів повинна відображати ті зміни, що відбуваються на сучасному етапі розвитку суспільства. Вдосконалення системи підготовки студентів є одним із головних завдань сьогодення. З метою підготовки високоякісних фахівців набули широкого впровадження інноваційні методики навчання. Серед педагогічних інновацій значне місце займають активні форми навчання. Проблема активізації процесу навчання, формування знань студентів із спеціальних дисциплін є актуальним питанням. Під цією проблемою розуміється цілеспрямована діяльність викладача з метою розробки і застосування таких форм, методів і засобів навчання, які б сприяли підвищенню пізнавального інтересу студентів, активності, творчості в одержанні знань і навичок та подальшого їх використання на практиці.

 Застосування активних методів навчання дає можливість найефективніше розвивати розумові, творчі здібності студента, що, в свою чергу, й дозволяє вирішувати головне завдання особистісно-орієнтованого навчання – виховувати соціально адаптованого, успішного, творчого, свідомого громадянина України.

Формування знань йде тим успішніше, чим вища активність тих, кого навчають. Це призводить не тільки до кращого розуміння, запам’ятовування і відтворення нової інформації, але й виробляє уміння застосовувати отримані знання в практичній діяльності.

 Організовуючи навчально-пізнавальну діяльність, необхідно враховувати її структуру, взаємозв’язок з такими компонентами, як інтелектуальна, репродуктивна, творча, практична, оціночна, комунікативна діяльність.

Завдяки  організації навчально-пізнавальної діяльності викладач формує у студентів, крім необхідних пізнавальних умінь, ще й організаторські уміння, що дозволяє готувати вихованців до самоосвіти, відкриває широку перспективу самостійного володіння знаннями поза межами занять.

Ак­тивні професійно орієнтовані методи навчання   дають змогу студентам розглядати майбутню діяльність як си­стему, усі елементи якої взаємопов'язані й взаємозумовлені. Серед таких методів усе більшого значення набувають ігрові методи, які дають змогу ефективно поєднувати теоретичні знання з практичною діяльністю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ефективність організації ігрових занять

 

 Ігрові заняття – це комплекс методів, що включає ділові ігри, імітаційні вправи, аналіз конкретних ситуацій, розігрування ролей, ігрове проектування та інші методи для вдосконалення навчального процесу.

З досвіду роботи викладачів бухгалтерського обліку можна стверджувати, що спеціально розроблені ділові ігри, найкраще сприяють засвоєнню посадових обов’язків майбутнього спеціаліста-бухгалтера. Розроблення ділових ігор передбачає вирішення типових і нетипових професійних завдань та їх змістовне забезпе­чення. Ділова гра – це активне заняття, в якому студенти набувають професійних навичок та практичного досвіду.

Ділові ігри дозволяють моделювати на занятті практичні ситуації, що містять необхідну інформацію. Суть ділової гри полягає в реалізації студентами отриманих знань і вмінь на основі міжпредметних зв’язків.

Як і кожен метод ділові ігри мають ряд переваг:

  • навчання максимально наближається до умов, у яких майбутньому фахівцеві прийдеться працювати;
  • забезпечується комплексність формування професійних знань, умінь, навичок;
  • студенти одержують досвід, роблять помилки і виправляють їх, не несучи при цьому значних моральних витрат.

Важливим моментом розробки плану-сценарію ділових ігор є  визначення і формулювання цілей гри:

  • формування у студентів умінь працювати в режимі колективної мозкової діяльності;
  • розвиток пізнавальної активності, логічного мислення й уміння орієнтуватися в інформаційному просторі;
  • вироблення навичок  ділового спілкування;
  • прищеплення інтересу до майбутньої професії;
  • виховання почуття відповідальності за результати роботи.

Залежно від установленої мети визначається регламент заняття. Особлива увага приділяється умінню працювати в команді, стилеві і культурі ділового спілкування і якості оформлення документації. 

Таким чином, результатом ділових ігор є:

  • створення в навчальному процесі виробничої ситуації, наближеної
    до діяльності, яка чекає на студентів в умовах виробництва;
  • можливість проявлення вмінь студентів орієнтуватися у виробничій
    ситуації, використовуючи принцип негайного застосування знань,
    розвивати творчі здібності, працюючи з колективом, та при необхідності
    спиратися на колективну думку.

 

 

 

 

 

Послідовність проведення гри

 

Ділові ігри, як й ігрові заняття, вимагають відбору питань, по яких їх можна проводити. Ділова гра може застосовуватись також з метою закріплення  теоретичного матеріалу, формування практичних умінь і  навиків після вивчення теми чи пов’язаних тем, а також  як завершення освоєння  всього теоретичного курсу  по одному з питань організації бухгалтерського обліку (приклад, облік праці та її оплати або облік матеріальних цінностей).

Перед проведенням  ділової гри перш за все  необхідно виділити обсяг знань та навиків,  що необхідні для виконання гри.

Метою гри є закріплення  теоретичних знань з питань  організації бухгалтерського обліку, формування вмінь  застосовувати  їх  в професійній діяльності.

Об’єктом гри  переважно являється  підприємство  різної форми власності.

З метою досягнення кращих  результатів учасникам повідомляються вихідні дані щодо характеристики підприємства; інформації про осіб, що виконують обліково-фінансову роботу; перелік первинних і зведених документів бухгалтерського обліку; перелік регістрів обліку журнальної форми;  план рахунків  бухгалтерського обліку; перелік технічних засобів  для  організації обліку.

До проведення гри  викладачем  мають  бути також  підготовлені  інструкційні  картки з методичними вказівками, посадові інструкції  працівників  бухгалтерії, а також  розподілені обов’язки  між бухгалтерами  тощо.

Гра проводиться  в навчальній  аудиторії, яка обов’язково має бути  оснащена необхідними технічними  засобами, таблицями  і  схемами  з  бухгалтерського обліку  із  зображенням  документоруху  тієї  чи  іншої  ділянки  обліку.  Гра  триває  найчастіше  впродовж одного дня,  під час навчальної  практики  на  неї  може  відводитись  близько  шести аудиторних  годин.

До  початку  гри  студентів  розподіляють  по  підприємствах  і за  функціональними  ролями.  Кожне з  підприємств  має головного  бухгалтера.  По завершенні  виконання завдань  в  присутності  всіх студентів  кожна  група (підгрупа)  захищає  свою  роботу;  при   цьому  в  результаті  обговорення  може  бути  підібрано  найбільш  вдалий  варіант  організації   бухгалтерського обліку  для конкретного  підприємства.

З методичної точки зору ділова гра складається з трьох етапів: підготовчий, ігровий і заключний. На першому етапі керівник гри готує учасників до гри, здійснює розподіл ролей.

 Обов’язково враховуються здібності та рівень знань студентів, а також міра дружніх відносин між ними. Розподіл ролей між студентами повинен утворити рівноцінні ігрові бригади. Студенти вивчають рекомендовану літературу, нормативні документи, розглядають можливі варіанти завдань. Паралельно готуються необхідні атрибути гри.

Другий етап - безпосередньо гра. Керівник не втручається в її хід, його мета видати ігрове завдання та в разі необхідності додаткову інфор­мацію; стежити за дотриманням часового режиму гри. Учасники гри виконують поставлені перед ними завдання. Розігруючи певну ролі., студенти вступають у взаємовідносини один з одним, показують не тільки свої професійні знання і вміння, а й свою загальну ерудицію, творчі здібності. Керівник намагається спрямувати гру на розвиток у студентів аналізу Конкретної виробничої ситуації і проблеми, подавати пропозиції щодо її вирішення.

У діловій грі втілюється основна форма педагогічної творчості: первісне абстрактне знання перетворюється на конкретне переживання. У процесі гри у студентів формується співпричетність, співпереживання та самооцінка особистості студента. Гра може відбутися у тому випадку, коли в ній є ролі, що взаємодіють між собою, проблема, правила гри, ігровий результат.

На третьому етапі обговорюються результати гри. Оцінюється діяльність конкретного учасника: за що і як він заохочується, і навпаки – за які неправильні або неточні відповіді знижується оцінка.

Під час гри студенти реалізують комплекс умінь:

  • бачення виробничої ситуації в цілому, вміння аналізувати складові
    частини об'єкта діяльності і умови його функціонування;
  • виділення в цій ситуації предмета дій, мети, засобів та результатів,
    яких потрібно досягти;
  • постановка завдання, що забезпечує досягнення мети в реальних виробничих умовах;
  • виконання дій, спрямованих на розв'язання конкретних виробничих завдань;
  • проведення оцінювання та аналізу результатів професійної діяль­ності;

 прийняття самостійних рішень щодо розв'язання реальних
виробничих завдань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН ЗАНЯТТЯ

 

Вид практичної підготовки:  Навчальна практика з фінансового   обліку”

 

Група:  Б 57/9-15

Дата:   23.11.2017                                                 

 

Тривалість:  6 годин

 

Тема: Ділова гра  по формуванню у студентів професійних вмінь та         навичок з ведення обліку касових, банківських та розрахункових операцій.

 

Мета заняття:

 

 -навчальна: удосконалити та закріпити практичні вміння  та навички з обліку касових, банківських та розрахункових операцій,  виробити навики по роботі з первинними документами;

 -виховна: сприяти  формуванню у студентів почуття відповідальності в оволодінні  навичками з обраної спеціальності, потреби самореалізації творчого потенціалу, виховувати  старанність та охайність при виконанні роботи;

- розвиваюча: розвивати  ділові якості, активність і самостійність у   прийнятті рішень, комунікативні здібності, вимагати у студентів проявляти належну компетентність та ретельність при виконанні завдань, потребу глибоких професійних знань і  вмінь.

 

Виробнича функція (ОКХ): облікова, контрольно-аналітична.

 

Предметні компетенції, що забезпечують реалізацію вимог ОКХ:

 

теоретична (знати): обов’язки по посадах та загальні положення про  порядок ведення  касових, банківських та розрахункових  операцій,  документальне, оформлення та  відображення їх на  рахунках  бухгалтерського  обліку;

 

практична (вміти): оформляти  прибуткові  та  видаткові  касові  документи, реєструвати їх в журналі реєстрації прибуткових і видаткових касових ордерів, формувати касову книгу; на підставі накладних і рахунків оформляти платіжні доручення; обробляти документи підзвітних осіб; оформляти податкові накладні, складати реєстр отриманих і виданих податкових накладних; складати кореспонденцію рахунків; формувати облікові регістри; перевіряти правильність  ведення обліку та документального оформлення касових, банківських та розрахункових  операцій.

 

Забезпечення заняття:

 

1.Матеріали бухгалтерського обліку базових підприємств: ТОВ «Вінницький КХП №2», ТОВ «Котюжани-зерно» (первинна документація з обліку касових, банківських, розрахункових операцій).

2.Бланки документів: прибуткові та видаткові касові ордери, касова книга,  податкова накладна, звіт про використання коштів, виданих підзвіт,  реєстр отриманих і виданих податкових накладних,  журнал 1 по рахунку 30 «Готівка», 31 «Рахунки в банку»; відомості до журналу  3 по рахунках 36 2Розрахунки з покупцями і замовниками», 37 «Розрахунки з дебіторами»,  63 «Розрахунки з постачальниками і підрядниками»; Головна книга).

3.Законодавчо-нормативні документи:

- НП(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»;

- Положення прo ведення касових операцій y національній валюті в Україні, затв. Постановою НБУ № 637 вiд 15.12.2004р. (зі змінами і доповненнями);

- Інструкція про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затв. Постановою Правління НБУ № 22 вiд 21.01.2004р. (зі змінами і доповненнями);  

- Інструкція про службові відрядження в межах України та за кордон, затв. Наказом Міністерства фінансів  України від 13.03.98 № 59 (зі змінами і доповненнями);

- Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 10 "Дебіторська заборго-ваність", затв. Наказом Міністерства фінансів  України від 08.10.99 № 237;

- Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 11 "Зобов’язання", затв. Наказом Міністерства фінансів  України від 31.01.2000 № 20;

-План рахунків бухгалтерського обліку.

4.Організаційно-правові документи: Накази про облікову політику, посадові інструкції працівників  бухгалтерії.

5.Навчально-методичні матеріали: інструкційна картка для проведення заняття навчальної практики з фінансового обліку; схеми руху документів з обліку розрахунків з підзвітними особами, з покупцями, з постачальниками і підрядниками.

6.Навчальні місця: Навчальна бухгалтерія.

7.Література: 

          - Ф.Ф. Бутинець “ Бухгалтерський фінансовий облік. Практикум”.

  • Л.К. Сук “Фінансовий облік”.

 

ЗМІСТ  ЗАНЯТТЯ:

 

I. Організація заняття ( 2 хв.)

 

   - відмітити відсутніх;

   - відповісти на запитання студентів.

 

II. Вступний інструктаж до виконання роботи, первинний інструктаж з охорони праці ( 45 хв.)

ІІ. 1  Проведення інструктажу з охорони праці.

 

II.2  Підготовка студентів до виконання  роботи:

 

     а) Повідомлення теми і завдань заняття:

 

 Тема: Ділова гра  по формуванню у студентів професійних вмінь та         навичок з  ведення обліку касових, банківських та розрахункових операцій.

 

Завдання

 

1.Формування журналу реєстрації касових, банківських та розрахункових   операцій.

2.Складання кореспонденції рахунків відповідно до визначених операцій.

3.Оформлення первинних та зведених документів в ручному режимі.

 

      б)  Повідомлення мети заняття:

  

  На даному занятті  студенти виконуючи роль посадової особи бухгалтера повинні закріпити практичні вміння  та навички з ведення  обліку касових, банківських та розрахункових операцій на підставі реальних облікових даних.

 

      в)   Мотивація навчальної діяльності   студентів         

     (методи – переконання, формування професійних компетенцій, мультимедійна презентація фото бухгалтерії базових підприємств):

 

Управління підприємством не можливе без достовірної економічної інформації про виробничо-господарську діяльність підприємства і його підрозділів. Сучасна система управління виробничим підприємством є складним комплексом взаємозв’язків. Чим більше підприємство і складніший виробничий процес, тим складніші функції, що виконує апарат  управління. Це в свою чергу  впливає на обсяг облікової інформації, необхідної для оперативного керівництва підприємством.

Саме тому кожен бухгалтер повинен уміти своєчасно і правильно здійснювати розрахунки, оформляти первинні та зведені документи і відображати господарські операції на рахунках бухгалтерського обліку. Крім того, невиконання посадових обов’язків тягне за собою застосування штрафних санкцій до підприємства і до бухгалтера в тому числі.

Спеціальність „бухгалтер” до індивідуально-психологічних якостей особи пред’являє такі вимоги як охайність, зосередженість, наполегливість і терпіння. Від бухгалтера залежить, чи достатній обсяг інформації він отримає, чи достовірна ця інформація. Якщо ця інформація надходить, то це дає можливість оперативно, чітко організувати і глибоко проаналізувати  процес діяльності підприємства.

 

      г)  Актуалізація життєвого досвіду і опорних знань студентів:

 

     Метод: професійно-зорієнтована бесіда з використанням  міжпредметних та внутріпредметних  зв’язків.

 

        Питання для бесіди:

1.Що таке  документ ?

2.Від чого залежить відображення операцій у журналі №1?

3. В чому особливості формування виписки банку?

4. Яким чином в балансі відображають дебіторську та кредиторську заборгованість?

 

ІІ. 3  Методичні вказівки викладача щодо виконання завдання;

                   Метод – пояснювально-ілюстративний.

 

       Сьогодні за підсумками проходження практики по посадах бухгалтера – касира, головного бухгалтера, бухгалтера з обліку розрахунків  ви повинні виконати виробниче завдання, яке охоплює дані ділянки обліку.

Виконання завдання здійснюється кожним студентом шляхом імітації роботи на посаді бухгалтера з певної ділянки обліку, а саме:

  • головного бухгалтера,
  • заступника головного бухгалтера,
  • бухгалтера-касира,
  • бухгалтера  по обліку  розрахунків з підзвітними особами,
  • бухгалтера з обліку розрахунків.

В ході проведення гри  передбачається вирішення таких виробничих завдань:

     -   складання касових документів;

     -  формування платіжних доручень;

     -   складання звіту про використання готівки;

  • формування реєстру отриманих та виданих податкових накладних;
  • формування облікових реєстрів з обліку касових, банківських, розрахункових операцій та Головної книги.

 

 

Комплект ролей та функцій гравців

 

Всі студенти групи поділені на працівників бухгалтерії двох базових підприємств: ТОВ „Вінницький КХП № 2”, ТОВ «Котюжани-зерно».

 

 

 

ТОВ „Вінницький КХП № 2”:

 

У грі беруть участь 13 чоловік. Всі завдання виконуються на підставі реальних даних по ТОВ „Вінницький КХП № 2” за травень поточного року.

 

 

Таблиця  з описом посадових функцій, виробничих завдань

 

№ з/п

Посада

Повноваження

1

Головний бухгалтер (1)

Контролює здійснення касових, банківських та розрахункових операцій; веде бухгалтерський облік; заповнює Головну книгу по рахунках 30 „Готівка”, 31 „Рахунки в банках”.

2

Головний бухгалтер (2)

Контролює здійснення касових, банківських та розрахункових операцій; веде бухгалтерський облік; заповнює Головну книгу по рахунках 36 „Розрахунки з покупцями і замовниками”, 372 „Розрахунки з підзвітними особами”, 63 „Розрахунки з постачальниками і підрядниками”.

3

Бухгалтер-касир (1)

Бере участь у формуванні журналу реєстрації касових операцій за звітний період, реєструє прибуткові та видаткові касові ордери в журналі реєстрації ф. КО – 3.

4

 Бухгалтер-касир  (2)

Оформляє прибуткові та видаткові касові ордери за 17.05 поточного року, формує журнал реєстрації касових операцій за звітний період

5

Бухгалтер-касир  (3)

Бере участь у формуванні журналу реєстрації касових операцій за звітний період, здійснює звірку даних касових книг, складає обліковий реєстр з обліку касових операцій (журнал № 1 по рахунку 30 „Готівка”).

6

Заступник головного бухгалтера (1)

Оформляє платіжні доручення за кожен робочий день звітного періоду (4 травня поточного року), бере участь у формуванні журналу реєстрації банківських операцій

7

Заступник головного бухгалтера (2)

Оформляє платіжні доручення за кожен робочий день звітного періоду (5 травня поточного року), бере участь у формуванні журналу реєстрації банківських операцій

8

Заступник головного бухгалтера (3)

Бере участь у формуванні журналу реєстрації банківських операцій за звітний період, здійснює звірку даних виписок банку, складає обліковий реєстр з обліку касових операцій (журнал № 1 по рахунку 31 „Рахунки в банках”).

9

Бухгалтер по розрахунках з підзвітними особами

Обробляє отримані від під підзвітних осіб звіти про використані кошти, формує журнал реєстрації господарських операцій по розрахунках з підзвітними особами, складає відомість по рахунку 37 „Розрахунки з дебіторами”.

10

Завідуючий складом (під-звітна особа 1)

Оформляє звіти про використані кошти, видані підзвіт, звітує і пред’являє підтверджуючі документи.

11

Підзвітна  особа 2

Оформляє за товарними чеками звіти про використані кошти, видані підзвіт, звітує і пред’являє підтверджуючі документи.

12

Бухгалтер з обліку розрахунків (1)

Оформляє податкові накладні по матеріалах видаткових накладних, бере участь у формуванні журналу реєстрації розрахунків з постачальниками і покупцями, складає  відомість до журналу 3 по рахунку 36 „Розрахунки з покупцями і замовниками”.

13

Бухгалтер з обліку розрахунків (2)

На підставі податкових накладних складає реєстр отриманих і виданих податкових накладних, бере участь у формуванні журналу реєстрації розрахунків з постачальниками і покупцями, складає  відомість до журналу 3 по рахунку 63 „Розрахунки з постачальниками і підрядниками”.

 

Розподіл посад:

 

1.Колодій Юлія – головний бухгалтер (1)

2. Смертюк Анна – головний бухгалтер (2)

3.Максімов Максим - бухгалтер-касир (1)

4.Веракша Дмитро - бухгалтер-касир (2)

5.Коршун Олег - бухгалтер-касир (3)

6. Дубіняк Катерина - заступник головного бухгалтера (1)

7. Козак Анастасія - заступник головного бухгалтера (2)

8.Медведюк Аліна - заступник головного бухгалтера (3)

9. Спартул Ірина - бухгалтер по розрахунках з підзвітними   

   особами

10.Балан Вікторія - підзвітна особа (завідуючий складом) – 1

11.Глуха Марія - підзвітна особа (завідуючий складом) – 1

12. Скоропад Ілля - бухгалтер з обліку розрахунків (1)

13.Добровольська Валерія - бухгалтер з обліку розрахунків (2)

 

ТОВ «Котюжани-зерно»:

 

У грі беруть участь 10 чоловік. Всі завдання виконуються на підставі реальних даних по ТОВ „Котюжани зерно” за травень поточного року.

 

 

Таблиця  з описом посадових функцій, виробничих завдань

 

№ з/п

Посада

Повноваження

1

Головний бухгалтер (1)

Контролює здійснення касових, банківських та розрахункових операцій; веде бухгалтерський облік; заповнює Головну книгу по рахунках 30 „Готівка”, 31 „Рахунки в банках”.

2

Головний бухгалтер (2)

Контролює здійснення касових, банківських та розрахункових операцій; веде бухгалтерський облік; заповнює Головну книгу по рахунках 36 „Розрахунки з покупцями і замовниками”, 372 „Розрахунки з підзвітними особами”, 63 „Розрахунки з постачальниками і підрядниками”.

3

Бухгалтер-касир (1)

Бере участь у формуванні журналу реєстрації касових операцій за звітний період (28-29.04), реєструє прибуткові та видаткові касові ордери в журналі реєстрації ф. КО-3.

4

 Бухгалтер-касир  (2)

Оформляє за даними прибуткових та видаткових касових ордерів касову книгу за 28-29.04 поточного року, формує журнал реєстрації касових операцій за звітний період

5

Бухгалтер-касир  (3)

Бере участь у формуванні журналу реєстрації касових операцій за звітний період, здійснює звірку даних касової книги, складає обліковий реєстр з обліку касових операцій (журнал № 1 по рахунку 30 „Готівка”).

6

Заступник головного бухгалтера (1)

Оформляє платіжні доручення № 31, № 944 за 7.04 поточного року, здійснює контирування виписки банку, формує журнал реєстрації банківських операцій

7дійснює звірку даних виписои банку и за 17.05 поточногороку их операційрацій: 1111111111111111111111111111111111111111111111111

Заступник головного бухгалтера (2)

Бере участь у формуванні журналу реєстрації банківських операцій за звітний період, здійснює звірку даних виписки банку, складає обліковий реєстр з обліку касових операцій (журнал № 1 по рахунку 31 „Рахунки в банках”).

8

Бухгалтер по розрахунках з підзвітними особами

Обробляє отримані від під підзвітних осіб звіти про використані кошти, формує журнал реєстрації господарських операцій по розрахунках з підзвітними особами, складає відомість по рахунку 37 „Розрахунки з дебіторами”.

9

Бухгалтер з обліку розрахунків (1)

Оформляє податкові накладні по матеріалах видаткових накладних, бере участь у формуванні журналу реєстрації розрахунків з постачальниками і покупцями, складає  відомість до журналу 3 по рахунку 36 „Розрахунки з покупцями і замовниками”.

10

Бухгалтер з обліку розрахунків (2)

На підставі податкових накладних складає реєстр отриманих і виданих податкових накладних, бере участь у формуванні журналу реєстрації розрахунків з постачальниками і покупцями, складає  відомість до журналу 3 по рахунку 63 „Розрахунки з постачальниками і підрядниками”.

Розподіл посад:

 

1.Вітюк Анастасія – головний бухгалтер (1)

2.Куделя Богдана – головний бухгалтер (2)

3.Красняк Анастасія- бухгалтер-касир (1)

4.Дишкант Леся - бухгалтер-касир (2)

5.Плешка Вікторія - бухгалтер-касир (3)

6. Ткач Олена - заступник головного бухгалтера (1)

7. Корнута Яна - заступник головного бухгалтера (2)

8. Петрик Анжеліка - бухгалтер по розрахунках з підзвітними   

   особами

9. Чекан Вероніка - бухгалтер з обліку розрахунків (1)

10.Маляр Вікторія - бухгалтер з обліку розрахунків (2)

 

Відповіді на питання, що виникають в результаті  ознайомлення з виробничим завданням.

Слід наголосити, що при оцінюванні завдань практики буде  враховуватись повнота змісту і правильність усних відповідей студентів, виконані  розрахунки та охайність оформлених документів.

 

Рівень умінь і навиків  оцінюється  таким чином:

На оцінку “5” необхідно виконати поставлене завдання в повному  обсязі.

На оцінку “4” допускаються незначні помилки при  виконанні  розрахунків, які  не впливають на  кінцевий результат.

На оцінку “3” крім помилок  в  розрахунках, допускаються теж  незначні  недоліки в  оформленні документів.

 

ІIІ.  Поточний інструктаж ( 4 год. 12 хв.)

 

Метод – самостійна робота студентів під керівництвом викладача над виконанням індивідуальних виробничих завдань по оформленню первинної та зведеної документації.

        Під час виконання студентами завдань консультувати, відповідати на питання; перевіряти проміжні результати та здійснювати контроль за виконанням  завдань.

IV. Заключний інструктаж ( 1 год.)

 

1.Контроль рівня знань, вмінь та навичок, набутих студентами.

 

 Метод – усний захист виконаної роботи з імітацією  посади бухгалтера.

 

Після закінчення роботи студенти доповідають про результати виконання виробничого завдання.

 

    Доповідь студентів по посадах.

 

Перевірка правильності складання документів та якості виконання завдань по посадах.

 

2.Підведення підсумку заняття.

 

Коментарі щодо виконання роботи, її результативності.

 

 V. Повідомлення домашнього завдання (1 хв.):

               Повторити тему „Облік виробничих запасів”.

 

                   

          Викладач __________Омелько М.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РЕЦЕНЗІЯ

 

на  методичну розробку заняття навчальної практики з фінансового обліку

викладача Могилів-Подільського технолого-економічного коледжу

Вінницького національного аграрного університету

Омелько М.А. по темі  „Ділова гра  по формуванню

у студентів професійних вмінь та навичок з ведення обліку

касових, банківських та розрахункових операцій”

 

 

 Методична розробка заняття навчальної практики з фінансового обліку підготовлена відповідно до вимог, включає всі необхідні етапи та елементи проведення практичного заняття, забезпечує можливість формування у студентів професійної компетентності при веденні обліку операцій з грошовими коштами та по здійсненні розрахунків з дебіторами і кредиторами підприємства.

         Методична розробка на тему „Ділова гра  по формуванню у студентів професійних вмінь та навичок з ведення обліку касових, банківських та розрахункових операцій” містить матеріали інтерактивних технологій навчання, включає форми і методи, що підвищують активність і самостійність студентів, забезпечують процес ранньої адаптації до роботи за спеціальністю, реалізацію міждисциплінарних зв’язків, предметних компетенцій, сформованих в процесі вивчення дисципліни та необхідних для професійної діяльності.

  При проведенні заняття застосовуються різноманітні форми і методи навчання (вирішення виробничих завдань, метод імітації професійної діяльності, обробка та оформлення документації,  робота в групах, консультування, корекція, мультимедійна презентація). Однак із усіх форм і методів роботи на занятті переважає самостійна робота студентів під керівництвом викладача над виконанням індивідуальних виробничих завдань по оформленню первинної та зведеної документації.

         Слід відмітити використання технічних засобів навчання на занятті. Звертається увага студентів на критерії оцінювання навчальних досягнень  студентів впродовж усього заняття.

 Методрозробка підготовлена з метою популяризації методики застосування інтерактивних технологій, що формують професійну спрямованість майбутніх фахівців удосконалення методики імітації професійної діяльності  через систему реалізації міждисциплінарних зв’язків.

       Матеріли  методичної розробка можуть бути використані викладачами  навчальних закладів I-II рівнів акредитації.

 

 

 

 

Рецензент:    Л.Г. Чорненька

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
25 серпня 2018
Переглядів
2111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку