1
Міністерство освіти і науки України
Придніпровський державний металургійний коледж
Методична розробка
Застосування он-лайн платформ для контролю знань під час вивчення предмета «Англійська мова»
для студентів усіх форм навчання за напрямів підготовки
Лапа Ольга Євгенівна
Кам’янське 2021
Укладач – Лапа Ольга Євгенівна, викладач-спеціаліст
Рецензент – Осада Зореслава Олександрівна, викладач-методист
Розглянуто і схвалено цикловою Розглянуто і схвалено
(предметною) комісією ЗВО методичною радою ЗВО
Протокол № 6 від 05.01.2021 Протокол № ___ від___ ____ 20__
Анотація : Методична розробка присвячена проблемі застосування он-лайн платформ для контролю знань під час вивчення предмета «Англійська мова». Розкрито навчальний потенціал використання навчальних інтернет платформ на заняттях з англійської мови і проаналізовано можливості різних інтернет платформ. Дана розробка може бути використана під час дистанційного та змішаного навчання.
Рецензія
На методичну розробку : «Застосування он-лайн платформ для контролю знань під час вивчення предмета «Англійська мова» для студентів усіх форм навчання за напрямів підготовки
укладача Лапи О.Є.
Важливу роль у процесі підготовки студентів зокрема під час вивчення дисциплін, відіграє самостійна робота як вагома форма організації освітньовиховного процесу в закладах вищої освіти. У зв’язку з цим актуальність і своєчасність навчально-методичної розробки «Застосування он-лайн платформ для контролю знань під час вивчення предмета «Англійська мова», укладеної викладачем Лапою О.Є., для студентів усих спеціальностец та напрямів підготовки, не викликає сумнівів.
В методичні розробці, детально описано досвід використання таких платформ, як OnlineTestPad, Google Форми, Liveworksheets, LearningApps, Wizer.Me, під час вивчення англійської мови. Охарактеризовані різні категорії вправ, які можна розробити та застосовувати за допомогою платформ.
Сучасні інтернет-сервіси дозволяють перевіряти навченість. Без явно заданих цілей навчання буває важко визначити, чи навчилися. Вправи, контрольні питання, підсумкові завдання можна скласти тільки тоді, коли очікувані результати навчання задані явно і точно. Описані у методичній розробці сервіси можуть використовуватися в будь-якій формі навчання (денній, змішаній, дистанційній). Вибір конкретного інструмента залежить від навчальних цілей та завдань, які мають формулюватися тільки в термінах діяльності студента. Переваги розглянутих інструментів також в тім, що вони є безкоштовними і викладачу не потрібно купувати дорогі авторингові продукти
Завідувач відділенням, викладач-методист З. О. Осада
Зміст
1. Вступ………………………………………………………………………...……5
2. Застосування он-лайн платформ для контролю знань
під час вивчення предмета “Англійська мова”................................................8
2.1 OnlineTestPad ……………………………………………………………8
2.2 Google Форми.............................................................................................16
2.3 Liveworksheets …………………………………………………………..19
2.4 LearningApps…………………………...…………………………….......23
2.5 Wizer.Me………………………………………………………………….28
3. Висновки................................................................................................................30
4. Бібліографічний опис............................................................................................31
Вступ
Останнім часом дистанційне навчання стало актуальним у використанні як спосіб передачі знань від педагога до учня за допомогою онлайн-платформ, месенджерів та інших технологій. Зараз в мережі можна організовувати заняття, проводити лекції, конференції, вебінари, семінари та багато іншого. Всі ці заходи можуть відвідати сотні тисяч людей, які будуть сприймати інформацію дистанційно. Використання он-лайн платформ дозволяє зробити процес навчання іноземної мови:
• особистісно-орієнтованим: за рахунок створення індивідуальних
освітніх траєкторій і індивідуального темпу навчання: наприклад, за допомогою вчителя або самостійно учні можуть вибудовувати план своєї підготовки до ЗНО, використовуючи різні мовні тренажери;
• інтерактивним: в учнів з'являється можливість отримувати моментальну відповідь / реакцію на кожну свою навчальну дію, чого не в змозі забезпечити викладач під час оффлайн заняття і тим більше при заняттях учня вдома;
• різноманітним: якісне формування мовних умінь і навичок неможливо без багаторазового вживання мовних одиниць у мовленні, тому учень повинен неодноразово повторювати свої дії в рамках тренувальних завдань. Використання он-лайн платформ дозволяє зробити навчання менш рутинним і більш різноманітним;
• комунікативним: використання мовних роботів, а також спілкування
іноземною мовою в навчальних чатах і блогах симулює ситуацію спілкування письмову і усну;
• заснованим на використанні автентичних мовних матеріалів учні набувають практично необмежений доступ до автентичних іншомовних ресурсів, в тому числі аудіо та відео, розміщеним в Інтернеті. Вони можуть використовувати ці матеріали при самостійній роботі, дистанційному навчанні, підготовці проектів та т. д .;
• менш орієнтованим на вчителя і більш автономним з точки зору учня: учні беруть участь в мовних онлайн-спільнотах і виконують завдання по мережі в групах і парах, що сприяє розвитку у них не тільки мовних навичок, а й навичок навчального співробітництва і загальнонавчальних умінь.
Контроль знань учнів є одним з основних елементів оцінки якості освіти, найважливішим компонентом педагогічної системи і невід'ємною частиною навчального процесу. Це важлива складова — частина процесу навчання. Метою контролю є визначення якості засвоєння учнями програмного матеріалу, діагностування та коригування їх знань і умінь, виховання відповідальності до навчальної роботи .
Як показує практика, онлайн-платформи можуть виступати і як засіб контролю знань, визначення рівня оволодіння мовою. Опанування комунікативної і міжкультурної компетенції неможливо без точної оцінки результатів якості засвоєння матеріалу. Використання ресурсів Інтернет на уроці іноземної мови в цьому сенсі просто незамінне: віртуальне середовище Інтернет дозволяє вийти за часові та просторові рамки, надаючи її користувачам
можливість застосування автентичних онлайн-ресурсів з метою перевірки і
оцінки своїх знань.
Перевагами вимірювання та формалізованого оцінювання знань з використанням комп'ютерних систем тестування є: можливість автоматизації контролю знань і оцінювання результатів тестування; зручність підготовки тестів; велика кількість запитань, якими можна охопити дисципліну в цілому; довільна тривалість тестування; інтеграція систем тестування з відокремленими базами даних тощо. Тому, важливу роль при організації проведення комп’ютерного тестування відіграє вибір програмного забезпечення як для формування банку тестових завдань так і для реалізації процедури тестування. Нині стрімкого розвитку та поширення набувають онлайн сервіси, до явних переваг використання яких спонукають користувачів їх мобільність, кросплатформенність та можливість миттєвого використання.
Метою роботи є реалізація системного підходу до оцінки якості знань у формі комп’ютерного тестування.
2. Застосування он-лайн платформ для контролю знань під час вивчення предмета «Англійська мова»
Важливу роль при організації проведення комп’ютерного тестування відіграє вибір програмного забезпечення як для формування банку тестових завдань так і для реалізації процедури тестування. Нині стрімкого розвитку та поширення набувають онлайн сервіси, до явних переваг використання яких спонукають користувачів їх мобільність, кросплатформенність та можливість миттєвого використання.
Ураховуючи зазначене, у роботі було проведено огляд онлайн сервісів, призначених для формування завдань та організації тестового контролю знань.
2.1 Onlinetestpad
Online Test Pad - це освітній онлайн-сервіс для створення тестів, опитувальників, кросвордів, логічних ігор і комплексних завдань.(Рисунок 2.1.1)
Рисунок 2.1.1
OnlineTestPad- це безкоштовний універсальний конструктор, за допомогою якого можна створити різноманітні тести, кросворди, сканвордови, опитувальники, логічні ігри, діалоги, за допомогою яких можна не тільки протестувати своїх учнів, а й дати їм можливість краще підготуватися до іспитів, контрольних, заліків, провести експрес перевірку рівня засвоєння матеріалу з будь-якої теми. За результатами відразу ж можна дати рекомендації. Крім цього, OnlineTestPad пропонує можливість використовувати вже готові онлайн тести з різних областей науки
Функції онлайн-конструктора дозволяють реалізувати в онлайні тест будь-якого рівня складності. Конструктор тестів передбачає варіанти 14 типів питань, в тому числі: встановлення послідовності, заповнення пропусків, послідовне виключення, диктант, мультівибор або вибір одного рішення, введення чисел і тексту, додавання файлів.
Результат надається в 4 форматах, для налаштування яких є персональна шкала. По кожному заповненому опитувальником можна отримати статистику відповідей (окремо або в цілому по всім респондентам), яка доступна для завантаження в форматі Excel.
OnlineTestPad дозволяє учням підготуватися до ДПА та ЗНО з усіх предметів. Сервіс може бути використаний на будь-якому етапі уроку: для введення, тренування, закріплення матеріалу з предмета, систематизації знань. Педагог може використовувати готові завдання, наявні в базі даних, або сформувати тести самостійно.
Розглянемо деякі приклади питань, які можна сформувати на даній онлайн платформі для контролю зхнань під час вивчення англійської мови:
1. Просте питання з запропонованими варіантами відповідей. Дане питання являє собою вибір зі списку єдиної відповіді. (Рисунок 2.1.2)
Також для формування питання можна використовувати зображення, щоб зробити тест більш цікавим для учня (Рисунок 2.1.3 та Рисунок 2.1.4)
Рисунок 2.1.2
Рисунок 2.1.3
Рисунок 2.1.4
2. Встановлення відповідностей (Рисунок 2.1.5) Режим призначений для створення і редагування питання, що представляє собою два набори (списку) понять, між якими можна встановити відповідність таким чином, що кожному елементу першого набору буде відповідати елемент з другого набору. Зазвичай, при формуванні тесту з англійської мови, дана категорія питань використовується для встановлення відповідності між словом та його значенням.
Рисунок 2.1.5
Замість слова може бути використане зображення (Рисунок 2.1.6):
Рисунок 2.1.6
3. Заповнення пропусків — вибір зі списку (Рисунок 2.1.7). У питанні даного типу міститься завдання, в якому в потрібне місце необхідно зі списку відповідей вибрати правильний. При заповненні питання в потрібне місце необхідно вставити значення {txt}. При показі питання на цьому місці буде відображений список, що випадає для вибору.
Рисунок 2.1.7
4. Заповнення пропусків — текст (Рисунок 2.1.8). У питанні даного типу міститься завдання, в якому в потрібне місце необхідно ввести одне або кілька текстових значень. При заповненні питання в потрібне місце необхідно вставити значення {txt}. При показі питання на цьому місці буде відображено текстове поле для введення. Дуже зручно використовувати даний вид питань для аудіювання. Наприклад : до питання можна додати текст та зробити у ньому пропуски окремих слів. Нижче додати аудіофайл в якому зачитується даний текст. Це допомагає контролювати вміння учня розуміти іншомовний текст.
Рисунок 2.1.8
5. Фрази зі слів (Рисунок 2.1.9). У питанні слова перемішуються, учень повинен скласти з поданих слів речення. При заповненні питання потрібно ввести слова у вірній послідовності (так як вони повинні стояти.ю щоб утворити речення). При показі питання слова, з яких потрібно скласти речення будуть перемішані.
Рисунок 2.1.9
6. Також на платформі OnlineTestPad є конструктор кросвордів . «Конструктор кросвордів» дозволяє створити 5 видів завдань: класичний кросворд, сканворд, японський кросворд, кольоровий японський кросворд, філворд. Дані завдання можуть використовувати вчителі на уроках англійської мови для покращення засвоєння лексичного матеріалу.
Наприклад, кросворд на тему “Mass Media”(Рисунок 2.1.10)
Рисунок 2.1.10
Отримання результатів тестування.
Платформа перевіряє відповіді автоматично. Результати тестування можна переглянути на самій платформі (Рисунок 2.1.11)
Рисунок 2.1.11
Також результати можна зберегти у форматі Exel та завантажити на власний комп’ютер ( Рисунок 2.1.12)
Рисунок 2.1.12
Переваги платформи OnlineTestPad
2.2 Google Форми
Google Форми – частина офісного інструментарію Google Drive (Рисунок 2.2.1). Це один з найшвидших і простих способів створити своє опитування або тест: пишемо завдання, вибираємо тип відповіді (вибір з кількох варіантів, написання власного) Одержаний тест можна відправити учням електронною поштою або вбудувати на свій сайт за допомогою спеціального коду. Форми абсолютно безкоштовні – для використання ресурсу потрібно лише мати акаунт Google.
Рисунок 2.2.1
Google Форми можна створювати безпосередньо у завданнях в додатку Classroom ( Рисунок 2.2.2)
Рисунок 2.2.2
Завдання з використанням Google Форми.
Google Форми дуже багатофункціональні з їх допомогою легко створювати тести з вибором однієї або кількох відповідей, відкриті завдання, завдання з використанням малюнків і відео і ін. Завданням можна виставити термін здачі. Після виконання завдань слухачами, відомості про це автоматично надходять до викладача. Для перегляду зданих завдань викладач переходить в розділ ПОТІК, потім натискає ПЕРЕГЛЯНУТИ ВСІ. ( Рисунок 2.2.3)
Рисунок 2.2.3
У викладача з'являється інформація про зданих / незданих роботах. ( Рисунок 2.2.4)
Рисунок 2.2.4
Переваги Google форм:
1. Учні можуть проходити тестування онлайн, просто перейшовши за
посиланням.
2. Створені тести можна вбудовувати в блог або на сайт, відправляти по
електронній пошті.
3. Є набір тем для оформлення тесту.
4. Можна зібрати певну статистику з відповідей слухачів.
5. Дають можливість спільного доступу для редагування тесту.
6. Існує можливість автоматичної оцінки відповідей, нарахування балів,
коментарів до відповіді, відкладеного показу результатів.
7. Доступне індивідуальне налаштування – показ питань на основі
відповідей користувачів.
8. Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, можливість копіювати питання з
текстового редактора
2.3 Liveworksheets
Liveworksheets – це платформа за допомогою якої можна створювати інтерактивні робочі аркуші на будь-якій мові. Також на даній платформі розміщена велика кількість вже готових інтерактивних аркушів, з різних предметів.
Щоб самостійного створити робочий аркуш потрібно:
1. Зареєструватися, як викладач ( Teacher Access), (Рисунок 2.3.1)
Рисунок 2.3.1
2. Натиснути «Register» ( Рисунок 2.3.2)
Рисунок 2.3.2
3. Ввести ім'я користувача (Username), пароль(Password), повторити пароль (Repeat Password), адресу електронної пошти (Email) та повторити введення електронної пошти (Repeat Email). Та далі натиснути Register (Рисунок 2.3.3)
Рисунок 2.3.3
4. На пошту, надійде лист для підтвердження адреси електронної пошти, треба перейти за посиланням, яке буде у листі.
5. Потім ввійти під своїм ім’ям та паролем.
6. Для створення робочого аркуша натиснути "Make interactive worksheets" ( Рисунок 2.3.4)
Рисунок 2.3.4
7. Із запропонованих варіантів вибрати "Tutorial", "Video tutorial", "Get Started". Для того щоб дізнатися, як зробити робочі аркуші інтерактивними, треба вибрати команди "Tutorial"(друкована інструкція) або "Video tutorial"(відео інструкція). Інструкції на англійській мові, якщо вибрати друковану інструкцію, то можна автоматично перекласти її в браузері, натиснувши на значок у правому верхньому кутку браузера ( Рисунок 2.3.5)
Рисунок 2.3.5
8. Для того щоб перейти до створення свого робочого листа, натисніть "Get Started"
9. Далі додати файл, натиснувши "Choose file" (можна завантажити файл в форматі docx, pdf, jpg or png; максимальний розмір 5MB) і потім натиснувши "Upload"
10. І потім можна почати додавати інтерактивністьі до свого робочого аркушу.
Завдання, які можливо додавати до свого робочого аркуша:
Декілька прикладів робочих аркушів (Рисунок 2.3.6):
Рисунок 2.3.6
На платформі Liveworksheets існує велика кількість вже готових аркушів з усіх предметів.
Для того, щоб поділитися з учнем інтерактивним аркушем, потрібно скопіювати посилання та додати його до завдання у Classroom.
Отримання результатів тестування.
Після того, як учень пройшов тестування та натиснув кнопку Finish на робочому аркуші буде виставлена оцінка. (Рисунок 2.3.7)
Рисунок 2.3.7
Учень може зробити скріншот результату та надіслати його до Classroom, або надіслати результат на пошту викладача використовуючи сервіс платформи (Рисунок 2.3.8):
Рисунок 2.3.8
2.4. LearningApps
LearningApps.org – загальнодоступний безкоштовний он-лайн-сервис, заснований на роботі з готовими шаблонами-заготовками для заповнення, призначений для створення інтерактивних завдань різного рівня складності, тематики та формату. ( Рисунок 2.4.1)
Сервіс був розроблений Центром педагогічного коледжу інформатики освіти PH Bern у співпраці з університетом міста Майнц та університетом міста Цітау/Герліц. Розробники характеризують сервіс як додаток Web 2.0 для підтримки навчання та процесу викладання за допомогою інтерактивних модулів. Існуючі моделі можуть бути безпосередньо включені у зміст навчання, а також їх можна змінювати або створювати в оперативному режимі. Метою є також збори інтерактивних блоків і можливість зробити їх загальнодоступними. Такі блоки (так звані програми або вправи) не включені з цієї причини ні в які програми або конкретні сценарії. Рідна мова LearningApps.org – німецька, але на сайті реалізована багатомовна підтримка.
Рисунок 2.4.1
Тематика створення завдань у цьому ресурсі доволі різноманітна. Категорії можливих завдань можна умовно поділити на такі типи: вибір, послідовність, розподіл, заповнення, інструменти, кросворд, знайти пару, он-лайн ігри тощо. Категорії завдань розташовані у вигляді візуально зручної сітки зображень, на якій також можна можна побачити рейтинг категорії завдання відповідно до кількості разів використання цього шаблону іншими користувачами. Клацнувши на зображення значка категорії вправи, ми переходимо у режим безпосередньої її розробки. Для цього треба заповнити форму шаблону, обираючи потрібні елементи (Рисунок 2.4.2):
Рисунок 2.4.2
У вправах можна додавати текст, зображення, звук, відео, що надзвичайно важливо при вивченні іноземної мови
Після створення певного завдання у нас з’являється можливість опублікувати його, скачати або поділитись з іншими.
Ресурс LearningApps.org дає можливість створювати дидактичні та інтерактивні завданя великим різноманіттям вибору шаблонів вправ і функцій виконання. (Рисунок 2.4.3)
Рисунок 2.4.3
Важливою допоміжною функцією цього сайту є можливість переглянути завдання інших користувачів як приклад для розроблення власної вправи.
Для перегляду каталогу вправ реєстрація на сайті не обов’язкова. Кожен бажаючий може спробувати і створити будь-яке завдання. Однак для його збереження потрібна реєстрація.
Для вивчення англійської мови є відповідна категорія завдань. Дидактичні матеріали категорії поділені на розділи Animals, Family, Great Britain, Grammar, Jobs, Holidays and Traditions, Vocabulary та інші (Рисунок 2.4.4).
Рисунок 2.4.4
Вправи можуть використовуватись на різних етапах уроку, а також учні можуть виконувати їх самостійно (Рисунок 2.4.5, Рисунок 2.4.6, Рисунок 2.4.7)
Рисунок 2.4.5
Рисунок 2.4.6
Рисунок 2.4.7
2.5. Wizer.Me - інтерактивні робочі аркуші
Сервіс Wizer.me дозволяє створювати інтерактивні робочі аркуші, які можна використовувати при дистанційному навчанні, для домашніх робіт.
Можливість організації групової роботи в сервісі
Викладач може створювати робочі листи на основі відеоуроків, прикріплювати до них різні завдання і запрошувати учнів до роботи. Учні реєструються в сервісі і виконують запропоновані завдання. Викладач може переглядати відповіді учнів в особистому кабінеті.
Зареєструватися в сервісі можна за допомогою адреси електронної пошти, а також з використанням облікового запису Google+ або Edmodo. працює з Google Класом.
Можливості сервісу для освітньої діяльності
За допомогою сервісу можна створювати цікаві дидактичні матеріали з будь-якої теми з використанням текстів, відео, аудіо, зображень, у тому числі інтерактивних.
Де можна ділитися матеріалами з сервісу
Відеоурок можна вбудувати на сторінку сайту або блогу. Створеною роботою викладач може поділитися по електронній пошті і в соціальних мережах (Facebook, Twitter, Pinterest) та у Classroom
Інтерактивний робочий аркуш являє собою веб-сторінку, на якій можна розмістити навчальний матеріал і різного типу завдання для учнів.
Наприклад, це може бути відео, зображення, текст на основі яких учні відповідають на запитання і виконують завдання. Можна вставляти зображення і робити їх інтерактивними, додаючи на них мітки з текстом, гіперпосиланнями, питаннями, вікнами для введення тексту. Можна додавати презентації, розміщені в сервісах інтернет, використовуючи код HTML. Питання можуть бути текстовими, а можуть бути у вигляді аудіофайлів. У багатьох завданнях можна задати відповіді для автоматичної перевірки.
По суті - це інструмент для створення інтерактивних робочих аркушів, в якому можна використовувати наступні завдання:
відкрите питання (Open Question)
питання з вибором відповіді (Multiple Choise)
коментування-дискусія на задану тему (Blanks)
поєднання тексту і малюнку (Fill On An Image)
з'єднання частин (Matching)
таблиця (Table)
сортування (Sorting)
малювання (Draw)
Інтерактивні аркуші можна створювати з нуля, а можна використовувати вже готові роботи.
Висновки
У процесі тестування з використанням інтернет-платформ оцінка успішності або ж неуспішності набуває нової якості: вона є показником рівня знань студента, — що водночас спонукає до розробки подальшого унікального плану навчання для конкретного слухача. У реалізації такого адаптивного оцінювання забезпечується диференціація навчання. Така форма роботи підвищує мотивацію студентів, нівелює негативні емоційні моменти (формулу «неуспіху») в навчанні, дає змогу студентам працювати у своєму індивідуальному темпі, домагатися позитивних результатів у навчанні. Однак, послуговуючись новими технологіями для об’єктивного оцінювання знань, ми стикаємось із проблемою часових витрат на розробку, визначення достовірності та надійності оцінювання. Розроблені завдання можна випробовувати автоматично, розмістивши їх у навчальному Web-середовищі, де студенти мають можливість виконувати тестові завдання в режимі online. Статистику, отриману таким чином, можливо застосовувати для з’ясування успішності й оцінки знань студентів, а також для вдосконалення завдань перед їх використанням широким загалом у процесі навчання.
Широкий спектр онлайн сервісів надає можливість організовувати різнорівневий контроль знань. Принципи використання розглянутих сервісів подібні, тому кожен викладач має змогу вибрати оптимальний шлях забезпечення процесу контролю знань студентів під час будь-якого виду контролю. Онлайн-сервіси зі створення та публікування тестів як перспективна педагогічна технологія обов’язково знайде своє місце як у традиційній системі навчання, так і в системі самоосвіти.
Бібліографічний опис
1. Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук. метод. посіб. – К.: Видавництво А.С.К., 2004. – 192 с.
2. Бученко І. В. Комп‘ютеризація навчання – свідчення професійної майстерності педагога. Інститут післядипломної педагогічної освіти. – К., 2007. – Режим доступу: http://ippo.org.ua. – Назва з екрану.
3. Маркус Н.В. Особливості застосування інформаційних технологій як засобу гуманізації навчання молодших школярів // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання
4. Руденко-Моргун О.І. Комп’ютерні технології як нова форма навчання/ О.І. Руденко-Моргун// Іноземні мови в школі - №2. – с.12
5. Садова Г.О. Використання сучасних інформаційних технологій під час вивчення англійської мови на старшому етапі. Режим доступу: https://vseosvita.ua/library/vikoristanna-sucasnih-informacijnih-tehnologij-pid-cas-vivcenna-anglijskoi-movi-na-starsomu-etapi-1959.html