Методична розробка «Збірник інтерактивних тестів і вправ онлайн для формування і закріплення нових знань та поточного, тематичного, рубіжного контролю» з освітніх компонентів: «Технологія штукатурних робіт», «Матеріалознавство», для здобувачів освіти з професії «штукатур» ЗП (ПТ)О будівельного профілю.
Мультимедійні дидактичні вправи-онлайн, які створені на Інтернет-сервіісі LearningApps.org, можуть бути запропоновані учням для самостійного вивчення або осмислення та закріпленняв нового матеріалу, також як домашнє завдання, для додаткових занять і контролю знань. Інтерактивні ілюстровані тести-онлайн «На урок» допоможуть викладачу провести підсумковий контроль знань з теми чи розділу навчальної програми. Запропонована методична розробка має практичну спрямованість і стане доброю підмогою викладачам спецдисциплін ЗП(ПТ)О будівельного профілю.
Завдання сприятимуть створенню комфортних умов навчання, зроблять процес навчання цікавим, різноманітним і демократичним.
Міністерство освіти і науки України
Державний професійно-технічний навчальний заклад «Чернівецький професійний будівельний ліцей»
Збірник інтерактивних тестів і вправ онлайн для формування і закріплення нових знань та поточного, тематичного, рубіжного контролю
освітні компоненти: «Технологія штукатурних робіт», «Матеріалознавство» для здобувачів освіти з професії «штукатур» ЗП (ПТ)О будівельного профілю
Автор: Кух Тетяна Мойсеївна,
кваліфікаційна категорія - «спеціаліст», посада – викладач спеціальних дисциплін
Розглянуто і схвалено на засіданні методичної комісії викладачів та майстрів виробничого навчання опоряджувальних робіт
ДПТНЗ "Чернівецький професійний будівельний ліцей"
Протокол №06 від 17.12.2023р
м.Чернівці, 2023 рік
АНОТАЦІЯ
Мультимедійні дидактичні вправи-онлайн, які створені на Інтернетсервіісі LearningApps.org, можуть бути запропоновані учням для самостійного вивчення або осмислення та закріпленняв нового матеріалу, також як домашнє завдання, для додаткових занять і контролю знань. Інтерактивні ілюстровані тести-онлайн «На урок» допоможуть викладачу провести підсумковий контроль знань з розділу.
Поданий матеріал розроблений для здобувачів освіти ЗП (ПТ)О будівельного профілю. Він може використовуватися на уроках спеціальних дисциплін з професії «штукатур».
Запропонована методична розробка має практичну спрямованість і стане доброю підмогою викладачам спецдисциплін ЗП(ПТ)О будівельного профілю.
Завдання сприятимуть створенню комфортних умов навчання, зроблять процес навчання цікавим, різноманітним і демократичним.
Поточний контроль знань є органічною частиною всього педагогічного процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу. Управління навчальним процесом можливе тільки на підставі даних поточного контролю. Завдання поточного контролю зводяться до того, щоб:
1)виявити обсяг, глибину і якість сприйняття (засвоєння) матеріалу, що вивчається;
2)визначити недоліки у знаннях і намітити шляхи їх усунення;
3)виявити ступінь відповідальності учнів і ставлення їх до роботи, встановивши причини, які перешкоджають їх роботі; 4) виявити рівень опанування навиків самостійної роботи і намітити шляхи і засоби їх розвитку;
5) стимулювати інтерес учнів до предмета і їх активність у пізнанні.
Головне завдання поточного контролю – допомогти учням організувати свою роботу, навчитись самостійно, відповідально і систематично вивчати усі навчальні предмети.
Поточний контроль має навчити учнів готуватись до перевірки з першого дня занять і кожного дня, а не наприкінці семестру або навчального року. Поточний контроль може проводитися у формі усного опитування, письмового експрес-контролю, виступів учнів при обговоренні теоретичних питань, а також у формі комп’ютерного тестування. Результати поточного контролю (поточна успішність) є основною інформацією для визначення підсумкової оцінки з дисципліни при рубіжному модульному контролі.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПОТОЧНОГО КОНТРОЛЮ
Рекомендовані для використання на уроках з метою узагальнення, систематизації та закріплення і осмислення знань учнів, перевірки домашнього завдання, додаткових занять, актуалізації знань, виховання пізнавальної активності учнів у процесі навчання, розвитку практичних навичок комунікації.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПОТОЧНОГО КОНТРОЛЮ
Розділ «Загальні відомості про будівництво та частини і конструкції будівель»
Мультимедійні інтерактивні вправи-онлайн:
Інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних вправ LearningApps.org
https://learningapps.org/view26072236
Кросворд
(включає 20 ілюстрованих завдань)
Архітектурні стилі будівель https://learningapps.org/view8563746
Знайти пару (з вмонтованим відеороликом)
Завдання передбачає з’єднання відповідних зображень та їх описів перетягуванням за допомогою лівої кнопки миші. Режим виконання завдань: при правильній відповіді пари зникають. Неправильні варіанти обрамляються червоним кольором. При потребі фрагменти можна роз’єднати, клацнувши мишою на межі з’днання (при наведенні мишею на межу з’являється двонаправлена стрілка).
Відповідності сітки
завдання передбачає поєднання картинок частин будівель з їх назвами
https://learningapps.org/view13829114
Вгадай слово
набрати на віртуальній клавіатурі назви видів будівельних робіт, зображених на картинці
Види будівельних робіт https://learningapps.org/view13821241
Знайти слова
навчальна гра, суть якої полягає в складанні слова з букв, розташованих у сітці поруч одна з одною.
Фрагменти зображень
при натисненні на «фішку» з’являється фрагмент зображення зі списком, в якому треба вибрати відповідний допис
https://learningapps.org/view8610750
Знайти пару
Завдання передбачає з’єднання відповідних зображень та їх описів перетягуванням за допомогою лівої кнопки миші. Режим виконання завдань: при правильній відповіді пари зникають. Неправильні варіанти обрамляються червоним кольором. При потребі фрагменти можна роз’єднати, клацнувши мишою на межі з’днання (при наведенні мишею на межу з’являється двонаправлена стрілка).
https://wordwall.net/uk/teacher/7423473/tkukh64
5 різних ігрових версій з теми
«Частини будівель»
шаблони включають класичні формати різних вікторин, аркадні ігри: погоня в лабіринті і літак Вправи у Wordwall можна задавати учням як завдання. у класі, де учні мають доступ до власних
пристроїв, або задавати як домашнє завдання
Розділ. Штукатурні і бетонні роботи Мультимедійні інтерактивні вправи-онлайн
Інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних вправ LearningApps.org
https://learningapps.org/view25239446
Поділ на групи
Завдання передбачає об’єднання картинок у групи за призначенням, натисканням на відповідну стрілочку. По завершенню відбувається перевірка правильності виконання (клацнути на синій кружок в нижньому правому куті): неправильні елементи мають червоне обрамлення, правильні – зелене.
https://learningapps.org/view25235993
Відповідності сітки завдання передбачає поєднання картинок з їх назвами
Вірю - не вірю
Скачки
Хід гри зображується у вигляді вершників, які беруть участь у скачках (кожному гравцю відповідає певний вершник). Після кожної відповіді положення вершників змінюється в залежності від правильності і швидкості відповідей.Як і в будь-якій онлайновій грі тут можна організувати чат між учасниками:
Заповнити пропуски (метод «незакінчене речення») мета цієї гри полягає в тому, щоб заповнити всі пропуски даними з випадного списку
(при натисненні на «фішку» з’являється фрагмент зображення зі списком, в якому треба вибрати відповідний допис)
Вірю – не вірю
Скачки
Хід гри зображується у вигляді вершників, які беруть участь у скачках (кожному гравцю відповідає певний вершник). Після кожної відповіді положення вершників змінюється в залежності від правильності і швидкості відповідей. Як і в будь-якій онлайновій грі тут можна організувати чат між учасниками:
Фрагменти зображень
при натисненні на «фішку» з’являється фрагмент зображення зі списком, в якому треба вибрати відповідний допис
Пазл
на вкладках обирається потрібна категорія і розкриваються (зникають) ті пазли, що їй відповідають, до появи фінальної таблички
Вгадай слово
набрати на віртуальній клавіатурі назви інструментів, зображених на картинці
Фрагменти зображень
при натисненні на «фішку» з’являється фрагмент зображення зі списком, в якому треба вибрати відповідний допис
Знайти пару
Завдання передбачає з’єднання відповідних зображень та їх описів перетягуванням за допомогою лівої кнопки миші. Режим виконання завдань: при правильній відповіді пари зникають. Неправильні варіанти обрамляються червоним кольором. При потребі фрагменти можна роз’єднати, клацнувши мишою на межі з’днання (при наведенні мишею на межу з’являється двонаправлена стрілка).
Кросворд
включає 20 ілюстрованих завдань з вмонтованими навчальними фільмами
https://learningapps.org/view11662110
Кросворд
включає 20 ілюстрованих завдань з вмонтованими навчальними фільмами
Відповідності сітки завдання передбачає поєднання картинок з їх назвами
https://learningapps.org/view14351538
Знайти пару
Завдання передбачає з’єднання відповідних зображень та їх описів перетягуванням за допомогою лівої кнопки миші. Режим виконання завдань: при правильній відповіді пари зникають. Неправильні варіанти обрамляються червоним кольором. При потребі фрагменти можна роз’єднати, клацнувши мишою на межі з’днання (при наведенні мишею на межу з’являється двонаправлена стрілка).
Відповідності сітки завдання передбачає поєднання картинок з їх назвами
Відповідності сітки завдання передбачає поєднання картинок з їх назвами
Знайди слова (назви 20 видів цементу)
навчальна гра, суть якої полягає в складанні слова з букв, розташованих у сітці поруч одна з одною.
Відповідності сітки завдання передбачає поєднання картинок з їх назвами
Види інструментів та пристосувань для опоряджувальних робіт https://learningapps.org/view10029715
Поділ на групи
(об’єднати інструменти у групи за видами робіт)
По завершенню відбувається перевірка правильності виконання (клацнути на синій кружок в нижньому правому куті): неправильні елементи мають червоне обрамлення, правильні – зелене
.
Поділ на групи (в’яжучі, заповнювачі, добавки)
По завершенню відбувається перевірка правильності виконання (клацнути на синій кружок в нижньому правому куті): неправильні елементи мають червоне обрамлення, правильні – зелене.
https://learningapps.org/view26788623
Заповнити пропуски
мета цієї гри полягає в тому, щоб заповнити всі пропуски даними з випадного списку
Вправа «Незакінчене речення» з теми «Підготовка поверхонь до штукатурення» https://learningapps.org/view26676133
Заповнити пропуски
мета цієї гри полягає в тому, щоб заповнити всі пропуски даними з випадного списку
Аудіо- та відео- контент
переглядаючи фрагменти навчального відео, треба дати
письмові відповіді на запитання, які з’являються в нотатках
Аудіо- та відео- контент
переглядаючи фрагменти навчального відео, треба дати письмові відповіді на запитання, які з’являються в нотатках
Мультимедійні інтерактивні вправи
Інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних вправ LearningApps.org
Відповідності сітки завдання передбачає поєднання картинок з їх назвами
Скріплена теплоізоляція фасадів https://learningapps.org/view22058314
Кросворд
(включає 20 ілюстрованих завдань з вмонтованими навчальними фільмами)
Відповідності сітки завдання передбачає поєднання картинок з їх назвами
навчальна гра, суть якої полягає в складанні слова з букв, розташованих у сітці поруч одна з одною
Тестові завдання з теми «Підготовка поверхонь під оштукатурювання» http://surl.li/dlfep
12 ілюстрованих тестових запитань
Тестові завдання з теми "Штукатурні розчини»" http://surl.li/dlfdt
23 ілюстрованих тестових запитання
12 ілюстрованих тестових запитань
12 ілюстрованих тестових запитань
13 ілюстрованих тестових запитань
Тестові завдання з теми
12 ілюстрованих тестових запитань
Тестові завдання з теми «Розчинонасоси. Механізація штукатурних робіт» http://surl.li/dqqsb
10 ілюстрованих тестових запитань
12 ілюстрованих тестових запитань
17 ілюстрованих тестових запитань
ЗАВДАННЯ ДЛЯ РУБІЖНОГО КОНТРОЛЮ
Розділ «Загальні відомості про будівництво та частини і конструкції будівель»
Мультимедійні інтерактивні вправи-онлайн:
Інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних вправ LearningApps.org
Колекція вправ, які можуть бути запропоновані учням як демоверсія підсумкової атестації, після вивчення всіх тем розділу. Фінальна табличка з результатом з’явиться тоді, коли будуть виконані всі вправи.
https://learningapps.org/view26678651 колекція вправ включає 8 різнотипних ілюстрованих вправ:
1. Кросворд «Частини будівель»
2. Архітектурні стилі будівель
(знайти пару)
3. Основні частини та архітектурноконструктивні елементи будівель
(відповідності сітки)
4. Повтори тему «Види будівельних робіт» (вгадай слово)
5. Види будівельних робіт (знайти слова)
6. Основні частини будинку (фрагменти зображень)
7. Основи архітектури (знайти пару)
Онлайн-тести «На Урок»
Підсумковий тест для визначення рівня навчальних досягнень з розділу «Загальні відомості про будівництво та частини і конструкції будівель» http://surl.li/dlfeh
24 ілюстрованих тестових запитання
Онлайн-тести «На Урок»
30 ілюстрованих тестових запитань
Підсумковий тест для визначення рівня навчальних досягнень з теми «Технологія виконання простої штукатурки»
15 ілюстрованих тестових запитань
Підсумковий тест з теми
«Технологія виконання поліпшеної штукатурки поверхонь стін та стель» http://surl.li/dqrjf
12 ілюстрованих тестових запитань
30 ілюстрованих тестових запитань
45 ілюстрованих тестових запитань
Мультимедійні інтерактивні вправи-онлайн:
Інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних вправ LearningApps.org
Колекції вправ, які можуть бути запропоновані учням як демоверсія підсумкової атестації, після вивчення всіх тем розділу. Фінальна табличка з результатом з’явиться тоді, коли будуть виконані всі вправи.
«Штукатурні роботи» https://learningapps.org/view16147518
Колекція вправ включає 23 різнотипні вправи
Демоверсія підсумкової атестації з теми «Механізація опоряджувальних робіт» https://learningapps.org/view17849370
Колекція вправ
включає 12 різнотипних вправ
https://learningapps.org/view14349260
Колекція вправ
включає 22 різнотипні вправи
Онлайн-тести «На Урок»
13 ілюстрованих тестових запитань
18 ілюстрованих тестових запитань