Лабораторно-практичні роботи з предмета «перукарська справа» розроблені відповідно до Державних стандартів професійно-технічної освіти СП(ПТ)О 5141.S.96.02 – 2017 «Перукар (перукар-модельєр)» кваліфікація - перукар. Автор методичної розробки розміщує власний досвід та результат дослідження опрацьованих літературних джерел по впровадженню активних форм і методів навчання.
1
Державний навчальний заклад
«Одеський центр професійно-технічної освіти»
Методична розробка
ЗБІРНИК
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНИХ РОБІТ
З ПРЕДМЕТА «ПЕРУКАРСЬКА СПРАВА»
(професія: перукар «перукар-модельєр»)
код професії: 5141
Рівень кваліфікації: перукар
З роки навчання
Методична розробка
майстера виробничого навчання
Безкровної Катерини Вячеславівни
Розглянуто на засіданні
методичного об’єднання
сфери обслуговування та громадського
харчування тарекомендовано до
використання в учбовому процесі
Протокол № ___ від __________
Голова МО ______Сологуб О. С
м.Одеса
АНОТАЦІЯ
Лабораторно-практичні роботи з предмета «перукарська справа» розроблені відповідно до Державних стандартів професійно-технічної освіти СП(ПТ)О 5141.S.96.02 – 2017 «Перукар (перукар-модельєр)» кваліфікація - перукар.
Автор методичної розробки розміщує власний досвід та результат дослідження опрацьованих літературних джерел по впровадженню активних форм і методів навчання.
Майстерність перукаря нині доведено до рівня високого мистецтва. Вимоги до сучасного майстра перукарської справи дуже високі. Основні з них - глибокі теоретичні знання, володіння прийомами і методами практичної роботи.
Для досягнення найвищого результату слід спиратися на основні тези,
викладені теоретично і перевірені на практиці.
Мета даного збірника - допомога учням набуття необхідних для майбутньої
професії знань, формування здатності думати самостійно, критично та творчо.
Пропонований збірник стане в нагоді викладачам перукарської справи,
учням і тим, хто самостійно опановує перукарську справ. Даний збірник містить інструкцію з техніки безпеки, контрольні питання, список рекомендованої літератури.
Звіт з лабораторної роботи виконується і оформлюється кожним учнем індивідуально. Звіт оформлюється у зошитах для лабораторних робіт і після її написання, яка являється обов’язковою, здається викладачу.
Кожен звіт має складатись:
1. назва лабораторної роботи
2. мета роботи
3. коротку теоретичну частину
4. порядок виконання роботи
5. висновок, який вміщує, все що було вивчено у процесі виконаної роботи.
Дидактичної (навчальної):
Формування спеціальних умінь і навиків;
Формування системи знань, умінь і навиків на основі получених знань;
Засвоєння наукових, технічних, виробничих понять, законів;
Розвиваючої:
Розвивати можливість отримувати міцні знання, вміння і навики;
Розвивати вміння самостійно приймати рішення,вирішувати конфліктні ситуації;
Вчити постійному творчому пошуку;
Розвивати свідому трудову дисципліну;
Виховної:
Виховувати любов до обраної професії;
Виховувати бережливе використання сировини, матеріалів;
Виховувати свідому дисципліну.
Зміст
ЛПР Модуль 1 курс
Урок 42. Лабораторно-практична робота. № 1 Схематично зобразити прийоми тримання гребінки і ножиць. ________4
Урок 54 Лабораторно-практична робота. ______ 7
Підготувати робоче місьце для виконання перукарських робіт. Раціонально розтошувати інструмент.
Урок 62 Лабораторно-практична робота 3 . _______9
Виконати розрахунок Препарата для миття голови волосся довжиною 40см .
Урок 63 Лабораторно-практична робота 4 .
Виконати розрахунок препарата для миття волосся довжиною 40см хною. ______11
Урок 67 Лабораторно-практична робота 5.
Схема укладки локонів холодним способом (бігуді). ______ 13
Урок 71 Лабораторно практична робота 6 .
Схема укладання волосся зачіски хвиля. ________15_
Урок 77 Лабораторно-практична робота 7 .
Схема завивки волосся горизонтальними локонами. послідовність гарячої завивки способом «вгору», «вниз»; _______19
Урок 87 Лабораторно-практична робота.8
Розробка схем класичних стрижок. _________22
Урок 97 Лабораторно-практична робота.9
Розробка схем класичних стрижок. ________24
Визначення кольору та групи волосся на прядці.
Схема послідовності нанесення барвників на волосся. ________26
Визначення кольору та групи волосся на прядці.
Розрахунок витрат фарби в залежності від довжини волосся. Схема послідовності нанесення барвників на волосся. ________29
Визначення кольору та відсотка та типу сивини волосся на прядці. Розрахунок витрат фарби в залежності від довжини волосся. Схема послідовності нанесення барвників на волосся. ________32
Урок 123 Лабораторно-практична робота 13 ________37
Схеми накручування волосся на звичайні коклюшки. Визначення терміну витримки.
Група №
Лабораторно-практична робота № 1
Тема програми: Інструменти та обладнання
Тема урока : Схематично зобразити прийоми тримання гребінки і ножиць.
Мета роботи:
навчальна - освоїти прийоми тримання гребінця і ножиць,їх види, форма, призначення, схематично зобразити прийоми тримання гребінця і ножиць
розвиваюча - допомогти за допомогою практичних навиків освоїти прийоми тримання гребінця і ножиць, засвоєння їх видів, форм, визначати призначення, Розвивати уміння схематично зображати прийоми тримання гребінця і ножиць
виховна - виховувати бережливе відношення до обладнання;
Матеріально - технічне забезпечення
З інструктажем з техніки безпеки, і санітарії та гігієни ознайомлений(на) підпис
Завдання: відповідно до теми
Дидактичне оснащення: плакати, схеми.
Нормативна документація: підручник з перукарської справи
Теоретична частина
Під час надання перукарських послуг для здійснення операцій з волоссям користуються різноманітними інструментами, які умовно поділяються на групи:
|
|
|
Складіть орієнтовний перелік перукарських інструментів, що необхідні
для роботи.
Перелік перукарських інструментів:
- Опишіть санітарну обробку щіток
-У чому на Вашу думку полягає відмінність між санітарною обробкою
ножиць та гребінців?
Приладдя відрізняється від інструментів тим, що лиш сприяє виконанню
операції, відіграє допоміжну роль. До нього відносяться:
пульверизатор,мисочки,щіточки, губки, перчатки.
|
- Чим відрізняється приладдя від інструментів?
Професійні інструменти виготовляються із спеціальних і натуральних матеріалів за технологіями, які забезпечують міцність і стійкість, пружність і гладкість поверхні інструмента, стійкість проти взаємодії з хімічними препаратами та проти підвищених температур ., запобігають намагнічуванню та електризації.
Для стрижки волосся користуються спеціальними перукарськими ножицями,які відрізняються від звичайних якістю сталі, спеціальним шліфуванням лез,легкістю гострими кінчиками. Обидва полотна ножиць прямі і ріжучі. Якість стрижки залежить від гостроти ножиць. Заточувати ножиці можна лише у фахівців. Канонічний спосіб – прикласти полотна ножиць до зімкнутих вказівному і середньому пальців лівої руки. Полотна не повинні сягати краю долоні і не повинні бути набагато коротші за пальці. Оптимальна довжина 6,5». Тоді зріз прядки, що захоплена цими пальцями, буде ефективним. Але так підбирають ножиці для класичного зрізу чи чоловічої стрижки. При ковзаю чому зрізі ножиці повинні бути коротшими. Універсальний майстер зазвичай має ножиці для чоловічої стрижки – 2 шт., для слайсингу – 1-3 шт., філірувальні – 1-2шт.
Порядок виконання роботи
- ознайомлення учня з необхідними матеріалами, інструментами і обладнанням
- зробити висновок, в якому необхідно вказати необхідність отриманих знань і практичного досвіду для подальшої роботи по темі.
2.Практичне завдання
Вправа перша:
Розтошувати робочу руку, зігнуту в лікті на рівні сонячного сплетіння долонею догори.
Укласти ножиці максимально паралельно тілу, гвинтовою парою на себе, підмизинний палець вставити в кільце. Поставити великий палець в верхне кільце,працюємо великим пальцем,не змінюючи положення руки протгом 30 секунд.
Вправа друга:
Витягнути руку на рівень підборіддя чітко по центру долоня вгору, працюємо великим пальцем 30 секунд.
Вправа третя :
Розвернути витягнуту руку долонею вниз, працювати великим пальцем 30 секунд
Вправа четверта:
Рука зігнута в лікті під кутом () градусів підтягуємо руку до рівня грудей ножиця знаходяться паралельно тілу, працюємо великим пальцем.
Помилки які можуть виникнути під час вправ :
-Пальці дуже глибоко в кільцях, Цє означає що пальці були вкладенні під прямим кутом, а повині бути під кутом 45 градусів.
-Під час роботи ножицями рухаються обидва полотна.
2. Схематично зобразити прийоми тримання гребінця і ножиць:
Лабораторно-практична робота № 2
Тема роботи: Підготувати робоче місце для виконання перукарських робіт. Раціонально розташувати інструмент.
Мета роботи:
навчальна - освоїти прийоми раціонального розташування інструмента.
розвиваюча - за допомогою практичних навиків освоїти прийоми раціонального розташування інструмента, прийома клиєнтів.
виховна - виховувати бережливе відношення до обладнання;
Матеріально-технічне забезпечення
- ножиці ,гребінці, робоча одежда перукаря ,белізна,фен з насадками, машинка з насадками, електрощипці-плойка.
- зошит для лабораторних робіт
інструктажем з техніки безпеки і санітарії та гігієни ознайомлений(на) підпис.
Завдання: відповідно до теми.
Дидактичне оснащення: плакати, схеми.
Нормативна документація: підручник з перукарської справи
Теоретична частина
Санітарні вимоги до робочого місця майстра. Утримання робочого місця майстра в чистоті і порядку - невід'ємна частина перукарського обслуговування. Безпека перукарського обслуговування залежить від виконання майстрами санітарних вимог, зокрема санітарних вимог, за змістом робочого місця.
Перед початком роботи кожен перукар повиннен підготувати своє робоче місце. На туалеті розміщуються необхідні для роботи інструменти та інші приналежності. На туалетного дошці встановлюються флакони з одеколоном, рідким милом, дезінфікуючим і кровоспинну розчинами, пульверизатор, пудрениця, спиртівка та ін предмети, якими в процесі роботи доводиться користуватися частіше, кладуть справа, ближче до майстра.
Перукарська білизна та одяг Перукарська білизна призначена для захисту клієнтів від стриженого волосся, хімічних речовин, для виконання основних операцій під час обслуговування.
До неї належать рушники, серветки, пелерини, пеньюари, комірці.
На робочому столі в певному порядку (справа наліво) необхідно розмістити предмети туалету :
спиртівку , ватницю, банку з дезинфікуючим розчином , пудреницю , порошочницю , флакон з перекисом водню і т. д. При цьому слід керуватися основним правилом - чим частіше використовується в роботі даний предмет , тим ближче до майстра він повиненнаходитись. Це дасть можливість перукареві скоротити до мінімуму кількість рухів і, отже , зменшити стомлюваність.
Обслуговування відвідувачів у перукарні провадиться продезінфікованим інструментом, Стерилізація, або фізичний спосіб знезараження, – це кип'ятіння у воді, використання приладів, які працюють за методом термічної, ультрафіолетової, ультразвукової або комбінованої дії, а також засобів, призначених для стерилізації інструментарію.
Порядок виконання роботи
- ознайомлення учня з необхідними матеріалами, інструментами і обладнанням
- результати внести до таблиці
- зробити висновок, в якому необхідно вказати необхідність отриманих знань і практичного досвіду для подальшої роботи по темі.
1.Актуалізація опорних знань
1. 1.З якою метою знезаражують інструменти?
2.Назвіть хімічні дезінфікуючі засоби?
3.Що належить до захисного одягу клієнта?
4.Як необхідно зберігати чисту та брудну білизну в перукарні?
2.Практичне завдання підготувати робоче місьце для виконання перукарських робіт.
№ |
Перелікуйте назву інструмента пристосування, електрообладнання ,білизна для підготовки робочого місьця для виконання перукарських робіт
|
Вимоги до якості
|
Техніка безпеки
|
1 |
Стрижка волосся |
|
|
2 |
Накрутка волосся на бігуді |
|
|
3
|
Гаряча накрутка |
|
|
4 |
Хімічна завивка |
|
|
5 |
Фарбування волосся |
|
|
|
|
|
|
Висновок:
Група Урок 62 Лабораторно-практична робота № 3
Тема роботи: виконати розрахунок вартості на послугу миття волосся голови шампунем для фарбованого волосся довжиною 40 см з використання кондиціонера.
Мета роботи:
навчальна – виконати підготовку робочого місця згідно з правилами. Вирахувати витрати матеріалів під час миття.Р озрахунок занести до таблиці.
розвиваюча – емоційний настрій і збудити інтерес до засвоєння нових знань, самостійного
вирішення проблем; Розвивати уміння узагальнювати і систематизувати знання;
виховна - виховувати бережливе відношення до обладнання, економне використання сировини, матеріалів. Вчити правильній організації робочого часу
Матеріально-технічне забезпечення
- пелерина, гребінець, фартух, одноразовий рушник,
- засоби для виконання миття голови
- зошит для лабораторних робіт
З інструктажем з техніки безпеки і санітарії та гігієни ознайомлений(на) підпис.
Завдання: відповідно до теми
Дидактичне оснащення: плакати, схеми.
Нормативна документація: підручник з перукарської справи
Теоретична частина
Технологічна послідовність миття.
Підготовчі роботи при митті :
1. провести діагностику волосся, визначити наявність захворювань, тип і стан ;
2. вибрати шампунь, ополіскувач ;
3. вкрити клієнта серветкою, пенюаром, рушником ;
4. ретельно розчесати волосся ;
5. розмістити шию клієнта у виразі крила чи нахилити його голову вперед над раковиною, попередньо закривши обличчя чистою серветкою ;
6. відрегулювати температуру води (оптимальна 37-40’С.)
Основний процес :
1. волосся змочують великою кількістю води ;
2. наносять шампунь.
Норми витрати в жіночому залі 20-25 мм.,в чоловічому залі 8-10мм., намилювання проводять один чи два рази залежно від стану волосся і виду миття ;
3. полоскати волосся слід довго і ретельно;
4. наносять на волосся спеціальний засіб: ополіскувач, кондиціонер. При їх відсутності ополіскують, як виключення, підкисленою водою. Ця операція називається нейтралізацією, її не виконують перед фарбуванням та хімічною завивкою.
Заключні роботи
Промокнути волосся рушником (без тертя) , розчесати неметалевим гребінцем, висушити.
.
Порядок виконання роботи
- ознайомлення учня з необхідними матеріалами, інструментами і обладнанням
- результати внести до таблиці
- зробити висновок, в якому необхідно вказати необхідність отриманих знань і практичного досвіду для подальшої роботи по темі.
1.Актуалізація опорних знань
1. Мета миття волоссся голови?
2. Які витрати матеріалів на одну процедуру?
3. Заповнити таблицю:
2.Практичне завдання
виконати розрахунок вартості на послугу миття волосся голови шампунем для фарбованого волосся довжиною 40 см з використання кондиціонера
Результати внести до таблиці
Собівартість послуги
№ |
Статті витрат |
Розрахунки |
Сумма витрат |
1 |
матеріальні витрати |
Табл 3 |
(20+25+30+30)/4=26.25гр.
|
2 |
основна заробітна платня |
25-30% від середньої ціни послуги. |
|
3 |
відрахування до позабюджетних фондів |
20% від заробітньої платні |
|
4 |
інші витрати у тому числі
-електроенергія
- амортизація обладнання -витрати на утримання обладнання -господарські потреби |
12,5% від середьньої вартісті послуги
10% 0.5%
0,5%
1,5% |
|
Всього -----гр
Розрахунок вартості на послугу миття голови довжина волосся 40см в салоні
№ |
Статті витрат |
Розрахунок |
Сумма |
1 |
Собівартість послуги |
таблиця |
|
2 |
Преміальна надбавка |
10-40% |
|
|
Итого вартість услуги в салоні |
|
|
Висновок:
Група 21 урок №63 Лабораторно-практична робота № 4
Тема роботи: виконати розрахунок вартості на послугу миття волосся голови хною
Довжиною волосся 40 см .
Мета роботи:
навчальна – виконати підготовку робочого місця згідно з правилами. Вирахувати витрати матеріалів під час миття.Розрахунок занести до таблиці.
розвиваюча – емоційний настрій і збудити інтерес до засвоєння нових знань, самостійного
вирішення проблем; Розвивати уміння узагальнювати і систематизувати знання;
виховна - виховувати бережливе відношення до обладнання, економне використання сировини, матеріалів. Вчити правильній організації робочого часу
Матеріально-технічне забезпечення
- пелерина, гребінець, фартух, одноразовий рушник,
- засоби для виконання миття голови
- зошит для лабораторних робіт
З інструктажем з техніки безпеки і санітарії та гігієни ознайомлений(на) підпис.
Завдання: відповідно до теми
Дидактичне оснащення: плакати, схеми.
Нормативна документація: підручник з перукарської справи
Теоретична частина
Технологія миття волосся хною
Використання при митті голови хни позитивно впливає на ріст волосся, очищає шкіру голови від лупи і надає волоссю світлих тонів та легких золотавих відтінків. Миття голови хною досить широко застосовується у перукарській практиці.
Готуємо розчин хни (на одну операцію):
відсипаємо 5-6 г порошку хни, приблизно четверту частину пакетика (у пакетику по 25 г), в емальовану або фарфорову мисочку;
- добре перемішуємо порошок і роздавлюємо грудочки;
- у мисочку з порошком обережно вливаємо 100 мл гарячої води (t 80-85°С), постійно помішуючи рідину неметалевою паличкою;
- слідкуємо за тим, щоб не утворилися грудочки;
- як тільки маса стане однорідною, помішування можна припинити;
- вкриваємо клієнта пеньюаром і поліетиленовою накидкою, поверх якої кладемо рушник. Він буде затримувати розчин хни, що стікає по поліетиленовій накидці;
- миємо голову із застосуванням мила або шампуня;
- злегка віджимаємо волосся руками, щоб усунути з нього зайву кількість води;
- змочуємо волосся приготовленим розчином хни. За час, доки відбувається миття голови, розчин встигне охолонути до 38-45°С. Змочувати волосся розчином краще на спеціальному пристрої (крилі);
- припіднімаємо голову клієнта, залишаючи шию розміщеною у вирізі;
- спочатку змочуємо потиличну зону, включаючи волосся по лінії його росту на шиї; потім поклавши голову на крило,- і волосяний покрив решти ділянок голови;
- робимо легкий масаж шкіри голови
подушечками пальців;
- час витримки – 5-15 хв;
- змиваємо теплою водою без мила; - витираємо рушником; розчесуємо.
Порядок виконання роботи
- ознайомлення учня з необхідними матеріалами, інструментами і обладнанням
- результати внести до таблиці
- зробити висновок, в якому необхідно вказати необхідність отриманих знань і практичного досвіду для подальшої роботи по темі.
1.Актуалізація опорних знань
1. Мета миття волоссся голови?
2. Які витрати матеріалів на одну процедуру?
3. Заповнити таблицю:
2.Практичне завдання
Результати внести до таблиці
Собівартість послуги
№ |
Статті витрат |
Розрахунки |
Сумма витрат |
1 |
матеріальні витрати |
Табл 3 |
(20+25+30+30)/4=26.25гр.
|
2 |
основна заробітна платня |
25-30% від середньої ціни послуги. |
|
3 |
відрахування до позабюджетних фондів |
20% від заробітньої платні |
|
4 |
інші витрати у тому числі
-електроенергія
- амортизація обладнання -витрати на утримання обладнання -господарські потреби |
12,5% від середьньої вартісті послуги
10% 0.5%
0,5%
1,5% |
|
Всього -----гр
Розрахунок вартості на послугу миття голови довжина волосся 40см в салоні
№ |
Статті витрат |
Розрахунок |
Сумма |
1 |
Собівартість послуги |
таблиця |
|
2 |
Преміальна надбавка |
10-40% |
|
|
Итого вартість услуги в салоні |
|
|
Висновок:
Група урок № 67 Лабораторно-практична робота № 5
Тема роботи: Укладання волосся Схема укладки локонів холодним способом (бігуді).
Мета роботи:
навчальна - закріпити знання із застосування бігуді, правила укладання волосся горизонтальним та вертикальним способами, освоїти, які структурні засоби використовують для укладання волосся холодним способом, поетапно схематично зобразити накручування волосся.
розвиваюча - розвивати естетичний смак до художнього оформлення. Розвивати необхідність постійного самовдосконалення. Розвивати професійне мислення;
виховна - виховувати любов до обраної професії. Виховувати бережливе, економне використання сировини, матеріалів. Вчити правильній організації робочого часу.
Матеріально-технічне забезпечення
- бігуді, пелерина, гребінець з хвостиком,фартух, затискачі,пульверизатор,
- пінка або мус, лак.
- зошит для лабораторних робіт
З інструктажем з техніки безпеки і санітарії та гігієни ознайомлений(на) підпис.
Завдання: згідно варіанту
Дидактичне оснащення: плакати, схеми.
Нормативна документація: підручник з перукарської справи
Теоретична частина
Після того, як волосся вимите, підстрижене, пофарбоване, виконана хімічна завивка або навпаки - волосся випрямлене, за допомогою укладання йому надається завершальна форма та вигляд. Можна сушити волосся під ковпаком сушарки або скористатися феном, надати волоссю нового вигляду спеціальними інструментами або викласти його вручну тільки пальцями. Волосся укладають надаючи йому потрібної форми, створюючи обрану зачіску, з урахуванням певних елементів.
Можливість застосування різноманітних варіантів укладання волосся, створення об’єму, а також фіксації та збереження заданої форми забезпечують сучасні засоби для укладання.
Укладання волосся на бігуді – давно відомий спосіб утворення локонів, який надає волоссю більшої пружності, об’ємності та забезпечує тривале зберігання наданої форми.
Укладаючи волосся на бігуді необхідно враховувати:- якість волосся, довжину волосся, тип обличчя, форму стрижки, призначення зачіски. Форму та розмір бігуді підбирають відповідно до бажаного кінцевого результату.
Порядок виконання роботи
- ознайомлення учня з необхідними матеріалами, інструментами і обладнанням
- результати внести до таблиці
- зробити висновок, в якому необхідно вказати необхідність отриманих знань і практичного досвіду для подальшої роботи по темі.
1.Актуалізація опорних знань
1.Від чого залежить вибір діаметр бігуді?
2.Що необхідно врахувати при виборі методу накручуванні волосся на бігуді?
3.Від чого залежить вибір засобу для укладання волосся на бігуді?
4. Заповнити таблицю:
№ |
Причина |
Наслідок |
1. |
не правильно обраний інструмент |
|
2. |
забагато засобу для укладання на волоссі. |
|
3. |
не правильна підібраний діаметр бігуді |
|
4. |
не дотримано правила накручування волосся на бігуді |
|
2.Практичне завдання
1. Описати:
І варіант :
вертикальний метод накручування волосся на бігуді
ІІ варіант:
горизонтальний метод накручування волосся на бігуді
2.Поетапно схематично зобразити, згідно варіанту, накручування волосся на бігуді.
1 2
Група 21 урок №71 Лабораторно-практична робота № 6
Тема роботи: Укладання волосся. Схема укладання волосся зачіски хвиля.
Мета роботи:
навчальна - закріпити знання ,правила укладання волосся освоїти, які структурні засоби використовують для укладання волосся холодним способом, поетапно схематично зобразити накручування волосся.
розвиваюча - розвивати естетичний смак до художнього оформлення. Розвивати необхідність постійного самовдосконалення. Розвивати професійне мислення;
виховна - виховувати любов до обраної професії. Виховувати бережливе, економне використання сировини, матеріалів. Вчити правильній організації робочого часу.
Матеріально-технічне забезпечення
- пелерина, гребінець з хвостиком,фартух, затискачі,пульверизатор,
- пінка або мус, лак.
- зошит для лабораторних робіт
З інструктажем з техніки безпеки і санітарії та гігієни ознайомлений(на) підпис.
Завдання: згідно варіанту
Дидактичне оснащення: плакати, схеми.
Нормативна документація: підручник з перукарської справи
Теоретична частина
Після того, як волосся вимите, підстрижене, пофарбоване, виконана хімічна завивка або навпаки - волосся випрямлене, за допомогою укладання йому надається завершальна форма та вигляд. Можна сушити волосся під ковпаком сушарки або скористатися феном, надати волоссю нового вигляду спеціальними інструментами або викласти його вручну тільки пальцями. Волосся укладають надаючи йому потрібної форми, створюючи обрану зачіску, з урахуванням певних елементів.
Можливість застосування різноманітних варіантів укладання волосся, створення об’єму, а також фіксації та збереження заданої форми забезпечують сучасні засоби для укладання. Зверніть увагу як у зачісках розташеван элемент «Хвиля» по відношенню к пробору, лицу, а також, где знаходиться крон і фістон. Хвиля - це частина зачіски, що має плавний вигин та обмежена з двох сторін кронами. По відношенню до обличчя хвилі можуть бути виступаючими та зворотними. Виступаючі хвилі спрямовані на обличчя і заходять за крайову лінію росту волосся. Зворотні хвилі розгорнуті від обличчя.
По відношенню до проділу хвилі бувають прямі, косі та поперечні.
Порядок виконання роботи
- ознайомлення учня з необхідними матеріалами, інструментами і обладнанням
- результати внести до таблиці
- зробити висновок, в якому необхідно вказати необхідність отриманих знань і практичного досвіду для подальшої роботи по темі.
1.Актуалізація опорних знань
-Дайте определение понятю «Пробор»;
-Яким способом і в якій руке тримається гребінець при виконанні элемента «Хвиля»;
-Назвіть безопечні условия праці початком роботи;
-что таке укладка волосся.
Вказівки до виконання |
Схема |
Підготовчі роботи: Відокремте пасмо волосся, необхідне виконання хвилі. Змочіть пасмо наперед підготовленим складом. Розчешіть пасмо комбінованим гребінцем - спочатку рідкими, а потім частими зубами. |
|
Технологія виконання роботи |
|
Після розчісування пасма волосся притискають середнім пальцем лівої руки за 2-Зсм від проділу. |
|
Візьміть гребінець в руку третім способом і введіть її частою стороною зубів у волосся впритул до середнього пальця і паралельно йому. |
|
Рухом гребінця вздовж її площини посуньте волосся захопленої частини пасма вправо або вліво в залежності від напрямку першої хвилі. При переміщенні волосся між середнім пальцем лівої руки, що притискає волосся, і гребінцем утворюється перша лінія хвилі (крон). |
|
|
|
Після утворення крона, не виймаючи зубів гребінця з волосся, нахиляють її обушок до себе приблизно на 45 °, а потім вказівним пальцем лівої руки щільно притискають волосся між гребінцем і вже утвореною лінією хвилі. У цей момент вказівний палець, лівої руки повинен ковзати на зовнішній від майстра стороні гребінця від її обушка до кінців зубів. Таким чином, крон виявиться між вказівним та середнім пальцем лівої руки. Далі розчісують волосся, розташоване нижче вказівного пальця лівої руки.
|
|
Всі рухи повторюються, при цьому відбувається переміщення пальців таким чином, щоб перший крон опинився між безіменним та середнім пальцями, а другий між середнім та вказівним. |
|
Після закінчення роботи хвилю можна зафіксувати лаком. |
|
Схематично зображати схему виконання волни.
Група Урок 77 Схема завивки волосся горизонтальними локонами. послідовність гарячої завивки способом «вгору», «вниз»;
Лабораторно-практична робота № 7
Тема роботи: Схема завивки волосся горизонтальними локонами. послідовність гарячої завивки способом «вгору», «вниз»;
Мета роботи:
навчальна - закріпити знання з підготовки робочого місця перед виконанням завивки волосся гарячим способом. Навчити визначати температуру нагрівання. Виконувати підготовку робочого місця згідно з правилами. Навчити схематично зображати завивку волосся гарячим способом.
розвиваюча - розвивати пізнавальні навики в роботі на основі новинок науки, виробництва. Розвивати естетичний смак до художнього оформлення;
виховна - виховувати творче відношення до праці і навчання;
Матеріально-технічне забезпечення
- електрощипці-плойка, пелерина, фартух, гребінець термостійкий, затискачі,пульверизатор.
- термозахист для волосся
- зошит для лабораторних робіт
З інструктажем з техніки безпеки і санітарії та гігієни ознайомлений(на) підпис.
Завдання: відповідно до теми
Дидактичне оснащення: плакати, схеми.
Нормативна документація: підручник з перукарської справи
Теоретична частина
Для надання волоссю форми та створення зачіски гарячим способом застосовують спеціальні електроінструменти – електрощипців різної конструкції.
На сухе волосся, що знаходиться в природному стані, діють підвищеною температурою. При нагріванні змінюється структура волосся, його роговий шар пом’якшується. Волосся стає еластичним, легко піддається деформації, розтягуванню, завиванню в локони, накручуванню, формуванню хвиль. Після охолодження волосся зберігає надану форму.
Локон - пасмо волосся, завите в трубочку. За розташуванням на голові розрізняють локони: вертикальні,
горизонтальні, спускні. За принципом накрутки локони бувають
накручені: вгору, вниз, вісімкою,
напіввісімкою. Існує кілька способів завивки локонів - "вниз" (рис.а), "вгору" (мал.
б), "вісімка" (рис. в)
чим довше волосся, тим тонше має бути пасмо. Так, за довжини
волосся близько 10 см товщина пасма може становити близько 4 мм, проте вона не
має перевищувати 5 мм. При довжині волосся близько 20 див межа знижується до 2 мм.
Технологічний процес:
Варіант № 1 – виконання локонів за допомогою електрощипців.
1. Розділити волосяний покрив прямокутника вертикальними проділами на
пасма завтовшки 1,5-2 см.
2. Звичайний спосіб обробки волосся щипцями, спрямований на формування
локонів, зводиться до наступного.
3. Волосся майже біля самого коріння захоплюють щипцями, трохи підсушують.
4. Щоб не обпалити шкіру голови, покладіть під пасмо гребінець.
5. Потім, не розтискаючи щипців, проведіть ними по всій довжині волосся, закрутіть їх
кінчики.
6. Через чверть або половину хвилини акуратно витягніть щипці з
локон.
Порядок виконання роботи
- ознайомлення учня з необхідними матеріалами, інструментами і обладнанням
- результати внести до таблиці
- зробити висновок, в якому необхідно вказати необхідність отриманих знань і практичного досвіду для подальшої роботи по темі.
1.Актуалізація опорних знань
4. Заповнити таблицю:
№ |
Причина |
Наслідок |
1. |
не правильно обраний інструмент |
|
2. |
не правильно підібрана температура для обробки пасма |
|
3. |
Гребінець не термостійкий |
|
4. |
не дотримано правила тримання гребінця і електро-щипців |
|
2.Практичне завдання
1. Результати внести до таблиці
№ |
Тип волосся |
Температура нагрівання електро-щипців |
Час витримки електрощипців на прядці |
1 |
Нормальне |
|
|
2 |
Жорстке |
|
|
3 |
Сиве |
|
|
4 |
Сухе освітлене |
|
|
5 |
Фарбоване |
|
|
2.Схематично зображати завивку волосся гарячим способом вертикальним та горизонтальним методом.
выполнение валиков или трубочек из волос.
1. Разделите волосяной покров профиля или
прямоугольника горизонтальными, вертикальными или
косыми проборами на пряди 1,5-2 см.
2. Начиная с концов пряди сформируйте из волос валик или трубочку.
3. Зафиксируйте полученный элемент причёски при помощи маленьких зажимов
или шпилек.
Висновок:
Група Урок 87 ПЕР-П.2.1 Виконання класичних чоловічих стрижок
Лабораторно-практична робота№8 Розробка схем класичних стрижок.
Мета роботи:
навчальна - засвоїти основні поняття про стрижку ,операцій, методи, зрізи, зони волосяного покрову голови. Закріпити знання з технологій, послідовності виконання операцій та визначення якості чоловічих стрижок
розвиваюча - розвивати уміння узагальнювати і систематизувати знання; Розвивати естетичний смак до художнього оформлення;
виховна - виховувати бережливе відношення до обладнання, Виховувати любов до обраної професії;
Матеріально-технічне забезпечення
- ножиці прямі і філіровачні,машинка для стрижки, пелерина, гребінець комбінований, фартух, затискачі,пульверизатор.
- зошит для лабораторних робіт
З інструктажем з техніки безпеки і санітарії та гігієни ознайомлений(на) підпис.
Завдання: згідно варіанту
Дидактичне оснащення: плакати, схеми.
Нормативна документація: підручник з перукарської справи
Теоретична частина
Стрижка вважається одним найскладніших видів робіт. Щоб виконати її кваліфіковано, перукарю необхідні уява художника, передбачення руху волосся професійні знання та практичні навички техніки стрижки, поєднання точності та постійного контролю за своїми діями. Існують базові стрижки, технології їх виконання покладенні в основу багатьох інших стрижок, які слугують створенню різноманітних модифікацій. Базові стрижки допомагають оволодіти основними видами зрізів, прийомами стрижки, різним перукарським інструментом. Навички базової технології дозволяють імпровізувати у виконанні однієї стрижки. При комбінуванні різних технік і підходів створюються модельні стрижки. Для створення правильно виконаної стрижки необхідно знати і враховувати:точки , через які проходить крайова лінія росту; лінію заросту; тип волосся; зони голови; проділи; кути; операції; технологію виконання бажаної стрижки.
Порядок виконання роботи
- ознайомлення учня з необхідними матеріалами, інструментами і обладнанням
- результати внести до таблиці
- зробити висновок, в якому необхідно вказати необхідність отриманих знань і практичного досвіду для подальшої роботи по темі.
1.Актуалізація опорних знань
1.Від чого залежить вибір стрижки?
2.Які види окантування вам відомо? Від чого залежить її вибір та форми?
3.Які основні роботи необхідно виконати перед виконанням стрижки чоловічого залу?
4. Заповнити таблицю:
№ |
Причина |
Наслідок |
1. |
не правильно обраний інструмент |
|
2. |
не правильно підібрана насадка на машинку |
|
3. |
не правильна технологічна послідовність |
|
4. |
не дотримано правила тримання гребінця і машинки |
|
5. |
не врахували дефекти(родимки, шрами) |
|
2.Практичне завдання
1. Описати технологічну послідовність
І варіант :
стрижки: «Бокс», «Наголо» ,«Полька».
ІІ варіант:
стрижки «Напівбокс», «Під одну насадку», «Канадка».
2.Заповнити таблицю згідно варіанту
№ |
Назва стрижки |
Операції, методи, зрізи |
Кут відтягування пасма |
Кут зістригання пасма |
Схема стрижки |
|
|
|
|
|
|
Висновок:
Урок 97 ПЕР-П.2.2 Виконання класичних жіночих стрижок
Лабораторно-практична робота 9
Тема роботи: Розробка схем класичних стрижок.
Тема роботи: Стрижка волосся
Мета роботи:
навчальна - засвоїти основні поняття про стрижку ,операцій, методи, зрізи, зони волосяного покрову голови. Закріпити знання з технологій, послідовності виконання операцій та визначення якості жіночих стрижок
розвиваюча - розвивати уміння узагальнювати і систематизувати знання. Розвивати естетичний смак до художнього оформлення;
виховна - виховувати бережливе відношення до обладнання. Виховувати любов до обраної професії;
Матеріально-технічне забезпечення
- ножиці прямі і філіровачні, пелерина, гребінець комбінований, фартух, затискачі,пульверизатор.
- зошит для лабораторних робіт
З інструктажем з техніки безпеки і санітарії та гігієни ознайомлений(на) підпис.
Завдання: згідно варіанту
Дидактичне оснащення: плакати, схеми.
Нормативна документація: підручник з перукарської справи
Теоретичні знання
Професійно виконана стрижка – основа будь-якої зачіски. Від того, наскільки якісно виконана стрижка, залежить зовнішній вигляд і довговічність майбутньої зачіски. Стрижка - це технологічний процес, внаслідок якого волосся змінює свою довжину, як на всій поверхні голови, так і на окремих ділянках.
Фасон - форма зачіски, яку має виконати майстер у процесі роботи (кінцева ціль).
1.Контрасна (силуетна)- різкий перехід у довжині волосся.
2.Неконтрасна (рівномірна)- немає різкої відмінності у довжині волосся. До цього виду стрижки відноситься і операція по зменшенню густоти волосся на всій поверхні волосяного покриву голови або на окремих її ділянках.
Порядок виконання роботи
- ознайомлення учня з необхідними матеріалами, інструментами і обладнанням
- результати внести до таблиці
- зробити висновок, в якому необхідно вказати необхідність отриманих знань і практичного досвіду для подальшої роботи по темі.
1. Актуалізація опорних знань
1.Що необхідно виконати перед виконанням стрижки?
2. Назвати зони волосяного покриву голови.
Перелічити різновид проділів.
3.Які види чілки вам відомо? Від чого залежить вибір її форми?
4.Які основні роботи необхідно виконати перед виконанням стрижки?
5. Заповнити таблицю:
№ |
Причина |
Наслідок |
1. |
не правильно обраний інструмент |
|
2. |
не правильно підібрана форма чілки |
|
3. |
не правильна технологічна послідовність |
|
4. |
не дотримано правила тримання гребінця та ножиць |
|
2.Практичне завдання
1. Описати технологічну послідовність
І варіант :
стрижки: «Каре» «Проста коротка» «Французька»
ІІ варіант:
стрижки «Каскад» «Французька» «Російська»
2.Заповнити таблицю згідно варіанту
№ |
Назва стрижки |
Операції, методи, зрізи |
Кут відтягування пасма |
Кут зістригання пасма |
Схема стрижки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновок:
Тема роботи:Визначення кольору та групи волосся на прядці.
Схема послідовності нанесення барвників на волосся.
Мета роботи:
навчальна - Виконати підготовку робочого місця згідно з правилами. Розрахувати витрати фарби в залежності від довжини волосся. Схематично зображати послідовність нанесення барвників на волосся. закріпити знання з теми фарбування всіма групами барвників, навчитися визначати ФО, РГТ пасом, виконувати кошторис та вирішувати легкого рівня задачі.
розвиваюча - розвивати естетичний смак до художнього оформлення;
виховна - виховувати творче відношення до праці і навчання.Виховувати бережливе, економне використання сировини, матеріалів.
Матеріально-технічне забезпечення
- пелерина, гребінець з хвостиком,фартух, мисочка, щіточка,затискачі, мірна ложка(стакан).
- барвники і окисники, зразки пасом волосся різних типів, фарб карти різних фірм, барвникі всіх груп,
- зошит для лабораторних робіт фен, пензлик, мисочка, рушник, конспект.
З інструктажем з техніки безпеки і санітарії та гігієни ознайомлений(на) підпис.
Завдання: згідно варіанту
Дидактичне оснащення: плакати, схеми, фарб-карта
Нормативна документація: підручник з перукарської справи
Теоретична частина
Теоретична частина
Колір волосся утворюється в корковому шарі волосся меланоцитами, які продукують пігмент.
Якщо волосся втрачає натуральний пігмент, воно знебарвлюється та втрачає еластичність, якої волоссю надав меланін. З віком волосся сивіє; це пояснюється старінням організму, припиненням утворення пігментів.
Для зміни природнього кольору волосся або його відновлення існує у перукарській справі операція фарбування волосся. Залежно від принципу взаємодії з волосся, складу та кінцевого результату фарбування барвники поділяють на групи. І, ІІ, ІІІ, ІV.
1 група барвників до цих належать препарати для блондуваиші, освітлювання та знебарвлювання волосся. Пігмент утрачає свій колір, повністю або частково руйнується, набуває здатності розчинятися у воді, вимивається з волосся, залишаючи в ньому порожнини. Окисник руйнує також кератинові зв’язки волосся. За допомогою барвників першої групи виконують такі перукарські операції:
— освітлення — зміну природного кольору волосся на півтону, декілька тонів (як самостійну або підготовчу операції з фарбування волосся);
— знебарвлення — повне освітлення до надання кольору «блондин» (як самостійну або підготовчу операції з фарбування);
— протравлювання — видалення з волосся штучних пігментів попереднього барвника перед наступним фарбуванням; підготовка сивого та темного волосся до фарбування світлими барвниками;
— мелірування — освітлення окремих пасом волосся;
— балаяж — освітлення кінчиків волосся.
Хід роботи
1.Розлянути зразки волосся , визначити якість та ФО пасом, УГТ. Данні записати в таблицю
Ф О
РГТ до фарбування |
Час витримки |
РГТ після фарбування |
Якість волосся, описання |
|
10 хв |
|
|
|
20 хв |
|
|
|
30 хв |
|
|
|
50 хв |
|
|
|
Нанести суміш на пасмо на 30 хв, стягнути сухим рушником, нанести 2 раз на 20 хв |
|
|
|
Нанести фарбу 2 групи |
|
|
|
Нанести фарбу 3 групи |
|
|
2. Заповніть порівняльну таблицю, вказуючи характеристику групи барвників
Група барвника |
особливості |
Дія на структуру волосся |
Співвідношення при розведенні |
Час витримки |
1 група знебарвлюючі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Зобразити графічно схему послідовності виконання фарбування з позначенням проділів, зон, та пронумерувати їх.
Вариант 1
2.Вирішіть задачу До вашого салону прийшла дівчина з УГТ 2, її бажання 6 рівень. Опишіть повні ваші дії
Варіант2
4.Виконати кошторис розрахунку на 2 довжину волосся
5. Вирішіть задачу
До вашого салону прийшла дівчина з УГТ 5, її бажання 9 рівень. Опишіть повні ваші дії
Додаток 1
Інструкційно – технологічна карта Проведення технологічної процедури фарбування волосся барвниками І
1.Підготовчі роботи Виконати підготовчі роботи в такій послідовності:
з’ясувати стан здоров’я і самопочуття клієнта; діагностика волосся і шкіри;
визначити природній та бажаний колір волосся клієнта; підібрати потрібний
барвник; виконати тестування волосся та шкіри на дію барвника, окисника;
визначити метод фарбування; підготувати інструменти і пристосування
Поділ волосся на зони.
Розділити волосяний покрив голови на зони: тім'яну,потиличну і дві скроневі. В тім’яній і
верхньо – потиличній зонах вибираємо пасма . Зав'язуємо їх резиночками для волосся.
3.Змішування барвника. Розмішати фарбу перед
застосуванням.Фарбувальну суміш ретельно перемішати до однорідної консистенції.
Працювати обов'язково потрібно в захисних рукавичках.
4.Нанесення фарби.
Готовий препарат нанести на сухе волосся.
Нанести за допомогою губки. Барвник наносимо рівно,швидко і точно. Фарба повинна
достатньо обволікати кожну волосину
5.Нанесення фарби. На кінчики хвостиків наносимо висвітлюючий розчин і закручуємо їх у фольгу. Залишаємо його на 25-30хв. По бажанню клієнта можемо виконати процедуру тонування волосся в яскраві кольори..
6.Нанесення фарби повторно для тонування. По бажанню клієнта виконати процедуру
тонування волосся в яскраві кольори. На руку в гумовій рукавичці наносимо суміш. На пасма якби ковзаючи по всій довжині пасма при цьому втираючи суміш в кінці волосся Акуратно закручуємо пасма в фольгу. Даємо час витримки 25-30хв.
7.Заключна операція. Виконати миття голови і укладку волосся за бажанням клієнта
Тема роботи Визначення кольору та групи волосся на прядці.
Розрахунок витрат фарби в залежності від довжини волосся. Схема послідовності нанесення барвників на волосся
Мета роботи:
навчальна - виконати підготовку робочого місця згідно з правилами. Визначення кольору та групи волосся на прядці. Навчати розраховувати витрати фарби в залежності від довжини волосся.
розвиваюча - розвивати естетичний смак до художнього оформлення;
виховна - виховувати творче відношення до праці і навчання.
Виховувати бережливе, економне використання сировини, матеріалів;
Матеріально-технічне забезпечення
- пелерина, гребінець з хвостиком, прядка волосся,фартух, мисочка, щіточка,затискачі,
- барвники і окисники.
- зошит для лабораторних робіт
З інструктажем з техніки безпеки і санітарії та гігієни ознайомлений(на) підпис.
Завдання: відповідно до теми
Дидактичне оснащення: плакати, схеми, фарб-карта
Нормативна документація: підручник з перукарської справи
Теоретична частина
Перукарська операція фарбування вважається важливим штрихом, що надає зачісці стильності, і, водночас, прекрасною можливістю формування іміджу людини.
Колориметрія вивчає принципи взаємодії кольорів та їх відтінків. Вона систематизує знання про кольори, вивчає закони їх взаємодії, протиставлення теплих і холодних відтінків, їх здатність нейтралізувати один одного. Із семи кольорів сонячного спектра три є домінуючими, чистими, їх не можливо отримати шляхом змішування будь-яких інших кольорів. Це первинні кольори: синій, червоний, жовтий. За допомогою барвників другої групи, або хімічних барвників, Досягають повної (кардинальної) зміни кольору волосся на тривалий час.
На відміну від барвників першої групи, хімічні барвники можуть освітлювати волосся на 3-4 тони, освітлювати волосся й одночасно фарбувати його у бажаний колір, робити колір волосся світлішим або темнішим від натурального.
Хімічні барвники застосовують для надання таких перукарських послуг:
— фарбування в новий колір;
— фарбування «тон у тон»;
— тонування освітленого волосся;
— відновлення відтінку;
— фарбування відрослих коренів;
— фарбування сивого волосся;
— кольорового мелірування — фарбування окремих пасом.
Порядок виконання роботи
- ознайомлення учня з необхідними матеріалами, інструментами і обладнанням
- результати внести до таблиці
- зробити висновок, в якому необхідно вказати необхідність отриманих знань і практичного досвіду для подальшої роботи по темі.
1.Актуалізація опорних знань
1.Що бажано враховувати при підборі фарбника для волосся?
2. Що таке пігмент? Яка його роль?
3.Яких правил слід дотримуватись перед, під час та після фарбування ?
4. Заповнити таблицю:
№ |
Причина |
Наслідок |
1. |
не правильно обраний інструмент |
|
2. |
не правильно підібраний фарбник |
|
3. |
Неправильно визначений тон |
|
4. |
Недостатньо часу витримки |
|
5. |
Колір вийшов занадто темний |
|
2.Практичне завдання
1.Що таке «фарбування волосся» ?
2. З яких кольорів складається хроматичне коло?
3. Які інструменти використовуються при фарбуванні волосся?
Результати внести до таблиці
№ |
Тон прядки |
Група барвників |
Пропорції |
Час витримки |
1
2 |
6/0 бажання клиента 8/7 8/0 бажання клієнта 9/65 |
Перманентні перманентні |
|
|
Висновок:
Тема роботи: «Визначення кольору та відсотка та типу сивини волосся на прядці. Розрахунок витрат фарби в залежності від довжини волосся. Схема послідовності нанесення барвників на волосся.»
Мета роботи:
навчальна - виконати підготовку робочого місця згідно з правилами. Визначення кольору та групи волосся на прядці. Навчати розраховувати витрати фарби в залежності від довжини волосся.
розвиваюча - розвивати естетичний смак до художнього оформлення;
виховна - виховувати творче відношення до праці і навчання.
Виховувати бережливе, економне використання сировини, матеріалів;
Матеріально-технічне забезпечення
- пелерина, гребінець з хвостиком, прядка волосся,фартух, мисочка, щіточка,затискачі,
- барвники і окисники.
- зошит для лабораторних робіт
З інструктажем з техніки безпеки і санітарії та гігієни ознайомлений(на) підпис.
При виконанні фарбування волосся необхідно виконати правила ТБ праці та санітарії і гігієни. Які саме?
Завдання: відповідно до теми
Дидактичне оснащення: плакати, схеми, фарб-карта
Нормативна документація: підручник з перукарської справи
Теоретична частина
Сивина це волосся у которому повністю відсутній натуральний пігмент. Присутній лише остатковий феомеланін та пузирі кисня. Сивє волосся трудно піддається фарбуванню
Фарбування волосся в разі рассеяной сивини.
1.Для покриття такої сивини варто використовувати барвники натуральнихоттенков природні, попелясті, золотисті, коричневі тона..даже якщо фарбуєте волосся клієнтки в рефлекторні тони, то їх потрібно розбавити барвниками натуральних відтінків.
2. Для фарбування волосся з великою кількістю сивини використовують спеціальні групи фарб .Вони розроблені з урахуванням особливої, склоподібної структури сивих волос.Смешіваються з 6% окислювачем.
3. І нарешті для фарбування розсіяною сивини можна застосовувати рефлекторні тона.Еті барвники орієнтовані на фарбування волосся без сивини або з вмістом сивини до 25% .У основі рефлекторних
кольорів багато фарбувального пігменту (фіолетовий мідний, червоний) і мало базового тона. Потому, щоб забарвити сиве волосся треба змішати рефлекторний тон і тон натуральний, при чому так, щоб їх глибина збігалася.
Формули фарбування сивини рефлекторними і натуральними тонами.
Количество седины |
Рефлекторный цвет |
Натуральный цвет |
30-40% |
2 части |
1часть |
40-60% |
1часть |
1 часть |
60-80% |
1 часть |
2 части |
100% |
Окраска по правилам окраски седых волос |
Обязательное пигментирование. |
Фарбування волосся в разі вогнищевої сивини.
Працювати з осередкової сивиною складно тому, що на окремих ділянках волосся сивина становить 100%, а решта волосся може взагалі не мати жодного сріблястого волоса. В таких випадках використовуються спеціальні технології фарбування. Самі популярні з них пегментування і забарвлення щетинистою сумішшю. Пигментування роблять для того ,щоби напитати волося штучним пігментом аби создати альтернативу відсутнему меланину.
Порядок виконання роботи
- ознайомлення учня з необхідними матеріалами, інструментами і обладнанням
- результати внести до таблиці
- зробити висновок, в якому необхідно вказати необхідність отриманих знань і практичного досвіду для подальшої роботи по темі.
1.Актуалізація опорних знань
Порядок виконання роботи
- ознайомлення учня з необхідними матеріалами, інструментами і обладнанням
- результати внести до таблиці
- зробити висновок, в якому необхідно вказати необхідність отриманих знань і практичного досвіду для подальшої роботи по темі.
1.Актуалізація опорних знань
вводять захисний комплекс?
4. Заповнить таблицю:
Клієнт № 1 Початковий колір волосся 7.0, 20% сивини Бажання клієнта 7.71 Формула суміші для фарбування: 7.71+9% (1:3) 45хв.
|
Клієнт №2 Початковий колір волосся 5.0 50% сивини Бажання клієнта 5.76 Формула суміші для фарбування: 5.76+9%(1:2) 45хв |
Клієнт №3 Початковий колір волосся 7.0 70% сивини первинне фарбування. Бажання клієнта -10.76 Формула суміші для фарбування: 1 крок BL(блондеран)+3% окисник 2:1 30 хвилин витримки Змиваєм шампунем глибокої очистки волосся 2 крок Тонуємо обезбарвлене волосся А)10.76+9% на корінні час витримки 45 хвилин Б) 10.76+3% час витримки по полотну Фарбники 10 РГТ працюють тільки через обезбарвлення!!! 100 % сивину требо обезбарвити потім нанести 10 ряд фарбник!!!
|
2.Практичне завдання
1.Заповнити таблицю
№ етапу |
Описання етапів роботи |
Схема нанесення фарби для сивого волосся |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
Зафарбувати сивину фарбою 1 варіант ESSEX
Задача1.
80% сивини НБ(натуральна база)-6РГТ,
КБ(косметична база)-9РГТ
БК(бажання клієнта)- модний відтінок 10,31
Зафарбувати сивину фарбою 2варіант SILVER
Задача2
Зафарбувати сивину фарбою 2варіант SILVER
80% сивини НБ(натуральна база)-6РГТ,
КБ(косметична база)-9РГТ
БК(бажання клієнта)- модний відтінок 10,31
Висновок:
Група Лабораторная работа № 13 ПЕР-П.4 Виконання хімічної завивки волосся за класичною технологією
Тема роботи: Схеми накручування волосся на звичайні коклюшки. Визначення терміну витримки
Мета роботи:
навчальна - закріпити знання з методів накручування волосся на коклюшки. Виконувати накручування волосся на класичні коклюшки, виявляти дефекти при накручуванні волосся на коклюшки класичним способом і виправити їх. Вчити постійному творчому пошуку нових методів обробки волосся.
розвиваюча - розвивати уміння узагальнювати і систематизувати знання;
виховна - виховувати бережливе відношення до обладнання; Виховувати бережливе, економне використання сировини, матеріалів; Вчити правильній організації робочого часу
Матеріально-технічне забезпечення
З інструктажем з техніки безпеки і санітарії та гігієни ознайомлений(на) підпис.
Завдання: згідно варіанту
Дидактичне оснащення: плакати, схеми.
Нормативна документація: підручник з перукарської справи
Теоретична частина
Якщо хім.завивка виконується вперше, то перед тим, слід виконати діагностику волосся та шкіри голови, провести тест на алергічну реакцію. Для цього 1-2 каплі розчину за допомогою палички чи ватного диску нанести на шкіру голови за вухом. Якщо через 8-10 хв. не з’явилось жодних ознак , означає, що хімічну завивку можна виконувати.
Після проведення діагностики, виконується миття голови шампунем, без застосування бальзаму чи кондиціонеру. Волосся підсушують рушником, розчісують і накручують на коклюшки. Після накручування шкіру по крайовій росту волосся змащують захисним кремом і навкруг накручених коклюшок кладуть джгут з вати, який захищає від стікання розчину на обличчя і шию. На плечі клієнта накладають перелину, а майстер одягає захисні рукавички.
За допомогою мензурки у мисочку наливаємо хім..розчин із розрахунку 50мл. На волосся середньої довжини. Розчин наноситься на накручене волосся з допомогою маленької губки, починаючи з потиличної зони, потім тім’яну і в кінці на скроневі зони. Розчин слід наносити швидко, добре змочуючи кожне пасмо. Після цього на голову одягають поилетиленову шапочку і утеплюючий ковпак. Фен, сушар не використовують. Краще усього запропонувати клієнту чай або каву.
Час витримки залежить від довжини, густоти і якості волосся. Звичайний час витримки 30 хв. Перетримувати небажано.
Порядок виконання роботи
- ознайомлення учня з необхідними матеріалами, інструментами і обладнанням для підготовки робочого місця.
- результати внести до таблиці
- зробити висновок, в якому необхідно вказати необхідність отриманих знань і практичного досвіду для подальшої роботи по темі.
1.Актуалізація опорних знань
1.Які проти показання до виконання хімічної завивки?
2.Для чого кінчики волосся огортають спеціальним папером?
3.Які види хімічних розчинів вам відомі?
2.Практичне завдання.
1.Описати етапи виконання хімічної завивки згідно варіанту
І варіант – вертикальним способом
ІІ варіант – горизонтальним способом
2.Заповнити таблицю
Технологічна послідовність виконання вертикального накручування волосся на коклюшки
№ етапу |
Схема |
Описання етапів роботи |
Дотримання техніки безпеки на даному етапі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Помилки їх наслідки і способи виправлення
№ |
Можливі помилки при накручуванні волосся на коклюшки |
Наслідки помилки |
Способи усунення помилки |
1 |
Заломи на волоссі |
|
|
2 |
не відповідний діаметр |
|
|
3 |
не відповідний розмір |
|
|
4 |
не правильне розділення на зони |
|
|
Технологічна послідовність виконання горизонтального накручування волосся на коклюшки
№ етапу |
Схема |
Описання етапів роботи |
Дотримання техніки безпеки на даному етапі
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Помилки їх наслідки і способи виправлення
№ |
Можливі помилки при накручуванні волосся на коклюшки |
Наслідки помилки |
Способи усунення помилки |
1 |
заломи |
|
|
2 |
не відповідний діаметр |
|
|
3 |
не відповідний розмір |
|
|
4 |
не правильне розділення на зони |
|
|
Висновок: