Методична сесія
(спільне засідання вчителів-методистів та молодих вчителів)
Тема: Сучасний учитель на шляху до вдосконалення
Мета:
Порядок денний
1. Про досвід застосування інновацій в практичній діяльності вчителів-методистів.
2. Творчий діалог між вчителями-майстрами та слухачами школи молодого вчителя.
3. Стимулювання творчої діяльності учителів-методистів.
«Немає людей більш допитливих,
більш одержимих думками
про творчість, як учитель»
В. О. Сухомлинський
Спікер: (на фоні спокійної мелодії):
Спікер:
Дзвенить дзвоник. Він нагадує всім, хто зібрався в цьому залі, що час розпочати методичну сесію. На неї запрошені вчителі-методисти та вчителі, які не так давно переступили шкільний поріг як педагоги.
У професії вчителя в ХХІ ст. змінилося багато чого: електронні журнали, підручники, інтерактивні дошки. Але вчитель – це незмінно. Його життєве кредо: Я торкаюсь до майбутнього. Я вчу. Саме таких вчителів я хочу запросити в президію нашої сесії.
Це вчителі-методисти, що працюють в 5 класах НУШ, а саме:
№ п/п |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Звання |
Заклад освіти |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
Перед нами толерантні, лояльні, вимогливі, добродушні, гуманні, ті, що вміють грамотно і чітко формулювати свої думки. Перед нами ті, хто не боявся і не боїться змінюватися, ті, хто здатен іноді виходити із зони комфорту, бо іноді треба вийти за рамки – там може бути комфортніше. Сьогодні в президії люди, задоволені професією. Вони досягли бажаних результатів у розвитку особистостей учнів, мають і усвідомлюють перспективу свого професійного розвитку, відкриті для свого професійного навчання, збагачують досвід професії завдяки особистому творчому внеску, готові до якісної та кількісної оцінки своєї праці. Як бачите – це надзвичайно багаті люди, уточнюю, багаті світоглядно, інтелектуально, емоційно, духовно, морально, гуманно. А ще, на мій погляд, дуже важливо те, що перед нами педагоги, які вже виробили охайний, чіткий, красивий педагогічний почерк, щоб поставити ним «підписи» в багатьох-багатьох дитячих душах.
І сьогодні поруч з досвідченими вчителями на цій сесії на педагогічному подіумі ті, хто недавно переступив поріг школи. І тепер, ким вона для них стане – лагідною мамою чи сердитою мачухою, залежить і від колег, що поруч.
Настав час для оголошення порядку денного методичної сесії
Порядок денний
1. Про досвід застосування інновацій в практичній діяльності вчителів-методистів.
2. Творчий діалог між вчителями-майстрами та слухачами школи молодого вчителя.
3. Стимулювання творчої діяльності учителів-методистів.
Перш, ніж перейти до реалізації порядку денного, пропоную переглянути відео. Думаю, що хтось із вас пізнає себе, а хтось вирішить, незважаючи ні на що, обов’язково підкорити вершину.
(ВІДЕО «Шлях до успіху»)
Спікер: Сесія розпочинає свою роботу з ознайомлення з педагогічними доробками вчителів-методистів з таких проблем:
1. З цією вчителькою щодня зустрічаються вихованці ….. гімназії. Їм здається, що вони знають про …. все. Та чи так це? Можливо, їм відома лише одна половинка її душі і серця, а ми, сьогодні матимемо за честь відкрити другу, потаємну сторону. Вам слово …
2. Зараз я хочу запросити до розмови вчительку, яка завжди в пошуку нових ідей. Весь світ для … - це палітра нескінченних можливостей. Завжди впевнена в собі, здатна на багато з того, що інші не стали б розглядати це як варіант. А тепер про це детальніше з уст самої ...
3. Цю вчительку називають самовідданою, бо таке враження, що вона постійно перебуває у закладі освіти. Приходиш зранку – вона вже там, йдеш – вона ще там. Це я про ... Так розкажіть детальніше, Валентина Миколаївна, чим таким цікавим ви займаєтесь у … гімназії.
4. Була вона маленькою і сором’язливою дівчинкою. Коли прийшла на роботу, то була дуже схожою на своїх учениць. Зустрічайте …
5. Зараз я хочу представити… Це людина, що не боїться стримувати емоцій. Якщо поставить щось собі за мету, то обов’язково досягне. …, поділиться досвідом, як Вам це вдається.
6. Не знаю, чесно, чи проводить кожного ранку півгодини у позі лотоса, щоб унеможливити проблеми зі здоров’ям наша наступна співбесідниця, але добре знаю, що вона на «ти», і з «кліповим мисленням», і з теорією множинного інтелекту, і з перевернутим навчанням. Це … Давайте познайомимось ближче.
Спікер: Ознайомившись з презентаціями, ми дійшли до висновку, що сучасний український учитель має сам бути учнем. І тільки тоді, коли ми інвестуємо в кращу версію себе, зможемо стати успішним учителем НУШ
(слайд)
Спікер: Переходимо до 2 питання. Досвідчених колег ми послухали і дуже вдячні за кожний виступ. А тепер настав час включитись в роботу нашим молодим колегам. Я роздам Вам картки з зображенням губ: якщо Вам дістануться розкриті уста, то це означає, що Ви маєте вступити в діалог з учителем-методистом. Запитання можуть бути різними, співбесідника обираєте Ви самі.
Орієнтовні запитання:
1. Який ваш ідеал в житті?
2. Охарактеризуйте картину Ваших мрій.
3. Що вважаєте найбільшим своїм недоліком?
4. Що найбільше цінуєте в друзях?
5. Чи є учні, яких ви вважаєте нецікавими?
6. Які найбільші проблеми у вашій співпраці з дітьми?
7. Що найбільше Ви не любите?
Спікер: Діалог засвідчив, що передача авторського досвіду з метою удосконалення освітнього процесу відбулася. Приємно, що молоді спеціалісти здатні бути і спостерігачами і активними учасниками водночас.
Спікер: Зазвичай, на сесії приймаються відповідні рішення з питань, внесених до порядку денного.
Ми підемо іншим шляхом.
Зараз групу молодих спеціалістів об’єднаємо в команди. Кожна з них вибирає об’єкт для реклами, а саме: «Творчі знахідки вчителя-майстра», або «Творчі знахідки вчителів-майстрів». Форма реклами різна. Десь на 3-5 хв. Реклама має бути цікавою і переконливою.
На допомогу учасникам
Реклама
Вчителі-майстри оформлюють плакат-побажання для молодих спеціалістів (презентації зробленого).
Спікер: Приєднуюсь до побажань своїх досвідчених колег і в свою чергу пропоную алгоритм дій молодого спеціаліста щодо інформаційних підходів до власної практичної діяльності.
(слайд: Алгоритм: «Інформаційні підходи до практичної діяльності молодого спеціаліста»)
Крок 1. Здійснити пошукову роботу щодо вдосконалення змісту, методів, засобів роботи.
Крок 2. Виробити вміння аналізувати, осмислювати чужий та особистий досвід.
Крок 3. Вирішувати всі завдання нестандартно і оригінально.
Спікер: І нарешті. 3 питання (вручає подяки та сертифікати вчителям-методистам, а також сертифікати та брошуру молодим педагогам).
Спікер: Сесія ще раз підтвердила, що у нас є спільне і відмінне. З чимось ми погоджуємось, а з чимось – ні. І це природно. Але у нас є спільна мета і це нас об’єднує. Наша зустріч, такий собі життєвий урок, завершена. У зв’язку з плідною працею на уроці, домашнього завдання не буде. Посміхайтеся частіше, адже посмішка збагачує тих, хто її отримує, і не робить бідними тих, хто її дає. До побачення! До нових зустрічей!