КРЕАТИВНІСТЬ - це здатність шукати абсолютно нові рішення і дивитися на світ незашореним свіжим поглядом. Фонтанувати ідеями і вигадувати нові концепції. Отже КРЕАТИВНІСТЬ є характерною ознакою творчої особистості, спроможної реалізовувати свій творчий потенціал за власною ініціативою і з вибором відповідних засобів. КРЕАТИВНІСТЬ розглядається як передумова для будь-якої творчої діяльності, вмотивованої прагненнями індивідуума до САМОСТВЕРДЖЕННЯКРЕАТИВНІСТЬ розглядається як основа, психологічний механізм, що зумовлює творчу активність людини для самоактуалізації та творчої самореалізації у різних видах життєдіяльності. Згідно з А. Маслоу - ця творча спрямованість, природжено властива всім, але втрачається більшістю під впливом середовища.
Концепція сучасної креативної освіти відповідає основним документам, що забезпечують діяльність освітньої галузі: Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»Декларація прав дитини. Державні документи щодо реформування сучасної освіти. Національна доктрина розвитку освіти України. Загальна декларація прав людини
Таким чином креативна освіта визначається як: 1 Освіта з гнучкою системою форм організації навчально-виховного процесу, відповідно до здібностей, нахилів, потреб учнів та педагогів2 Освіта, зорієнтована на використання інноваційних педагогічних технологій, що забезпечують особистісне зростання та розвиток творчого потенціалу учнів та педагогів. Креативна педагогіка - сукупність (система) теорії, методів, методології пошуку принципово нових рішень3 Освіта, що визначає нову мету навчання та виховання - розвиток інноваційної особистості, здатної до життєтворчості та самореалізації у нових соціальних умовах незалежної України. ВИМОГИ СЬОГОДЕННЯ
Фактори поведінки ЗД, котрі позитивно впливають на розвиток креативності вчителя та учня. Визнання цінності креативного мислення. Заохочення самоповаги. Вільне маніпулювання об'єктами та ідеями. Вміння надавати конструктивну інформацію про креативний процес. Нівелювання почуття страху перед оцінкою. Вміння розвивати конструктивну критику.
Настанови новоризначеним ЗДЗавжди ідіть вперед, вчіться і самовдосконалюйтеся. Не чекайте підходящого моменту. Ситуація ніколи не буде ідеальною. Завжди будуть перешкоди, виклики, і зовсім не ідеальні умови. Не зважайте – ідіть вперед! Будьте відкриті до всього нового!Почніть зараз! Невдача - це просто можливість почати все знову, але вже більш мудро. Зі всього робіть висновки!Вчіться швидко і конструктивно вирішувати проблеми!З кожним кроком ви будете ставати сильнішими, будете відточувати свої навички, будете ставати впевненішими, і все більш і більш успішними та креативними!
Інструкція. Зараз вам будуть представлені три малюнки. Вам необхідно на аркуші для відповідей написати, що кожен малюнок міг би означати. Чим більше речей та явищ ви придумаєте, тим вищу оцінку отримаєте за виконання тесту. Починати та закінчувати роботу ми будемо за командою. На кожен малюнок відводиться 1 хвилина.