Департамент освіти і науки України
Харківської обласної державної адміністрації
Харківське державне вище училище фізичної культури №1
Методична розробка відкритого виховного заходу
«Зупинимо булінг разом».
Виконала:
Жук О.М.,
вихователь
Харків
2018 – 2019 н.р
Анотація
За останній час тема булінгу набула широкого розголосу. З’являються різноманітні публікації в соцмережах, все частіше можна побачити скарги батьків на батьківських порталах, вчителі зазначають, що стикаються з рекомендаціями Міністерства і освіти запровадити профілактику насилля серед учнів. Психологи відзначають, що кількість звернень зростає. Відповідно розробляються методичні матеріали з алгоритмами профілактики та стратегіями подолання, детально зазначаються найтиповіші ознаки булінгу, розширюється термінологія. Здавалось би, створюється надійне інформаційне підґрунтя для того, щоб шкільний простір (а булінг, як правило, розпочинається в школі) ставав дедалі безпечнішими. Чому ж статистика показує постійне збільшенні тих, хто опиняється в ситуації переслідування? За останніми даними ЮНІСЕФ, 67% дітей в Україні стикалися з випадками булінгу, а 57% знають, що це таке. Це достатньо високі показники. Тому дана тема потребує більш глибокого вивчення.
Мета:
Обладнання:
Місце проведення: 13.02.19 актова зала
Сценарій виховної години «Булінг та особистість».
(Показ відеоролика «Безпечна школа/ Stopbulling).
Вихователь:
Добрий день, любі друзі! Я бажаю Вам цікаво та з користю провести наше заняття. Тема цієї зустрічі - тренінгу непроста і дуже актуальна. Дедалі більших обертів набирає тема булінгу не лише на рівні розмов практиків, які кожного дня зіштовхуються з цією проблемою та намагаються хоч якось допомогти дітям усвідомити, що так не має бути, а й на державному рівні ми вже бачимо перші кроки до правосуддя.
Верховна Рада України 2 жовтня 2018 року ухвалили законопроект № 8584 « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу». Це одне з найважливіших досягнень, яке стосується не тільки правової основи забезпечення прав дитини, а й психологічної складової частини, на якій ґрунтується поняття « булінг».
А 18 грудня 2018 оку Верховна Рада України прийняла закон №2657 « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», яким закріплено відповідальність за вчення булінгу.
Учень:
Булінг – моральне або фізичне насильство, агресія в будь – якій формі, або будь – які інші дії, вчинені з метою викликати страх, тривогу, підпорядкувати особу своїм інтересам, що мають ознаки свідомого жорстокого ставлення.
Уперше термін «булінг» ( з англ. «bully» - хуліган, забіяка, грубіян, насильник; «bulling» - цькування, залякування, третирування) з’явився на початку 70- рр.. 20 ст. у Скандинавії, де група вчених вивчала явище насильства між дітьми в школі. Тобто булінг одразу став явищем, пов’язаним зі шкільним життям.
Вихователь:
До нас сьогодні завітали гості, люди, які багато знають про цю проблему:
І я з задоволенням надаю їм слово.
(Проведення гостями гри - тренінгу).
Вихователь:
Велика вдячність Вам за зустріч. Тож поаплодуємо одне одному за плідну співпрацю!Увага на екран.
(Показ відеоролика «Осторожно буллинг. Украинские дети все чаще с тановятся жертвами травли своїх сверсников»).
Учень:
Кожний зробить свої висновки, але ви повинні пам’ятати, що булінг – це насильство(фізичне, психологічне, економічне, сексуальне, кібербулінг). Ознаками булінгу є: повторюваність; наявність сторін – кривдник, потерпілий,спостерігачі; фізична або психічна шкода; вчиняється у закладах освіти щодо дітей або вчителів.
Вихователь:
Хочу побажати,щоб у ваших класах було лише розуміння і ніхто з вас ніколи не стикався з булінгом. А якщо вже ви стали учасником цькувань розумієте, що маєте якось змінити цю ситуацію, то будьте сильними, щоб звернутися по допомогу до психолога, учителя тощо. До нових зустрічей!