Методичні матеріали для вчителя

Про матеріал
Методичні матеріали стануть корисними для вчителя при вивченні теми В.Винниченка "Федько-халамидник"
Перегляд файлу

Тема. Володимир Винниченко. Коротко про письменника. «Федько-халамидник» – художня розповідь про щедрого на добро хлопчика

Мета уроку:

Учень/ учениця:

читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє зміст оповідань та повістей у контексті авторського задуму; формулює тему та основну думку твору; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; фіксує потрібні елементи тексту, оптимізуючи написане за допомогою окремих графічних позначок; представляє текстову інформацію з одного джерела, використовуючи різні способи і засоби.

 

Картинки по запросу смайлики Питання до твору:

  1. Як автор називає Федька?
  2. Чому герої твору називають Федька халамидником?
  3. Як Федька називає мати?
  4. Чи не здається вам дивною поведінка Федька і чому?
  5. Як ставляться батьки до рис характеру Федька?
  6. З якою метою Толя пішов до водойми? (знайдіть  у тексті цей епізод і зачитайте його)
  7. Що стало причиною першого обману Федька?
  8. Якою була дяка Толика за порятунок на кризі?

 

Хмельницький окружний адміністративний суд «Літературознавча експертиза». (Сутність її зводиться до того, що учні повинні визначити автора незнайомих фрагментів тексту і переконливо, з опорою на відомі їм особливості поетики даного митця, захистити свою гіпотезу.)

  1. Про кого йде мова:«Він стомлений і сердитий. Руки сиві од олова літер, які він складає в друкарні. Щоки теж ніби оловом налиті, худі-худі, а борода на них така рідка, що видно крізь неї тіло.» (про батька)
  2. Про якого літературного героя йде мова:«… холодно і страшно, але він не хоче, щоб його звали бабою. Він сходить з ганку і обережно іде до хлопців. Ніжні, випещені ніжки його спотикаються, брудний потік залива бархатові штанці, дощ враз вимочує акуратно зачісане волосся і курточку.» ( про Толю)
  3. Які події будуть після даного епізоду: «А крижини сунули та сунули. Іноді вони розривалися і між ними робилась чорна, страшна латка води. В тій воді пливала солома й трісочки. І солома, і трісочки крутились і десь зникали,—так вертіло там воду.» (А давай об заклад, що перейду на той бік! — вмить звернувся Федько до Толі.)
  4. Які події передували даному епізоду: «Ну, давай руку... Іди за мною. Та не бійсь, іди сміливо. Палицю візьми та впирайсь. Ну, так... Держись... Стій... Я перестрибну, а ти підожди...» (Хвилин через п'ять Федько вже був на Толиній крижині.)

 

Робота в групах «Навчаємося спільно»

І група -  «Бібліографи» готують візитівку письменника.

ІІ група -  «Дослідники» вивчають і готують нотатки про історію створення твору

ІІІ група -  «Ілюстратори » готують буклет для реклами книги «Федько-халамидник»

Кожна група представляє свій проєкт.


Розв’яжи кросворд і запропонуй свій

  1. Що не любив робити Федько? (брехати)
  2. Як хлопі називали Толю і це його дуже смутило… (бабою)
  3. Як Толя зневажливо називає (мурля)
  4. Кого нагадував Федько, коли стрибав по крижинах? (комашинку)
  5. Вкажіть назву тропу «сонце хитро виглядає з-за парового млина» (метафора)
  6. Де працював тато Федька? (в типографії)
  7. Продовжіть слова батька: «Камінь, а не…» (дитина)
  8. Якою дитиною, на думку матері Федька був Толя… (ніжною)
  9. За якими якостями хлопець був першим? ( по силі)
  10. На що був схожий Толя … (проскура)

1.

 

 

х

 

 

 

2.

а

 

 

 

  1.  

 

 

л

 

4.

 

 

а

 

 

 

 

 

5.м

 

 

 

 

  

 

 

6.

и

 

 

 

 

 

 

 

 

7.д

 

 

 

 

 

8.н

 

 

 

 

 

9.

И

 

 

10.

 

 

 

к

 

 

 

 

Запропонуй  свій сенкан «Федько»

 

Створи ілюстрацію до оповідання «Федько-халамидник»


 

Діаграма Венна «Федько Том Сойєр»

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 вересня 2022
Переглядів
432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку