Методичні матеріали до проведення олімпіад за професіями: Токар, Верстатник широкого профілю, Слюсар - інструментальник, Контролер верстатних та слюсарних робіт

Про матеріал

В наданій методичній розробці надається матеріал щодо проведення олімпіад за професіями:Токар, Верстатник широкого профілю, Слюсар - інструментальник, Контролер верстатних та слюсарних робіт.

Перегляд файлу

1

 

ДНЗ «Запорізьке ВПУМ»

 

 

 

МЕТОДИЧНІ  МАТЕРІАЛИ ДО ПРОВЕДЕННЯ ОЛІМПІАД

 

 

 

ПРОФЕСІЇ:

 

  • Верстатник широкого профілю
  • Токар
  • Контролер ВТК
  • Слюсар – інструментальник

 

 

 

Матеріали підготували викладачі спеціальних дисциплін:  

Бальвас Б.В., Захаренко Г.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя - 2018

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

  1. Методика організації та проведення олімпіад за машинобудівними професіями: Токар, Верстатник широкого профілю, Контролер верстатних та слюсарних робіт, Слюсар – інструментальник……………..3
  2. Положення про проведення олімпіади………………………………………4
  3. Нормативно – правові документи………………………………………........4
  4. Учасники олімпіади………………………………………………………......5
  5. Порядок проведення олімпіади………………………………………………5
  6. Результати та аналіз виконання завдань…………………………………….6
  7. Висновки……………………………………………………………………..11
  8. Підсумки олімпіади……………………………………………………….....12
  9. Пропозиції……………………………………………………………………13

ДОДАТКИ:

Викладач спецтехнології: Захаренко Г.С.

А. Перелік завдань з предметів спеціальної технології. Професія: Верстатник широкого профілю, ІІ р.

Б. Перелік завдань з предметів спеціальної технології. Професія: Верстатник широкого профілю, ІІІ р.

В. Перелік завдань з предметів спеціальної технології. Професія: Верстатник широкого профілю, ІУ р.

Г. Перелік завдань з предметів спеціальної технології. Професія: Токар, ІІ р.

Д. Перелік завдань з предметів спеціальної технології. Професія: Токар, ІУ р.

Викладач спецтехнології: Бальвас Б.В.

Професія: Контролер верстатних та слюсарних робіт

Пояснення до теоретичного завдання

А. Кросворд

Б. Тестові завдання- І, ІІ, ІІІ варіанти

В. Філворд

Професія: Слюсар – інструментальник

А. Пояснення до теоретичного завдання

Б.Тестові завдання- І, ІІ, ІІІ варіанти

В. Філворд

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ОЛІМПІАД ЗА МАШИНОБУДІВНИМИ ПРОФЕСІЯМИ:

ТОКАР, ВЕРСТАТНИК  ШИРОКОГО  ПРОФІЛЮ, КОНТРОЛЕР ВЕРСТАТНИХ ТА СЛЮСАРНИХ РОБІТ, СЛЮСАР - ІНСТРУМЕНТАЛЬНИК

 Слово «Олімпіада» в перекладі с давньогрецького означає змагання, конкурс.  Змагання є одним з методів розумового та творчого розвитку учнів ПТНЗ на кожному етапі засвоєння навчального матеріалу.  В навчальні задачі предметів спеціальних дисциплін  та виробничого навчання за машинобудівними професіями входить технологічна підготовка учнів, яка складається з наступних елементів:

  • Формування  первинних уявлень про професію
  • Знайомство з основними засобами обробки металів
  • Знайомство з металообробними верстатами
  • Виконання робіт по обчислюванню режимів різання та інше.
  • Знайомство з вимірюючими інструментами та приладами

 В арсеналі кожного викладача спеціальних дисциплін маються стандарти – пакети робочих навчальних планів для підготовки спеціалістів за професіями. В них оговорені переліки необхідних знань та умінь, якими повинні володіти учні по закінченню училища. На їх підставі з урахуванням змісту навчальних спеціальних предметів і складаються питання для проведення олімпіад, або теоретичної частини конкурсів професійної майстерності.

 До питань та завдань, які виносяться на олімпіади, пред’являються деякі вимоги. Вони повинні бути:

  • Змістовними
  • Розвивати творче мислення та просторову уяву
  • Формувати стійкий інтерес до професії
  • Розвивати пізнавальний інтерес
  • Формувати необхідність в отриманні політехнічних знань
  • Піднімати загальний рівень спеціальної підготовки 

 Робота по підготовці до проведення предметної олімпіади  складається з наступних етапів:

  • Вибір тематики
  • Розробка положення з олімпіади
  • Складання завдань
  • Підготовка дидактичного та методичного матеріалу (тести, технологічні карти, інструменти)
  • Безпосередньо проведення олімпіади

 

  1. ПОЛОЖЕННЯ

про проведення олімпіади

 

Олімпіада  проводиться  з  метою:

  • визначення  рівня  професійної підготовки учнів,
  •  рівня викладання предметів  професійного циклу,
  •  виявлення обдарованих учнів, визначення переможців, 
  • активізації роботи з  обдарованими учнями  в  навчальний, і в позаурочний час.

 

Місце проведення:   каб.14;  каб.23

 

Час проведення: 1 година

 

 

  1. НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ДОКУМЕНТИ:
  • наказ Міністерства освіти і науки України від 19.08.2016 № 1006 «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2016/2017 навчальному році»;
  • наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорт України від 22.09.2011 № 1099 «Про затвердження Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності»;

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 3.1

  1. УЧАСНИКИ  ОЛІМПІАДИ

 

Дата проведення

№ групи

Професія

Кабінет

Викладач

30.10.2017

15/17

Верстатник широкого профілю

23

Захаренко Г.С.

8/17

Токар

23

Захаренко Г.С.

01.11.2017

14/17

Верстатник широкого профілю

23

Захаренко Г.С.

02.11.2017

13/14

Верстатник широкого профілю

23

Захаренко Г.С.

03.11.2017

11/16

Токар

23

Захаренко Г.С.

08.11.2017

18/17

Контролери верстатних та слюсарних професій

14

Бальвас Б.В.

10.11.2017

7/17

Слюсар - інструментальник

14

Бальвас Б.В.

4/15

Верстатник широкого профілю

23

Захаренко Г.С.

 

5. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ОЛІМПІАДИ

 

Перед початком олімпіади викладач знайомить учнів з програмою, часом відведеного на проведення олімпіади, дотримання техніки безпеки:

 

  • В олімпіаді  беруть  участь усі бажаючі учні, які опанували програму предмети спеціального курсу за своїми професіями.
  • Тексти завдань олімпіади розробляються викладачами, які викладають предмети спеціального курсу за вищевказаними професіями. - Завдання виконуються на  бланках,  які  підготовленні заздалегідь.
  • Олімпіада проходить в один етап (письмово)
  • На виконання всієї роботи відводиться 1 година.
  • Після закінчення роботи учасник повинен здати її.
  • Листи для  виконання завдань учасники одержують на початку олімпіади.
  • Учасникам олімпіади  забороняється:  користуватись   підручниками, конспектами чи  іншою літературою при виконанні завдань
  •  Учасники повинні мати при собі ручку
  • Перед початком олімпіади  викладач знайомить з програмою, часом відведеного на проведення олімпіади, дотримання техніки безпеки.

 

 

 

6. РЕЗУЛЬТАТИ  ТА АНАЛІЗ   ВИКОНАННЯ   ЗАВДАННЬ

 

Гр.14/17     Професія: Верстатник широкого профілю

Курс навчання:  І

Бали

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Кількість учнів

 

 

 

 

3

4

5

3

1

1

 

 

Середній бал

6

Гр. 15/17                     Професія: Верстатник широкого профілю

Курс навчання:  І

Бали

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Кількість учнів

 

 

1

3

-

1

4

2

6

 

 

 

Середній бал

6

Гр. 6/16                    Професія: Верстатник широкого профілю

Курс навчання:  ІІ

Бали

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Кількість учнів

 

 

 

2

2

3

4

5

 

 

 

 

Середній бал

6,5

 

Гр.4/15              Професія: Верстатник широкого профілю 

Курс навчання:  ІІІ

  Бали

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Кількість учнів

 

 

2

7

6

4

1

2

 

 

 

 

Середній бал

8,3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гр. 13/14                   Професія: Верстатник широкого профілю

Курс навчання:  ІУ

Бали

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Кількість учнів

 

 

 

 

6

4

3

1

 

 

 

 

Середній бал

7,0

 

Гр. 8/17             Професія:  Токар

Курс навчання:  І

Бали

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Кількість учнів

 

 

 

5

4

6

4

1

 

 

 

 

Середній бал

7,4

 

 

 

 

Гр. 11/15             Професія:  Токар

Курс навчання:  ІІ

Бали

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Кількість учнів

 

 

4

1

3

4

3

 

 

 

 

 

Середній бал

7,9

 

 

Гр. 18/17           Професія:  Контролери верстатних та слюсарних професій

Курс навчання:  І

Бали

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Кількість учнів

 

 

5

6

 

5

3

 

 

 

 

 

Середній бал

7,3

 

 

 

 

 

 

 

 

Гр. 7/17           Професія:  Слюсар – інструментальник

 

Курс навчання:  І

 

Бали

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Кількість учнів

 

 

5

6

 

5

3

 

 

 

 

 

Середній бал

7,3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ:

 

  • В олімпіаді приймали участь  153  учня за професіями:

 

№ гр

Професія

Кількість учасників

14/17

Верстатник широкого профілю

17

15/17

Верстатник широкого профілю

17

6/16

Верстатник широкого профілю

16

4/15

Верстатник широкого профілю

22

13/14

Верстатник широкого профілю

14

8/17

Токар

20

11/15

Токар

15

16/17

Контролери верстатних та слюсарних професій

16

7/17

Слюсар - інструментальник

16

Всього учнів:

153

 

 

  • Учасникам були запропоновані різні види олімпадних завдань: тести, кросворди, філворди, практичні завдання, кваліфікаційні завдання
  • Учні працювали самостійно без наявності підручників та зошитів
  • Всі учні проявили достатній рівень знань з предметів спеціальних дисциплін
  • Учні ІІ та ІІІ курсу навчання та групи ТУ виявили більш високий рівень знань, так як в більшій мірі знайомі з методикою викладання спецдисциплін та пройшли певний курс практичного навчання 
  • Групи учнів першого курсу навчання тільки проходять адаптаційний період і роблять перші кроки в оволодінні професією
  • За підсумками виконаних завдань визначено групи – переможці:

 

 

 

 

 

 

 

ПІДСУМКИ  ОЛІМПІАДИ

 

 

 

№ гр

Професія

Курс навчання

Середній бал

МІСЦЕ

4/15

Верстатник широкого профілю

ІІІ

8,3

І

11/15

Токар

ІІ

7,9

ІІ

8/17

Токар

І

7,4

ІІІ

18/17

Контролери верстатних та слюсарних професій

І

7,3

ІУ

7/17

Слюсар - інструментальник

І

7,3

ІУ

13/14

Верстатник широкого профілю

ІУ

7,0

У

6/16

Верстатник широкого профілю

ІІ

6,5

УІ

14/17

Верстатник широкого профілю

І

6,0

УІІ

15/17

Верстатник широкого профілю

І

6,0

УІІ

 

 

                       4-15     11-15     8-17       18-17   7-17       13-14     6-16      14-17     15-17

 

 

 

 

 

ПРОПОЗИЦІЇ:

 

  • В групах, які отримали невелику кількість зарахованих балів, провести додаткові заняття
  • Виявити учнів, які продемонстрували низький рівень знань, та провести з ними індивідуальні консультації
  • Більше уваги приділяти виконанню самостійних та творчих завдань  
  • Продовжувати роботу над формуванням в учнях інтересу до обраної професії
  • Продовжувати роботу над впровадженням інноваційних методів та прийомів у навчальний процес
  • Систематично організовувати серед учнів різноманітні конкурси, які можуть підвищити рівень пізнавальної діяльності:
  • Конкурси стінних листівок
  • Презентація «Моя професія найкраща»
  • Пошук учнями цікавих відео сюжетів за професіями
  • Мій зошит – мої якісні знання
  • Вивчаю спецтехнологію на іноземній мові

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

А. Перелік завдань з предметів спеціальної технології

Професія: Верстатник широкого профілю, ІІ р.

 

ТЕСТОВІ  ЗАВДАННЯ:

1.    Яку форму має різальна частина різця?

1. пластини

2. клина

3. коми

4. різну

 2.    Назвати види стружки, що утворюються при точінні?

1. стрічкова, зливна, пластична

2. сколювання, зрізання, спіральна

3. зливна, сколювання, надлому

4. надлому, стрічкова, спіральна

3.    Як витрачається енергія яка перетворюється в тепло під час точіння?

1. нагрів стружки≈ 4º; деталі≈ 75º; різця≈ 20%; повітря≈ 1%

2. нагрів стружки≈ 75º; деталі≈ 4º;різця≈ 1%; повітря≈ 20%

3. нагрів стружки≈ 4º; деталі≈ 20%;різця≈ 75%; повітря≈ 1%

4. нагрів стружки≈ 75º; деталі≈ 4%;різця≈ 20%; повітря≈ 1%

4. В яких випадках утворюється зливна стружка?

       1.  під час обробки крихких матеріалів

       2.  під час обробки бронзи

       3.  під час обробки твердих матеріалів

       4.  під час обробки в’язких і пластичних матеріалів

5. Чому дорівнює сума головних кутів?

 1. 90º

2. 120º

3. 180º

4. 45º

 6.Як позначається задній кут різця?

1. β

2. γ

3. δ

 4.      α

 7.Чому дорівнює сума кутів в плані?

1. 90 º

2. 120 º

3. 180 º

4. 45º

 8. Який кут позначається "β"?

  1.  передній

  2.  задній

  3.  кут загострення

  4.  кут різання

 9. У чому  полягає  суть  процесу  різання ?

          1 ) руйнування  оброблюваного  металу  під  дією  сил ;

  2 ) зрізання  шару  металу   з  поверхні  заготовки ;

 3 )  це  розрив  зв’язків  кристалічної решітки ;

         4 )  це   зсув  шару   металу  з  поверхні  заготовки    

 10.   Як називається поверхня різця, по якій сходить стружка?

            1.  головна   поверхня  ;          3.  основна  поверхня ;

            2.  задня  поверхня  ;             4.  передня  поверхня .      

  11.   Які різці бувають за напрямком подачі?

            1.  поперечні та поздовжні

            2.  прямолінійні та кутові

            3.  праві і ліві

            4.  прямі зворотні

    12.   Як зміниться задній кут різця при зовнішньому точінні якщо встановити вище центра?

            1.  зменшиться

            2.  збільшиться

            3.  не зміниться

            4.  стане нульовим

    13.   Що таке подача?

            1.  величина на яку різець врізається в метал

            2.  величина переміщення різця за один оберт заготовки

            3.  величина переміщення різця за одну хвилину

            4.  це шлях пройдений різцем за одну хвилину

    14.   Назвати одиницю вимірювання швидкості різання?            

            1.  м/хв.

            2.  мм/хв.

             3.  мм/оберт

            4.  мм за прохід

     15.   Який із елементів режимів різання позначається  "S"?

            1.  товщина

            2.  глибина

            3.  подача

            4.  площина

     16.   Який рух при токарній обробці вважається головним?

          1.  переміщення різця до передньої бабки

            2.  рух подачі

            3.  обертання заготовки

            4.  обертання заготовки і переміщення супорта

    17.   Скільки градусів складає сума кутів λ +β+γ?

            1.  45º

            2.  90º

            3.  180º

            4.  120º      

       18 .    Якою літерою позначається кут при вершині?

          1.  λ

           2.  ε

           3.  φ

           4.  β

     19.   Чому дорівнює сума кутів φ +ε+φ1?

            1.  120º

            2.  90º

            3.  360º

            4.  180º

     20.   Як називається площина яка проходить по дотичній до поверхні різання яка проходить через різальну кромку різця?

 1.  основна площина

 2.  головна площина

 3.  площина різання

 4.  січна площина

 

 

 

Б. Перелік завдань з предметів спеціальної технології

Професія: Верстатник широкого профілю, ІІІ р.

ТЕСТОВІ  ЗАВДАННЯ:

1.    Яку форму має різальна частина різця?

 1. пластини

2. клина

3. коми

4. різну

 2.    Назвати види стружки, що утворюються при точінні?

1. стрічкова, зливна, пластична

2. сколювання, зрізання, спіральна

3. зливна, сколювання, надлому

4. надлому, стрічкова, спіральна

3.    В яких випадках утворюється зливна стружка?

       1.  під час обробки крихких матеріалів

       2.  під час обробки бронзи

       3.  під час обробки твердих матеріалів

       4.  під час обробки в’язких і пластичних матеріалів

4.    Чому дорівнює сума головних кутів?

1. 90º

2. 120º

3. 180º

4. 45º

 5.    Як позначається задній кут різця?

 1. β

2. γ

3. δ

4.       α

 6.    Чому дорівнює сума кутів в плані?

1. 90 º

2. 120 º

3. 180 º

4. 45º

 7.    Який кут позначається "β"?

        1.  передній

        2.  задній

        3.  кут загострення

        4.  кут різання

 8. У чому  полягає  суть  процесу  різання ?

1 ) руйнування  оброблюваного  металу  під  дією  сил ;

2 ) зрізання  шару  металу   з  поверхні  заготовки ;

3 )  це  розрив  зв’язків  кристалічної решітки ;

4 )  це   зсув  шару   металу  з  поверхні  заготовки    

    9.   Як називається поверхня різця, по якій сходить стружка?

            1.  головна   поверхня  ;          3.  основна  поверхня ;

            2.  задня  поверхня  ;             4.  передня  поверхня .      

    10.   Які різці бувають за напрямком подачі?

            1.  поперечні та поздовжні

            2.  прямолінійні та кутові

            3.  праві і ліві

            4.  прямі зворотні

    11.   Як зміниться задній кут різця при зовнішньому точінні якщо встановити вище центра?

            1.  зменшиться

            2.  збільшиться

            3.  не зміниться

            4.  стане нульовим

    12.   Що таке подача?

            1.  величина на яку різець врізається в метал

            2.  величина переміщення різця за один оберт заготовки

            3.  величина переміщення різця за одну хвилину

            4.  це шлях пройдений різцем за одну хвилину

    13.   Назвати одиницю вимірювання швидкості різання?           

            1.  м/хв.

            2.  мм/хв.

            3.  мм/оберт

            4.  мм за прохід

     14.   Який із елементів режимів різання позначається  "S"?

            1.  товщина

            2.  глибина

             3.  подача

    15.   Який рух при токарній обробці вважається головним?

            1.  переміщення різця до передньої бабки

            2.  рух подачі

            3.  обертання заготовки

            4.  обертання заготовки і переміщення супорта

    16.   Скільки градусів складає сума кутів λ +β+γ?

            1.  45º

            2.  90º

            3.  180º

            4.  120º      

        17     Якою літерою позначається кут при вершині?

            1.  λ

            2.  ε

            3.  φ

            4.  β

     18.   Чому дорівнює сума кутів φ +ε+φ1?

            1.  120º

            2.  90º

            3.  360º

            4.  180º

     19.   Як називається площина яка проходить по дотичній до поверхні різання ?

 1.  основна площина

 2.  головна площина

 3.  площина різання

 4.  січна площина

     20.   Який виліт (ℓ) різця різцетримача, якщо висота різця Η?

            1.  ℓ ≤ 2 Н

            2.  ℓ ≤ 1,5 Н

            3.  ℓ ≤  Н

            4.  ℓ ≤ 3 Н

В. Перелік завдань з предметів спеціальної технології

Професія: Верстатник широкого профілю, ІУ р.

Комплексне  кваліфікаційне завдання 

з  професії 8211.2 “Верстатник  широкого  профілю”

            Ви  працюєте  верстатником  широкого  профілю 4 розряду. Вам  пропонується  виконати технологічний  процес обробки  деталі  «ВТУЛКА  СКЛАДНА» 

 

http://valve-draw.nm.ru/23/1.gif

 

 

 

 

 

 

 

Матеріал: Сталь 35

При  цьому  Вам необхідно:

1.Описати порядок  організації  робочого  місця;

2.Вказати  заходи  з  охорони  праці  при  обробці  деталі.

3.Визначити  припуск  на  обробку  та  обрати  заготовку ;

4.Обрати  верстати  для  обробки  деталі;

5.Обрати  ріжучий  інструмент  для  обробки  деталі;

6.Обрати  вимірювальний  інструмент    для  вимірювання  розмірів  деталі;

7.Описати  технологічну  послідовність  обробки  деталі;

8.Визначити  відхилення  та  допуск  на  обробку  діаметра Ø42Н7

Варіант

Матеріал

Шорсткість

на розмір 42Н7

       I

СТАЛЬ 20

Rz40

II

Р18

0,2

III

09Г2С

Rz20

 

 

 

 

 

 

Г. Перелік завдань з предметів спеціальної технології

Професія: ТОКАР, ІУ р.

Комплексне  кваліфікаційне завдання 

з  професії 8211 “Токар”

Ви  працюєте  токарем 4 розряду. Вам  пропонується  виконати технологічний  процес обробки  деталі  «Діск».

 

 

E:\чертежигр ГР25\Кучеренко.bmp

 

Матеріал: сталь 45

При  цьому  Вам необхідно:

  1. Описати порядок  організації  робочого  місця;
  2. Вказати  заходи  з  охорони  праці  при  обробці  деталі.
  3. Визначити  припуск  на  обробку  та  обрати  заготовку ;
  4. Обрати  верстат  для  обробки  деталі;
  5. Обрати  ріжучий  інструмент  для  обробки  деталі;
  6. Обрати  вимірювальний  інструмент    для  вимірювання  розмірів  деталі;
  7. Описати  технологічну  послідовність  обробки  деталі;
  8. Визначити  відхилення  та  допуск  на  обробку  розмірів

Варіант

Матеріал

Шорсткість на розмір Ø52Н7

       I

У13А

Rz80

II

СТАЛЬ 50

0,32

III

АС12ХН

Rz60

 

 

 

Д. Перелік завдань з предметів спеціальної технології

Професія: ТОКАР, У р.

Комплексне  кваліфікаційне завдання 

з  професії 8211 “Токар”

Ви  працюєте  токарем 5розряду. Вам  пропонується  виконати технологічний  процес обробки  деталі  «Стакан».

http://pro4erk.ru/4_kartinki/Detali_mashin_/270016_stakan.jpg

http://pro4erk.ru/4_kartinki/Detali_mashin_/270016_stakan.jpg

Матеріал: сталь50

При  цьому  Вам необхідно:

  1. Описати порядок  організації  робочого  місця;
  2. Вказати  заходи  з  охорони  праці  при  обробці  деталі.
  3. Визначити  припуск  на  обробку  та  обрати  заготовку ;
  4. Обрати  верстат  для  обробки  деталі;
  5. Обрати  ріжучий  інструмент  для  обробки  деталі;
  6. Обрати  вимірювальний  інструмент    для  вимірювання  розмірів  деталі;
  7. Описати  технологічну  послідовність  обробки  деталі;
  8. Визначити  відхилення  та  допуск  на  обробку  розмірів

 

Варіант

Матеріал

Шорсткість на розмір 118к6

       I

У13А

Rz80

II

СТАЛЬ 50

0,32

III

АС12ХН

Rz60

 

 

 

ПРОФЕСІЯ: КОНТРОЛЕР ВЕРСТАТНИХ ТА СЛЮСАРНИХ РОБІТ

ПОЯСНЕННЯ ДО ТЕОРЕТИЧНОГО ЗАВДАННЯ

Завдання складаються  за двома рівнями (I, ІІ).  Для кожного рівня завдання підбираються окремо.

IТеоретична частина олімпіади.

 

  • п'ятихвилинка «Прояви  кмітливість»

Протягом 5 хвилин кожна команда вирішує кросворд. Потім завдання перевіряється. Див. додаток А. Оцінюється кожне питання членами комісії за встановленими критеріями оцінок. Максимальна кількість балів – 8 балів

  • тестові завдання

Учасникам протягом 15хв. буде запропоновано дати відповіді на тестові  питання.  Тест включає питання спец. дисциплін в обсязі програми 1 курсу.

 (Див. додаток Б). Оцінюється кожне питання членами комісії за встановленими критеріями оцінок. Максимальна оцінка 17 балів.

 

  • п'ятихвилинка «Контролер – теоретик»

 

Протягом 5 хвилин команда вирішує «Філворд». Оцінюється кожне питання членами комісії за встановленими критеріями оцінок.  Див. додаток В. Максимальна кількість балів – 12 балів

 

  II -  Практична частина олімпіади.

 

Під час проведення II туру олімпіади  створити безпечні умови для роботи. Членам комісії контролювати дотримання  учнями правил безпеки під час  виконання практичних завдань.

Практичне завдання виконуються протягом  15 хв. Кожна команда отримує деталь та інструменти. Оцінюється виконання завдання за обсягом та правильністю виконання роботи , членами комісії за встановленими критеріями оцінок. Максимальна кількість балів – 5 балів.

Інструменти: штангенциркуль, мікрометр.

Практичне завдання:

  • Виконати ескіз деталі.
  • Виконати виміри циліндричних і лінійних поверхонь за допомогою універсальних вимірювальних засобів.
  • Проставити розміри на ескізі деталі.

 

 


Критерії оцінювання роботи учасників олімпіади

Оцінювання робіт здійснює журі олімпіади  згідно  з  наступними критеріями. Кожна команда отримує відповідну кількість балів.
Кількість завдань у роботі - 4.

І завдання:     (1 за кожне слово) - 8 балів;

2 завдання:  -   (1 за одне питання) — 17 балів;

3 завдання: - (1 за кожне слово) — 12 балів;

4 завдання: (Якість виконання ескізу – 1бал. Правильність проставляння результатів вимірювання та їх відповідність. За кожний правильний розмір – 1 бал. Всього - 4 бали.) – 5 балів.

Максимальна кількість балів за командну роботу  - 47 балів.

Облік результатів фіксується у протоколі.

Підведення підсумків олімпіади та нагородження

Суддівська комісія обробляє отримані результати олімпіади і, виходячи з набраного кількості балів, визначає переможців.

 



Турнірна таблиця  гр.   /

Номер групи та назва команди

IТеоретична частина олімпіади.

II -  Практична частина олімпіади

Контролер– практик»

Загальна кількість балів

Місце

п'ятихвилинка «Прояви  кмітливість»

1бал/слово

тестові завдання

 

1бал

п'ятихвилинка « Контролер– теоретик»

1бал/слово

Якість виконання ескізу

 

1бал

Правильність результатів вимірювання та їх відповідність

1бал/розмір

5хв.

15хв.

5хв.

20хв.

I  -

 

 

 

 

 

 

 

II -

 

 

 

 

 

 

 

III -

 

 

 

 

 

 

 

IV

 

 

 

 

 

 

 

V

 

 

 

 

 

 

 


ДОДАТОК А

«Кросворд»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

  1. Універсальний вимірювальний інструмент для вимірювання глибини.
  2. Бувають граничні.  Використовують  … - скоби та …. – пробки.
  1. Як називається контроль який контролює матеріал та  його марку на початку виробництва деталі.

7.  Може бути циліндрична…. та внутрішня…..

По вертикалі:

  1. Може бути  вхідний, суцільний, вибірковий, між операційний.
  2. Це процес  відображення фізичних величин за допомогою обчислень із застосуванням спеціальних технічних засобів.
  3. Це прилад для вимірювання лінійних розмірів з точністю від 0,1 до 0,05 мм
  4. Величина дорівнює двом радіусам. Може бути  внутрішнім … та зовнішнім…


ВІДПОВІДЬ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5ш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3к

 

4в

х

і

д

н

и

й

 

 

 

 

 

 

 

о

 

и

 

 

 

г

 

 

 

 

1г

л

у

б

и

н

о

м

і

р

 

е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

т

 

і

 

 

 

н

 

 

 

 

2к

а

л

і

б

р

 

р

 

 

 

ц

 

 

 

 

 

 

 

 

 

о

 

ю

 

 

 

и

 

 

 

 

 

 

 

6д

 

л

 

в

 

 

 

р

 

 

 

 

 

 

 

і

 

ь

 

а

 

 

 

к

 

 

 

 

 

 

 

а

 

 

 

н

 

 

 

у

 

 

 

 

 

 

 

м

 

 

 

н

 

 

 

л

 

 

 

 

7п

о

в

е

р

х

н

я

 

 

 

ь

 

 

 

 

 

 

 

т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

По вертикалі:

1. глубиномір

2. калібр

4. вхідний

7. поверхня

3. контроль

4. вимірювання

5. штангенциркуль

6. діаметр

ДОДАТОК Б

Тестові завдання
для «контролерів верстатних і слюсарних робіт»
I  Варіант

1. Що означає термін «вимір»:
A) знаходження значення фізичної величини дослідним шляхом за допомогою спеціальних технічних засобів.
Б) визначення значень фізичних величин за допомогою розрахункових дій.
B) визначення технічних характеристик деталей, вузлів, машин і механізмів за допомогою засобів вимірювання.
2. Яким вимірювальним інструментом здійснюються абсолютні вимірювання?
A) штангенінструмент;
Б) зразки;
B) міри.
3. До відхилень геометричних параметрів деталей відносяться:
А) відхилення маси;
Б) відхилення розмірів, форми і розташування поверхні деталі, відхилення хвилястості і шорсткості поверхні деталі.
4. До безконтактних  оптико-механічних приладів відносяться:
A) мікрокатор, ричажно- зубчасті вимірювальні головки;

Б) світлові і радіолокаційні прилади;
B) мікроскопи, проектори.
5. При одиничному і дрібносерійному виробництві, при відсутності стабільного технологічного процесу і потрібно поопераційний контроль, застосовуються:
A) універсальні вимірювальні засоби, з якими працюють контролери високої кваліфікації;
Б) спеціальні пристосування, калібри, шаблони, які не потребують висококваліфікованого персоналу;
B) дорогі, але високопродуктивні механізовані і автоматичні контрольно-вимірювальні засоби
6. Які форми контролю деталей застосовуються в машинобудуванні:
А) суцільний (100 -відсотковий контроль), вибірковий контроль, приймальний контроль;
Б) поточний контроль, керуючий контроль.


8. Які застосовуються основні типи калібрів для контролю деталей:
A) калібри гладкі, калібри для контролю точності шпонкових і шліцьових з'єднань, калібри для контролю різьби;
Б) калібри одноразового використання та калібри багаторазового застосування;
B) калібри еталонні і калібри контролюючі
9. До вимірювальних інструментів відносяться:
A) Штангенінструмент і мікрометричні інструменти, нутроміри і глибиноміри;
Б) скоби, калібри, Штихмаси для розмітки;
B) електровимірювальні документи, важільні мікрометри та скоби.
10. Які пристрої входять до складу універсальних вимірювальних засобів?
А) вимірювальні інструменти, механічні вимірювальні прилади, оптико-механічні прилади, автоматичні засоби контролю;
Б) лінійки, транспортири, косинці, рулетки, кульріметри і крокоміри;
В) ваги, термометри, контактні вимірювальні прилади і еталони.

11. Внутрішній діаметр різьби контролюється:
А) різьбовим калібром - скобою;
Б) різьбовим калібром - пробкою;
В) гладким калібром - пробкою.
12. Основні частини штангенциркуля типу ШЦ-1:
A) штанга-лінійка, вимірювальні губки, рамка, гвинт затиску рамки, ноніус, глибиномір;
Б) п'ята, гвинт барабан, тріскачка, стебло, стопор, скоба;
В) упор, вимірювальна вставка, відліковий пристрій, закріпний гвинт, голка, вимірювальний кульку.
13. Що таке свердління:
А) це операція по утворенню фасонних отворів в суцільному матеріалі
Б) це операція по утворенню наскрізних або глухих отворів в суцільному матеріалі, за допомогою ріжучого інструменту - зенкер;
В) це операція по утворенню наскрізних або глухих трикутних отворів в суцільному матеріалі, за допомогою ріжучого інструменту - розгортки;
Г) це операція по утворенню наскрізних або глухих циліндричних отворів в суцільному матеріалі, за допомогою ріжучого інструменту - свердла.
 14. Знайдіть найбільший граничний розмір валу.
А) Ø10;
Б) Ø9,972;
 Г) Ø10,013.

15. Виберіть придатний розмір деталі, якщо довжина виробу
А) 90,6 мм;
Б) 90,3 мм;
В) 90 мм

 завдання
для «контролерів верстатних і слюсарних робіт»
II    Варіант

 

1. Розміри поділяються на:
A) наближені і фактичні;
Б) попередні і уточнені;
B) номінальні, дійсні і граничні.
2. Якими можуть бути похибки?
A) прямими, непрямими, окремими, комплексними;
Б) дрібними, великими;
B) абсолютними, відносними, систематичними, випадковими.
3. Як визначаються відхилення від площинності на поверхні деталі:
А) за рахунок отримання різниці показань вимірювальної головки при переміщенні її в різних напрямках, за допомогою спеціальних перевірочних плит і щупів;
Б) за допомогою штангенциркуля і мікрометра.
4. До вимірювальних інструментів відносяться:
A) штангенінструмент і мікрометричні інструменти;
Б) скоби, калібри, Штихмаси для розмітки;
B) електровимірювальні документи, важільні мікрометри та скоби.
5. Що таке калібри:
А) це вимірювальні інструменти, що дозволяють визначити, чи виходить контрольований розмір за нижній або верхній межі, встановлені допуском;
 Б) це інструменти, за допомогою яких отримують задані розміри деталей.
6. Які скоби використовуються для контролю валів?
А) односторонні двотижневі, одно граничні і двосторонні;
Б) універсальні багатоцільові.
7. Яку маркування наносять на калібри:
А) граничні розміри контрольованої деталі, клас точності;
Б) номінальний розмір контрольованої деталі і буквене позначення його поля допуску, тип калібру (ПР, НЕ), товарний знак заводу виробника.
8. Спеціальним засобом для вимірювання кроку різьби є:
A) радіусні шаблони;
Б) крокомір;
В) кутник.
9. Який інструмент використовується для контролю різьби в отворі?
A) різьбовій калібр-кільце;
Б) різьбова скоба;
B) різьбовій калібр-пробка.
10. Залежно від вираження результатів вимірювання поділяються на ...
A) равноточні і неравноточні;
Б) абсолютні і відносні;
B) технічні та метрологічні.
11. Основні частини мікрометра:
A) штанга-лінійка, вимірювальні губки, рамка, гвинт затиску рамки, ноніус, глибиномір;
Б) п'ята, гвинт барабан, тріскачка, стебло, стопор, скоба;
B) упор, вимірювальна вставка, відліковий пристрій, закріпний гвинт, голка, вимірювальний кульку.
12. Що таке розмітка:
A) операція з нанесення ліній і точок на заготовку, призначену для обробки;
Б) операція по зняттю з заготовки шару металу;
B) операція з нанесення на деталь захисного шару;
Г) операція з видалення з деталі задирок.
13. Знайдіть найменший граничний розмір валу
A) Ø48,44
Б) Ø48;
В) Ø47,78
14. Виберіть придатний розмір деталі, якщо довжина виробу
A) 68,25;
Б) 68;
B) 68,5.
15. Знайдіть правильне визначення поняттю «Охорона праці».
A) охорона праці - стан захищеності життєво важливих інтересів особистості і суспільства від аварій;
Б) охорона праці - система збереження життя і здоров'я працівників в процесі трудової діяльності, що включає правові, соціально - економічні, організаційні, технічні, санітарно - гігієнічні та інші заходи;
B) охорона праці - спрямована на створення і підтримання організаційної структури і забезпечення ресурсами системи управління, що забезпечує безпеку трудової діяльності.
 

Тестові завдання
для «контролерів верстатних і слюсарних робіт»
III    Варіант

 

1. В залежності від вираження результатів вимірювання поділяються на
A) равноточні і неравноточні;
Б) абсолютні і відносні;
B) технічні та метрологічні.
2. Мікроскоп це?
A) прилад для отримання збільшеного зображення об'єктів або деталей їх структури, не видимих ​​неозброєним оком;
Б) прилад для вимірювання лінійних розмірів;
B) прилад для вимірювання габаритних розмірів деталі.
3. Зовнішній діаметр різьби контролюється:
A) різьбовим калібром - пробкою;
Б) різьбовій калібр - скобою;
B) гладким калібром - пробкою.
4. Як контролюємо відхилення від прямолінійності і площинності на деталі:
А) «на фарбу», щупами;
Б) штангенінструмент.
5. Якими можуть бути похибки?
A) прямими, непрямими, окремими, комплексними;

Б) дрібними, великими;
B) абсолютними, відносними, систематичними, випадковими.
6. Для контролю не співвісності, розташування осей отворів з залежними допусками  застосовуються:
A) комплексні калібри;
Б) призми і ножові опори;
B) мікрометричні інструменти.
7. Який інструмент використовується для контролю різьби в отворі?
A) різьбовій калібр-кільце;
 Б) гладкий калібр-пробка;
B) різьбовій калібр-пробка.
8. Що таке універсальний штангенциркуль?
A) це мірний інструмент, що використовують для внутрішніх і зовнішніх вимірювань довжини, діаметру і глибини;
Б) це мірний інструмент, що використовують для перевірки або креслення кутів на площині виробу;
B) це мірний інструмент, що використовують тільки для глибини деталі.
9. Розміри поділяються на:
A) наближені і фактичні;
Б) попередні і уточнені;
B) номінальні, дійсні і граничні.
10. Основні частини мікрометра:
A) штанга-лінійка, вимірювальні губки, рамка, гвинт затиску рамки, ноніус, глибиномір;
Б) п'ята, гвинт барабан, тріскачка, стебло, стопор, скоба;
B) упор, вимірювальна вставка, відліковий пристрій, закріпний гвинт, голка, вимірювальний кульку.
11. Спеціальним засобом для вимірювання кроку різьби є:
A) побутові вимірювальні засоби;
Б) різьбоміри;
B) різьбовій калібр-пробка.
12.Назвать інструмент, застосовуваний при розмітці:
A) Напилок, надфіль, рашпіль;
Б) Свердел, зенкер, зенковки, цековки;
B) Труборіз, слюсарна ножівка, ножиці;
Г) Чертілка, молоток, прямокутник, кернер, розмічальний циркуль
13.Назовите системи різьблення:
A) Сантиметрова, футова, батарейна;
Б) Газова, дециметрова, калібрувальна;
A) Метрична, дюймова, трубна;
Г) Міліметрова, водопровідна, газова.
14. Виберіть придатний розмір деталі, якщо довжина виробу 90 + 004
A) 90,6 мм;
Б) 90,55 мм;
В) 90 мм
15. Що мається на увазі під терміном «допуск»:
A) граничні розміри, що визначають відсутність необхідності бракування деталі;

Б) сума між найбільшим і найменшим граничними розмірами;
В) різниця між найбільшим і найменшим граничними розмірами.

Ключ к тестовому завданню

для «контролерів верстатних і слюсарних робіт»

 

Варіант №1

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

А

В

Б

В

Б

А

А

А

А

10

11

12

13

14

15

16

17

 

А

Б

А

Г

Г

Б

В

Б

 

 

 

Вариант №2

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

А

В

А

А

А

Б

Б

Б

В

10

11

12

13

14

15

16

17

 

Б

Б

А

В

А

Б

В

Б

 

 

 

Вариант №3

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Б

А

Б

А

В

А

В

А

В

10

11

12

13

14

15

16

17

 

Б

Б

Г

А

В

В

А

В

 

 

 

 

 

 

 

 

 


«Філворд»

 

 

 

Відповіді:

 Радіусомір, циркуль, скоба, нутромір, рейсмус, різьбомір, калібр, шаблон, пробка, лінійка, мікрометр, щупи.

 

 

 

 

ПРОФЕСІЯ: СЛЮСАР – ІНСТРУМЕНТАЛЬНИК

Пояснення до теоретичного завдання.

Завдання складаються  за чотирма рівнями (I, ІІ, ІІІ, та IV).  Для кожного рівня завдання підбираються окремо.

IТеоретична частина олімпіади.

 

  • п'ятихвилинка «Прояви  кмітливість»

Протягом 5 хвилин кожна команда вирішує кросворд. Потім завдання перевіряється. Див. додаток А. Оцінюється кожне питання членами комісії за встановленими критеріями оцінок. Максимальна кількість балів – 8 балів

  • тестові завдання

Учасникам протягом 15хв. буде запропоновано дати відповіді на тестові  питання.  Тест включає питання спец.диісціплін в обсязі програми 1 курсу.  (Див. додаток Б). Оцінюється кожне питання членами комісії за встановленими критеріями оцінок. Максимальна оцінка 17 балів.

  • п'ятихвилинка «Слюсар – теоретик»

 

Протягом 5 хвилин команда вирішує «Філворд». Оцінюється кожне питання членами комісії за встановленими критеріями оцінок.  Див. додаток В. Максимальна кількість балів – 12 балів

 

  II -  Практична частина олімпіади.

 

Під час проведення II туру олімпіади  створити безпечні умови для роботи. Членам комісії контролювати дотримання  учнями правил безпеки під час  виконання практичних завдань.

Практичне завдання виконуються протягом  15 хв. Кожна команда отримує деталь та інструменти. Оцінюється виконання завдання за обсягом та правильністю виконання роботи , членами комісії за встановленими критеріями оцінок. Максимальна кількість балів – 5 балів.

Інструменти: штангенциркуль, мікрометр.

Практичне завдання:

  • Виконати ескіз деталі.
  • Виконати виміри циліндричних і лінійних поверхонь за допомогою універсальних вимірювальних засобів.
  • Проставити розміри на ескізі деталі.
  •  

 

Критерії оцінювання роботи учасників олімпіади

Оцінювання робіт здійснює журі олімпіади  згідно  з  наступними критеріями. Кожна команда отримує відповідну кількість балів.
Кількість завдань у роботі - 4.

І завдання:     (1 за кожне слово) - 8 балів;

2 завдання:  -   (1 за одне питання) — 17 балів;

3 завдання: - (1 за кожне слово) — 12 балів;

4 завдання: (Якість виконання ескізу – 1бал. Правильність проставляння результатів вимірювання та їх відповідність. За кожний правильний розмір – 1 бал. Всього - 4 бали.) – 5 балів.

Максимальна кількість балів за командну роботу  - 47 балів.

Облік результатів фіксується у протоколі.

Підведення підсумків олімпіади та нагородження

Суддівська комісія обробляє отримані результати олімпіади і, виходячи з набраного кількості балів, визначає переможців.



Турнірна таблиця  гр.   /

Номер групи та назва команди

IТеоретична частина олімпіади.

II -  Практична частина олімпіади

Слюсар - практик»

Загальна кількість балів

Місце

п'ятихвилинка «Прояви  кмітливість»

1бал/слово

тестові завдання

 

1бал

п'ятихвилинка « Слюсар– теоретик»

1бал/слово

Якість виконання ескізу

 

1бал

Правильність результатів вимірювання та їх відповідність

1бал/розмір

5хв.

15хв.

5хв.

20хв.

I  -

 

 

 

 

 

 

 

II -

 

 

 

 

 

 

 

III -

 

 

 

 

 

 

 

IV

 

 

 

 

 

 

 

V

 

 

 

 

 

 

 


Додаток А

 

«КРОСВОРД»            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

1. Найпоширеніша професія в машинобудуванні.

2. За допомогою цієї операції визначають контури майбутньої деталі.

3. Універсальний вимірювальний інструмент для вимірювання глибини.

6. Він буває  і сірий, і  білий.

По вертикалі:

4. За допомогою цього інструменту виготовляють різьби.

5. Одна із шкідливих домішок, що призводить до червоноламкості.

7. За допомогою неї утворюється впадини та зубці на напильнику.

8. Сталевий стрижень для зняття зайвого шару металу.

 


Відповідь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4п

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1с

л

ю

с

а

р

ь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5с

 

 

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2р

о

з

м

і

т

к

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

 

8з

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6ч

а

в

у

н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

б

 

 

 

 

 

 

 

3ш

т

а

н

г

е

7н

г

л

и

б

и

н

о

м

і

р

 

 

 

 

 

 

а

 

 

л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

с

 

 

о

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ч

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонтали:

По вертикали:

1. слюсарь

2. розмітка

3. штангенглибиномір

6. чавун

4. плашка

5. сірка

7. насічка

8. зубило

 

 

 

 

Додаток Б

Тестові завдання
для «слюсарів-інструментальників»
I  Варіант

1. Назвіть види розмітки:
A) існує два види: пряма і кутова;

Б) існує два види: площинна і просторова;
В) існує один вид: базова;
Г) існує три види: кругова, квадратна і паралельна.

2. Що таке правка металу:
A) операція по виправленню вигнутого або пошкодженого металу,
Б) операція по утворенню циліндричного отвору в суцільному матеріалі;
B) операція по утворенню різьбовій поверхні на стрижні;
Г) операція з видалення шару металу з заготівлі з метою надання потрібної форми і розмірів

3. Що таке свердління:
A) це операція по утворенню фасонних отворів в суцільному матеріалі
Б) це операція по утворенню наскрізних або глухих отворів в суцільному матеріалі, за допомогою ріжучого інструменту - зенкер;
B) це операція по утворенню наскрізних або глухих трикутних отворів в суцільному матеріалі, за допомогою ріжучого інструменту - розгортки;
Г) це операція по утворенню наскрізних або глухих циліндричних отворів в суцільному матеріалі, за допомогою ріжучого інструменту - свердла.

4. Який інструмент служить для перевірки прямолінійності обпилених

   поверхонь на просвіт і на фарбу :

А) лекальні лінійки

Б) штангенциркулі

В) лінійка масштабна

Г) кутник

5. Назвіть інструмент для нарізування внутрішньої різьби:
A) крейцмейсель;
Б) зенкер;
В) мітчик;

  Г) плашка.

6. Назвіть типи хвостовиків у спірального свердла:
A) овальні і паралельні;
Б) циліндричний і конічний;
B) напівкруглі і зовнішні;

Г) спеціальні та звичайні.


7. Що таке розмітка:
A) операція з нанесення ліній і точок на заготовку, призначену для обробки;

Б) операція по зняттю з заготовки шару металу;
B) операція з нанесення на деталь захисного шару;

Г) операція з видалення з деталі задирок.

8. Що таке зенкерування:
A) це операція, пов'язана з обробкою раннє просвердленого, штампованого, литого і іншого отвору з метою надання йому більш правильної квадратної форми, більш високої точності і більш низькою шорсткості;
Б) це операція, пов'язана з обробкою раннє просвердленого, штампованого, литого і іншого отвору з метою надання йому більш правильної трикутної форми, більш високої точності і більш високою шорсткості;
B) це операція, пов'язана з обробкою раннє просвердленого, штампованого, литого і іншого отвору з метою надання йому більш правильної овальної форми, більш низькою точності і більш низькою шорсткості;
Г) це операція, пов'язана з обробкою раннє просвердленого, штампованого, литого і іншого отвору з метою надання йому більш точної геометричної форми, більш високої точності і більш низькою шорсткості.

9. Назвіть типи насічок напилків:
A) трикутна, ямковий, квадратна, овальна;
Б) лінійна, паралельна, перпендикулярна, кутова;
B) протяжна, ударна, стругана, наполеглива;
Г) одинарна, подвійна перехресна, дугова, рашпільна.

10. Що таке різання металу:
A) це операція, пов'язана з поділом матеріалів на частини за допомогою ріжучого інструменту;
Б) це операція, по нанесенню розмічальних ліній на поверхню заготовки;
B) це операція, формування різьбової поверхні всередині отвору;
Г) це операція, формування різьблення на поверхні металевого стержня

11.Назвіть інструмент для нарізування зовнішньої різьби:
A) зенківка

Б) церковки
B) плашка

Г) мітчик

12. Кут заточування свердла для сталі та чавуну складає :

А) 125

Б) 116-118

В) 90

Г) 85-90

 

13. Для оброблення фасок та внутрішніх конічних заглиблень (потаєнь) 

      застосовують інструмент :

А) свердло

Б) зенкер

В) зенківка

Г) розвертка

14.До  швидкорізальних  материалів відносяться :

А) 9ХСВ4С

Б) У11А

В) ВК3

Г) Р18

15. Наявність яких  включень погіршує якість сталей та чавунів:

 А) сірка, фосфор

 Б)  марганець

 В)  хром

 Г)  азот

16. Як  називається  число  50  у  позначені  розміру    ?

            А) Номінальний  розмір

            Б) Дійсний  розмір

            В) Найменший  грнаичний  розмір

            Г) Найбільший  граничний  розмір

17.  Скільки форматів А4 міститься в форматі А3?

А)  4

Б)  3

В)  2

Г)  1


II  Варіант

1.Операція нанесення на оброблювану заготовку розмічальних ліній  

   (рисок), що визначають контури майбутньої деталі  називається :

А) кернування

Б) контролююча

В) розмічанням

Г) створенням креслення

2.До якої групи інструментів відноситься  рисувалка

А) інструменти для нанесення рисок

Б) допоміжні матеріали

В) інструменти для контролю розмірів

Г) інструменти  для розмічання кіл і дуг

3.Як називається слюсарна операція, при який заготовці або її частині

   надається зігнута форма :

А) випрямляння

Б) згинання

В) рубання

Г) кернування

4.Яка операція відноситься до операції різання зі зняттям стружки :

А) газове різання

Б) механічними ножицями

В) штампування

Г)  різання гострозубцями

5. Для нарізування зовнішньої різьби використовують :

А) свердло

Б) плашку

В) розвертку

Г) мітчик

6. Частина технологічної операції, яка характеризується постійно

      закріпленою поверхнею , називається :

          А) перехід

Б) виробничий процес

В) перехід

Г) установ

7. Шлях переміщення  різальної кромки інструмента в напрямку руху

      подачі за один оберт заготовки    називається :

А) подача

Б) глибина різання

В) швидкість різання

Г) частота обертання шпинделю

8. Швидкість різання виміряється в одиницях :

А) мм

Б) м/хв

В) об/хв

Г) мм/об

9. Які  свердлильні верстати призначені для оброблення  отворів

       невеликого      діаметра (до 10 мм) ?

А) вертикально - свердлильний

Б) настільний свердлильний

В) радіально-свердлильний

Г) горізонтальний верстат для глубокого свердління

10. Формула для обчислювання діаметру отвору при нарізуванні різьби

      має       вигляд:

А) S  = SZ

Б) t=

В) Ø= Ø- К∙Р

Г) V=  D/1000

11.Як називається операція по зняттю (зіскоблюванню) з поверхонь

     деталей  дуже тонких часток металу спеціальним різальним

     інструментом

А) шабрування

Б) обпилювання

В) доведення

          Г) притирка

12.Як називається операція обробки отворів  з метою надання їм

     потрібної форми:

А) полірування

Б) шабрування

В) розсвердлювання

          Г) розпилювання

13.Який інструмент служить для вимірювання глибини глухих отворів,

     канавок, пазів, висоти уступів :

А) штангенглибиномір

Б) мікрометр

В) штангенциркуль ШЦ-1

          Г) штангенциркуль ШЦ-2

14.Які з’єднання не відносяться до нероз’ємних :

А) пайка

Б) різьбові

В) зварні

          Г) клепані

 

 

 

15.Чавун- то сплав заліза с вуглецем, де вуглецю міститься :

   А) до 2,14 % С

   Б) до 0,78%С

   В) 2,14 %- 6,67 % С

   Г) до 1 %

16.За якістю сталі поділяють:

     А) спокійна, напівспокійна

     Б)вуглецеві, леговані

    В)звичайної  якості, якісні, високоякісні

     Г)конструкційні, інструментальні, жароміцні та інші

17.Знайдіть  найменший  граничний  розмір:  20

 А)  20

 Б)  20,3

В) 19,7

 Г) 19,3


III  Варіант

 

1. Назвіть види розмітки:
A) існує два види: пряма і кутова;

Б) існує два види: площинна і просторова;
В) існує один вид: базова;
Г) існує три види: кругова, квадратна і паралельна.

2.До якої групи інструментів відноситься  рисувалка

А) інструменти для нанесення рисок

Б) допоміжні матеріали

В) інструменти для контролю розмірів

Г) інструменти  для розмічання кіл і дуг

3.Рубання- це слюсарна операція по:

А) видаленню зайвого шару металу або розрубу заготовки на частини

Б) отриманню отвору в суцільному матеріалі

В) накатування зовнішньої різі

          Г) розмічання контурів майбутньої деталі

4.Назвіть основні елементи спірального свердла:

А) робоча, середня та ударна частини

Б) ріжуча частина, калібруюча частина, спіральні канавки, стрічки

В) металева голівка, рукоятка, клин

          Г) рамка, ножівкове полотно

5. Назвіть інструмент для нарізування внутрішньої різьби:
A) крейцмейсель;
Б) зенкер;
В) мітчик;

  Г) плашка.

6. Шлях переміщення  різальної кромки інструмента в напрямку руху

      подачі за один оберт заготовки    називається :

А) подача

Б) глибина різання

В) швидкість різання

Г) частота обертання шпинделю

7. Які  свердлильні верстати призначені для оброблення  отворів

       невеликого      діаметра (до 10 мм) ?

А) вертикально - свердлильний

Б) настільний свердлильний

В) радіально-свердлильний

Г) горизонтальний верстат для глибокого свердління


8. Назвіть типи насічок напилків:
A) трикутна, ямковий, квадратна, овальна;
Б) лінійна, паралельна, перпендикулярна, кутова;
B) протяжна, ударна, стругана, наполеглива;
Г) одинарна, подвійна перехресна, дугова, рашпільна.

9. Відстань між двома відповідними точками двох сусідніх витків, яку

      виміряють відносно осі різьби називається :

А) кут профілю

Б) крок різьби

В) зовнішній діаметр

Г) висота профілю

10. Кут  профілю метричної різьби складає :

А) 55

Б) 45

В) 120

Г) 60

11. Усі параметри дюймової різьби вимірюються у :

А) мм

Б) градусах

В) дюймах

Г) см

12.  Що таке зенкерування:
A) це операція, пов'язана з обробкою раннє просвердленого, штампованого, литого і іншого отвору з метою надання йому більш правильної квадратної форми, більш високої точності і більш низькою шорсткості;
Б) це операція, пов'язана з обробкою раннє просвердленого, штампованого, литого і іншого отвору з метою надання йому більш правильної трикутної форми, більш високої точності і більш високою шорсткості;
B) це операція, пов'язана з обробкою раннє просвердленого, штампованого, литого і іншого отвору з метою надання йому більш правильної овальної форми, більш низькою точності і більш низькою шорсткості;
Г) це операція, пов'язана з обробкою раннє просвердленого, штампованого, литого і іншого отвору з метою надання йому більш точної геометричної форми, більш високої точності і більш низькою шорсткості.

13. Один дюйм дорівнює :

А) 25,4  мм

Б) 2,68  мм

В) 3,14 мм

Г) 2,49 мм

14.   Який із елементів режимів різання позначається  "S"?

А) товщина

Б) глибина

В) подача

Г) площина

15.  Оберіть   позначення  вуглецевої  інструментальної сталі, яка містить 

    вуглецю 1,1 % С, високоякісна :

    А) У9

    Б) У11

    В) У11А

    Г) У12

16.  Сталь – це :

          А) сполучення  заліза з вуглецем, де вуглецю находиться до 2,14 %

Б) сполучення  заліза з вуглецем, де вуглецю находиться більш, ніж 2,14 %

     В) сполучення  заліза з вуглецем, де вуглецю находиться до 1,57 %

     Г) сполучення  заліза з вуглецем, де вуглецю находиться до 3 %

17.   Як  називається  різниця  між  найбільшими  і  найменшими  граничними  розмірами?

А)  Верхнє  відхилення

Б)  Нижнє  відхилення

В)  Поле  допуску

Г)  Допуск


Додаток В

«ФІЛВОРД»

В

Е

Р

С

Т

А

К

Р

Щ

М

Т

И

К

О

Л

В

Л

И

І

А

Р

Т

У

Е

І

Н

Е

С

Т

Р

Б

Д

Т

В

Н

Ю

Щ

У

К

К

В

Ж

Н

Н

І

Г

А

В

А

Е

Н

Г

И

Р

Й

Л

Т

А

Ш

Р

П

П

К

Н

К

В

А

Л

А

О

П

Р

О

М

А

І

П

К

Б

У

К

Е

Р

Н

Е

Р

Р

А

Л

Р

Ц

И

Р

К

У

Л

Ь

Р

О

І

Б

М

О

Л

О

Т

О

К

Н

Ю

Т

П

З

У

Б

И

Л

О

П

Ф

Відповіді:

Щітка, верстак, кернер,маркер,рисувалка,кутник, циркуль, лещата, зубило, лінійка, шаблон.

 

 

 

docx
Додано
3 червня 2018
Переглядів
1814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку