Методичні матеріали. "Скрайбінг – єлемент продуктивного та раціонального запам’ятовування нового матеріалу."

Про матеріал

Кількість навчального матеріалу, який повинен опанувати сучасний учень, досить об'ємна. А урок обмежений тимчасовими визначеними рамками, відповідно до цього, процес запам'ятовування інформації є процесом складним і поєднує в собі всі пізнавальні процеси (сенсорно-перцептивні, мнемічні, мислительні та метакогнітивні знання), які забезпечують прийом, значеннєву обробку, збереження та відтворення матеріалу; це результат навчання, навчальної діяльності (міцно, системно, якісно засвоєні знання).

Перегляд файлу

     Вчитель української мови та літератури

                                                                  Сліпченко Світлана Броніславівна

 

Скрайбінг – єлемент продуктивного та раціонального запам’ятовування нового матеріалу.

 

 

    Актуальність даної статті полягає в тому, що аналізуючи використання скрайбінга на уроках приходимо до висновку, що він сприяє якісному засвоєнню ключових моментів нового матеріалу. При перегляді інформації у вигляді скрайбінгу учні розвивають критичне й образне мислення. Візуалізація матеріалу сприяє пов’язуванню окремих інформаційних міні-блоків у  цілісну картину певного явища або   об'єкта. 

     Педагогічний досвід переконує, що сучасний урок – це процес складний та багатоскладовий, що поєднує такі компоненти: мету, зміст, методи та  засоби навчання.

Мета сучасного уроку, яку повинен досягти вчитель, є підґрунтям для визначення чіткої організації структури уроку. Задача вчителя полягає в продуктивному та раціональному поєднанні всіх структурних елементів уроку. Заключний результат такого поєднання – це запам’ятовування нового матеріалу, що був викладений. Дійсно, вчені розглядають пам'ять як отримання, збереження та відтворення інформації.

     Дослідження педагогів та психологів стверджують, що перші 10-15 хвилин уроку є найпродуктивнішими  для запам’ятовування нового матеріалу. Саме на етапі сприйняття, осмислення та запам’ятовування  нового матеріалу перед вчителем постає важливе завдання: зробити цей елемент уроку яскравим, емоційним, зрозумілим для учнів. Виконання цього завдання полегшується  при використанні вчителем новітніх технологій, які слугують полегшенню розуміння та запам’ятовування навчального матеріалу. 

      Кількість навчального матеріалу, який повинен опанувати сучасний учень, досить об’ємна.  А урок обмежений тимчасовими визначеними рамками, відповідно до цього,   процес запам’ятовування  інформації  є процесом складним і поєднує в собі всі  пізнавальні процеси (сенсорно-перцептивні, мнемічні, мислительні та метакогнітивні знання), які забезпечують прийом, значеннєву обробку, збереження та відтворення матеріалу; це результат навчання, навчальної діяльності (міцно, системно, якісно засвоєні знання).

    Фізіологія учнів різна, відповідно до того  і різна якість пам’яті. У великого відсотка дітей вся інформація для запам’ятовування зберігається у вигляді зорових образів. Причина такого процесу полягає в тому, що в переважної більшості людей провідною системою для  сприйняття оточуючого світу є зоровий аналізатор.  Тому для підвищення процесу запам’ятовування використовують сукупність декількох видів памяті: об’єднують зоровий та звуковий елемент, емоційний контекст та зоровий образ.

   Простір сучасного інформаційного поля надає широкі можливості вчителеві долучатися до новітніх навчальних технологій.  Скрайбінг – це новий засіб привертання  та зосередження уваги учня, можливість виокремити ключові етапи презентації. Проаналізувавши структуру цієї інформаційної технології, ми прийшли до висновку, що вона поєднує в собі роботу різних органів чуття: слух, зір, та уяву учня. Саме таке продуктивне поєднання і впливає на ефективне розуміння та запам’ятовування нового матеріалу.

Рейтинг досягання задач цілей смислових етапів скрайбінгу.

  1. Переконливість інформації.

Ця мета буде досягнена в разі повного запам’ятовування інформації.

  1. Уведення інформації у свідомість. А для цього важлива форма інформації.
  2. Важливість часового проміжку для передачі ключових моментів матеріалу. Оптимальним є час від 4 до 10 секунд.
  3. Підкріплення почуттями інформації, що передається за допомогою скрайбінгу. Таким чином відбувається вплив на сферу почуттів учнів. Якщо вплив на почуття відбудеться, то й легше буде піддаватися впливу мислення.
  4. Важливим моментом на етапі запам’ятовування  є елемент упізнавання. Для вчителя при створення скрайбінгу для певних тем уроку можливо вводити елементи вивчених вже раніше тем. Такий елемент дозволить учням почувати себе більш комфортно та знаково серед незнайомого матеріалу, що подає вчитель за допомогою скрайбінгу. Таке почуття «вже знайомого» знімає емоційну напругу дитини.
  5. Наявність прийому впливу на асоціативну пам'ять дітей при використанні скрайбінгу.
  6. Асоціації за контрастом характерні тим, що згадування про один елемент запам’ятовування

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Осадчий В., Осадча К. Інформаційно-комунітикативні технології у процесі розвитку візуального мислення майбутніх учителів.

http://ojs.mdpu.org.ua/index.php/nv/article/view/838.

  1. Соложенкин В.В. Психологические основы врачебной деятельности:

Учебник для студентов высших учебных заведений. – М., 2003, С. 98-111.

  1.  Петровский П.,  Кутузова М. Любецкий Н.  Скрайбинг. Объяснить просто.
  2. Бойченко, В. Шляхи підвищення ефективності навчальної діяльності студентів педагогічного університету / В. Бойченко // Вісник львівського університету. – 2009. – №25. – С.293 – 299.

 

 

 

 

docx
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
702
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку