Методичні поради та рекомендації вивчення англійського алфавіту. Фокус на дислексію.

Про матеріал
Методичні поради та рекомендації щодо навчання англійського алфавіту учнів із особливими навчальними потребами: фокус на учнях із дислексієюю. Загальні принципи навчання дітей з дислексією. Завдяки цим методичним порадам діти з дислексією зможуть успішно освоїти англійський алфавіт у комфортному для них темпі, отримуючи задоволення від процесу навчання.
Перегляд файлу

Методичні поради та рекомендації щодо навчання англійського алфавіту учнів із особливими навчальними потребами: фокус на учнях із дислексієюю. Загальні принципи навчання дітей з дислексією.

 

Термін Дислексія.

Дислексія — це специфічне порушення читання, яке ускладнює здатність правильно розпізнавати слова, читати їх швидко та автоматично, а також викликає труднощі з орфографією. Дислексія не пов'язана з рівнем інтелекту або мотивацією, і люди з дислексією часто мають нормальні або навіть високі когнітивні здібності.

Дислексія є неврологічним розладом, що може мати генетичне підґрунтя. Вона пов'язана з атиповою роботою мозку під час обробки мовної інформації. Це не є результатом поганого навчання або недостатньої уваги, і її не можна «вилікувати», але за допомогою відповідних методів навчання можна значно покращити навички читання і письма. На етапі початкового вивчення іноземної мови, вивчення літер, не йдеться про читання та письмо. Але варто обрати підходящі методи навчання з урахуванням і того, що у таких учнів є і проблеми з концентрацією уваги. Дислексія може супроводжуватися труднощами з фокусуванням уваги. 

А, отже,  найперше правило - це правило індивідуального підходу. 

Індивідуальний підхід: Важливо враховувати індивідуальні особливості кожної дитини, зокрема темп засвоєння матеріалу та стиль навчання.

 

Мультисенсорні методи: Використання різних відчуттів (зору, слуху, дотику) допомагає покращити запам’ятовування та засвоєння інформації.

Часте повторення: Постійне закріплення вивченого матеріалу з метою подолання труднощів у запам’ятовуванні.

Створення комфортного навчального середовища: Забезпечення атмосфери підтримки та мотивації, де дитина може вільно виражати свої емоції та запитувати допомогу.

Практичні поради для навчання англійського алфавіту учнів з дислексією:

1.   Використання мультисенсорного підходу

Зорове сприйняття: Використовуйте великі, чіткі літери з різними кольорами для кращого запам’ятовування. Наприклад, кольорові картки, де кожна літера має свій колір і асоційована з малюнком (наприклад, "A" – apple).

Слухове сприйняття: Використовуйте аудіозаписи або спеціальні програми, що озвучують літери і слова. Повторюйте звуки літер разом з дитиною, поєднуючи їх з візуальними образами.

Тактильне сприйняття: Давайте дитині можливість доторкатися до літер, виготовлених із різних матеріалів, таких як пісок, фетр або пластик. Це можна зробити за допомогою тактильних карток або написання літер у піску. В процесі вивчення можна ліпити літери, вирізати з паперу частини літер та ліпити на папір.

2.   Розбивка інформації на невеликі частини

Поділіть вивчення алфавіту на малі блоки (наприклад, по 3-4 літери за раз) і зосередьтесь на засвоєнні цих блоків перед переходом до наступних.

Використовуйте метод послідовного навчання, де кожна нова літера пов’язана з вже вивченими, що допомагає закріплювати знання.

3.   Використання асоціацій та рим

Створюйте прості асоціації або рими для кожної літери, що допоможуть дитині краще запам'ятати її форму і звук. Наприклад, для літери "B" можна створити асоціацію з "ball" і використовувати риму "B is for ball, bouncing high in the hall."

Використовуйте казки або історії, де літери стають персонажами, які допомагають дитині засвоїти алфавіт у веселій і доступній формі.

4.   Інтерактивні ігри та навчальні додатки

Залучайте навчальні програми, які спеціально розроблені для дітей з дислексією. Такі програми часто використовують інтерактивні елементи, що залучають різні типи сприйняття (зір, слух, рух).

Використовуйте ігрові методи навчання, наприклад, створення алфавітних пазлів або гри в пам'ять, де дитина шукає відповідні літери та зображення.

5.   Повторення та закріплення

Регулярно повторюйте вивчені літери та слова. Дислексики можуть потребувати більше часу для закріплення матеріалу, тому важливо створювати для них умови для постійного повторення без стресу.

Створюйте «алфавітні маршрути» у класі ,  де дитина може знаходити літери, проходячи по кімнаті, та повторювати їх назви і звуки.

6.   Підтримка та мотивація

Підтримуйте дитину, висловлюючи похвалу за кожен прогрес, навіть якщо він здається незначним.

Проводьте заняття у позитивній атмосфері, де дитина не боїться помилитися. Важливо, щоб дитина почувалася впевнено і мотивовано продовжувати навчання.

Адаптація для учнів з дислексією.

Індивідуальні плани навчання: Створюйте індивідуальні плани навчання, що враховують сильні сторони та потреби дитини.

Додатковий час: Надавайте більше часу для засвоєння матеріалу, виконання завдань і перевірки знань.

Підтримка з боку фахівців: За потреби залучайте логопедів або спеціальних педагогів, які можуть надавати додаткову підтримку у вивченні мови.

Завдяки цим методичним порадам діти з дислексією зможуть успішно освоїти англійський алфавіт у комфортному для них темпі, отримуючи задоволення від процесу навчання.

pdf
Додав(-ла)
Тріщук Тетяна
Додано
25 серпня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку