Методичні прийоми на різних етапах уроку

Про матеріал
У даному матеріалі подано деякі прийоми, які можна застосовувати на різних етапах уроку
Перегляд файлу

«Срібні родзинки»

 

НАЗВА ПРИЙОМУ

Шість капелюхів

МЕТА ЗАСТОСУВАННЯ  ПРИЙОМУ

  •  Узагальнити знання учнів з вивченої теми, виявити рівень знань учнів з вивченого матеріалу, а також з’ясувати емоції щодо уроку.
  • Розвивати  мислення, мовленнєву культуру, здібність до альтернативних рішень, творчість.
  • Виховувати комунікабельність, колективізм .

ЕТАП УРОКУ, ДЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ ПРИЙОМ

Цей прийом застосовується на різних етапах уроку (підсумок уроку, вивчення нового матеріалу, узагальнення вивченого).

ЗМІСТ ПРИЙОМУ

Bluehat.jpgУчні вибирають капелюх певного кольору, з яким на даний момент асоціюється власний тип мислення  і висловлюють думки, ідеї, емоції, судження.

Yellowhat.jpg– Організація мислення ( Чого ми досягнули? Як ефективно застосувати отримані знання? Що потрібно  ще зробити?)

Whitehat.jpg   – Переваги (Що вдалося? Чому це потрібно застосовувати?)

  • Redhat.jpgІнформація (Що ти вже знаєш? Яка інформація ще   потрібна?)

     – Емоції (Який настрій? Що найбільш вдало вийшло?)

Blackhat.jpg  

    – Оцінка, судження (Що не вдалося? В чому недолік роботи?)

Greenhat.jpg– Творчість, нові ідеї (Що нового вам хочеться взнати? Які нові ідеї виникли? Як можна ще  застосувати отримані знання?)


НАЗВА ПРИЙОМУ

Долина знань

МЕТА ЗАСТОСУВАННЯ  ПРИЙОМУ

  •            Виявити рівень знань учнів з вивченого матеріалу.
  •            Розвивати увагу, мовленнєву культуру, здібність до прийняття швидких правильних рішень.
  •            Виховувати самостійність.

ЕТАП УРОКУ, ДЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ ПРИЙОМ

Актуалізація опорних знань, закріплення та осмислення нових знань.

ЗМІСТ ПРИЙОМУ

Учні тягнуть жеребки, на яких написано: «учитель», що означає відповідь учня з теми на запитання вчителя; «товариш», – відповідь на запитання товариша по парті; «сам» – відповідь на своє запитання і самооцінка; «тест» – перевірка знань за допомогою тесту; «сюрприз» – оцінка без відповіді (учитель зазначає рівень). Але  учень може підвищити оцінку, відповівши на додаткові запитання. Кожен учень отримує 1 жеребок. Запитання вчителя, тест проектуються на мультимедійній дошці.

Приклад. Тема. Операційна система.

Учитель. Поясніть зміст фрази: «Windows – операційна система з графічним інтерфейсом». (Для першого учня).

Товариш. Що означає поняття «файлова система»? (Для другого учня).

Сам. Які бувають типи файлів? (Текстові, графічні, звукові, числові, відеофайли). (Для третього учня).

Тест. До основних об’єктів ОС належать: а) піктограми; б) рисунки; в) ярлики; г) папки; д) клавіші. (Для четвертого учня).

Сюрприз. (Наприклад, достатній рівень). (Для п’ятого учня).


НАЗВА ПРИЙОМУ

Світлофор

МЕТА ЗАСТОСУВАННЯ  ПРИЙОМУ

  •           Повторити основні поняття теми, виявити рівень знань учнів з вивченого матеріалу.
  •           Розвивати  мислення, увагу, мовленнєву культуру, здібність до прийняття швидких правильних рішень.
  •           Виховувати самостійність, прагнення до перемоги .

ЕТАП УРОКУ, ДЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ ПРИЙОМ

Актуалізація опорних знань

ЗМІСТ ПРИЙОМУ

Під час проведення усного опитування всі учні сигналізують учителеві, чи знають вони відповідь на запитання (зелений бік — готовий відповідати, червоний — не готовий). Учитель пояснює учням, що, піднявши червону картку і заявивши про незнання, учень відмовляється від відповіді. Показавши зелену, відповідає.

Учитель запрошує двох сильних учнів, відповідальних, до дошки і доручає їм роль помічників учителя. Помічникам слід заздалегідь видати підготовлені аркуші, на яких написані прізвища учнів і розкреслена таблиця.

Після проведення усного опитування помічники здають учителеві таблиці, у яких уже підсумована кількість правильних відповідей, і вчитель справедливо й аргументовано виставляє оцінки за усне опитування й має чітке уявлення, що із запропонованого на попередньому уроці учні засвоїли добре, а до чого варто звернутися ще раз.

 


НАЗВА ПРИЙОМУ

Шерлок Холмс

МЕТА ЗАСТОСУВАННЯ  ПРИЙОМУ

  •           Опрацювати та зрозуміти основні поняття теми, виявити рівень знань учнів з вивченого матеріалу.
  •           Розвивати увагу, мовленнєву культуру, здібність до прийняття швидких правильних рішень.
  •           Виховувати самостійність.

ЕТАП УРОКУ, ДЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ ПРИЙОМ.

Пояснення нового матеріалу; закріплення та осмислення нових знань.

ЗМІСТ ПРИЙОМУ

Учням пропонується швидко прочитати текст параграфу. Скласти до нього якнайбільше запитань, не користуючись текстом. Запитання мають охоплювати матеріал та враховувати найменші дрібниці. Визначається найдовший список запитань. Учні дають відповіді на них.


НАЗВА ПРИЙОМУ

Кластери

МЕТА ЗАСТОСУВАННЯ  ПРИЙОМУ

  • Узагальнити знання учнів з теоретичного матеріалу.
  • Розвивати  алгоритмічне мислення, здібність встановлювати логічні відношення між ключовими  поняттями, термінами.
  • Виховувати спостережливість, інтерес до знань.

ЕТАП УРОКУ, ДЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ ПРИЙОМ

Актуалізація опорних знань

ЗМІСТ ПРИЙОМУ

На мультимедійній дошці демонструються поняття та терміни з теми. Учні, виконуючи завдання, обговорюють варіанти відповідей, узгоджують поняття та термінологію (за допомогою ефектів анімації рисуються з’єднувальні стрілки, які пов’язують дані поняття і допомагають відобразити зв’язок зі всіма вивченими термінами, виходячи з ключового)

 

До цього кластеру можна звертатися протягом всієї теми, доповнюючи новими термінами та поняттями.

doc
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
1978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку