Методичні рекомендації для запровадження сторітелінгу на уроках англійської мови в початковій школі за темою: «Англійська через казку»
Зміст
1.Передмова
2.Види роботи з казкою
3.Висновки
Передмова
У дитячому віці казка грає важливу роль. У дитини формуються перші знання про відносини між людьми, про добрі і погані риси характеру, вчинки. Через казку дитина вчиться уникати поганого.
Спочатку казки сприймається на слух від мами, тата. Пізніше дитина вчиться читати їх самостійно.
Читання є рецептивним видом комунікативної діяльності, проте розвиває мовлення, уяву.
Всі ці факти дають підставу використовувати казку у вивченні англійської мови. Через казку можна вводити лексичні одиниці, мовні зразки, пояснювати граматичні явища.
Види роботи над казкою на уроках англійської мови
В залежності від віку дитини лексично-граматична насиченість казки буде змінюватись. Але основними видами роботи над казкою можуть бути наступні:
1) аудіювання і читання казки, підкріплене ілюстрацією або без неї;
2) ознайомлення з граматичним явищем через казку;
3) проєктнаі роботи: «Аудіоказка», «Моя казка»
4) розігрування казки – вистава.
Аудіювання казки (для 3-го класу)
It is a doll. Her name is Lucy. She is tall and slim. Lucy is friendly. She can dance very well. Lucy has got a friend. It is a unicorn. It is kind. He can run very fast.
One day Lucy can’t see the Unicorn. She is sad. The Unicorn is behind the clock on the table.
He runs to Lucy and says, “Surprise!” Lucy smiles.
Task: answer the questions
Картинки допомагатимуть краще розуміти почуте. Можна зробити свої ілюстрації або використати зображення з інтернет ресурсів. Через таку казку можна ввести модальне дієслово “can”, риси характеру, прийменники місця.
Читання казки:
Казка з картинками особливо підійде для першокласників , коли діти тільки вчаться читати. Ті слова, які вони вже знають, але ще не вміють читати, потрібно представити картинками.
I am Ann. I have got a and a . My doll has got a . Her is . My hasn’t got a . He has got a . His is big and . One a big dog Charli the . Ann and the live in her . |
Казка з завданням буде цікавою вправою для читання, тому що види завдань до однієї казки можуть бути дуже різними:
Продемонструємо це на прикладі однієї казки для 4-го класу:
Becky felt bad. She had a headache and a high temperature. She fell asleep. She dreamt how she met an angel. He gave her something to drink. Becky did it and got better. The angel and Becky walked in a very beautiful garden . The girl was very happy. The angel gave her a strange flower. Suddenly the girl woke up and saw that flower in the vase on the table. Becky was surprised and she was healthy. |
Task: read the fairy-tale and put the words in the correct order in each sentence.
felt / Becky / bad.
headache / temperature / a / high / she/ a / had / and.
asleep / fell / she.
met / she / angel / how / she / an / dreamt.
her / to / he / something / drink / gave.
got / did / it / better / Becky.
walked / angel / in / garden / Becky / a / and / the / beautiful / very.
was / the / girl / happy / very.
Task: read the fairy-tale and complete the gaps with missing words
girl, she, he, angel |
Becky felt bad. ___ had a headache and a high temperature. ___ fell asleep.
Task: put the parts of the fairy -tale in the correct order.
1) The ___ dreamt how met an ___. ___ gave her something to drink. Becky did it and got better. The ___ and Becky walked in a very beautiful garden . The ___ was very happy. The ___ gave her a strange flower.
2) Suddenly the ___ woke up and saw that flower in the vase on the table. Becky was surprised and ____ was healthy.
3) Becky felt bad. ___ had a headache and a high temperature. ___ fell asleep.
Task: give a heading to the fairy-tale and name main characters.
____________________________________
____ felt bad. She had a headache and a high temperature. She fell asleep.
She dreamt how met an ___. He gave her something to drink. _____ did it and got better. He and she walked in a very beautiful garden . She was very happy. He gave her a strange flower.
Suddenly she woke up and saw that flower in the vase on the table. She was surprised and she was healthy.
Task: find spelling and grammar mistakes and correct them
Becky felt bed. She had a headace and a high temperature. She fell asleep.
She dreamt how she met a angel. He gave her something to drink. Becky did it and got gooder. The angel and Becky walked in a very beautiful garden . The girl is very happy. The angel gave her a strange flower.
Suddenly the girl woke up and saw that flower in the vase on the table. Becky was surprised and she was healthy.
Cтворення аудіоказки
Цей вид роботи підійде для творчих дітей, які люблять малювати, читати, працювати групою. Спершу потрібно вибрати казку, розділити її на частини. Кожен створює свою ілюстрацію до тієї частини, що отримав, і виразно начитує текст. Далі через відеоредактор поєднуються картинки з аудіофайлами і створюється загальне відео. Таку аудіокнигу можна транслювати для дітей на перерві для цікавого відпочинку.
https://youtu.be/yFfgUJkfjtM (За цим посиланням можна переглянути одну з таких аудіоказок).
Проєкт «Моя казка»
Опанувавши принципи побудови казки через численні форми роботи над іншими казками, здобувач освіти при бажанні зможе створити свою казку, а саме придумати героїв, сюжет, додати ілюстрації, начитати текст. Завдання вчителя підтримати бажання дитини в цьому і допомогти справитись з тим, що ще важко їй самій подолати.
Висновки
Казка рідною мовою, а згодом і англійською є найбільш цікавим текстом для читання.
Робота над казкою розвиває критичне мислення дитини, вчить працювати з художнім текстом.
Творчі завдання в роботі над казкою посилюють уяву, фантазію, креативність.
Мораль казки виховує і знайомить дитину з людськими цінностями.