Методичні рекомендації батькам "Яке значення в житті дитини займає Інтернет"

Про матеріал

ознайомити батьків з небезпекою в Інтернеті, дати поради, як діяти у небезпечній ситуації; дати можливість зрозуміти і відчути батькам, що для дитини означає Інтернет, як впливає перебування в Інтернеті на розвиток підлітка; визначити разом з батьками переваги і недоліки Інтернету в житті дитини; ознайомити з правилами користування Інтернетом для дітей.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Батьківські збори з елементами тренінгу

«Яке значення в житті дитини

 займає Інтернет?»

 

 

 

Підготував вчитель інформатики Торговицький Олександр Олександрович

 

 

 

 

 

 

Мета: ознайомити батьків з небезпекою в Інтернеті, дати поради, як діяти у небезпечній ситуації;  дати можливість зрозуміти і відчути батькам, що для дитини означає Інтернет, як впливає перебування в Інтернеті на розвиток підлітка;  визначити разом з батьками переваги і  недоліки  Інтернету  в житті дитини; ознайомити з правилами користування Інтернетом для дітей.  

Очікувані результати:

  •    орієнтація батьків на осмислення  результатів анкетування про ставлення дітей до Інтернету;
  •    формування готовності батьків надавати допомогу дітям у користуванні Інтернетом;
  •    стимулювання самоосвітньої діяльності батьків щодо оволодіння правилами користування Інтернетом.

 

Обладнання:

Комп’ютер, проектор, заготовки квітів (серединка і пелюстки), анкети

На дошці записані висловлювання:

 Скрізь, де є життя, є і небезпека.

/ Емерсон /

У найбільшій безпеці той, хто напоготові, навіть коли немає небезпеки.

/ Сайрус /

Людина - найнадійніше і одночасно найуразливіше джерело інформації.

/ Анатолій Бредінскій /

Забави дорослих називають справами, у дітей вони теж справи, але дорослі за них карають, і ніхто не шкодує ні дітей, ні дорослих

/Аврелій Августин/

 

Хід зборів

 

  1.                Оголошення теми і мети батьківських зборів.
  2.                Вправа «Вітаю Вас»

Мета: познайомити учасників, сприяти згуртованості групи та створенню комфортної атмосфери для успішної роботи.

 Хід проведення

Вчитель пропонує підводитися тих людей, які вважають, що це стосується їх:

- встаньте ті, у кого чорне волосся;

 - встаньте ті, хто має гарну посмішку;

- встаньте ті, хто має доньку;

 - встаньте ті, хто має сина;

 - встаньте ті, хто вважає себе гарною матір’ю

- встаньте ті, хто прийшов сьогодні на нашу зустріч з гарним настроєм і хоче отримати безліч позитивних вражень і корисних порад.

Привітайте один одного оплесками.

  1.                Розповідь учителя «Чим займаються діти в Інтернеті».

Діти, як найбільш активна й допитлива аудиторія, часто першими знайомляться з новими технологіями, такими як інтернет, випереджаючи в технічній освіченості батьків. У цьому є позитивний бік: підвищення рівня
ерудиції, формування навичок спілкування з людьми. Але є й негативний: відсутність життєвого досвіду, як правило, підвищує ризик зіткнутися з онлайн-загрозами:

  •                 онлайн-насилля;
  •                 шахрайство;
  •                 порнографія;
  •                 отримання особистої інформації з метою злочинного використання

76 % батьків не знають, які сайти відвідують їхні діти. А ви знаєте?

Тривожна статистика:

- понад 28% опитуваних дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у Мережі;

 - 17% без коливань діляться інформацією про себе і свою родину – адресою, професією, графіком роботи батьків, наявністю цінних речей у домі… Нащо незнайомцям така інформація, діти, як правило, не замислюються;

- 22% дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих;

- 28% дітей, побачивши в інтернеті рекламу алкоголю або куріння, хоча б один раз спробували їх купити, а 11%− спробували купувати наркотики;

- близько 14% опитуваних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги.

Дослідження також виявило: 87% батьків вважають, що саме вони повинні навчати дітей правилам безпеки користування інтернетом. Однак лише у 18% випадків дорослі перевіряють, які сайти відвідує дитина. Причини різні – хтось не знає, які ресурси можуть бути небезпечними, а хтось не вміє користуватися журналом відвідування сайтів. Третина батьків (32%) – хвилюються, що у дитини погіршується зір від роботи з комп’ютером, тому зазвичай обмежують дитині час користування Мережею. Тільки 11% батьків знають про такі онлайн-загрози, як «дорослий» контент, азартні ігри, онлайн-насилля, кіберзлочинність.

Результати дослідження підтвердили, що батьки недостатньо обізнані,
як захистити дітей і навчити їх безпечному користуванню Мережею.

Що роблять діти та підлітки в інтернеті?

Спілкуються – знайомляться і шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у дискусіях і віртуальних форумах.

Навчаються і розвиваються – продивляються контрольні, реферати і курсові роботи, читають новини, підвищують рівень знань, технічної і медійної освіченості.

Розважаються – грають, слухають музику, дивляться фільми і відеоролики.

У віртуальному середовищі діти та підлітки прагнуть розслабитися і аб-
страгуватися від психологічних проблем реального світу, дати вихід емоціям, цікаво провести час.

Віртуальний ігровий простір дозволяє дітям реалізовувати низку базо-
вих потреб: у грі, розвагах, досягненні поставленої мети, саморозвитку, розвитку позитивних якостей, сміливості, вмінні долати перешкоди, поразки і невдачі; потреби у повазі та самоповазі, потреби в автономії, у протесті проти існуючих правил, знятті соціальних табу; потреби у домінуванні; потреби в агресії та запобіганні небезпеки тощо.

За статистикою:

- Школярів цікавлять такі ресурси Мережі, як YouTube, Google и Facebook та ін. соціальні мережі, Wikipedia, а також фан-сайти.

- Хлопчики легше сприймають інформацію, що несуть зображення, а дівчата надають перевагу текстам.

- Для дівчаток найбільша складність – це навігація сайтів і особливості користування ресурсами інтернет. Хлопчики швидше орієнтуються в ресурсах сайтів і в навігації.

- Дівчата під час роботи з комп’ютером звертаються за допомогою до дорослих, а хлопчики намагаються самостійно розібратися в проблемі та знайти рішення.

- Хлопчики віддають перевагу інтернет-магазинам, іграм і «дорослим» ресурсам, а дівчата – музичним сайтам, розважальним ресурсам і сайтам, присвяченим відомим особистостям.

- До соціальних мереж хлопчики і дівчата виявляють однаковий інтерес.

- Хлопчики частіше за дівчат відвідують порнографічні сайти і сайти з еротичним змістом.

Я провів анкетування серед учнів Вашого класу.

  Аналіз анкет для учнів.

  Про те, чим є для  Вашої дитини Інтернет, чи вміє вона правильно поводитися за комп’ютером,  я дізнався, провівши анкетування.

Анкета

1. Чи є у вас удома Інтернет?

2. Чи вмієте ви працювати в Інтернеті?

3. У якому віці ви почали працювати в Інтернеті?

4. Скільки годин на день у середньому ви проводите в Інтернеті?

5. Чому ви віддаєте перевагу: комп’ютеру або спорту?

6. Чи граєте ви в комп’ютерні ігри?

7. Скільки часу проводите за комп’ютерною грою?

8. Чи легко ви відриваєтеся від гри?

9. Чи є у вас постійне бажання грати?

10. Чому ви віддаєте перевагу: спілкуванню з другом або спілкуванню через мережу Інтернет?

11. Що вас більше цікавить: Інтернет або читання книги?

12. Чому ви віддаєте перевагу: прогулянці на свіжому повітрі або комп’ютерові?

13. Чи робите ви гімнастику для очей?

14. Як ви думаєте, скільки годин на день можна працювати за комп’ютером?

15. Чи втомлюються у вас очі під час роботи за комп’ютером?

16. Чи відвідуєте ви ігрові зали?

17. Скільки часу ви проводите в ігровому залі?

18. Як часто ви проводите гімнастику для очей?

19. У які ігри ви любите грати?

20. Як ви думаєте, яке спілкування із другом краще: по комп’ютеру або безпосередньо?

Аналіз анкет для дітей

 Обговорення результатів аналізу відповідей дітей на запропоновані запитання

 Дискусія

  •                 Чи варто забороняти, чи обмежувати час роботи  дитини за комп'ютером?
  •                 Що дає дитині Інтернет?
  •                 Чи може комп’ютер замінити книгу?
  1.                «Інтернет-галявина».

На кожному столі є зображення квіток з написами дій, чим займаються ваші діти в Інтернеті.

Червоні квіти: розважаються

Оранжеві квіти: спілкуються

Сині квіти: навчаються і розвиваються

І тепер подивимось на нашу “галявину ” - на ній досить багато червоних квітів, а червоний колір — колір застереження, заборони.

Зазвичай, якщо діти продивляються контрольні, реферати і курсові роботи, читають новини, підвищують рівень знань, технічної і медійної освіченості, то вони сконцентровані на процесі навчання і їм не вистачає часу «шукати пригод». Ці учні мають уже перелік безпечних сайтів для навчання, вони інтелектуально розвинені.

Якщо ж діти спілкуються в Інтернеті, то треба правильно обирати об’єкти для спілкування, чи знають діти того, хто по той бік мережі?

Для розваг діти не мають жодних перешкод, вони мандрують мережею безцільно й існує ймовірність того, що вони натраплять на небезпеку!

  1.                Модельована ситуація.

Батькам пропонується розділитися на 2 групи (група дітей і група батьків).

Зараз я пропоную обговорити різні ситуації, що трапляються в Інтернеті. Група батьків, що виступають у ролі дітей, аналізує ситуацію з боку учнів, а інща група батьків розповідає, як вони вчинять на місці батьків.

Ситуація 1

Дитина познайомилася і потоваришувала у соціальній мережі з приятелем і збирається до нього на зустріч у кав’ярню поблизу Вашого будинку. Батьки випадково дізналися про цю зустріч.

Ситуація 2

Дитина отримала електронного листа з погрозами від невідомого адресата і хоче порадитися з батьками, як вчинити в даній ситуації.

Ситуація 3

Мама помітила, що дитина переписує реквізити її кредитної картки. Під час бесіди виявляється, що дитина хоче підготувати сюрприз для тата і купити в Інтернет-магазині планшет, про який тато мріяв давно і скоро планував купити. Планшет пропонують зі знижкою 70%, треба тільки відправити номер кредитної картки і пароль.

Ситуація 3

Ваш комп’ютер вийшов з ладу. В сервісному центрі сказали, що пошкодили комп’ютер віруси, занесені з Інтернету. Тато почав сварити сина, що той заніс комп’ютерний вірус. На це син не зміг нічого сказати у свій захист. Через деякий час тато згадав, що отримував дивного листа від невідомого адресата.

Ситуація 4

При підготовці презентації на урок біології дитина випадково потрапила на «дорослий сайт». Батьки це помітили.

5.Вправа «Чат»

Уявіть, що ви зайшли на чат і хочете поспілкуватися, бо побачили цікаву тему, що обговорюють. Зареєструйтеся на цьому чаті ( придумайте собі нік) і поспілкуйтесь у ньому.

Правило «нашого» чату: записувати свій нік, далі через двокрапку записувати повідомлення, що відповідає заданій тематиці, або відповідь на питання. Коли записали повідомлення, необхідно передати аркуш далі. Коли аркуш потрапляє до вчителя, він відхиляється від тематики і задає провокуюче питання.(Приклади питань: Я про це знаю, давайте зустрінемося, я детальніше про це розкажу? О, я знаю класну тему, це Вам буде коштувати тільки номер кредитки і пароль до неї).  Коли аркуш пройде два кола, обговорюється вправа.

В цей час, поки батьки чекають своєї черги, їм можна запропонувати переглянути ролики про небезпеку в Інтернеті. (Наприклад скрайбінг-ролики).

6.Рефлексія. Заняття «Батьківська порада»

Ведучий.  Які знання, поради і рекомендації були для вас цікавими, новими і Ви обов’язково розповісте про них своїй дитині? (батьки висловлюють свої думки)

7. Висновок.

Пам’ятка батькам

 - Діти  шкільного віку повинні виходити в Інтернет лише під наглядом до­рослих ще й тому, що їм потрібна допомога під час пошуку сайтів і під час спілкування.

- Навчіть дитину правил конфіденційності і поведінки в Мережі.

- Роз'ясніть дитині, для чого і як правильно створювати ніки (придумані імена).

- Придумайте разом із ди­тиною нік, де не міститься особиста інформація про неї, і безпечний пароль.

- Розкажіть дитині, що в Мережі люди можуть видавати себе за будь-кого, тому слід ставитись обережно до нових віртуальних знайомих і в жодному разі не повідомляти їм ніякої особистої інформації.

- Не дозволяйте дитині користуватися голосовими службами для взаємодії з товариша­ми по мережних іграх.

- Навчайте дитину відрізняти правду від брехні.

- Виявляйте зацікавленість до віртуального життя дитини і не ігноруйте запитання, що вона ставить. Якщо не знаєте відповіді на якісь запитання, можете спільно пошукати їх в Інтернеті.

- Розкажіть дитині про ризики, які вона може зустріти у віртуальному просторі.

- Створіть альтернативні інтереси, обов'язки для вашої дитини: відвідування гуртка за інтересами або спортивної секції; хобі; прибирання своєї кімнати; догляд за тваринами чи кімнатними рослинами; допомога молодшим у виконанні домашніх завдань.

- Користуйтеся програмами батьківського контролю.

- Дитина до 6 років повинна проводити за комп’ютером не більше 10-15хв. і то не щодня. Для дітей 7-8 років обмеження становить 30-40 хв. на день. У 9-11 років можна сидіти за комп’ютером не більше години-півтори в день.

- Важливо, щоб на монітор не потрапляло світло, і не падали відблиски від лампи. Краще розташувати його в кутку, але так, щоб задня поверхня не впиралася в стіну. Але при цьому комп’ютерне місце повинно бути добре освітлене. І частіше провітрюйте кімнату маленького комп’ютерщика.

-Розміри комп’ютерного столу й стільця повинні відповідати зросту дитини. Прослідкуйте, щоб вона рівно тримала спину, не клала ногу на ногу, не занадто перегинала зап’ясток, не задирала голови. Для зручності можна покласти під ноги підставку. Екран потрібно розташувати так, щоб по відношенню до центру дисплея погляд падав трохи зверху вниз, під кутом 10-20°. Перевірте, чи рівно стоїть монітор, чи не доводиться дитині повертатися до нього. Найкраще розташувати монітор на такій відстані, щоб дитина могла торкнутися до нього кінчиками пальців витягнутої руки.

- Крім виконання спеціальної гімнастики, потурбуйтеся про те, щоб, дивлячись у монітор, дитячі очі не страждали від занадто яскравих кольорів екранної картинки. Не полінуйтеся „пограти” з настроювачами монітора, відрегулюйте яскравість і контрастність так, щоб вам було як найкомфортніше. Якщо у вас не рідкокристалічний монітор, то обов’язково прослідкуйте за тим, щоб частота оновлення екрану була максимальною (не менше 85, а в ідеалі – 100 і більше герц).

   Довірливі стосунки завжди допоможуть вам вжити своєчасних заходів у випадку виникнення ситуації, що загрожує безпеці дитини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

  1.                Класному керівнику: Як провести батьківські збори / упоряд.: Л.Шелестова, Н. Чиренко.-К.: Шк. світ, 2009. – 128 с.
  2.                Навчальне видання Серія «Класний керівник». Батьківські збори, 5 клас. О. JI. Співак, упорядник, 2007
  3.                Інтернет – посилання:
    1.                http://skv5.ucoz.ua/publ/dlja_batkiv/pochujte_sercem_golos_vashoji_ditini/5-1-0-129 http://pidruchniki.ws/18210712/bzhd/pravila_bezpeki_pri_roboti_kompyuterom
    2.                http://psyholsl.ucoz.ru/publ/diti_dzerkalo_batkiv/1-1-0-5
    3.                http://urok-istorii.at.ua/load/iinformacija_dlja_batkiv_bezpeka_v_interneti/diti_v_interneti_jak_navchiti_bezpeci_u_virtualnomu_sviti/chim_zajmajutsja_diti_v_interneti/57-1-0-124

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бражко Дар'я
    Чудова розробка! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
2337
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку