Майстер - клас «Використання інтерактивних методів на уроках інформатики для розвитку всіх видів мислення та пізнавального інтересу учнів»

Про матеріал

Розробка майстер - класу з теми «Використання інтерактивних методів на уроках інформатики для розвитку всіх видів мислення та пізнавального інтересу учнів». Розробка доповнена презентацією.

Перегляд файлу

Майстер-клас  

«Використання інтерактивних методів  на уроках інформатики для розвитку всіх видів мислення та пізнавального інтересу учнів»

 Мета:

  • Розширення та поглиблення  знань про застосування проектного методу навчання для всебічного розвитку  учнів;
  • Демонстрація використання інтерактивних методів навчання.

Завдання:

  • Удосконалення педагогічної майстерності шляхом розвитку інтересу до творчого пошуку.
  • Показати практичну значимість інтерактивних методів для організації роботи.

Прогнозований результат майстер - класу:

  • Залучення вчителів в інтерактивну діяльність та використання її у навчально-виховному процесі.

Використовувані засоби та обладнання:

  • Програмні засоби:  PowerPoint;
  • Наочність для виконання вправ

Форма проведення: Лекція з елементами бесіди + Практичні  завдання.

Хід заняття

Слайд 1

1 . Організаційний початок

Ви чуєте, дзвенить дзвінок?!

Я починаю наш урок!

2 . Мотиваційний початок

Шановні колеги! Дозвольте представитися: Жилєнков Даніїл Юрійович, вчитель інформатики Міньківського НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ». Я радий вітати Вас на майстер-класі. Сьогодні я хочу поділитися з Вами своїм невеликим, але важливим досвідом роботи щодо впровадження інтерактивних вправ та методів в навчально-виховний процес.

 

 

Слайд 2

Особливу увагу я приділяю використанню методу проектів. Я впевнений, що Ви знайомі з цією формою роботи і  широко використовуєте її. Я працюю за цією технологією тільки другий рік, але хочу звернути увагу на деякі особливі, на мій погляд, моменти.

Слайд 3 

3. Представлення матеріалу.

Проектно-дослідницька діяльність – це   дуже сучасний засіб   для навчання дітей. Тут ми можемо виділити багато «плюсів»:

  •  Дає можливість організувати навчальну діяльність, дотримуючись розумного балансу між теорією і практикою
  •  Успішно інтегрується в освітній процес
  • Легко вписується в навчальний процес
  • Дозволяє досягти поставлених освітніх цілей, зберігаючи при цьому  досягнення вітчизняної дидактики, педагогічної психології, приватних методик
  • Забезпечує не тільки успішне засвоєння навчального матеріалу, але й інтелектуальний і моральний розвиток дітей, їх самостійність, доброзичливість по відношенню до вчителя і один до одного
  • Проекти згуртовують дітей, розвивають комунікабельність, бажання допомогти іншим, в команді та відповідальність за спільну роботу
  • Дозволяє змістити акцент з процесу пасивного накопичення учнем суми знань на оволодіння ним різними способами діяльності

Слайд 4

Сьогодні ми обмежені в часі, і я не зможу Вам продемонструвати, як працює метод проектів на практиці. Але в своїй роботі я використовую ще багато інших інтерактивних вправ та методів. На різних етапах роботи віддаю перевагу певним методам та вправам.

Слайд 5

От і зараз ми почнемо наш урок з організаційного етапу. (Виконуємо вправи організаційного етапу).

 

 

 

 

 

 

Організаційний етап

Самоналаштування

 - Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.

Девіз творчих та винахідливих

 Дітям пропонується перед початком роботи промовити такі слова:

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

 

 

Слайд 6

Під час актуалізації опорних знань часто використовую такі методи як «Зайвий термін» та «Мозаїка». Потренуємося з Вами. На Ваших партах є картки під №1 з вправою «Зайвий термін». Вам потрібно знайти зайвий термін у рядку. Виконайте вправу за 30 секунд. Потім обміняйтеся та перевірте результати один одного. (Виконують вправу «Зайвий термін»). Наступне завдання. На Ваших столах є кольорові прямокутники зі словами. Давайте складемо цю мозаїку із слів, щоб отримати, прочитати та запам’ятати необхідні в інформатиці терміни. На виконання вправи 30 секунд. (Виконують вправу «Мозаїка»). Кожен читає, що вийшло.

Етап актуалізації опорних знань

Вправа «Зайвий термін»

Командам видається аркуш з термінами.

У кожній з приведених груп один термін є «зайвим».

Учням необхідно викреслити цей термін та пояснити своє рішення.

Роздаю картки.

Мозаїка

Учні отримують картки, на яких за­пропоновано набір слів, з яких потрібно скласти задані по­няття.

Роздаю картки.

 

Слайд 7

Під час перевірки домашнього завдання найчастіше використовую різноманітні тести, у тому числі тестові завдання в спеціальних середовищах на комп’ютері. А сьогодні ми з Вами перевіримо готовність до уроку за допомогою методу «Пошта». На Ваших партах є чисті аркуші. Зараз Ви напишете на них адресу своєї парти вул..Навчальна, №стільця, своє ім’я, ім’я людини, якій Ви відправляєте листа, сьогодні пропоную обрати сусіда по парті, для економії часу, та запитання з теми «Графіка», на яке ви хотіли б почути відповідь. Відправляєте листа. Адресат письмово відповідає за 30 секунд і відправляє листа назад. (Виконуємо вправу «Пошта»). Ви задоволені відповідями? На уроці з учнями потрібно прокоментувати кожний лист, але зараз ми пропустимо цей етап вправи, бракує часу.

 

Етап перевірки домашнього завдання

Тестові завдання

Цей методичний прийом остан­нім часом став надзвичайно популяр­ним та має велику кількість варіацій. 

Пошта

Кожному учню пропонується визначити свою «адресу» в класній кім­наті. Ряди парт гратимуть роль вулиць, самі парти або столи — будинків. Учні на аркушах записують питання за тек­стом домашнього параграфа, пишуть адресу однокласника (1-ша Зелена ву­лиця, будинок 3, Олені), свою зворот­ну адресу і з допомогою листоноші від­правляють записку адресату. Адресати повинні письмово відповісти на пи­тання. За командою вчителя гра зупи­няється й оцінюються декілька «лис­тів». Найвищу оцінку одержують ті, хто поставив цікаве питання й отримав на нього правильну відповідь.

Роздаю чисті аркуші-листи. Тема для питань «Графіка».

 

Слайд 8

Переходимо до вивчення нового матеріалу. На уроках часто використовую вправу «Заміни букву».  От і Вам пропоную виконати цю вправу. На Ваших партах є картки з вправами. Виконайте будь ласка їх, обміняйтеся картками для перевірки. Поставте один одному смайлик, який буде відповідати правильності виконання завдання. На вправу у Вас 30 секунд. (Виконують вправу). Усі отримали смайлики з посмішками? Молодці.

Вивчення нового матеріалу

Вправа  «Заміни букву»

 

Учитель роздає картки, на яких записані слова, в яких треба замінити букву, щоб отримати слово, повязане з інформатикою.

Роздаю картки.

Учитель — учень

Працюючи в парах, учні вивчають різ­ний навчальний ма­теріал, потім один стає «вчителем» та пояснює іншому прочитане, після чого вони  міняються ролями

 

Слайд 9

А тепер пригадаємо основні правила техніки безпеки в комп’ютерному класі. Використаємо прийом «Світлофор».  Якщо я читатиму правильне ствердження – піднімайте зелену карту, якщо хибне – червону. (Виконуємо вправу)

 

 

 

Етап перевірки знань фактичного матеріалу, основних понять, глибини осмислення,  контролю та самоперевірки

«Світлофор»

 

 «Світлофор» — це лише довга смужка картону, з одного боку червона, із другого — зелена.

 Дітям роздаються червоні та зелені картки. Якщо твердження правильне, то учні піднімають зелену картку, а якщо не правильне, то червону.

Роздаю картки. Ставлю запитання з техніки безпеки.

Запитання:

  • Сидячи за комп’ютером можна підгинати ноги та класти іх на стіл.
  • До комп’ютерного класу завжди треба приносити бутерброди з ковбасою.
  • Сидіти за комп’ютером треба вільно, без напруги, не сутулячись і не навалюючись на спинку стільця.
  • Кожні п’ять хвилин намагайтеся відривати очі від екрану.
  • Заходячи в кабінет треба одразу починати гру «Хто перший ввімкне комп’ютер без дозволу учителя»
  • Відстань від очей до монітору повинна бути 50-70 см.
  • На урок інформатики треба приходити в спортивному костюмі, щоб бігати в класі під час перерви.
  • Перед роботою протерти монітор та системний блок вологою серветкою.
  • Не намагатися самостійно ремонтувати комп’ютер.
  • Після закінчення роботи на комп’ютері необхідно вимкнути його просто витягнувши дріт з розетки.
  • Портфель треба покласти на системний блок.
  • Не чіпайте дроти та розєми звєднувальних кабелів
  •  Зошит та підручник покласти на клавіатуру.
  • Будьте уважні, дисципліновані, обережні.
  • Уникайте різких рухів та не покидайте робоче місце без дозволу учителя.

Слайд 10

На етапі закріплення, узагальнення та контролю найчастіше використовую методи «Знайди помилку» і експрес-тести. (Самому прочитати з презентації про Знайди помилку)

Етап первинного закріплення, застосування, узагальнення контролю, корекції та систематизації знань

Знайди помилку

Цей  методичний при­йом можна застосувати як командну гру. Кожна команда готує вдома (або на уроці) текст з помилками з певної теми і пропонує його іншій команді. Для економії часу можна обмінятися текстами, які були заготовлені наперед. Користь подвійна — чия команда краще, заховає свої помилки і хто більше і швидше знайде.

Експрес-тести

Учні вибирають один варіант від­повіді з кількох запропонованих

 

Слайд 11

При підбитті підсумків уроку запитую учнів «Як би ти оцінив свої здобутки на уроці?». Щоб відповісти на питання пропоную наступний прийом «Умовні знаки». Я Вам читаю ствердження, якщо воно Вам зараз підходить підніміть руку. Так ми побачимо, хто як засвоїв матеріал. (Читаю і дивлюся на умовних учнів)

- «Я все розумію, що було представлено на майсер-класі, я все роблю правильно»

- «Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді припускаюся помилок»

- « Я майже нічого не розумію, новий матеріал для мене складний».

Молодці! Я радий, що матеріал Вами засвоєний.

Підсумок уроку

Умовні знаки

Запитую учнів: «Як би ти оцінив свої здобутки на уроці?»

Пропоную підняти руку, якщо висловлювання Вам підходить.

- «Я все розумію, я все роблю правильно»

- «Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді припускаюся помилок»

- « Я майже нічого не розумію, нове правило для мене складне»

 

Слайд 12

На етапі ознайомлення з домашнім завданням використовую наступні прийоми: лотерею – кожен сам обирає собі завдання з кошика, також пропоную завдання на «продаж» з різними цінами-балами за виконання, і, найулюбленіше,  яке почав використовувати зовсім недавно, творчі завдання – учні розробляють дидактичні матеріали, а потім ми всі використовуємо їх на уроках.

Етап ознайомлення з домашнім завдання

Безпрограшна лотерея

Цей прийом до­бре спрацьовує на уроках філологіч­ного й математичного циклу і там, де є можливість вибору письмових зав­дань. Діти дістають із коробок номери завдань (вправ, задач). Як варіант один з учнів дістає завдання з коробки для свого ряду (на групу дітей).

Ярмарок-продаж

Ярмарок-продаж, на якому вчитель «продає» домашнє завдання, устано­вивши кожному бальну ціну.

Творчість працює на майбутнє 

Формула: учні виконують творче домашнє завдання — розробляють дидактичні матеріали.

Якщо учитель регулярно користується цим прийомом, то за декілька років роботи у нього накопичуються безцінні посібники.

 

Слайд 13

4. Узагальнююче слово

 Є безліч цікавих і корисних інтерактивних методів та вправ. Зробити урок незабутнім в наших з Вами руках. Використовуючи інтерактивні методи навчання ми досягнемо мети – виховати всебічно розвинену сучасну особистість.

Слайд 14

5. Підведення підсумків

Методичний урок наближається до завершення. Але будь-який урок вимагає підведення підсумків.

По черзі звертаюся до кожного.

 На майстер класі я…

  •            дізнався...
  •            зрозумів...
  •            навчився...
  •            найбільший мій успіх — це...
  •            найбільші труднощі я відчув...
  •            я не вмів, а тепер умію...
  •            я змінив своє ставлення до...
  •            на наступному уроці я хочу...

 

Рефлексія

 

Підіб'ємо підсумки (онтологічна складова)

 

Один з найпоширеніших прийомів усної рефлексії, що, як правило, засто­совується на етапі завершення уроку,— це промовляння за такою схемою:

На уроці я...

  •            дізнався...
  •            зрозумів...
  •            навчився...
  •            найбільший мій успіх — це...
  •            найбільші труднощі я відчув...
  •            я не вмів, а тепер умію...
  •            я змінив своє ставлення до...
  •            на наступному уроці я хочу...

 

 

 

 

 

 

Слайд 15

6. Заключне слово

Дякую за увагу та бажаю творчих успіхів, великих досягнень та здійснення всіх Ваших проектів!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Заміни букву»

  1. Бант -
  2. Блік -
  3. Болонка -
  4. Бот -
  5. Буфет -
  6. Ваза -
  7. Вектор -
  8. Вивіз -
  9. Драйзер -
  10. Жакет -
  11. Інтернат -
  12. Кафель -
  13. Кіт -
  14. Клок -
  15. Лектор -
  16. Пакет -
  17. Матрос -
  18. Нависання -
  19. Олово -

 

Вправа «Заміни букву»

  1. Бант -
  2. Блік -
  3. Болонка -
  4. Бот -
  5. Буфет -
  6. Ваза -
  7. Вектор -
  8. Вивіз -
  9. Драйзер -
  10. Жакет -
  11. Інтернат -
  12. Кафель -
  13. Кіт -
  14. Клок -
  15. Лектор -
  16. Пакет -
  17. Матрос -
  18. Нависання -
  19. Олово -

 

Вправа «Заміни букву»

  1. Бант -
  2. Блік -
  3. Болонка -
  4. Бот -
  5. Буфет -
  6. Ваза -
  7. Вектор -
  8. Вивіз -
  9. Драйзер -
  10. Жакет -
  11. Інтернат -
  12. Кафель -
  13. Кіт -
  14. Клок -
  15. Лектор -
  16. Пакет -
  17. Матрос -
  18. Нависання -
  19. Олово -

 

Вправа «Заміни букву»

  1. Бант -
  2. Блік -
  3. Болонка -
  4. Бот -
  5. Буфет -
  6. Ваза -
  7. Вектор -
  8. Вивіз -
  9. Драйзер -
  10. Жакет -
  11. Інтернат -
  12. Кафель -
  13. Кіт -
  14. Клок -
  15. Лектор -
  16. Пакет -
  17. Матрос -
  18. Нависання -
  19. Олово -

 

 

 

 

 

 

  1. Сканер, регістр, клавіатура, джойстик, миша.
  2. «Пробіл», «Паскаль», «Esc», «Enter», «Backspace».
  3. Крапка, «Shift», кома, двокрапка, дефіс.
  4. CD-R, DVD-R, BD-R, CD-RW.
  5. WINDOWS, MS-DOS, UNIX, LINUX, MS WORD.
  6. Лазерний, оптичний, матричний, струминний.
  7. Еліпс, Пензлик, Прямокутник, Олівець, Зірка.
  8. Мої документи, Мій комп’ютер, Мій ноутбук, Кошик,
    Мережне оточення.
  9. Інформація, Інформатика, Інформаційна система, Принтер, Інформаційна культура.
  10. Калькулятор, Photo Shop, Блокнот, Word Pad, Paint.

 

  1. Сканер, регістр, клавіатура, джойстик, миша.
  2. «Пробіл», «Паскаль», «Esc», «Enter», «Backspace».
  3. Крапка, «Shift», кома, двокрапка, дефіс.
  4. CD-R, DVD-R, BD-R, CD-RW.
  5. WINDOWS, MS-DOS, UNIX, LINUX, MS WORD.
  6. Лазерний, оптичний, матричний, струминний.
  7. Еліпс, Пензлик, Прямокутник, Олівець, Зірка.
  8. Мої документи, Мій комп’ютер, Мій ноутбук, Кошик,
    Мережне оточення.
  9. Інформація, Інформатика, Інформаційна система, Принтер, Інформаційна культура.
  10. Калькулятор, Photo Shop, Блокнот, Word Pad, Paint.

 

  1. Сканер, регістр, клавіатура, джойстик, миша.
  2. «Пробіл», «Паскаль», «Esc», «Enter», «Backspace».
  3. Крапка, «Shift», кома, двокрапка, дефіс.
  4. CD-R, DVD-R, BD-R, CD-RW.
  5. WINDOWS, MS-DOS, UNIX, LINUX, MS WORD.
  6. Лазерний, оптичний, матричний, струминний.
  7. Еліпс, Пензлик, Прямокутник, Олівець, Зірка.
  8. Мої документи, Мій комп’ютер, Мій ноутбук, Кошик,
    Мережне оточення.
  9. Інформація, Інформатика, Інформаційна система, Принтер, Інформаційна культура.
  10. Калькулятор, Photo Shop, Блокнот, Word Pad, Paint.

 

  1. Сканер, регістр, клавіатура, джойстик, миша.
  2. «Пробіл», «Паскаль», «Esc», «Enter», «Backspace».
  3. Крапка, «Shift», кома, двокрапка, дефіс.
  4. CD-R, DVD-R, BD-R, CD-RW.
  5. WINDOWS, MS-DOS, UNIX, LINUX, MS WORD.
  6. Лазерний, оптичний, матричний, струминний.
  7. Еліпс, Пензлик, Прямокутник, Олівець, Зірка.
  8. Мої документи, Мій комп’ютер, Мій ноутбук, Кошик,
    Мережне оточення.
  9. Інформація, Інформатика, Інформаційна система, Принтер, Інформаційна культура.
  10. Калькулятор, Photo Shop, Блокнот, Word Pad, Paint.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді

Вправа «Заміни букву»

  1. Бант - байт
  2. Блік – блок, клік
  3. Болонка - колонка
  4. Бот - біт
  5. Буфет - буфер
  6. Ваза - база
  7. Вектор - сектор
  8. Вивіз - вивід
  9. Драйзер - драйвер
  10. Жакет - макет
  11. Інтернат - інтернет
  12. Кафель - кабель
  13. Кіт - біт
  14. Клок - блок
  15. Лектор - сектор
  16. Пакет - макет
  17. Матрос - макрос
  18. Нависання - написання
  19. Олово - слово

 

  1. Сканер, регістр, клавіатура, джойстик, миша.
  2. «Пробіл», «Паскаль», «Esc», «Enter», «Backspace».
  3. Крапка, «Shift», кома, двокрапка, дефіс.
  4. CD-R, DVD-R, BD-R, CD-RW.
  5. WINDOWS, MS-DOS, UNIX, LINUX, MS WORD.
  6. Лазерний, оптичний, матричний, струминний.
  7. Еліпс, Пензлик, Прямокутник, Олівець, Зірка.
  8. Мої документи, Мій комп’ютер, Мій ноутбук, Кошик,
    Мережне оточення.
  9. Інформація, Інформатика, Інформаційна система, Принтер, Інформаційна культура.
  10. Калькулятор, Photo Shop, Блокнот, Word Pad, Paint.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Команда - це

повідомлення

 

що

спонукає

до

 

 

Виконавець - це

об’єкт

здатний

виконувати

команди

 

 

Алгоритм - це

скінченна

послідовність

команд

виконання

 

 

Комп’ютерна програма - це

алгоритм

опрацювання

даних

записаний

 

 

Ярлик - це

посилання

 

на

інший

об’єкт

 

 

Файлова система - це

складова

операційної

системи

яка

 

 

Система команд - це

набір

команд

які

може

 

 

Операційна система - це

комплекс

програм

призначений

для

 

 

виконання

певної

 

дії

 

 

 

 

яких

приводить

 

до

розв’язання

поставленої

задачі

 

спеціальною

мовою

 

та

призначений

для

використання

комп’ютером

операційної

системи

 

 

 

 

 

 

забезпечує

збереження

 

даних

на

носіях

даних

 

виконати

виконавець

 

 

 

 

 

 

забезпечення

виконання

 

інших

програм

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Момотова Анжела
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Черник Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лобода Валерія Валеріївна
    Знову теорія відразу демонструється застосуванням на практиці. Дуже дякую. Дивилася запис частини вебінару про візуалізацію інформації, де Ви виступали https://www.youtube.com/watch?v=WC3UK6euLok . Мені сподобалось, Ваш виступ був найкращий.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, Майстер-класи
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
3814
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку