методичні рекомендації дистанційне навчання

Про матеріал
Дистанційний формат навчання, як і будь-який новий формат, це експеримент, і вимагає гнучкого підходу. Визначте для себе, який час піде на зміну навчального процесу, будьте готові тестувати різні сценарії і інструменти. Важливо не намагатися повторити офлайн-навчання, а знайти зручний вам і вашому класу підхід до дистанційного формату.
Перегляд файлу

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

 

Дистанційний формат навчання, як і будь-який новий формат, це експеримент, і вимагає гнучкого підходу.  Визначте для себе, який час піде на зміну навчального процесу, будьте готові тестувати різні сценарії і інструменти.  Важливо не намагатися повторити офлайн-навчання, а знайти зручний вам і вашому класу підхід до дистанційного формату.

 ОСНОВНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ:

 1. Не намагайтеся зробити все і відразу.  Спокійно обдумаєте, які з ваших цілей реально досягти в період дистанційного навчання.

 2. Виберіть один-два найпростіших інструменту для дистанційного навчання і почніть роботу з них.  Не намагайтеся використовувати відразу багато нових інструментів.

 3. Чим простіше, зрозуміліше і реалістичніше будуть ваші навчальні сценарії в період дистанційного навчання - тим більша ймовірність їх реалізувати і отримати необхідний результат.

 4. Пам'ятайте, що до нового формату адаптуєтесь не тільки ви, але також учні та їх батьки - вони випробують таку ж тривогу, як і ви.

  Дистанційне навчання

Планування дистанційного навчання.  Покрокові рекомендаці:

 1 КРОК Визначте цілі і завдання на період дистанційного навчання

 Поставте реалістичні цілі і завдання на період дистанційного навчання, наприклад: освоїти матеріал, запланований за навчальною програмою, навчити дітей працювати з онлайн-інструментами, просто зайняти учнів в першу половину дня і т. д.

 Залежно від мети ви будете планувати навчання, підбирати сценарії і інструменти роботи.

 Добре, якщо вашої особистої метою на цей період стане отримання досвіду, який ви зможете і далі використовувати в стандартному процесі навчання (наприклад, при роботі з часто хворіючими  дітьми).

  2 КРОК Перегляньте навчальні плани на період дистанційного навчання

 1. Визначте, чи всі учні класу можуть перейти на навчання в дистанційному форматі, які технічні можливості (наявність комп'ютера, доступ до інтернету) є у учнів.

 2. По можливості відмовтеся або зведіть до мінімуму вивчення нового матеріалу, зосередьтеся на повторенні раніше пройденого.  Якщо це неможливо, спробуйте в період дистанційного навчання розбирати більш прості теми.  Ця рекомендація стосується в першу чергу учнів початкової школи, яким складно самостійно освоїти новий матеріал.

 3. Коли ви визначитеся з матеріалом, який будете вивчати в період карантину, подумайте, як краще розбити це матеріал на блоки, в яку логіку оптимально з ним працювати.

 Якщо інтернет доступний тільки в певний час, видавайте завдання учням в сервісі, до яких  вони можуть підключитися будь-який зручний момент.

  Якщо інтернету немає взагалі - організуйте навчання, використовуючи паперові носії: роздрукуйте матеріали, повідомте, які голови у підручнику потрібно прочитати.  Важливо підтримувати активність у тих дітей, які займаються повністю самостійно, без онлайн-взаємодії з учителем. Спробуйте  задіяти учнів в проєктній діяльності.

3 КРОК Виберіть інструменти, які будете використовувати в період дистанційного навчання

 1. Пам'ятайте, що методика визначає інструменти, а не навпаки.  Інструменти потрібно підбирати, виходячи з навчальних цілей.

 2. Обмежитися мінімальним набором дистанційних інструментів: одного-двох для початку цілком достатньо, щоб і вам, і учням було зручно.  Чим простіше будуть ці інструменти, тим краще.

 3. Після того, як ви освоїли конкретний інструмент, оцініть, наскільки вам і учням зручно з ним працювати.  Досягаєте ви бажаних результатів?  Будьте готові замінити інструмент, якщо вам некомфортно його використовувати.

 4. Якщо ви викладаєте в середній школі, по можливості виберіть з іншими вчителями загальні для всіх інструменти, щоб учням не довелося працювати з новими сервісами на кожному наступному занятті.

 5. Попросіть технічних фахівців школи допомогти вам в освоєнні нового інструменту.

 6. Обов'язково протестуйте новий інструмент самостійно, перш ніж використовувати його в роботі з учнями.

 4 КРОК Перегляньте планування навчального дня і тижні на період дистанційного навчання

 Одна з важливих завдань у плануванні - задати собі і дітям зрозумілий ритм, повернути ту, в хорошому сенсі, рутину, до якої всі звикли в звичайному форматі навчання.

 Чіткий розклад, зрозумілі рамки дозволять знизити тривожність дітей і батьків.

 ПЛАНУЄМО НАВЧАЛЬНИЙ ДЕНЬ

 1. Зафіксуйте навчальний час.  Оптимально використовувати для навчання першу половину дня.  Розкажіть дітям і батькам, в які конкретно годинник проходить навчання - це дозволить всім чітко організувати свій розклад.

 2. Навчальний день дистанційного навчання слід розподілити по блокам, які необхідно відпрацювати щотижня.

3. Визначте обов'язковий мінімум матеріалу, який вам потрібно встигнути відпрацювати протягом навчального дня, і додатковий обсяг, який можна виконати факультативно, якщо є можливість.

 4. Не намагайтеся встигнути все, спробувати відразу багато інструментів - зосередьтеся на обов'язковому мінімумі.

 5.  Якщо у вас буде три відеолекціі поспіль, увага дітей вже до другої буде мінімальним.  Для початкової школи оптимально розбити активності на максимальне але короткі: 10 хвилин на відеолекцію, 10 хвилин на самостійну роботу, 5 хвилин - перегляд навчального ролика і т. д..

 6. Обов'язково включити в навчальний процес «зміни» - паузи,

 під час яких ви попросите дітей відійти від моніторів, зробити просту зарядку, випити чаю - в загальному, відволіктися від занять.

 7. Ставте чіткі рамки, в які учням потрібно виконати самостійну роботу.  Тимчасові рамки для виконання завдань залежать від ваших цілей і можуть бути різними, наприклад:

 зробити протягом години - і через годину ви повертаєтеся до завдання;  зробити до завтра, і до завдання ви повернетеся на наступному уроці;  зробити протягом тижня або іншого періоду - з такими термінами можна видавати проектні завдання і т. п.

 8. Оптимально, якщо вони самі обирають завдання відразу, в позначене навчальний час.  Це в тому числі дозволить вам відразу бачити прогрес дитини і коригувати свою роботу при необхідності.

 ПЛАНУЄМО навчального тижня

 1. Один з можливих варіантів планування робочого тижня - виділити дні, присвячені конкретному предмету або предметів.  Наприклад, понеділок - день російської мови і літератури, вівторок - день алгебри і геометрії і т. д.

 2. Передбачте протягом робочого тижня фіксований час для організаційної зустрічі і отримання зворотного зв'язку від учнів і батьків.  Якщо є можливість, нехай це будуть два різних заходи: одне з учнями і одне - з батьками.

 3. Зворотній зв'язок стосується не тільки емоційного стану, а й контролю освітнього процесу.

 4. Якщо частина ваших учнів продовжує очне навчання, виберіть урок, який веде інший викладач (наприклад, фізкультуру)

  5. Заздалегідь повідомте час, формат і тему консультації.  наприклад, з учнями ви спілкуєтеся по скайпу, обговорюєте питання, що стосуються особливостей матеріалу, участь обов'язково для всіх;  з батьками ви спілкуєтеся по скайпу, розбираєте організаційні питання, підключаються тільки ті, хто зацікавлений, або ті, кого

 ви самі попросили бути присутнім.

 6. Чітко зафіксуйте інструменти організації навчання та порядок роботи з ними, визначте час консультацій по скайпу, вкажіть, де шукати домашнє завдання, куди і як учні та батьки можуть звернутися з питаннями.

5 КРОК Продумайте порядок контролю та оцінювання учнів

 Знизьте жорсткість критеріїв оцінювання.  Приймайте до уваги, що дістант - це новий для дітей формат.

 По можливості виставляйте позначку тільки успішно виконані завдання - тобто ті, за які можна поставити п'ятірку або четвірку.

 Розділіть контроль і оцінювання.  У перший час буде досить контролю за самим фактом участі дітей в дистанційному навчанні.  Головний критерій у цьому випадку - дотримання термінів.  якщо

 робота не було виконано у визначений вами термін, обговоріть це

 з учнем.  При цьому не потрібно повністю перекладати контроль на батьків - завдання давали саме ви, і зворотного зв'язку діти чекають від вас.

 Добре, якщо у дитини буде інструмент, який допоможе

 в візуалізації виконаних завдань: наприклад, електронний чек-лист, роздрукований список справ, або просто список, записаний в щоденник під диктовку вчителя.  Учень зможе відзначати або викреслювати виконані завдання.

 Коли ви визначили для себе порядок контролю та оцінювання, обов'язково докладно розкажіть про нові правила учням

 і батькам, наведіть конкретні приклади, дайте можливість задати питання.  Враховуйте, що контроль і оцінювання - це один з аспектів, який викликає найбільшу тривожність у процесі дистанційного навчання.

6 КРОК Самоосвіта. Пам'ятайте характерною ознакою професії вчителя це необхідність професійного розвитку упродовж усього періоду фахової діяльності. Поняття «професійний розвиток» визначають як зростання професійних досягнень у результаті накопичення нового й систематичного перегляду вже наявного практичного досвіду.

 

 

docx
Додано
24 травня 2020
Переглядів
624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку