Методична розробка
Тест для контролю знань.
Мета: Розробка принципів створення тестів для контролю знань
Критерії якості тесту для контролю знань:
-
повнота охоплення матеріалу
-
можливість списувати - підглядати
-
варіативність завдань
-
унікальність роботи кожного учня
При створенні тесту для контролю слід звернути увагу на наступне:
-
Об'єм тесту (кількість питань). Для якісної оцінки тест повинен містити мінімум 30 питань з 3-4 варіантами відповіді в кожному питанні. Менша кількість питань дає просто велику статистичну похибку сама по собі.
-
Зміст питань. Питання слід розбити на 3 групи: легкі (½ тесту), стандартні (⅓ тесту), складні (⅙ тесту). З розрахунку 30 питань в тесті буде 15 - легких, 10 - стандартних, 5 - складних. Зміст питання повинен бути однозначний і зрозумілий. Недопустимо використовувати якісь двоякі трактування в текстах питань.
-
Варіанти відповідей на питання. Для контролю слід звернути увагу на варіанти відповідей до питань. Варіанти повинні бути близькими до достовірного, для погіршення вірогідності вгадування правильної відповіді. Якщо система тестування дозволяє використовувати введення в якості відповідей значень користувача (наприклад, результат обчислень) то слід використовувати таку можливість в завданнях стандартної та підвищеної складності. Також підвищення кількості варіантів, з яких треба робити вибір теж покращить якість тестування.
-
Час на виконання тесту. При контрольному тесті однозначно слід обмежувати час на виконання такого тесту. Учень, який має гарний рівень знань цілком пройде тест в 30 питань за 40-50 хвилин. Стомиться, але пройде.
-
Строки проведення тестування. Для контролю бажано організувати синхронне виконання тесту всіма учасниками тестування.
Оцінимо, наскільки тест, створений за цими 4ма рекомендаціями відповідає критеріям контрольного тесту, приведеними спочатку.
Критерії якості тесту для контролю знань:
-
повнота охоплення матеріалу: (+) - питань багато - охопити можна до 3х тем
-
можливість списувати - підглядати: (+/-) - списувати можна, але діятиме обмеження за часом, що знизить оцінку списувача
-
варіативність завдань: (+/-) - можна використовувати перемішування питань та відповідей. знову ж таки питань багато - змішається якісно
-
унікальність роботи кожного учня: (-) нема. Все таки наповнення питаннями тесту буде одне й те ж саме для кожного учня.
Висновок: створений за такими правилами тест буде давати достатньо об'єктивну оцінку при використанні для контролю знань.