MiHicTepcTB0 i науки УкраТни
Донецький обласний центр та юнацтва
МЕТОДИЧШ РЕКОМЕНДАЦИ ДЛЯ КЕРЈВНИЮВ ГУРТЮВ ПОЗАШЮЛЬНО1 ОСТТИ ЩОДО
ОРГАНВАЦЙ осттнього ПРОЦЕСУ З
ВИКОРИСТАННЯМ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ ТА ДИСТАНЩЙНИХ осттшх ТЕХНОЛОПЙ
Шестопалова методист
роботи Донецького обласного центру
та юнацтва
Слов'янськ 2022
навчання це форма навчання з використанням
комп'ютерних i забезпечують
етапах навчання та
завдання для сучасного педагога — це
навички роботи з
та, безперечно, бажання працювати,
цього залежить
роботи з на
баланс часу та
завдань, впровадження нових
мають за мету
розвантажити у новому
дати
пофантазувати i попрацювати творчо, при цьому не виходячи за процесу, - дотримуючись BCix вимог,
Тому того як саме педагог вибудуе схему
з вихованцями, залежить продуктивна робота колективу гуртка.
навчання все ж мае своТ переваги:
•
• одночасного використання великого обсягу навчального
• створення единого середовища;
• 6ap'epiB.
включае
наступних
• засоби надання ocBiTHix для
гуртка;
• засоби контролю виконання завдань; засоби
швидкого доповнення курсу новою
для допомоги
гуртка в
Форми навчання |
Јнструменти |
ЗустрЈчЈ в peycuMi реального часу |
Zoom zoom.us/ CepBic для проведення Facebook Live CTBopiTb закриту групу, в 51kiII можна буде запускати Live трансляцй та проводити уроки онлайн. Безкоштовно. I немае обмежень у
WiziQ www.wiziq.com/ CepBic для Periscope
Skype CepBic для проведення |
|
група, й у певний час робиться |
навчання через ЈнтерактивнЈ навчалып матерЈали |
можна створити або записати на камеру (телефону, наприклад) або записати екран. Screencast-O-Matic https://screencast-o-matic.com
За допомогою цього cepBicy можна: • • записувати пояснення теми (урок, • записувати вправи та рппення прикладтв. листи у документах Google Створюйте навчальний Edpuzzle https://edpuzzle.com/ За допомогою Edpuzle TekcT0Bi k0MeHTapi ЧИ |
|
Тести для caMonepeBipku За допомогою цих cepBiciB LearningApps https://leamingapps.org/
kubbu http://www.kubbu.com Quizlet https://quizlet.com/ CepBic, що дозволяе створювати флешкарти та Н5Р h5p.org Платформа, на можна створювати
Таблиця досягнень CTBopiTb у таблицях Google таблицю, в яку внесено iMeHa
Робота в |
|
Google над завданнями або Teacher.Desmos https://teacher.desmos.com Для Classtime https://www.classtime.com/ Гасло платформи часу педагогу для роботи з Зручний cepBic для створення
Formative https://goformative.com
• контент (картинка, текст,
в BepciT. Wizer http://app.wizer.me За допомогою Wizer можливо створити |
|
ЗворотнЈй зв 'язок за допомогою яких ви отримуете Direct Poll https://strawpoll.de У цьому cepBici можна створити опитування, яке можливо використовувати для зворотнього зв'язку чи cTBopeHi для проведення голосування. Google Form За допомогою форм можна створити навчальний тест, форму зворотнього зв'язку та анкету. Quizizz http://quizizz.com CepBic для створення кожного вихованця. kahoot За допомогою kahoot також створюються |
роботу можна проводити одним i3 цих
або
використовувати Тх
онлайн занять та
Онлайн
дуже важливе при
навчання. гуртка може провести вступний
пояснюе вихованцям гуртка, як працювати дистанщйно, як використовувати Ti
чи ocBiTHi ресурси. 0kPiM вступних можуть бути
перед початком вивчення TieT чи iH1110T теми, або введення нового
цифрового iHcTpyMeHTY, нових ocBiTHix pecypciB.
Додатково до гуртка може проводити й онлайн заняття, та групову роботу над проектами, над
завдань.
Як ефективно проводити онлайн заняття та для
для
поки гуртка проводить онлайн заняття, але вони менше нудьгуватимуть, якщо
бачитимуть особу
а не режим демонстрацй екрану, що використовуеться.
2. Обов'язково треба звернути увагу на налаштування веб-камери.
Саме
з великою в умовах
в
обмеженим невеликою
Питання мають бути на те, щоб переконатися в на отримання
зворотнього зв'язку на поставлене навчальне завдання або проблему. Але це питання-завдання мае бути максимально коротким. А бути та короткими.
4. Треба заохочувати гуртка задавати питання, для цього
час. Наприклад, оголосити про 5-10-хвилинну
паузу, в якоТ могли б записати свое питання в або в невеликому 3BepHeHHi.
5. Обов'язково треба передбачити час
Тому
Наприклад, використовують два комп'ютери або працюють з кимось i3 свотх
колег, щоб перспективу
як вони побачать те, що Тм пропонуе
гуртка. kpiM цього, можливо
також умови роботи в комп'ютер-планшет, комп'ютер-смартфон, перш розпочати онлайн
з групою. Коли
гуртка протестуе себе у вихованця, BiH може
врахувати, що
спростити, або побачити,
проблеми можуть виникнути у i що
для оперативного усунення
6. Призначати на той час, коли
iHTepHeTз'еднання найвища та влаштовуе
заняття.
навчання, яке розтягнуте в
як подати
1. Так само, як i з наживо,
гуртка мае
свое обличчя у Be6-kaMepi. Taki як Screencastify i Screencast-o-matic,
Loom, УоиТиЬе та багато дозволяють записувати
веб-камеру включеною. Обличчя педагога з'явиться на
невеликого p03Mipy в кутку екрану.
2. kopoTki та дидактично
будуть
вихованцями гуртка з
та
одне десятихвилинне Винятком можуть стати лише Ti
гуртка досить комфортно використовуе цей режим i можете утримати вихованцтв оригшальними прийомами.
З. Режим демонстрацй екрана. Простий створити — це записати показ Але це досить швидкий утомити якщо не тримати екран активним. Слайди не
бути мертвими. Треба використовувати
курсор або малювання, щоб
щось важливе на
Јнструменти для проведення онлайн занять та
1. Google розширила безкоштовного використання Hangouts
Meet for G Suite для Hapa3i можливо до 250 oci6 у
Також можливо тепер записати
i зберегти його на Google Drive, де
ним через Google Classroom.
2. Microsoft також
Microsoft Teams. Вона
провела Be6iHapiB про те, як використовувати цю та розробила
З. Якщо Google Hangouts Meet або Microsoft Teams можливо розглянути використання Zoom. Цей додаток пропонуе новий безкоштовний план, в якому можливо вести пряму
до 100 oci6 одночасно. Zoom
записуе i може зберегти П на
щоб
вихованцям
з якихось причин пропустили онлайн заняття.
4. Використання для проведення занять онлайн дошки. Серед велико; iHcTpyMeHTiB
увагу привертае Padlet, який
роками значно розширив
онлайн платформи для навчання
Безумовно, режиму онлайн занять вкрай замало для
навчання. В силу та особистих
якостей не можливо не забезпечити високу
тако; форми навчання.
Вихованець повинен мати у властивому для себе
працювати з осттнтми ресурсами, шдготовленими, викладеними чи рекомендованими педагогом. Тому
гуртка повинен по-перше скласти для себе план роботи:
треба створити, як
роботу як i коли надавати Тм
зв'язок. По-друге - створюемо
формулювання завдань в електронному
стор.45-47, прочитати i
на запитання” у
стають безглуздими, не навчальноТ функцй.
навчальну роботу
означае допомогти вихованцю
гуртка з тим, що BiH не знае i не BMie. А для цього у нього мають бути
та k0HkpeTHi завдання.
До навчальних треба додавати iHcTpYkIliT по p060Ti (так, жби
гуртка пояснював на вказувати час, який
для роботи
над завданням та вивченням та
Можна використовувати
cTBopeHi кимось
можна створювати самим.
Враховуемо з якими може
гуртка
1. не працювали на можуть не працювати i
Тут немае загального правила, яке можна порадити кожному
гуртка.
Для
когось спрацюе робота з одногрупниками, для когось навчальний
поданий
для когось
гуртка тощо. Використання каральних рекомендуеться уникати. Тимчасово це може допомогти змусити когось працювати, але для довгостроковоТ перспективи це невдала
Бажання займатися у цього вихованця гуртка так 1 не з'явиться.
2. На створення навчального буде витрачатися багато часу.
Треба створювати навчальний чи
а для того, щоб Тх навчити користуватися отриманими
знаннями. Одна коли на педагог передае те, що дуже добре знае, справа зробити так, щоб це знання з'явилося в
причому коли вони працюють удома.
З. Варто продумати роботу, яку гуртка виконуватимуть для
та для в конкурсах, виставках, змаганнях тощо. У
рукою google та одногрупники у
Тому робота мае бути такою, щоб перший i другий фактор були
А для цього треба подумати над
завдань для
Уникаемо помилок:
Помилка 1. Складати завдань. Наша — не накидати завдань для а побудувати Тхне навчання.
Помилка 2. Думати про те, як контролювати вихованця. У цьому випадку педагог в першу чергу думае про те, як i за що його а не про те, як допомогти йому навчитися.
Помилка З. процес отримання навика, а не за результат. Коли вихованець вивчае навчальний
працюе i3 тестами для
ставить запитання, помиляеться BiH навчаеться. Цей процес ми
своТм 3BopoTHiM зв'язком та допомогою
наприклад, у
Коли BiH уже навчився,
можливо та
TieT роботи, яку BiH зробив протягом якогось часу.
Виходячи з завдань, визначають, ресурси та можна
у p060Ti з вихованцями. Платформами для онлайн навчання у такому pa3i можуть служити
• середовища;
• ocBiTHi онлайн платформи;
• закладок,
• майданчики, аж до особливо ocBiTHix
Дуже важливо, щоб на була pi3H0MaHiTHicTb pecypciB
та iHcTpyMeHTiB у
• робочих
• навчального
• iHcTpyMeHTiB формуючого
• дидактичних одиниць.
цього, планують
контролю,
та корекцй• роботи
1. Закон УкраТни <<Про N22145-VIII 05.09 2017р.
2. Наказ МОНУ 16.03.2020 N2406 <<Про заходи для
поширенню kopoHaBipycy COVID МОН
11.03.2020N21/9-154•, 13.03.2020 1/9-161; 23.03.2020 N. 1/9-173.
З. рекомендацй щодо впровадження
у
та
навчальних закладах УкраТни (http://www.imzo.gov.ua/stem-osvita/glosariy/).
4. Рекомендацй щодо забезпечення позаппальноТ УкраТни в умовах карантину розроблено з чинними документами
ВООЗ, МОЗ i МОН УкраТни, що регулюють процес процесу в закладах - КиТв: 2021.
5. Н. робота
в умовах карантину. 2020.
6. Биков В.Ю. розвиток 3ac06iB i
систем
lib.iitta.gov.ua/11
с.б.
7. Вембер В.П. використання
редактора/ В.П. Вембер // 1нформатика та
в навчальних закладах. — 2012.
N21. С.15-18.
8. тез IV ВсеукраТнськоТ науково-практичноТ конференцй молодих
- 18.05.2017 м. Китв - 49.
9. Програма Дитина. програма для Китв.: 2020 р.
10. К. Проблеми 2020
11.
14. Zoom zoom.us
15. http://teacher.at.ua — веб-сайт ”Вчитель вчителю, учням та батькам”.
16. www.balachka.com — веб-сайт ”Пиши украТнською”.
17. www.akBooks.com.ua веб-сайт книгарня@онлайн”.
18. http://lcorp.ulif.org.ua/dictua украТнський портал ”Словники
УкраТни”.
19. http://www.idea-ukraine.org проект CBiT
технологш
20. http://www.4uth.gov.ua веб-сайт Державно; УкраТни для
юнацтва (м. КиТв);
21. http://www.chl.kiev.ua веб-сайт УкраТни для
22. http://www.nbuv.gov.ua веб-сайт УкраТни iMeHi
B.I. Вернадського (м. Китв);
23. http://www.bukvoid.com.ua — веб-сайт ”Буквощ
24. http://www.nplu.org веб-сайт парламентськоТ
УкраТни (м. КиТв);
25. http://www.ukrbook.net — веб-сайт КнижковоТ палати УкраТни iMeHi 1вана
Федорова (м. Китв);
26. http://library.zntu.edu.ua/res-libr-el.html веб-сайт
Internet”,
27. www.bl.uk — веб-сайт БританськоТ