Методичні рекомендації для вчителів «Запровадження акметехнологій – технологій забезпечення успіху»

Про матеріал
Педагогічною акмеологією є новий і перспективний напрям, який інтегрує знання про людину на етапі досягнення нею успіху в навчально-виховній діяльності .
Перегляд файлу

 «Запровадження акметехнологій – технологій забезпечення успіху»

 

Акмеологія (від гр. acme вершина) - це наука про здобутки людини у професійному та особистісному розвитку та є основою педагогіки успіху.

Акмеологія як інтегрована наука нової галузі знань людинознавства зумовила зародження нових акмеологічних напрямів, зокрема педагогічної та шкільної акмеології.

Педагогічною акмеологією є новий і перспективний напрям, який інтегрує знання про людину на етапі досягнення нею успіху в навчально-виховній діяльності .

Концепція педагогічної акмеології, педагогіки успіху базується на чотирьох складових:

        принцип потенційної реалізації людини;

        акмеологічної концепції індивідуальності;

        акмеологічної концепції педагогічної майстерності;

        акмеологічної концепції здоров’я.

Оскільки акмеологія як наука про вдосконалення людини, психолого- педагогічний супровід у досягненні вершини («акме») у фізичному, духовно-­моральному і професійному розвитку. Тому свої зусилля, як класного керівника, я спрямовую на реалізацію проблеми класу: «Формування широкого спектру почуттів, здатності збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва», що зумовлює забезпечення акмеологічного характеру виховного простору, у центрі якого плекання успішної людини, формування позитивної мотивації успіху .

Основними завданнями акмеологічного простору є:

         створення простору спільної життєдіяльності спілкування, визначення мети життя і життєвих пріоритетів;

         навчання мистецтву життя;

         становлення самостійної особистості, яка вміє приймати рішення і нести за них відповідальність, володіє критичним мисленням;

         формування зрілого інтелектуального і духовного ставлення до життя;

         сприяння оволодіння науковими знаннями;

         виховання культури життєвого самовизначення, соціально активного ставлення до життя; допомога в оволодінні методами, способами ефективної соціальної взаємодії, освоєння на сучасному рівні політичних, економічних, правових знань;

         розвиток толерантності, розуміння іншого й відчуття взаємозалежності; здійснення загальних проектів, які навчать бути готовими до врегулювання конфліктів в умовах поваги цінностей плюралізму, взаєморозуміння й миру;

         сприяння розквіту особистості, незалежності; виховання здатності свідомо передбачувати майбутнє, прогнозувати його, визначати його, визначати життєву стратегію, свій життєвий проект;

         допомога в оволодінні етичною теорією в її людських формах, сприяння моральному самовизначенню; культивуванню загальнолюдських цінностей.

 

Класний колектив працює над згуртуванням учнів, вихованням загальної культури та моральним збагаченням особистості засобами естетичного спрямування. Творчо-цільова програма «Я - людина» реалізовувалася за такими напрямками:

  • «Історія мого народу в обличчях видатних людей» (перший урок «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь віки»,  година спілкування «Життя людини – найвища цінність» , година історії «Слава тобі, Україно, невмируща слава!», виховна година «Той подвиг ніхто не забуде», урок Мужності, виготовили куточок до 200 річчя з Дня народження Т.Г.Шевченка,  засідання клубу «Що? Де? Коли?»: «До Дня Захисника Вітчизни»,  до Дня космонавтики, до Дня пам’яті жертв голодомору», та ін.. )
  • «Вивчення родоводу» (робота над проектом «Мої захоплення», робота над загальношкільним проектом «Один батько важить більше, ніж сто вчителів», засідання клубу «Що?, Де?, Коли?»- «До Дня Святого Миколая»,  виховна година «Звичаї мого народу»,  родинні свята : до Дня 8 березня, Новорічне свято, екскурсія в Моринці.)
  • «Людина і природа» (прибирання закріпленої території, сільського парку, участь у акції «Квіти біля школи», «Порядок та благоустрій», догляд за Обеліском Слави, класна година «Захист навколишнього середовища», година спілкування «Станьмо друзями птахам», ВІПХ до Дня Чорнобильської трагедії, до Дня доброти, «Загадки Бермудського трикутника, участь у акції «Нагодуй птахів взимку» та ін.)
  • «Формування естетичних та художніх смаків» ( екскурсії в природу, участь у шкільній самодіяльності, участь у виставках виробів та малюнків, ВІПХ «Образ жінки в літературних творах світової літератури»,  до Дня патріотичної пісні, до Дня вишиванки, до Дня поезії, урок гендерної культури  «Доброта – найвища цінність на Землі»,  КТС «Як ми доглядаємо квіти», рейди-перевірки «Мій зовнішній вигляд», добірка поздоровлень до свят, участь у огляді художньої самодіяльності,  тощо.

У 2013-2014 н.р. наш клас працював над проектом «Мої захоплення». Учні класу провели роботу стосовно власних уподобань та захоплень. Систематизували та дослідили інформацію про свої уподобання, які у майбутньому можуть мати вплив на вибір професії та ін…

Для розвитку учнівського самоврядування у класі обрано дієвого старосту та актив, що здатний реалізовувати поточні виховні завдання. Тому самоврядування діє, є ефективним та має перспективи для прогресивного росту.

Усі учні класу активно відвідують гуртки за інтересами: гурток вокального співу, спортивний гурток, танцювальний,  туристичний. Учні беруть активну участь у виступах художньої самодіяльності, мистецьких конкурсах, тощо.

Для  самоствердження особистості кожного учня, ми маємо бажання працювати над проектом у вигляді етнографічної експедиції, що досліджуватиме Шевченківські місця рідного краю (Черкащини).

 Акмеологічну школу розглядають як єдину навчально-виховну систему, а процес виховання –  як домінантний, нерозривно пов’язаний із процесом навчання. Удосконалення освітніх систем на засадах акмеологічних ідей сприяє підвищенню якості освіти. Акмеологія шкільної освіти відкриває прогресивний шлях розвитку, оскільки інтегрує знання з педагогіки й психології та створює новий методологічний підхід до проектування освітніх систем сучасної школи, до забезпечення якості освіти в умовах стійкої еволюції українського суспільства.


 

docx
Додано
11 грудня 2023
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку