«Запровадження акметехнологій – технологій забезпечення успіху»
Акмеологія (від гр. acme вершина) - це наука про здобутки людини у професійному та особистісному розвитку та є основою педагогіки успіху.
Акмеологія як інтегрована наука нової галузі знань людинознавства зумовила зародження нових акмеологічних напрямів, зокрема педагогічної та шкільної акмеології.
Педагогічною акмеологією є новий і перспективний напрям, який інтегрує знання про людину на етапі досягнення нею успіху в навчально-виховній діяльності .
Концепція педагогічної акмеології, педагогіки успіху базується на чотирьох складових:
• принцип потенційної реалізації людини;
• акмеологічної концепції індивідуальності;
• акмеологічної концепції педагогічної майстерності;
• акмеологічної концепції здоров’я.
Оскільки акмеологія як наука про вдосконалення людини, психолого- педагогічний супровід у досягненні вершини («акме») у фізичному, духовно-моральному і професійному розвитку. Тому свої зусилля, як класного керівника, я спрямовую на реалізацію проблеми класу: «Формування широкого спектру почуттів, здатності збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва», що зумовлює забезпечення акмеологічного характеру виховного простору, у центрі якого плекання успішної людини, формування позитивної мотивації успіху .
Основними завданнями акмеологічного простору є:
• створення простору спільної життєдіяльності спілкування, визначення мети життя і життєвих пріоритетів;
• навчання мистецтву життя;
• становлення самостійної особистості, яка вміє приймати рішення і нести за них відповідальність, володіє критичним мисленням;
• формування зрілого інтелектуального і духовного ставлення до життя;
• сприяння оволодіння науковими знаннями;
• виховання культури життєвого самовизначення, соціально активного ставлення до життя; допомога в оволодінні методами, способами ефективної соціальної взаємодії, освоєння на сучасному рівні політичних, економічних, правових знань;
• розвиток толерантності, розуміння іншого й відчуття взаємозалежності; здійснення загальних проектів, які навчать бути готовими до врегулювання конфліктів в умовах поваги цінностей плюралізму, взаєморозуміння й миру;
• сприяння розквіту особистості, незалежності; виховання здатності свідомо передбачувати майбутнє, прогнозувати його, визначати його, визначати життєву стратегію, свій життєвий проект;
• допомога в оволодінні етичною теорією в її людських формах, сприяння моральному самовизначенню; культивуванню загальнолюдських цінностей.
Класний колектив працює над згуртуванням учнів, вихованням загальної культури та моральним збагаченням особистості засобами естетичного спрямування. Творчо-цільова програма «Я - людина» реалізовувалася за такими напрямками:
У 2013-2014 н.р. наш клас працював над проектом «Мої захоплення». Учні класу провели роботу стосовно власних уподобань та захоплень. Систематизували та дослідили інформацію про свої уподобання, які у майбутньому можуть мати вплив на вибір професії та ін…
Для розвитку учнівського самоврядування у класі обрано дієвого старосту та актив, що здатний реалізовувати поточні виховні завдання. Тому самоврядування діє, є ефективним та має перспективи для прогресивного росту.
Усі учні класу активно відвідують гуртки за інтересами: гурток вокального співу, спортивний гурток, танцювальний, туристичний. Учні беруть активну участь у виступах художньої самодіяльності, мистецьких конкурсах, тощо.
Для самоствердження особистості кожного учня, ми маємо бажання працювати над проектом у вигляді етнографічної експедиції, що досліджуватиме Шевченківські місця рідного краю (Черкащини).
Акмеологічну школу розглядають як єдину навчально-виховну систему, а процес виховання – як домінантний, нерозривно пов’язаний із процесом навчання. Удосконалення освітніх систем на засадах акмеологічних ідей сприяє підвищенню якості освіти. Акмеологія шкільної освіти відкриває прогресивний шлях розвитку, оскільки інтегрує знання з педагогіки й психології та створює новий методологічний підхід до проектування освітніх систем сучасної школи, до забезпечення якості освіти в умовах стійкої еволюції українського суспільства.