Презентація «Напрями розвитку сучасного навчання»

Про матеріал
Інноваційні педагогічні технології як процес - це «цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів, що охоплюють цілісний навчальний процес від визначення його мети до очікуваних результатів» (І. Дичківська).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація на тему: «Напрями розвитку сучасного навчання»

Номер слайду 2

Інноваційні педагогічні технології як процес - це «цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів, що охоплюють цілісний навчальний процес від визначення його мети до очікуваних результатів» (І. Дичківська).

Номер слайду 3

Групова (колективна) технологія навчання передбачає організацію навчального процесу, за якої навчання здійснюється у процесі спілкування між учнями (взаємонавчання) у групах.

Номер слайду 4

Вільна технологія відкритої школи максимально враховує ініціативу дитини в навчанні, заохочує імпровізацію учнів і педагогів, Діти перебувають у постійному контакті з "командою" педагогів, до кожного з яких учень може звернутися за допомогою.створює умови для неформального ставлення до процесу навчання.

Номер слайду 5

Технології індивідуалізації процесу навчання організація навчально-виховного процесу, при якій вибір педагогічних засобів та темпу навчання враховує індивідуальні особливості учнів, рівень розвитку їх здібностей та сформованого досвіду.

Номер слайду 6

Ігрові технології навчання (Й. Гензерг). це така організація навчального процесу, під час якої навчання здійснюється у процесі включення учня в навчальну гру (ігрове моделювання явищ, "проживання" ситуації).

Номер слайду 7

ВИДИ ІГОРнавчальнітренувальніузагальнюючі;пізнавальні виховнірозвиваючірепродуктивніпродуктивнітворчі

Номер слайду 8

Діалогічна технологія – передбачає цілеспрямований розвиток інтелекту, заохочення вигадки, фантазії, незалежні від логіки навчального процесу.

Номер слайду 9

Технологія збагачення – спрямована на актуалізацію й ускладнення власного досвіду.

Номер слайду 10

Розвиваюча технологія – спрямована на розвиток основ теоретичного мислення, та розумових операцій: аналізу, узагальнення, класифікації, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, планування, рефлексія. Активність учнів стає дослідницькою, спілкування діалогічним.

Номер слайду 11

Активуюча технологія – орієнтується на підвищення рівня пізнавальної активності.

Номер слайду 12

Формуюча технологія – спрямована на здійснення цілеспрямованого управління процесом засвоювання знань, умінь і навичок.

Номер слайду 13

Інтерактивна технологія навчання спрямована на те, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів; учитель і учень є рівноправними суб'єктами навчання.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Мультимедійні технології пов'язані із створенням мультимедіа-продуктів:- електронних книг, - енциклопедій, - комп'ютерних фільмів, - баз даних.

Номер слайду 16

Мережеві технології призначені для телекомунікаційного спілкування учнів з викладачами, колегами, працівниками бібліотек, лабораторій, установ освіти тощо.

Номер слайду 17

Формами мережевої комунікації є:• електронна пошта;• телеконференція;

Номер слайду 18

Впровадження інновацій неможливе без педагога-дослідника, який володіє - системним мисленням, - розвиненою здатністю до творчості, - сформованою й усвідомленою готовністю до інновацій.

Номер слайду 19

Сугестопедичне навчання. Сугестопедія — це система навчання, яка сприяє створенню в учня внутрішнього відчуття свободи і розвитку самодисципліни.

Номер слайду 20

Сугестопедія спирається на психотерапевтичні методи, зокрема, на метод комунікативної психотерапії засобами мистецтва й відповідає психологічним і фізіологічним законам, які стимулюють вивільнення потенційних можливостей індивіда.

Номер слайду 21

Застосування такого методу навчання звернене до всього комплексу можливостей людини: посилює емоційні реакції й мотивацію кожного учня, його інтереси й установки внаслідок релаксації як обов'язкового елемента навчанняшироко використовуються можливості людини не лише до активної, а й до пасивної уваги

Номер слайду 22

Система сугестопедичного навчання, яку розробив Г. К. Лозанов, базується на трьох принципах: Задоволення, релаксації й зосередженої психорелаксації.Єдності свідомого і позасвідомого. Забезпечення обов'язкового зворотного зв'язку між педагогом і учнями з метою контролю повноти їхнього засвоєння навчальної інформації.

Номер слайду 23

Перший принцип вимагає організації роботи учнів таким чином, щоб вона здавалася їм «природно приємною»

Номер слайду 24

Другий принцип потребує всеохоплюючого й одночасного використання насамперед процесів свідомого і позасвідомого сприймання.

Номер слайду 25

Третій принцип диктує педагогові вимоги диференціювати педагогічну взаємодію з учнями й удосконалювати процес сугестопедичного навчання у відповідності з рівнем здібностей кожного з них.

Номер слайду 26

Дотримання неподільної єдності цих трьох принципів сугестопедії як запоруки її ефективності досягається використанням трьох категорій засобів: ДидактичніПсихологічніХудожні

Номер слайду 27

Використання дидактичних засобів пов'язано з переглядом змісту освіти: збільшуються дидактичні одиниці за рахунок активнішого використання синтетичних картин, схем і планів, перегруповується загальне подавання їх

Номер слайду 28

У разі залучення психологічних засобів викладач повинен досконально знати методи розвитку мотивації учнів, створення необхідних умов для підтримання оптимістичної атмосфери в навчальній аудиторії та виявлення приховуваних можливостей учня у процесі навчання

Номер слайду 29

Довготривале застосування сугестопедичного методу сприяє не лише швидкому й міцному закріпленню матеріалу викладання учнями, а й їхньому естетичному й етичному вихованню, стимулює розвиток творчих здібностей учнів і покращує показники їхнього здоров'я.

Номер слайду 30

Модульне навчанння — це технологія навчання, сутність якої полягає в тому, щоб той, хто навчається, міг самостійно працювати із запропонованими йому індивідуальними програмами, що містять банк інформації та методичні рекомендації щодо виконання завдань.

Номер слайду 31

Програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу включає: граф-схеми (графіки) начальних курсів; наукові проекти навчальних модулів; сценарії модульних занять; міні-підручники та посібники; індивідуальні освітні програми самореалізації особистості.

Номер слайду 32

Основні підходи до організації начального процесу у системі модульного навчання:навчання з випереджальним вивченням теорії;вивчення матеріалу за допомогою дидактично виважених, змістовно пов’язаних і закінчених блоків-модулів;проблемний підхід до навчання;індивідуально-диференційований підхід;організація активної науково-пошукової діяльності учнів;програмованість навчання;технологізація навчального процесу та ін.

Номер слайду 33

Переваги модульного навчання:системність, логічність і комплексність підходу до побудови курсу;диференційованість;посилення мотивації;розвиток саморегуляції та самооцінювання учнів;зміна ролі педагога з інформаційно-контрольної на консультаційно - координаційну;гнучкість та варіативність;гарантованість запланованих результатів та ін.

Номер слайду 34

Модуль (від лат. modulus— «міра») — самостійний, функціонально орієнтований етап процесу навчання, що має власне програмно-цільове та методичне забезпечення.

Номер слайду 35

Форми організації навчальної діяльності студентів: самостійна робота;практичні й лабораторні заняття;лекційні заняття.

Номер слайду 36

Функції викладача: підготовка модульної програми й відповідних методичних матеріалів;управління самостійною роботою кожного студента через його індивідуальне консультування та контроль засвоєння модулів.

Номер слайду 37

Стимулюючими чинниками при функціонуванні навчальних модулів є: оцінкові бали за виконання навчальних завдань;рейтинг студентів за результатом набраних балів за весь час вивчання курсу.

Номер слайду 38

Відмінність модульного навчання від інших систем навчання: взаємодія педагога і того, хто навчається, здійснюється на принципово іншій основі – з допомогою модулів забезпечується усвідомлене самостійне досягнення тим, хто навчається, певного рівня попередньої підготовленості до кожної педагогічної зустрічі;сама сутність модульного навчання вимагає неминучого дотримання паритетних суб’єкт–суб’єктних взаємин між педагогом і тим, хто навчається.зміст навчання подається в закінчених, самостійних комплексах – модулях, які одночасно є банком інформації і методичними вказівками для його засвоєння;

Номер слайду 39

РЕБУСИ

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
11 грудня 2023
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку