Для нового покоління учнів, озброєного гайжетами, необхідно шукати нові підходи, нові технології та форми роботи в освітньому просторі.
На уроці фізичної культури в групі ІІ курсу(11клас) запропонувала учням нову методику роботи: навчання через самостійні відкриття.
Методичні рекомендації
до інтерактивного заняття з фізичної культури для учнів 10 -11 класу.
Модуль «Гімнастика»
Тема: «Навчання через самостійні відкриття»,
з використанням схематичних комплексів вправ
Завдання:
Інвентар. М’ячі, каремати, гантелі, стілець, роздруковані комплекси з 15 вправ з різною тематикою: гімнастичні вправи з м’ячами, з стільцем, гантелями, комплекс ранкової гімнастики, стретчинг.
Для нового покоління учнів, озброєного гайжетами, необхідно шукати нові підходи, нові технології та форми роботи в освітньому просторі.
На уроці фізичної культури в групі ІІ курсу(11клас) запропонувала учням нову методику роботи: навчання через самостійні відкриття.
Хід уроку.
Після розминки учні об’єднуються парами. Отримують комплекс вправ, готують собі місце занять, наприклад: каремат,гантелі, комплекс і починають його вивчати.
Викладач в даному випадку є консультантом, до якого звертаються учні з різними питаннями. Викладач має всіма засобами спонукати дітей до занять, заохочувати, підтримувати, хвалити. Він має обов’язково нагадати про дотримування техніки безпеки. Викладач ходить по залу і спостерігає за ходом занять, може десь щось підправити, десь комусь посміхнутися, зробити фото. Добре видно як до роботи ставиться кожен учень. Викладач спостерігає і оцінює подумки відношення учнів до поставленого завдання. Але, увага, не можна дорікати учням, сварити, критикувати. Тільки схвалювати їхні дії і бажання виконувати вправи. Дуже делікатно.
Учні, отримавши комплекс, відходять вбік, знайомляться з ним, якщо потрібно обладнання, звертаються до викладача. Отримавши все необхідне, учні розташовуються в залі і починають вивчати комплекс, виконувати вправи, обговорювати, радитися. Вони самостійно відкривають для себе нові знання, уміння і навички, які добре запам’ятовуються, бо діти здобули ці знання самі! Буває, щось не виходить. Важливо, щоб учні не покинули почате, а продовжували. Тут багато залежить від делікатності, оперативності викладача, який вчасно прореагує, прийде на допомогу. В залі має панувати дух позитиву, доброзичливості, взаємопідтримки, зацікавленості в отриманому результаті. Не допускати критики учнів над своїми товаришами. Тільки схвальні вигуки спонукають дітей до співпраці.
Презентація.
Пройшли 15 хвилин. Викладач запрошує учнів утворити коло і розташуватися на карематах або килимка, гімнастичних лавах. Бажано все ж таки сидіти по колу. Викладач робить вступне слово і запрошує бажаючих презентувати свій комплекс. Необхідно пояснити учням, що необхідно говорити.
Викладач бере живу участь, підтримує учнів словом, запрошує присутніх звернути увагу на певний елемент тощо. Якщо дії виступаючих викликають сміх, викладач має зупинити, відволікти увагу. Може щось сам підправити або продемонструвати.
Викладач хвалить учнів за презентацію і спонукає присутніх подякувати виступаючим аплодисментами. Потім запрошуються наступні. З дозволу учнів можна робити фото, відео цікавих моментів.
Після того, як виступлять всі, викладач робить підсумок і задає учням питання – чи цікава їм така форма роботи - здобувати знання самостійно. Важливо об’єктивно провести оцінювання, обґрунтовуючи свої слова. Важливо: аби діти пішли з уроку в гарному піднесеному настрої.