Для нового покоління учнів, озброєного гайжетами, необхідно шукати нові підходи, нові технології та форми роботи в освітньому просторі. Боротися з присутністю телефонів на уроці складно та і чи варто? Адже можна подивитися на це з іншого боку і використовувати засоби інформації на користь всім.
На уроці фізичної культури в групі ІІ курсу(11клас) запропонувала учням нову методику роботи: навчання через самостійні відкриття.
Надихнула на це – ідея: сприймати на уроці фізичної культури присутність мобільних телефонів не як проблему, а як засіб отримання оперативної інформації для уроку, а також бажання навчити учнів шукати самостійно спеціальну інформацію в певних умовах, з обмеженням часу, використовуючи мобільний Інтернет.
Методичні рекомендації
до інтерактивного заняття з фізичної культури для учнів 10-11 класу
Модуль. Гімнастика
на тему «Навчання через самостійні відкриття»,
з використанням мобільного Інтернету.
Для нового покоління учнів, озброєного гайжетами, необхідно шукати нові підходи, нові технології та форми роботи в освітньому просторі. Боротися з присутністю телефонів на уроці складно та і чи варто? Адже можна подивитися на це з іншого боку і використовувати засоби інформації на користь всім.
На уроці фізичної культури в групі ІІ курсу(11клас) запропонувала учням нову методику роботи: навчання через самостійні відкриття.
Надихнула на це – ідея: сприймати на уроці фізичної культури присутність мобільних телефонів не як проблему, а як засіб отримання оперативної інформації для уроку, а також бажання навчити учнів шукати самостійно спеціальну інформацію в певних умовах, з обмеженням часу, використовуючи мобільний Інтернет.
Інвентар. Мобільні телефони, гімнастичні килимки або лави.
Хід уроку. Учням запропоновано види спорту на вибір:
Волейбол, баскетбол, гімнастика, легка атлетика, аеробіка, шейпінг, біатлон.
Пояснення: учні об’єднуються за власним вибором у двійки, трійки. В руках вони тримають аркуш з завданням та мобільний телефон.
Необхідно, користуючись мобільним Інтернетом, знайти і оприлюднити інформацію про обраний вид спорту так, щоб у присутніх склалася чітка уява.
Про що потрібно розповісти протягом 5 хвилин.
Викладач в даному випадку є консультантом, до якого звертаються учні з різними питаннями. Викладач має всіма засобами спонукати дітей до занять, заохочувати, підтримувати, хвалити. Він має обов’язково нагадати про дотримування техніки безпеки. Викладач ходить по залу і спостерігає за ходом занять, може задати якісь питання, десь комусь посміхнутися, зробити фото. Добре видно як до роботи ставиться кожен учень. Викладач спостерігає і оцінює подумки відношення учнів до поставленого завдання. Але, увага, не можна дорікати учням, сварити, критикувати. Тільки схвалювати їхні дії і бажання виконувати вправи. Дуже делікатно.
Учні, отримавши завдання, відходять вбік, знайомляться з ним. Учні розташовуються в залі і починають працювати з телефоном, обговорювати, радитися. Вони самостійно відкривають для себе нові знання, які добре запам’ятовуються, бо діти здобули ці знання самі! В залі має панувати дух позитиву, доброзичливості, взаємопідтримки, зацікавленості в отриманому результаті. Не допускати критики учнів над своїми товаришами. Тільки схвальні вигуки спонукають дітей до співпраці.
Презентація.
Пройшли 15 хвилин. Викладач запрошує учнів утворити коло і розташуватися на килимках, гімнастичних лавах. Бажано все ж таки сидіти по колу. Викладач робить вступне слово і запрошує бажаючих презентувати свій вид спорту.
Викладач бере живу участь, підтримує учнів словом, запрошує присутніх звернути увагу на певний елемент тощо. Якщо дії виступаючих викликають сміх, викладач має зупинити, відволікти увагу. Може щось сам підправити або продемонструвати.
Викладач хвалить учнів за презентацію і спонукає присутніх подякувати виступаючим аплодисментами. Потім запрошуються наступні. З дозволу учнів можна робити фото, відео.
Після того, як виступлять всі, викладач робить підсумок і задає учням питання – чи цікава їм така форма роботи - здобувати знання самостійно. Важливо об’єктивно провести оцінювання, обґрунтовуючи свої слова. Важливо: аби діти пішли з уроку в гарному піднесеному настрої.
Після завершення презентацій можна активізувати учнів, організувавши декілька естафет на вибір викладача.