Методичні рекомендації до проведення уроку за моделлю "Перевернутий клас" змішаної форми навчання містять орієнтовні завдання з посиланнями на інформаційні ресурси. Цілі уроку сформовані за таксономією Блума.
Тема: Тарас Шевченко «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності»
Навчальні цілі для учнів за таксономією Блума (з урахуванням змін):
створення, оцінювання |
інтерпретація змісту балади висловлення власного ставлення до змісту прочитаного |
аналіз |
знаходження спільних рис у баладах «Тополя» Т. Шевченка та «Вільшаний король» Й. Гете |
застосування |
визначення жанрових особливостей твору |
розуміння/усвідомлення |
пояснення вчинків персонажів |
знання/пригадування |
знання змісту твору Т. Шевченка «Тополя»; визначення понять «балада», «метаморфози» |
Опис навчальних завдань
1. |
Прочитати баладу Т. Шевченка «Тополя»
|
9 хв.
|
|
|
off-line
|
2. |
Переглянути мультфільм «Тополя» за змістом балади Шевченка
|
5 хв. |
|
|
on-line |
3. |
Вивчити визначення понять «балада», «метаморфози» |
5 хв. |
|
|
off-line
|
4. |
Виконати тестове завдання (3 питання) (самоперевірка) |
3 хв. |
|
|
off-line
|
5. |
Знайти текстовий уривок для ілюстративного матеріалу (взаємодія «клас - учитель») |
5 хв. |
|
|
on-line |
6. |
Знайти жанрові ознаки у творі Шевченка «Тополя» у зіставленні їх із жанровими ознаками народної пісні «Ой чиє то жито, чиї ті покоси…» (робота в групах) |
7 хв. |
|
|
on-line |
7. |
Знайти спільні риси балад «Тополя» Т. Шевченка та «Вільшаний король» Й. Гете (робота в групах) |
2:07. |
|
|
off-line
|
8. |
Знайти тлумачення символічних образів балади «соловей», «тополя», «вітер» (робота в парах) |
2 хв. |
|
|
on-line |
9. |
Висловити власне ставлення до змісту (індивідуальна робота) |
7 хв. |
|
|
off-line
|
10. |
Проінсценувати уривок балади «Тополя» у власній інтерпретації (робота в групах) |
10 хв. |
|
|
off-line |
11. |
Знайти в мережі Шевченків «Заповіт» англійською, підготувати його виразне читання.
|
10 хв. |
|
|
on-line off-line |
Резервний час уроку: 7 хв. (організаційні моменти, оцінювання, підсумки кожного етапу уроку, загальний підсумок, домашнє завдання).
Пояснення для коллег:
Знайти текстовий уривок для ілюстративного матеріалу
Дії вчителя: демонстрація ілюстративного матеріалу
Дії учнів: зачитування уривків із балади
Ресурс: http://ukrainkadz.blogspot.com/p/blog-page_965.html
Знайти жанрові ознаки у творі Шевченка «Тополя» у зіставленні їх із жанровими ознаками народної пісні «Ой чиє то жито, чиї ті покоси…»
Ресурс Інтернету: https://www.youtube.com/watch?v=biGi7A9TQws
Жанрові ознаки балади |
«Тополя» |
«Ой чиє то жито…» |
Невелика кількість персонажів |
|
|
Трагічність у розв’язанні конфлікту |
|
|
Похмурий колорит |
|
|
Метаморфози |
|
|
Наявність діалогів |
|
|
Знайти спільні риси балад «Тополя» Т. Шевченка та «Вільшаний король» Й. Гете.
Ресурс Інтернету: https://www.youtube.com/watch?v=XS1cp853TSI
Знайти тлумачення символічних образів балади «соловей», «тополя», «вітер».
Проінсценувати уривок балади «Тополя» у власній інтерпретації:
1 група – проінсценувати, якою була зустріч козака з дівчиною;
2 група – проінсценувати, як мати вмовляла дівчину подати рушники старому, багатому;
3 група – про інсценувати, як дівчина пішла до ворожки.