Письмо – це особлива форма мовлення, коли елементи фіксуються на папері графічними символами. Письмо – одне з найбільш комплексних умінь, які необхідно сформувати в процесі навчання. Важливим елементом навчання письма є формування графічних навичок письма, паралельно з якими йде формування орфографічних навичок.
Графічні навички – це певні положення і рухи руки, які дозволяють зображувати письмові знаки та їх з’єднання. Правильно сформовані графічні навички дозволяють писати букви чітко, красиво та розбірливо. Неправильно сформовані графічні навички створюють комплекс труднощів письма: неохайний, нерозбірливий почерк, повільний темп. При цьому виправлення неправильних графічних навичок не просто ускладнене, а й іноді неможливе.
Одним із завдань процесу навчання у першому класі є формування навичок правильного, розбірливого і в міру швидкого письма. Акуратне й правильне написання знаків – важлива умова розвитку культури письма. Робота над каліграфією, технікою письма – важлива складова початкового навчання. Завдання вчителя у формуванні каліграфічних навичок – зробити цей процес цікавим та пізнавальним.
Засвоївши правильну техніку написання букв та цифр, вже у наступних класах, щоб пришвидшити виконання завдань, учні дозволяють собі послабити каліграфічне виконання деяких елементів. Звичайні каліграфічні хвилинки не завжди дають достатній результат.
Щоб стимулювати учнів до подальшого дотримання каліграфічних норм, на уроках варто використовувати графічні хвилинки – графічне виконання фігури тварин. Головне завдання – правильне та охайне виконання роботи, проводити лінії чітко по контурах клітинки. Також можна запропонувати поряд виконати таку ж фігурку або симетричну даній.
Таку графічну хвилинку легко поєднати з іншими предметами навчального процесу: розповідь про тварину, її опис, цікаві факти.