Навчання англійської мови з використанням сучасних
інноваційних технологій
Одним з найважливішим вектором сучасної освіти є впровадження в освіту інноваційних технологій. Головним аспектом впровадження в освіту інноваційних технологій є технологізація всіх видів наукових досліджень. Ми спостерігаємо швидке зростання та широке застосування нових інформаційно-освітніх технологій.
Навчання з використанням інноваційних технологій якісно перевищує класичну освіту. Воно інтегрує процеси, які не можна об’єднати в межах класичної освіти: навчання, працевлаштування, планування кар’єри, і також безперервну освіту.
Інновація з лат оновлення, зміна, введення нового. В педагогічній інтерпретації інновація означає нововведення, що поліпшує хід і результат навчально-виховного процесу. Інновацію можна розглядати , як процес.
Інноваційні педагогічні технології як процес - це цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів, що охоплюють цілісний навчальний процес від визначення його мети до очікуваних результатів.
Поняття «технологія» походить із двох грецьких слів – мистецтво, майстерність і слово, навчання, тобто поняття технологія можна визначити, як усвідомлена майстерність.
У процесі навчання найбільш доцільно використовувати в першу чергу , ті методи, при використанні яких в учнів розвивається бажання до творчої, продуктивної праці, учні прагнуть до активних дій, досягають успіхів і мотивують власну поведінку.
Педагогічна технологія – це не просто дослідження у сфері використання технічних засобів навчання або комп’ютерів; це дослідження, яке проводиться з метою виявлення принципів і розробки прийомів оптимізації освітнього процесу шляхом аналізу факторів, які підвищують освітню ефективність, конструювання і застосування прийомів і матеріалів, а також оцінювання методів, які застосовуються.
Отже, під педагогічною технологією слід розуміти набір операцій щодо конструювання, формування та контролю знань, умінь, навичок і стосунків відповідно до висунутої мети.
Найбільш поширеними інноваційними технологіями навчання є:
- Інтерактивні технології
- Технології індивідуального навчання
- Технологія розвивального навчання
- Технології дистанційного навчання
- Інформаційні новітні технології
- Здоров’язберігаючі новітні технології
- Гендерна новітня технологія
- Ігрові педагогічні технології
Нині існують різні класифікації педагогічних технологій. Найбільш
відома з них класифікація Г.Селевка, що складається з близько ста педагогічних технологій, які, на думку автора, є самостійними та можуть бути використані як альтернатива традиційній класно-урочній системі.
Одна і та ж технологія може здійснюватися різними виконавцями
більш менш сумлінно, тобто точно по інструкції або творчо. Виконання кожної технології безсумнівно залежить від особистості вчителя. Від вчителя залежить якість та закономірність засвоєного матеріалу, склад та послідовність дій учнів. Звичайно результати будуть різними, проте близькими до деякого середнього значення, характерного для даної технології.
У теорії та практиці роботи ЗЗСО сьогодні існує безліч варіантів
навчально-виховного процесу. Кожен автор і виконавець вносить у педагогічний процес щось своє індивідуальне.
Я спробувала дослідити і з’ясувати як впровадження сучасних
інноваційних технологій впливає на процес навчання. На уроках англійської мови вчитель має виконати такі завдання як: розвиток мовленевої культури, творчих здібностей учнів, критичного мислення. Формувати в учнів стійку мотивацію до вивчення англійської мови. Формувати практичні уміння і навички в усіх видах мовленевої діяльності. Формувати мовленеву компетенцію. В пресі впровадження сучасних інноваційних методів в свою роботу з учнями, я на практиці побачила їх ефективність та знайшла дійсно нові та цікаві форми роботи зі своїми учнями.
Наприклад, якщо впровадити елементи інтерактивних методів, то це
дозволяє залучити кожного учня до активно-пізнавальної діяльності, спонукати до пошуку нових ідей, використовуючи для цього різні джерела інформації та організувати співпрацю вчителя та учнів у вирішенні проблемних питань.
Для ефективнішого досягнення розвиваючих цілей, підтримки мотивації учнів на уроках англійської мови використовують елементи здоров’язберігаючих технологій. Наприклад, музичний супровід уроку стимулює роботу мозку, підвищує засвоєння матеріалу та сприяє естетичному вихованню.
Якщо говорити про ігрові технології, то на мою думку, такі методи
роботи допомагають досягти високої результативності, та пробуджують інтерес до навчання. Застосовуючи різні технології в свій роботі, я зрозуміла, що саме ігрові прийому мотивують учнів вивчати іноземну мову та долати труднощі під час вивчення мови. Не слід забувати, що гра - одна із важливіших компонентів успішного розвитку дитини. Гра допоможе викликати в учнів позитивні емоції, задоволення та налаштує учнів на вивчення нового матеріалу, або допоможе закріпити вже знайомий матеріал.
Методи, які мають гуманістичний підхід допомагають вчителю
розкрити творчий потенціал учневі, сприяють їх розвитку та вдосконаленню під час навчального процесу.
Спостерігаючи за своїми учнями я дійшла висновку, що вивчення
іноземної мови потребує напруженої розумової роботи дитини та її власної активної участі в процесі. Цей результат можна досягти тільки при активному використанні інноваційних технологій.
Таким чином упровадження педагогічних технологій в освітній процес,
покликане підвищити якість освітнього процесу та сприяти розвитку творчого потенціалу кожного учня.