Методичні рекомендації " Переваги проектної роботи "

Про матеріал

Проектна робота — це ідеальна можливість для учнів використа­ти свої знання англійської мови індивідуально та творчо, що дасть їм реальне відчуття власних досягнень. Використання проектної методики в процесі навчання дає змогу застосовувати мовні на­вички та вміння на практиці.

Перегляд файлу


                   3.  Переваги проектної роботи

    По-перше, у тому, що проектна робота мотивує. Працюючи над проектом, учні проводять невелику дослідницьку роботу з теми, яка їх цікавить. Вони активні, зацікавлені: шукають інформацію у книжках, довідниках, енциклопедіях, мережі Інтернет, спілкую­ться з іншими людьми, знаходять ілюстрації тощо.
    По-друге, проектна робота особистісно - орієнтована. Зосере­джуючи увагу на темі, учні мають можливість збагатити власні знання, порівняти свої уявлення з дійсністю.
   По-третє, проектна робота має загальноосвітню цінність. Біль­шість сучасних шкільних програм потребують, щоб викладання предметів сприяло розвитку в учнів ініціативи, незалежності, уяви, самодисципліни, співпраці та корисних дослідницьких навичок. Така робота є практичним шляхом реалізації цієї практичної мети на уроці.
    По-четверте, проектна робота найкраще інтегрує освіту та ви­ховання.
    По-пяте, дає можливість учням:


  • подолати мовний бар'єр;

  • збагатити словниковий запас;

  • відчути впевненість у собі;

  • успішно виконувати науково-дослідну роботу;

  • використовувати набуті знання і навички у подальшому житті.


    Проектна робота дає можливість учителеві застосувати кому­нікативні, інтерактивні, групові технології навчання та тим самим зробити весь навчально-виховний процес високоефективним.
   За методом проекту можна опрацьовувати будь-яку тему на уро­ках англійської мови. Під час першого уроку вивчення нової теми мої учні з нетерпінням чекають оголошення тем проекту, після діагностування організовуються в групи за інтересами, розподі­ляють обов'язки та починають працювати над проектом. Вважаю, що метод проектів можна застосовувати навіть на початковому етапі вивчення мови при опрацюванні тем «Моя сім'я», «Мій друг», «їжа», «Одяг», «Зовнішність», тому - що учні із задоволенням продукують постери, буклети, інсценізації.
    Для старшої ланки доцільніше здійснювати захист проектів шляхом створення презентацій у програмі «PowerPoint», «Publisher» та створення веб-сторінок.
    Результати досліджень можуть бути представлені в класі у ви­гляді публікацій, презентацій у програмі «Power Point», кросвордів. Цій темі також можуть бути прис­вячені випуски шкільної газети. Після презентації проектів учні повинні поповнити свій лексичний запас нови­ми лексемами, удосконалити комунікативні, лінгвістичні і соціокультурні навички, здобути вміння конструювати публічний ви­ступ та презентувати результати діяльності, здійснювати оціню­вання та самооцінювання роботи над проектом.
    Проектна робота не може бути єдиним методом, який сприяє розвиткові комунікативних, лінгвістичних і соціокультурних на­вичок. Але, на нашу думку, цей прийом є найефективнішим для роботи майже на усіх рівнях вивчення мови для різних вікових груп та для учнів з різними розумовими здібностями.
    Переваги мультимедійних презентацій:

● Презентації можуть створюватися не тільки для показу на стінному екрані для групи слухачів в аудиторії, але також можуть використовуватися для індивідуального перегляду на комп’ютері.

● Комп’ютерні презентації можуть використовуватися як для занять з безпосередньою участю доповідача, так і без його участі (наприклад, для самоосвіти).

● Потенційна можливість інтерактивності дозволяє комп’ютерні презентації адаптувати під особливості сприйняття учнями навчального матеріалу.

● Часова інтерактивність надає можливість учню самостійно визначати початок, тривалість процесу навчання, а також швидкість просування по навчальному матеріалу.

● Інтерактивність при доборі потрібної послідовності відображення навчальної інформації забезпечує вільне визначення чергування використання фрагментів інформації.

● Змістова інтерактивність дозволяє змінювати, доповнювати чи зменшувати обсяг змістової інформації.

● Створені презентації легко тиражуються, можуть демонструватися практично на будь-якому комп’ютері і являють собою корисний засіб аудіовізуальної підтримки будь-якої доповіді – виступу на науковій конференції чи звіту перед класом.

    До недоліків проектної діяльності можна віднести:

  • Проблему суб'єктивної оцінки творчої роботи;
  • Переоцінку своїх можливостей і потрапляння в стресову ситуацію через неможливість вкластися  у визначені строки;
  • Психологічні комунікативні проблеми;
  • Технічні накладки, які можуть вплинути як на процес роботи, так і на кінцевий результат.

 

Незважаючи на деякі недоліки, проектна робота якнайкраще вписується в актуальний в даний час компетентнісний підхід, який включає в себе розвиток в учнів трьох компонентів:

  • Уміння працювати з різними джерелами інформації;
  • Уміння працювати в групі;
  • Уміння працювати самостійно.

 

    Отже, проектна робота — це ідеальна можливість для учнів використа­ти свої знання англійської мови індивідуально та творчо, що дасть їм реальне відчуття власних досягнень. Використання проектної методики в процесі навчання дає змогу застосовувати мовні на­вички та вміння на практиці.

 

docx
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку