Проектна робота — це ідеальна можливість для учнів використати свої знання англійської мови індивідуально та творчо, що дасть їм реальне відчуття власних досягнень. Використання проектної методики в процесі навчання дає змогу застосовувати мовні навички та вміння на практиці.
3. Переваги проектної роботи
По-перше, у тому, що проектна робота мотивує. Працюючи над проектом, учні проводять невелику дослідницьку роботу з теми, яка їх цікавить. Вони активні, зацікавлені: шукають інформацію у книжках, довідниках, енциклопедіях, мережі Інтернет, спілкуються з іншими людьми, знаходять ілюстрації тощо.
По-друге, проектна робота особистісно - орієнтована. Зосереджуючи увагу на темі, учні мають можливість збагатити власні знання, порівняти свої уявлення з дійсністю.
По-третє, проектна робота має загальноосвітню цінність. Більшість сучасних шкільних програм потребують, щоб викладання предметів сприяло розвитку в учнів ініціативи, незалежності, уяви, самодисципліни, співпраці та корисних дослідницьких навичок. Така робота є практичним шляхом реалізації цієї практичної мети на уроці.
По-четверте, проектна робота найкраще інтегрує освіту та виховання.
По-пяте, дає можливість учням:
Проектна робота дає можливість учителеві застосувати комунікативні, інтерактивні, групові технології навчання та тим самим зробити весь навчально-виховний процес високоефективним.
За методом проекту можна опрацьовувати будь-яку тему на уроках англійської мови. Під час першого уроку вивчення нової теми мої учні з нетерпінням чекають оголошення тем проекту, після діагностування організовуються в групи за інтересами, розподіляють обов'язки та починають працювати над проектом. Вважаю, що метод проектів можна застосовувати навіть на початковому етапі вивчення мови при опрацюванні тем «Моя сім'я», «Мій друг», «їжа», «Одяг», «Зовнішність», тому - що учні із задоволенням продукують постери, буклети, інсценізації.
Для старшої ланки доцільніше здійснювати захист проектів шляхом створення презентацій у програмі «PowerPoint», «Publisher» та створення веб-сторінок.
Результати досліджень можуть бути представлені в класі у вигляді публікацій, презентацій у програмі «Power Point», кросвордів. Цій темі також можуть бути присвячені випуски шкільної газети. Після презентації проектів учні повинні поповнити свій лексичний запас новими лексемами, удосконалити комунікативні, лінгвістичні і соціокультурні навички, здобути вміння конструювати публічний виступ та презентувати результати діяльності, здійснювати оцінювання та самооцінювання роботи над проектом.
Проектна робота не може бути єдиним методом, який сприяє розвиткові комунікативних, лінгвістичних і соціокультурних навичок. Але, на нашу думку, цей прийом є найефективнішим для роботи майже на усіх рівнях вивчення мови для різних вікових груп та для учнів з різними розумовими здібностями.
Переваги мультимедійних презентацій:
● Презентації можуть створюватися не тільки для показу на стінному екрані для групи слухачів в аудиторії, але також можуть використовуватися для індивідуального перегляду на комп’ютері.
● Комп’ютерні презентації можуть використовуватися як для занять з безпосередньою участю доповідача, так і без його участі (наприклад, для самоосвіти).
● Потенційна можливість інтерактивності дозволяє комп’ютерні презентації адаптувати під особливості сприйняття учнями навчального матеріалу.
● Часова інтерактивність надає можливість учню самостійно визначати початок, тривалість процесу навчання, а також швидкість просування по навчальному матеріалу.
● Інтерактивність при доборі потрібної послідовності відображення навчальної інформації забезпечує вільне визначення чергування використання фрагментів інформації.
● Змістова інтерактивність дозволяє змінювати, доповнювати чи зменшувати обсяг змістової інформації.
● Створені презентації легко тиражуються, можуть демонструватися практично на будь-якому комп’ютері і являють собою корисний засіб аудіовізуальної підтримки будь-якої доповіді – виступу на науковій конференції чи звіту перед класом.
До недоліків проектної діяльності можна віднести:
Незважаючи на деякі недоліки, проектна робота якнайкраще вписується в актуальний в даний час компетентнісний підхід, який включає в себе розвиток в учнів трьох компонентів:
Отже, проектна робота — це ідеальна можливість для учнів використати свої знання англійської мови індивідуально та творчо, що дасть їм реальне відчуття власних досягнень. Використання проектної методики в процесі навчання дає змогу застосовувати мовні навички та вміння на практиці.