Методичні рекомендації щодо написання та оформлення підсумкової контрольної роботи з предмету "Трактори та автомобілі"

Про матеріал
Контрольну роботу з дисципліни «Трактори та автомобілі», виконують відповідно до навчального плану та графіка навчального процесу. Мета виконання контрольної роботи − закріплення та розширення знань, засвоєння найбільш важливих і складних тем програми дисципліни. Завдання підсумкової контрольної роботи видається викладачем дисципліни «Трактори та автомобілі» на початку ІІ семестру ІІ курсу, та має бути зданим за 3 тижні до початку сесії.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТРАКТОРИ І АВТОМОБІЛІ

Методичні вказівки до виконання підсумкової  контрольної роботи для здобувачів вищої освіти II курсу за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодший спеціаліст зі спеціальності 208 Агроінженерія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020р.

Методичні рекомендації до виконання підсумкової  контрольної роботи для здобувачів вищої освіти  за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодший спеціаліст зі спеціальності 208 Агроінженерія.  2020 р.13 ст

 

Розробили:

Квітка Андрій Іванович

 

 

Методичні рекомендації розроблені для якісного виконання підсумкової контрольної роботи для здобувачів освіти за освітньо-кваліфікаційним рівнем «молодший спеціаліст» зі спеціальності 208 «Агроінженерія» (ОПП «Агроінженерія»).

Методичні рекомендації відповідають вимогам освітньо-професійної програми «Агроінженерія».

 


Вступ

Мета вивчення навчальної дисципліни «Трактори і автомобілі» – дати здобувачам освіти необхідні теоретичні знання про будову й роботу основних вузлів і механізмів тракторів, автомобілів, які використовуються в сільськогосподарському виробництві, допомогти набути практичних навичок і вмінь у їх розбиранні, складанні, підготовці до роботи, виявленні неполадок, а також регулюванні.

У процесі формування організаційно-економічних засад господарювання в Україні зберігаються технології виробництва сільськогосподарської продукції, для яких потрібні потужні високопродуктивні машини. Водночас зростає кількість фермерських та індивідуальних господарств з невеликими обсягами виробництва, для яких передбачено відповідні тягово-енергетичні засоби.

На підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва значною мірою впливають технічний рівень конструкцій машин, стабільність їх функціонування в різних умовах експлуатації. Оскільки конструкції тракторів, автомобілів безперервно вдосконалюються і з’являються їх нові моделі, змінюються способи виготовлення деталей у машинобудуванні, виникає потреба у підвищенні рівня підготовки спеціалістів сільського господарства.

Технічний рівень конструкції тракторів та автомобілів, стабільність їхнього функціонування за різних умов експлуатації значною мірою впливає на ефективність сільськогосподарського виробництва. Основними чинниками є підвищення продуктивності агрегатів, розширення їх універсальності та уніфікованості, можливостей поєднання енергетичних засобів з іншими знаряддями і забезпечення надійної їх керованості, зведення до мінімуму негативного впливу на навколишнє середовище і ґрунт, поліпшення умов праці механізаторів і водіїв автомобілів, а також безпеки руху.

Сучасний фермер – це фахівець, який, маючи глибокі теоретичні знання, ділові якості, на основі розрахунків та аналізу зможе забезпечити на високому рівні сільськогосподарське виробництво в ринкових умовах.

За останні роки будова автомобілів та тракторів принципово не змінилася, проте всі вузли, агрегати, механізми й системи автомобіля і трактора отримали колосальний розвиток та істотно ускладнилися.

У зв’язку з цим ще більшого значення набуває вдосконалення знань з  конструкції тракторів та  автомобілів та їх технічного обслуговування і ремонту.

 

Рекомендації щодо написання та оформлення підсумкової контрольної роботи

 

Контрольну роботу з дисципліни «Трактори та автомобілі», виконують відповідно до навчального плану та графіка навчального процесу.

Мета виконання контрольної роботи − закріплення та розширення знань, засвоєння найбільш важливих і складних тем програми дисципліни.

Завдання підсумкової контрольної роботи видається викладачем дисципліни «Трактори та автомобілі» на початку ІІ семестру ІІ курсу, та має бути зданим за 3 тижні до початку сесії.

Перед виконанням роботи необхідно ознайомитися з методичними вказівками і вивчити за рекомендованою літературою теоретичний матеріал.

Контрольну роботу повинні виконувати та подавати для реєстрації  установлювані графіком строки. У дні, визначені викладачем, здобувач освіти повинен з’явитися на співбесіду до викладача з контрольною роботою.

На співбесіді викладач з’ясовує, наскільки самостійно виконано контрольну роботу, чи добре здобувач освіти орієнтується в своїй роботі. За позитивних результатів співбесіди контрольну роботу зараховують, про що викладач робить позначку «зараховано» на роботі, зазначаючи дату, своє прізвище та підпис.

За незадовільних результатів співбесіди здобувач освіти з’являється на повторну співбесіду. Якщо в її ході остаточно встановлено, що контрольна робота виконана здобувачем освіти не самостійно, йому видають інше завдання.

З усіма запитаннями, що виникають під час вивчення дисципліни і виконання контрольної роботи, належить звертатися до викладача.

Оформлювати контрольну роботу необхідно відповідно до правил оформлення контрольних робіт.

Контрольну роботи потрібно подавати у зброшурованому вигляді. При цьому перша сторінка обкладинки має бути титульною.

Сторінки тексту контрольної роботи, ілюстрації, таблиці повинні відповідати формату А4.

Текст має бути чітким, стислим і зрозумілим. Звіти повинні бути друкованими на одній стороні листа білого паперу через півтора інтервалу з дотриманням наступних полів: ліве -30мм, верхнє – 15мм, праве – 10мм, нижнє – 20мм. Щільність тексту повинна бути однаковою. Якість тексту, оформлення ілюстрацій, повинно забезпечити їхнє чітке відтворення.

Вписувати в текст окремі слова, формули, умовні знаки не допускається.

Заголовки розділів друкують симетрично тексту прописними буквами, а заголовки підрозділів – малими літерами з абзацу. Переноси слів у заголовках не допускаються. Крапку наприкінці не ставлять. Якщо заголовок складається з двох пропозицій, їх розділяють крапкою. Підкреслювати заголовки не допускається. Відстань між заголовком і текстом повинне бути 3-4 інтервалу. Кожен розділ варто починати з нового рядка.

Сторінки контрольної роботи включаючи, титульний лист, ілюстрації, таблиці, розташовані на окремих аркушах, нумерують арабськими цифрами без крапок і тире. На всіх сторінках, крім титульного листа, номер проставляють у правому нижньому куті.

Розділи, підрозділи і пункти нумеруються арабськими цифрами, наприклад 1.,1.1., вступ і висновок не нумеруються.

Примітки до тексту і таблиць допускається приводити достроково.

Ілюстрації в звіті повинні мати назву, при необхідності, під рисунковий текст, що поміщають під ними.

Таблиці у контрольній роботі повинні мати свій заголовок і розташовані після першого згадування чи в тексті в додатку. Висота рядків таблиць повинна бути не менш 8мм. Допускається переносити таблицю з великою кількістю рядків на іншу сторінку (заголовок не повторюється ). При великій кількості граф таблиць допускається поділяти на частині і розташовувати їхній одна над іншою в межах сторінки

Рівняння і формули варто виділяти з тексту вільними рядками. Перенос допускається тільки після математичних знаків. Пояснення символів і коефіцієнтів випливає з приведень під формулою, починаючи зі слова: «де». Значення кожного давати з нового рядка.

Посилання на джерела виділяються в тексті двома косими рисками і приводяться або в підрядковій примітці, або в списку джерел відповідно до старту, посилання на ілюстрації, чи формули вказують їх порядковим номером, наприклад: Рис.1.2., (2.1) – для формули, табл.3.2..

Титульний лист заповнюється за формою, приведеної в додатку.

 

Контрольна робота повинна містити:

  •   Вступ
  •   Основну частину
  •   Висновок
  •   Літературу

 


Додаток 1

 

Теми контрольних робіт

1.

Скласти класифікаційну схему автомобільного рухомого складу, принципів класифікації та маркування, прийнятого в Україні.

2.

Дати характеристику за класифікаційними ознаками автомобіля DAF 65

3.

Описати загальну будову автомобіля ЗІЛ-131

4.

Описати робочий процес двигуна трактора СМД-62

5.

Описати робочий процес двигуна автомобіля  МАЗ-5336

6.

Охарактеризувати загальний склад двигуна і призначення основних механізмів і систем.

7.

Описати призначення і загальний склад кривошипно-шатунного та газорозподільного механізмів.

8.

Скласти діаграму фаз газорозподілення двигуна, дати її опис.

9.

Перевірка і регулювання теплових зазорів у механізмах газорозподілення.

10.

Охарактеризувати призначення системи змащування.

11.

Охарактеризувати призначення системи охолодження.

12.

Охарактеризувати призначення системи живлення.

13.

Провести порівняння системи живлення карбюраторного та дизельного двигунів.

14.

Накреслити схему системи живлення двигуна Д-240, скласти опис складу та роботи системи живлення.

15.

Описати призначення зчеплення і дати класифікацію. Накреслити схему  зчеплення трактора Т-150К.

16.

Описати призначення зчеплення і дати класифікацію. Накреслити схему зчеплення трактора МТЗ-82.

17.

Описати призначення зчеплення і дати класифікацію. Накреслити схему зчеплення автомобіля  КАМАЗ-4350

18.

Описати призначення зчеплення і дати класифікацію. Накреслити схему зчеплення автомобіля ГАЗ-53

19.

Описати призначення зчеплення і дати класифікацію. Накреслити схему зчеплення автомобіля МАЗ-4380

20.

Скласти опис складу та роботи зчеплення та його привода. Регулювання вільного ходу педалі зчеплення.

21.

Описати призначення коробки передач і дати її класифікацію. Накреслити кінематичну схему коробки передач автомобіля ГАЗ-53

22.

Описати призначення коробки передач і дати її класифікацію. Накреслити кінематичну схему коробки передач автомобіля МАЗ-5432

23.

Описати призначення коробки передач і дати її класифікацію. Накреслити кінематичну схему коробки передач трактора К-700

24.

Описати призначення коробки передач і дати її класифікацію. Накреслити кінематичну схему коробки передач трактора ЮМЗ-6

25.

Дати характеристику коробки за класифікаційними ознаками. Скласти опис складу та роботи коробки передач.

26.

Сформулювати призначення і дати класифікацію головних передач і диференціалів. Накреслити кінематичну схему головної передачі та  диференціала автомобіля КАМАЗ-6250

27.

Сформулювати призначення і дати класифікацію головних передач і диференціалів. Накреслити кінематичну схему головної передачі та диференціала автомобіля ЗІЛ-131

28.

Сформулювати призначення і дати класифікацію головних передач і диференціалів. Накреслити кінематичну схему головної передачі та диференціала автомобіля ГАЗель

29.

Скласти опис складу, роботи і регулювання головної передачі та диференціала.

30.

Сформулювати призначення і охарактеризувати типи підвісок. Дати порівняльну оцінку.

31.

Скласти схему підвіски, описати склад і роботу.

32.

Сформулювати призначення кермового керування. Охарактеризувати особливості компонувальної схеми кермового керування автомобіля.

33.

Сформулювати призначення кермового керування. Охарактеризувати особливості компонувальної схеми кермового керування трактора

34.

Сформулювати призначення та охарактеризувати основні типии гальмівних систем.

35.

Описати склад і роботу гальмівної системи автомобіля. Регулювання стоянкової та робочої гальмівних систем.

 

 

 


Додаток 2

Питання для перевірки знань на захисті підсумкової контрольної робити

1.

Загальна будова автомобіля. Призначення трансмісії. Типи трансмісій за місцем розташування двигуна, кількості та розташування ведучих коліс.

2.

Призначення та загальна будова трансмісії автомобіля. Які параметри характеризують трансмісію.

3.

Трансмісія автомобілів. Типи трансмісій, їх аналіз за типом перетворення крутного моменту.

4.

Трансмісія автомобілів. Призначення, загальна будова трансмісій тривісних автомобілів 6 х 6.

5.

Трансмісія автомобілів. Призначення, загальна будова трансмісій автомобілів 6 х 4.

6.

Загальна будова трансмісій автомобілів 4 х 4.

7.

Будова механічних трансмісій легкових автомобілів 4 х 2 .

8.

Трансмісії легкових автомобілів з розташуванням двигунів біля ведучого моста.

9.

Призначення та типи безступеневих трансмісій автомобілів. Їх аналіз.

10.

Зчеплення. Призначення, класифікація, вимоги.

11.

Фрикційне зчеплення. Призначення та принцип дії. Основні елементи фрикційної частини. Призначення, принцип дії та будова пружинно-фрикційного гасителя крутильних коливань.

12.

Зчеплення. Будова та принцип дії фрикційного одно дискового зчеплення.

13.

Особливості конструкції дводискових зчеплень. У яких випадках застосовують дводискові зчеплення?

14.

Приводи зчеплення. Призначення, типи, аналіз конструкції, оцінка якості.

15.

Приводи зчеплення. Будова, принцип дії гідравлічного привода зчеплення. Регулювання привода.

16.

Приводи зчеплення. Будова, принцип дії гідравлічного привода зчеплення з пнемо-підсилювачем. Регулювання привода.

17.

Коробка передач. Призначення, класифікація, кінематичні параметри.

18.

Коробка передач. Конструкція 3−вальних коробок передач.

19.

Особливості конструкції та роботи 2−вальних коробок передач.

20.

Коробка передач. Конструкція ступеневих коробок передач.

21.

Механізм перемикання передач. Будова та робота замків та фіксаторів.

22.

Способи перемикання передач. Будова, принцип дії синхронізатора.

23.

Багатовальні коробки передач (демультиплікатори, подільники). Призначення, будова, особливості конструкції.

24.

Гідромеханічна коробка передач. Призначення, будова, принцип дії. Конструкція гідротрансформатора.

25.

Роздавальна коробка передач автомобіля. Призначення, вимоги, класифікація.

26.

Роздавальна коробка передач. Призначення, особливості конструкції РК с блокованим приводом.

27.

Роздавальні коробки передач повно приводних автомобілів з диференціальним приводом.

28.

Карданна передача. Призначення, вимоги, загальна будова.

29.

Карданна передача. Шарнір нерівних та рівних кутових швидкостей. Призначення, класифікація, особливості кінематики.

30.

Конструкція карданної передачі автомобіля з шарнірами нерівних кутових швидкостей. Умови рівномірного обертання валів карданної передачі.

31.

Гідравлічне зчеплення (гідромуфта). Будова, принцип дії, застосування.

32.

Карданна передача з шарнірами нерівних кутових швидкостей. Застосування, конструкція карданних шарнірів нерівних кутових швидкостей та їх змащування.

33.

Використання карданних передач з шарнірами рівних кутових швидкостей. Класифікація та конструкція шарнірів.

34.

Диференціали. Призначення, класифікація, загальна будова.

35.

Межколісні диференціали. Класифікація та будова. Властивості симетричного диференціалу. Блокування диференціалів.

36.

Міжколісний диференціал. Призначення, будова, використання. Влив

диференціалу на прохідність автомобіля. Блокування диференціалів.

37.

Будова, призначення та умови використання асиметричного міжосьового диференціала. Примусове блокування.

38.

Призначення, класифікація самоблокуючих диференціалів. Будова та робота кулачкового диференціала підвищеного тертя.

39.

Призначення, класифікація самоблокуючих диференціалів. Будова та

робота обгінної муфти.

40.

Головна передача автомобіля. Призначення, вимоги, класифікація, технічні параметри.

41.

Призначення, типи та особливості конструкції одинарних головних

передач.

42.

Призначення, типи та особливості конструкції подвійних головних

передач.

43.

Головна передача. Встановлення конічної шестерні та колеса. Регулювання підшипників та зубчатого зачеплення. Особливості змащування.

44.

Кермове керування. Призначення. Схема повороту двовісного і тривісного автомобіля та автопотяга. Радіус повороту автомобіля.

45.

Рами та кузови автомобілів. Типи, особливості конструкції.

46.

Мости автомобілів. Типи, особливості конструкції.

47.

Автомобільні колеса. Призначення, будова, класифікація пневматичних шин.

48.

Пневматична шина. Будова, маркування. Особливості камерних та безкамерних шин.

49.

Колеса. Призначення, будова, типи, маркування.

50.

Будова керованих мостів. Кути нахилу шворнів та конструкція шкворневих вузлів. Стабілізація керованих коліс.

51.

Параметри встановлення керованих коліс. Кути розвалу та сходження. Регулювання та перевірка.

52.

Запасна, стоянкова, допоміжна, робоча тормозні системи автомобіля. Призначення, загальна будова, вимоги до систем.

53.

Приводи до ведучих некерованих та керованих коліс.

54.

Призначення та будова підвісок автомобілів. Класифікація підвісок. Стабілізатор попередньої стійкості.

55.

Пружні елементи підвісок. Конструкції листових ресор та способи їх встановлення. Направляючий пристрій ресорної підвіски.

56.

Залежні підвіски автомобілів. Типи, особливості конструкції.

57.

Незалежні підвіски автомобілів. Типи, особливості конструкції.

58.

Підвіски вантажних автомобілів. Типи, особливості конструкції.

59.

Підвіски легкових автомобілів. Типи, особливості конструкції.

60.

Амортизатори. Призначення, класифікація, вимоги. Конструкція та принцип дії телескопічного амортизатора.

61.

Кермове керування автомобіля. Призначення, класифікація. Елементи кермового механізму та кермового привода. Основні технічні параметри.

62.

Кермові механізми автомобілів. Призначення, конструкція та робота черв’ячних кермових механізмів. Регулювання механізму.

63.

Кермові механізми автомобілів. Призначення, конструкція та робота

гвинтових кермових механізмів. Регулювання механізму.

64.

Кермовий привод автомобіля. Призначення. Елементи конструкції. Призначення, класифікація, загальна будова кермової трапеції.

65.

Підсилювачі кермового керування. Призначення, конструкція,

компонувальні схеми. Стежача дія підсилювача.

66.

Гальмівні механізми. Призначення, загальна будова та принцип дії

фрикційних механізмів.

67.

Гальмівне керування автомобіля. Призначення, загальна будова, принцип гальмування автомобіля. Гальмівні системи та вимоги до них.

68.

Види гальмівних систем автомобіля та їх призначення.

69.

Гальмівні механізми. Призначення, класифікація, критерії оцінювання.

70.

Барабанні гальмівні механізми. Призначення, конструкція, типи, регулювання.

71.

Дискові гальмівні механізми. Призначення, конструкція, типи, регулювання.

72.

Гальмівні приводи. Призначення, класифікація, застосування на автомобілях.

73.

Двоконтурний гідравлічний привод робочої гальмівної системи. Застосування, конструкція, робота.

74.

Двоконтурний гідравлічний привод робочої гальмівної системи з вакуумним підсилювачем. Застосування, конструкція, робота.

75.

Двоконтурний пневматичний привод робочої гальмівної системи. Застосування, конструкція, робота.

 

 


Додаток 3

 

 

 

 

Підсумкова контрольна робота

З навчальної дисципліни «Трактори та автомобілі»

На тему:

 

 

 

 

 

 

 

Група _______________

Виконав:_______________

Перевірив: _______________

 

 

 

 

 

 

 

2020 р.


 

Список літератури

 

1.

Двигатели внутреннего сгорания. Теория поршневых и комбинированных двигателей / Под ред. А.С. Орлина и М.Г. Круглова./ − М.: Машиностроение, 1983. − 342 c.

2.

Двигатели внутреннего сгорания / Под ред. В.Н. Луканина /− М.: Высшая школа, 1985. − 286 c.

3.

Автомобильные и тракторные двигатели. Часть 1. − Теория двигателей и системы их топливоподачи / Под ред. И.М. Ленина /− М.: Высшая школа,1976.-368 с.-310c.

4.

Бухарин Н.А., Прозоров В.С., Щукин М.М. Автомобили. – М.: Машиностроение, 1973. – 504 с.

5.

Артамонов М.Д., Морин М.М. Основы теории и конструирования автотракторных двигателей. − М.: Высшая школа, 1973. − 205 с.

6.

Автомобильные и тракторные двигатели. Часть 2. − Конструкция и расчет двигателей / Под ред. И.М. Ленина /−М.: Высшая школа, 1976. − 280 c.

7.

Богданов С.Н., Буренков М.М., Иванов И.Е. Автомобильные двигатели.− М.:Машиностроение, 1987. − 368 c.

8.

Осепчугов В.В., Фрумкин А.К. Автомобиль. Анализ конструкций, элементы расчета. – М.: Машиностроение, 1989. – 304 с.

9.

Двигатели внутреннего сгорания. Системы поршневых и комбинированных двигателей / Под ред. А.С. Орлина и М.Г. Круглова − М.: Машиностроение, 1985. − 343 c.

10.

Двигатели внутреннего сгорания. Устройство и работа поршневых двигателей / Под ред. А.С. Орлина, М.Г. Круглова. − М.: Машиностроение, 1980. – 270 с.

11.

НИИАТ: Краткий автомобильный справочник. – М.: Транспорт, 1985.−247с.

12.

Вишняков Н.Н., Вахламов В.К., Норбут А.Н. и др. Автомобиль. Основы конструкции. – М.: Машиностроение, 1986. – 304 с.

 

 

 

docx
Додано
10 квітня 2020
Переглядів
928
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку