Перевірка навички читання вголос та мовчки на уроках
літературного читання у початкових класах
Навичка читання вголос
-
здійснюється в усній формі
-
перевіряється правильність, спосіб, виразність, темп, розуміння прочитаного
-
для читання учневі пропонують незнайомий художній, науково-художній текст, який у кожному класі відрізняється складністю змісту, мовою твору, побудовою речень, обсягом
-
після читання вголос учню пропонується усно або письмово виконати завдання на розуміння прочитаного.
Клас
|
Обсяг тексту
|
2 клас
|
120 – 150 слів
|
3 клас
|
180 — 210 слів
|
4 клас
|
240 — 270 слів
|
|
|
Навичка читання мовчки
Клас
|
Обсяг тексту
|
Оцінювання
|
2 клас
|
170 — 230 слів
|
(здійснюється усно, не оцінюється, а має діагностичний характер)
|
3 клас
|
250 — 310 слів
|
1 бал – спосіб читання
3 бали – темп читання
4 бали – за 4 завдання закритого типу
4 бали – за 2 завдання відкритого типу
|
4 клас
|
330 – 390 слів
|
-
Під час оцінювання темпу читання вчитель враховує обсяг тексту, який учень встиг прочитати за три хвилини: повністю (3 бали), не менше 2/3 (2 бали), не менше половини (1 бал), менше половини (жодного бала).
-
Завдання відкритого типу – це завдання на встановлення відповідності; на встановлення правильної послідовності; з короткою відповіддю: самостійне утворення форм слова, добір слів за певною ознакою тощо; з розгорнутою відповіддю творчого характеру: побудова речень, продовження тексту, висловлення власної думки тощо