Хто з’їв пиріжок?
У лузі косили сіно три брати — Іван, Петро й Василь. Коли сонце піднялося до полудня, надумали вони спочити. Лягли під стіжком сіна та й заснули міцно-міцно.
Коли брати спали, прийшла мати. Вона принесла обід: миску каші, хліба і три великі пиріжки з маком. Жаль було матусі будити синів. Нехай, думає, посплять.
Прокинуться, самі знайдуть, пообідають.
Накрила мати обід лопушиною та й пішла додому.
А тим часом ішов подорожній — дідусь із паличкою. Він дуже втомився. І їсти йому хотілося.
Підійшов дідусь до стіжка, побачив трьох братів, що спали, почув, як смачно пахне їжа. Думає подорожній: «Хіба не дали б вони мені поїсти, якби не спали? Звичайно, дали б».
Жаль було дідусеві будити братів. З’їв він один пиріжок, подякував пошепки та й пішов.
Прокинулися брати. Сіли обідати. Бачать — тільки два пиріжки, а мати ж завжди приносила три. Думає кожен: «Це ж хтось із моїх братів прокинувся й тихенько з’їв пиріжок».
Усім трьом братам соромно, всі похилили голови, бо кожен вважає винним не себе. З’їли вони кашу з хлібом, а пиріжки лежать.
Пішли мовчки косити. До вечора косили й слова один до одного не промовили.
А ввечері повертався додому подорожній. Зайшов до братів, дивується: чого це вони стоять, похиливши голови? Чого так дивно відпочивають, що й словом не перемовляться?
— Добрий вечір,—каже дідусь.— Дякую вам за пиріжок. Жаль мені було будити вас, з’їв я один...
Брати й пораділи.
— Так це ви пиріжок з’їли? — допитується дідуся кожен брат.— Ой, як добре. Ходімо, дідусю, ми вам і ті пиріжки віддамо. Ходімо, ходімо...
Дідусь пішов з братами. А ті були щасливі і доброзичливо дивилися один одному в вічі.
В. Сухомлинський
В. Сухомлинський «Хто з’їв пиріжок»
План
1.___________________________________________________________________
2.___________________________________________________________________
3.___________________________________________________________________
4.___________________________________________________________________
Склади два товстих запитання до змісту прочитаного.
________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Діагностувальна робота № 1 Прізвище ім’я ________________________________________________________
Аудіювання
І варіант
Текст «Хто з’їв пиріжок?» (В. Сухомлинський)
А під кущем калини;
Б під стіжком сіна;
В у невеликому ліску.
2. Мама принесла синам:
А борщ, хліб, вареники; Б кашу, хліб, три пиріжки;
В кашу, варені яйця, три пиріжки.
3. Мама не розбудила синів тому, що:
А жаль було їх будити;
Б хотіла зробити їм сюрприз;
В їй не захотілось.
4. Коли дідусь вирішив з’їсти пиріжок, він думав, що:
А брати не дали б йому поїсти;
Б брати дали б йому поїсти;
В соромно просити їсти.
5. Продовж речення.
З’їли вони кашу з хлібом, а пиріжки__________________.
6. Установи послідовність подій в оповіданні.
А ввечері повертався додому подорожній.
КоКоли брати спали, прийш ламати.
ЛяЛягли під стіжком сіна та й заснули міцно-міцно.
Ж Жаль було дідусеві будити братів.
7. Добери антонім до слова прокинувся _____________________.
8. Яка головна думка оповідання?
____________________________________________________________
____________________________________________________________
Діагностувальна робота № 1
Прізвище ім’я _______________________________________________
Аудіювання
ІІ варіант
Текст «Хто з’їв пиріжок?» (В. Сухомлинський)
1. Братів звали:
А Іван, Петро, Тарас;
Б Петро, Микола, Василь;
В Іван, Петро, Василь.
2. Мама спекла пиріжків з:
А картоплею; Б маком; В капустою.
3. Брати до вечора слова один до одного не промовили, бо:
А думали, що хтось із них тихенько з’їв пиріжок;
Б думали, що мати принесла лише два пиріжки;
В сильно втомилися від роботи.
4. Чому брати були щасливі після зустрічі з дідусем?
А Бо дідусь їм подякував;
Б бо дідусеві сподобався пиріжок;
В бо виявилося, що ніхто з них не брав того пиріжка.
5. Продовж речення.
Накрила мати обід лопушиною та й пішла______________.
6. Установи послідовність подій в оповіданні.
Думає кожен: «Це ж хтось із моїх братів прокинувся й тихенько
з’їв пиріжок».
До вечора косили й слова один до одного не промовили.
Коли сонце піднялося до полудня, надумали вони спочити.
— Добрий вечір,—каже дідусь.
7. Добери синонім до слова втомився _____________________.
8. Яка головна думка оповідання?
____________________________________________________________
____________________________________________________________