Кількість слів є показником читання вголос в 2,3,4 класах в 1 та 2 семестрах. Діагностувальні роботи для у чнів 2 (3,4) класів допоможуть перевірити навички читання здобувачів освіти за 1 семестр та 2. Кількість перевірок читання вголос вчитель визначає самостійно. Робота повинна складатися із тексту, орієнтовних запитань до тексту, критеріїв, за якими можна швидко оцінити досягнення учнів. Результати зберігаються в учнівських портфоліо протягом навчального року, де вчитель зберігає всі роботи , що демонструють досягнення кожного учня. Рівень розвитку навички читання мовчки у 3 класі перевіряється у процесі поточного опитування. У 4 класі перевіряється і оцінюється під час поточного опитування, а також у процесі підсумкової діагностувальної роботи наприкінці 1 та 2 семестрів. Враховуються такі характеристики читання вголос в 2-4 кл.:спосіб читання- (цілими словами, складами і цілими словами, плавно складами, відривними складами);розуміння змісту прочитаного, усвідомленість (розуміє, частково розуміє, не розуміє);темп читання- ( швидко, повільно ,помірно);правильність читання -( правильно, з помилками). ( Усі матеріали носять орієнтовний та рекомендаційний характер і можуть використовуватися вчителями на свій розсуд (доповнюватися, змінюватися), можна адаптувати їх під свій клас.)
Діагностувальна робота з літературного читання 2 клас. Превірка навичок читання вголос I семестр Ми вже навчилися читати:правильно-без помилок,чітко вимовляючи кожен звук і кожну букву;виразно- знаємо де зробити паузу та як ставити наголос в кожному слові,усвідомлено- розуміємо те, що прочитали і можемо дати відповіді на запитання за змістом прочитаного;темп читання – читаємо за 1 хвилину 35-40 і більше слів. 1. Прочитай текст вголос. Пихатий півень Ходить півень по подвір”ю. Побачив він райдугу барвисту на небі і сміється:-У мене хвіст такий самий барвистий, кращий ніж райдуга. Та ось пішов дощ. Замочив пихатому півневі хвоста. Звис хвіст аж до землі. Соромно стало півневі. Втік він на сідало й більше ніколи не хвалився. (48слів) (В. Сухомлинський).
САМООЦІНЮВАННЯ: Обведи смайлик ,який відображає твої почуття. Завдання для мене були-- Легкими-- Складними-- Дуже складними ОЦІНЮВАННЯ ВЧИТЕЛЕМХарактеристика результатів навчання. Сформовано (V)Формується (/)Рівень результату навчання. Володіє повноцінною навичкою читання вголос та мовчки. Визначає фактичний зміст,тему, основну думку,пояснює причинно-наслідкові зв»язки сприйнятого на слух висловлювання, уточнює інформацію,ставить доцільні запитання.
Діагностувальна перевірна робота з літературного читання 2 клас II семестр. Перевірка навичок читання вголос Чорний пан Має чорний він жупан, 11 Чорні чоботи й штани- 15 Отакооої довжини! 17 Чорне крісло,чорний стіл, 21 Дуже чорне все довкіл. 25 Чорний зошит; чорна книжка, 29 Чорний кіт і чорна мишка. 34 А чому він чорний пан- 39 Чорні чоботи й жупан? 43 Бо малює справжній майстер! 47 В нього чорний є фломастер. 52слова (Мар”яна Савка) (52 слова)
Завдання для мене були. Легкі --Складні --Дуже складні -- ОЦІНЮВАННЯ ВЧИТЕЛЕМХарактеристика результатів навчання. Сформовано (V)Формується (/)Рівень результату навчання. Володіє повноцінною навичкою читання вголос та мовчки. Визначає фактичний зміст, тему, основну думку, пояснює причинно-наслідкові зв”язки сприйнятого на слух висловлювання, уточнює інформацію,ставить доцільні запитання.