Методичні рекомендації щодо викладання у початковій школі у 2023/2024 навчальному році

Про матеріал
Нормативно-правове забезпечення НУШ. Ведення шкільної документації. Початкові класи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методичні рекомендації щодо викладання у початковій школі у 2023/2024 навчальному роціКЗ «ЦПРПП» Козівської селищної ради

Номер слайду 2

Навчання у 1-4 класах здійснюється за програмами: Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. (1-2 класи) Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. (1-2 класи)(Наказ Міністерства освіти і науки України освіти і науки України від 12.08.2022 року № 743)Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. (3-4 класи) Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б.(3-4 класи) (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року № 743)Вибрану типову освітню програму можна змінювати після першого циклу (1-2 кл)

Номер слайду 3

Нормативно – правова база: Методичні рекомендації МОН України на 2023-2024 навчальний рік. Наказ МОН України від 02.09.2020 року № 1096 Про внесення змін до методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів початкових класів Нової української школи. Наказ МОН України від 13.07.2021 року № 813 Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти

Номер слайду 4

Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 01 серпня 2022 року № 1371 «Про затвердження Змін до деяких наказів Міністерства охорони здоров’я України» (щодо тривалості онлайн-уроків для школярів)Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання у початкових класах закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою. Наказ МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224 “Деякі питання організації дистанційного навчання”

Номер слайду 5

Збірник матеріалів можете завантажити тут: https://lib.iitta.gov.ua/736336/                                      Відділ початкової освіти імені О. Я. Савченко розробив дидактичні матеріали, що дадуть змогу визначити втрати в навчанні молодших школярів, а також методичні рекомендації щодо їх подолання.

Номер слайду 6

Тема першого уроку у початковій школі в 2023-2024 навчальному році:«Народжені вільними!». Зважаючи на автономію закладівосвіти, кожен заклад освіти може самостійно сформулювати тему. Перший урок цього начального року має бути присвячений ще більш глибокому усвідомленню вихованцями, що ж таке Батьківщина, держава, патріотизм, якими були, є і мають стати українці, щоб ні у кого ніколи не виникало бажання нав’язувати українцям, як їм жити, з ким дружити, якою мовою говорити і куди рухатися у розвитку своєї суверенної незалежної держави.

Номер слайду 7

Урок із мінної безпеки для початкової школи У перший день навчання класні керівники повинні обговорити з учнями питання безпеки під час освітнього процесу в умовах війни. Рекомендуємо скористатись ресурсами на сайті ТОКІППО https://tokippo-vijna2022.blogspot.com/Золоті правила безпеки: НЕ чіпай! НЕ підходь! Телефонуй 101!

Номер слайду 8

Навчальний день учнів 1-4 класів розпочинається ранковою зустріччю з дотриманням методики її проведення. «Ранкова зустріч» — це початок організації навчального дня класу вчителем.«Ранковій зустрічі» присвячується 10─15 хвилин на початку дня, що радимо врахувати під час розроблення розкладу дзвінків для 1–4 класів. Розробки: «Ранкові зустрічі»Добірка матеріалів для організації ранкових зустрічей НУШ

Номер слайду 9

У 1 – 4 класах закладів загальної середньої освіти пропонується працювати за підручниками, що за результатами конкурсного відбору отримали гриф «Рекомендовано для використання в закладах загальної средньої освіти» надруковані за кошти державного бюджету. Використання навчальних посібників, зошитів з друкованою основою, що доповнюють зміст підручників, утворюють разом з ними навчальні комплекти, є необов’язковим і може мати місце в освітньому процесі лише за умови дидактичної доцільності навчальних видань для реалізації нових підходів у роботі з учнями, дотримання вимог щодо уникнення перевантаження учнів та добровільної згоди усіх батьків учнів класу на фінансове забезпечення. Електронні версії підручниківІМЗОЕлектронні версії підручників «Знайшов»

Номер слайду 10

Оцінювання в початкових класах Результат оцінювання особистісних надбань учня/учениці в 1-4 класах рекомендуємо виражати вербальною оцінкою, а об’єктивні результати навчання у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах або вербальною, або рівневою (за вибором закладу). Отже, в початковій ланці застосовується вербальне, формувальне, рівневе і підсумкове річне оцінювання. Річне оцінювання здійснюється на підставі результатів оцінювання протягом року. Результати навчання зазначаються на відповідних сторінках навчальних предметів, використовуючи такі позначення: V , або рівні: П - початковий; С – середній; Д - достатній; В - високий. Прогрес учня протягом року відслідковується за результатами діагностичних робіт, що мають містити компетентнісно-орієнтовані завдання.

Номер слайду 11

1-4 класичитання вголос ; списування . 2-4 класи аудіювання; читання напам'ять; роботу з літературним твором/медіа текстом; діалог (усно/письмово; усний переказ; усний твір;диктант; робота з мовними одиницями. Діагностувальні роботи. З предметів мовно-літературної освітньої галузі (мова навчання) система тематичних діагностувальних робіт може містити такі навчальні завдання: 3-4 класичитання мовчки ; письмовий переказ. 4 класписьмовий твір. Комбінації навчальних завдань у діагностувальних роботах учитель може визначати самостійно. Протягом року запропоновані види навчальних завдань у діагностувальних роботах можуть повторюватись.

Номер слайду 12

З предметів мовно-літературної освітньої галузі (мова вивчення) система тематичних діагностувальних робіт може містити такі навчальні завдання: аудіювання (1-4 кл.), читання (2-4 кл), говоріння (1-4 кл), письмо (2-4 кл.). Комбінування навчальних завдань у діагностувальних роботах вчитель може здійснювати самостійно. Водночас можна скористатися порадами щодо комбінування завдань у діагностувальних робіт з мови навчання.

Номер слайду 13

З математики тематичні діагностувальні роботи можуть бути комбінованими, у тому числі з тестових завдань закритого й відкритого типів, та містити навчальні завдання на виявлення стану сформованості навичок читання, запису і порівняння чисел, обчислювальних навичок, навичок читання і запису математичних виразів/рівностей/нерівностей, розв'язування рівнянь, уміння розв'язувати задачі, розпізнавання й побудову геометричних фігур, оперування величинами тощо з урахуванням програмового матеріалу.

Номер слайду 14

З інтегрованих курсів, змістове наповнення яких охоплює природничу, соціальну і здоров'язбережувальну, громадянську та історичну освітні галузі, тематичні діагностувальні роботи можуть містити тестові завдання закритого і відкритого типів на виявлення стану опанування учнями програмового матеріалу, практичні роботи з картами, приладами, моделями, а також графічні роботи. Тематичні діагностувальні роботи з предметів вивчення таких освітніх галузей, як «Технологічна», «Інформатична», «Мистецька» і «Фізкультурна», а також з курсів за вибором, зазвичай, не проводять. Діагностувальні роботи з різних предметів вивчення/інтегрованих курсів планують через кожні 16-20 навчальних годин опрацювання програмового матеріалу.

Номер слайду 15

Навчальні предмети За Савченко1кл – Навчання грамоти2-4кл – Українська мова 2кл - Читання3-4 кл- Літературне читання Іноземна мова (англійська) Математика Я досліджую світ 2-4 кл- Інформатика Дизайн і технології Мистецтво, або. Музичне мистецтво, Образотворче мистецтво Фізична культура. Рекомендовано 3 години на тиждень проводити уроки української мови, 1 годину на два тижні – урок розвитку зв’язного мовлення. За Шияном. Українська моваІноземна мова (англійська)Математика. Я досліджую світ2-4 кл - Інформатика. Мистецтво. Фізична культура. Якщо клас ділиться на групи, тоді записуємо: «Українська мова» в інтегрованому курсі (2год). Відводяться окремі сторінки для кожної групи. Ведення класного журналу

Номер слайду 16

Запис у класних журналах (1-4 клас){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№         Число, місяць Прізвище та ім’я   04/0906/0911/1020/111 Авраменко Оксана    н2 Бондаренко Іван н   3 Васильків Олег   н №з/п Дата ЗМІСТ УРОКУЗавдання додому1 04/ 09 Закріплення поняття про будову тексту. Тема, мета висловлювання. Заголовок. Виконати вправу 10 с.62 06/ 09 Слова, найважливіші для висловлення думки в реченні, тексті. Скласти 5 речень на тему «Моя улюблена іграшка».3 11/ 10 Діагностувальна робота. Диктант . У класному журналі не записуємо «Тема», «Зошит», «І семестр», «ІІ семестр», «Рік».

Номер слайду 17

Запис заміни У випадку відсутності вчителя педагогічний працівник, який його замінює, робить запис дати проведення уроку, теми і домашніх завдань. У графі «Завдання додому» після запису домашнього завдання записує «Заміна», своє прізвище, ініціали та засвідчує запис власним підписом.№з/п Дата ЗМІСТ УРОКУЗавдання додому1 04/ 09 Закріплення поняття про будову тексту. Тема, мета висловлювання. Заголовок Повторити правило с. 8(Заміна Кіт О.І.)Зверніть увагу!!! Заміна уроків у одному класі з одного предмета повинна здійснюватися лише одним вчителем.

Номер слайду 18

Під час вибору домашнього завдання, визначення його обсягу необхідно враховувати часові затрати дитини на виконання, сумарний час виконання домашніх завдань із різних предметів у співвіднесенні з вимогами Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти (затверджений наказом МОЗ 25.09.2020 № 2205, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10.11.2020 р. за № 1111/35394), якими визначено, що «тривалість виконання завдань для самопідготовки учнів у позанавчальний час не рекомендується більше ніж 1 година у 3 – 4 класах. Учням 1 – 2 класів не рекомендуються обов’язкові завдання для самопідготовки у позанавчальний час» (пункт 6 розділу V). Домашні завдання мають бути цікавими і посильними для учнів, формувати в них впевненість і відповідальність за власні дії, розвивати творчість та ініціативність. На вихідні, святкові та канікулярні дні домашнє завдання не задається та відповідно не фіксується у журналі.

Номер слайду 19

Ведення зошитів в початковій школі У 2–4 класах для навчальних класних і домашніх завдань з української та інших мов, математики рекомендується вести по два зошити (для періодичної заміни їх під час перевірки вчителем). Для контрольних робіт з мов і математики використовується окремий зошит, у якому учні виконують також роботу над помилками. За потреби можна також використовувати зошити з друкованою основою, що разом з підручником становлять єдиний навчальний комплект. Кожна письмова робота, виконана учнем початкових класів в зошитах, перевіряється до наступного уроку і оцінюється вербальним судженням. У 1-х та 2-х класах зошити підписує вчитель, у 3-4 класах ― це роблять учні за зразком, написаним учителем на дошці. Зошит для робітз української мови учня 1 класу Глинської гімназіїКозівської селищної ради Яковенка Олександра. Зошит для робітз математики учениці 4 класу Городищенського ліцею. Козівської селищної ради Кіт Марії

Номер слайду 20

В журналі сторінки щодо обліку проведення бесід, екскурсій, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності ведуться ОБОВ’ЯЗКОВО!!! Якщо екскурсію передбачено змістом навчальної програми, то вона обліковується на відповідних сторінках навчальних предметів класного журналу. Усі інші навчальні екскурсії проводимо і записуємо у червні, якщо вони затверджені на серпневі педраді. Їх зміст і дата проведення обліковуються в класному журналі на спеціально відведених сторінках. Якщо тривалість навчальної екскурсії визначено більше однієї академічної години, то під час обліку в журналі поруч з тематикою екскурсії вказується в дужках відповідна кількість годин. Орієнтовний перелік бесід та інструктажів з БЖ на 2023 – 2024 навчальний рік

Номер слайду 21

Журнал для учня на індивідуальному навчанні / з особливими освітніми потребами заповнюється аналогічно звичайному класному журналу з урахуванням особливостей обліку групових (індивідуальних), додаткових психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять (послуг).

Номер слайду 22

У класному журналі розділ “Зведений облік навчальних досягнень учнів” НЕ ЗАПОВНЮЄТЬСЯ. Переведено на наступний рік навчання. Протокол №… від 30.06.2023 Нагороджено….. Грамотою дипломом. Наказ МОНУ №726 від 14.07.2015 року(зі змінами)

Номер слайду 23

Свідоцтво досягнень для 1-4 класів складається з двох частин: Частина 1. Наскрізні вміння – оцінюються за вербальною шкалою (1-4 кл.) - (сформовано (V); ще формується – нічого не записувати). Частина 2. Загальні результати з навчальних предметів – оцінюються:1-2 кл. за вербальною шкалою - (сформовано (V); ще формується – нічого не записувати);3-4 кл. за рівневою шкалою – (буквами В/Д/С/П рівні). Оригінал Свідоцтва досягнень заповнюється за 10-15 днів до кінця навчального року та пропонується зберігати батькам учня чи особам, що їх замінюють. Копію документа з відміткою «Згідно з оригіналом» рекомендуємо зберігати в особовій справі учня. Зверніть увагу!!! На серпневій педагогічній раді Ви можете внести зміни до структури Свідоцтва досягнень. Записи у Свідоцтві досягнень та Класному журналі повинні співпадати.

Номер слайду 24

Зразок свідоцтва досягнень 1-2 клас

Номер слайду 25

Одним із основних документів залишився річний план роботи школи, де зібрано всі напрями роботи закладу освіти. Виховна робота – складник освітнього процесу. Якщо у плані роботи школи є відповідний розділ – то кожен класний керівник пише виховний план роботи. Оскільки заклад освіти має автономію, то перша серпнева педрада має вирішити, яким чином треба вести всю документацію. Адже наказом директора затверджується вся номенклатура справ закладу освіти і вже на рівні школи треба визначити, чи пишуть плани виховної роботи, плани методичних об’єднань тощо.

Номер слайду 26

Конкурси для учнів початкової школи. Міжнародний математичний конкурс  «Кенгуру»   Міжнародний природничий інтерактивний конкурс «Колосок» Міжнародний конкурс з інформатики та комп’ютерної вправності «Бобер» 

Номер слайду 27

Навчальні платформи для підготовки вчителів початкових класів

Номер слайду 28

Збірник календарно-тематичних планувань для 1 класу (НУШ) на 2023-2024 н.р. Збірник календарно-тематичних планувань для 2 класу (НУШ) на 2023-2024 н.р. Збірник календарно-тематичних планувань для 3 класу (НУШ) на 2023-2024 н.р. Збірник календарно-тематичних планувань для 4 класу (НУШ) на 2023-2024 н.р. Орієнтовне календарно-тематичне планування 1-4 класи. Усі уроки початкової школи

Номер слайду 29

Щиро дякую за увагу!Миру! Перемоги! Навчати учнів під мирним небом!Слава ЗСУ! ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА!!!

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Симончук Тетяна Петрівна
    Доступно і зрозуміло. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Головащенко Ліана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Берковська Людмила Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Білаш Оксана Йосифівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Ушакова Катерина Олександрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Щербова Галина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
pptx
Додано
25 серпня 2023
Переглядів
31953
Оцінка розробки
4.9 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку