Систематизація та узагальнення вивченого. Займенник
(на матеріалі поезії А.Малишка «Пісня про рушник»)
Мета : Повторити і систематизувати знання учнів про займенник, розвивати вміння, аналізувати мовленнєвий матеріал, перевірити рівень навчальних досягнень з даної теми. Розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення.
- Дайте визначення займенника як частини мови.
- Визначте розряди займенників.
- Провідміняйте займенник мене.
- Зробіть морфологічний розбір займенника той, дотримуючись послідовності розбору.
- Зробіть фонетичний розбір займенника моя.
- Яким членом речення найчастіше виступають займенники?
Послідовність розбору.
1. Частина мови.
2. Початкова форма (називний відмінок однини)
3. Розряд
4. Рід (якщо є)
5. Відмінок
6. Число (якщо є)
7. Синтаксична роль.
1. Вставити пропущені займенники
Рідна мати моя, … ночей не доспала,
… водила … у поля край села,
І в дорогу далеку … … на зорі проводжала,
І рушник вишиваний на щастя дала.
Хай на … цвіте росяниста доріжка,
І зелені луги, й солов'їні гаї,
І … незрадлива материнська ласкава усмішка,
І засмучені очі хороші, блакитні ….
… візьму … рушник, простелю, наче долю,
В тихім шелесті трав, в щебетанні дібров.
І на тім рушничкові оживе … знайоме до болю:
І дитинство, й розлука, і вірна любов.
Моя ти ти мене ти мене
той я все
твої твоя Ньому