Систематизація та узагальнення вивченого. Дієслово
(на матеріалі поезії А.Малишка «Пісня про рушник»)
Мета : Повторити і систематизувати знання учнів про дієслово, розвивати вміння, аналізувати мовленнєвий матеріал, перевірити рівень навчальних досягнень з даної теми. Розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення.
- Дайте визначення дієслова як частини мови.
- Зробіть морфологічний розбір дієслова дала як частини мови.
- Запишіть у дві колонки дієслова першої та другої дієвідмін.
- Зробіть фонетичний розбір дієслова проводжала.
- Змініть дієслово водила за особами.
- Поставте дієслово простелю у другій особі однини.
- Яким членом речення найчастіше виступає дієслово?
- Визначте вид дієслова візьму.
- Поставте дієслово росте у неозначеній формі.
- Розберіть за будовою дієслово недоспала.
- Як підкреслюється дієслово?
- Визначте час дієслова цвіте.
1. Вставте пропущені дієслова
Рідна мати моя, ти ночей …,
Ти … мене у поля край села,
І в дорогу далеку ти мене на зорі …,
І рушник вишиваний на щастя ….
Хай на ньому … росяниста доріжка,
І зелені луги, й солов'їні гаї,
І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка,
І засмучені очі хороші твої.
Я … той рушник, …, наче долю,
В тихім шелесті трав, в щебетанні дібров.
І на тім рушничкові … все знайоме до болю:
І дитинство, й розлука, і вірна любов.
Відповідь:
Недоспала водила проводжала
Дала цвіте візьму простелю
Оживе