Методичні рекомендації щодо виконання та оцінювання практичних робіт з географії
9 клас
Практичні роботи |
Зміст |
Основні терміни та поняття |
Рівні |
|||
Початковий |
Середній |
Достатній |
Високий |
|||
№ 1. Аналіз секторальної моделі економіки. Навчально – тренувальна. Оцінювання вибіркове.
|
Складання та аналіз схеми секторальної моделі економіки.
|
Секторальна модель економіки, схема |
З допомогою вчителя, використовуючи атлас та підручник, учень називає окремі галузі із секторів. |
З допомогою вчителя на елементарному рівні складає схему, допускаючи неточності. |
Самостійно складає схему галузевої структури, використовуючи різноманітні джерела. |
Правильно, чітко складає та аналізує схему галузевої структури, характеризує зміни в секторальній моделі на сучасному етапі. |
Практична робота № 3. Визначення основних зернових і технічних культур, що їх вирощують у помірному й тропічному кліматичних поясах, та обгрунтування встановлених відмінностей. Обов’язкове оцінювання. |
Нанесення на контурну карту за допомогою умовних знаків розміщення посівів провідних с/г культур. Опрацювання і аналіз статистичних даних. Виявлення причинно - наслідкових зв’язків. |
Сільське господарство, сільськогосподарські культури, спеціалізація, сільськогосподарські зони, райони, регіони |
Розрізняє деякі с/г культури. За допомогою вчителя позначає розміщення їх посівів на контурній карті, допускаючи неточності. |
Називає с/г культури. Орієнтується в контурній карті, Самостійно позначає розміщення посівів найтиповіших с/г культур на контурній карті. |
Самостійно позначає на контурнійкарті Розміщення посівів найважливіших с/г культур. Опрацьовує статистичні дані про виробництво с/г продукції в Україні.
|
Самостійно позначає на контурній карті Розміщення посівів найважливіших с/г культур. Аналізує статистичні дані щодо виробництво с/г продукції. Робить висновки про чинники формування зон с/г спеціалізації, причини змін у виробництві с/г продукції в світі. |
№ 4. Позначення на контурній карті найбільших басейнів видобування камяного вугілля, нафти і природного газу. Обов‘язкова при 1/2 год. Навчально – тренувальна, оцінювання вибіркове при 1,5 год.
|
Робота з контурною картою: позначення на контурній карті основних районіввугле-, газо– і нафтовидобутку, нафто- і газопроводів. Встановлення причинно – наслідкових зв’язків розміщення галузей паливної промисловості.
|
Галузева і територіальна структура, Паливна промисловість, басейни, райони, родовища, нафто-, газопроводи |
З допомогою вчителя учень наносить окремі райони вугле-, газо– і нафтовидобутку. |
Учень позначає основні райони вугле-, газо– і нафтовидобутку, нафто- і газопроводи, допускаючи помилки. |
Грамотно, дотримуючись картографічних вимог, виконує роботу. Розрізняє поняття: басейн, район, родовище та детально наносить на контурну карту. |
Вільно володіє картографічною інформацією та творчо її використовує. Встановлює причинно – наслідкові зв’язки розміщення галузей паливної промисловості. |
№5.2. Побудова та аналіз діаграм виробництва електроенергіїна електростанціях різних типів в Україні, країнах Європи та світу. Обов’язкове оцінювання. |
1. Побудова секторної діаграми за статистичними даними. 2. Аналіз структури виробництва електроенергії та перспективи її розвитку. |
Секторна діаграма, електроенергетика, основні типи електростанцій, традиційні і нові способи одержання енергії, екологічні проблеми електроенергетики, споживання енергії, енергозбереження. |
За допомогою вчителя намагається будувати секторну діаграму. |
Учень розрізняє основні типи електростанцій, самостійно виконує основну частину практичної роботи, Допускаючи помилки. |
Учень усвідомлює мету практичної роботи, самостійно будує секторну діаграму, використовуючи статистичні дані. |
Учень творчо будує секторну діаграму та аналізує статистичні дані щодо виробництва електроенергії. |
№6. Позначення на контурній карті сировинної бази та основних центрів виробництва чорних металів в Україні. Навчально-тренувальна. Оцінювання вибіркове. |
1. Нанесення на контурну карту сировинної бази, основних районів та підприємств чорної металургії. 2. Аналіз факторів розміщення галузі. |
Металургійний комплекс, його галузева та територіальна структура, сировинна база, фактори розміщення галузі, проблеми та перспективи розвитку. |
Учень розпізнає та підписує на карту деякі об’єкти сировинної бази металургії з допомогою вчителя. |
Учень з допомогою вчителя підписує на контурній карті сировинні бази та підприємства металургії, допускаючи неточності. . |
Учень володіє навчальним матеріалом, самостійно працює з картографічним матеріалом. Аналізує розміщення підприємств металургії. |
Учень визначає причинно-наслідкові зв’язки, вільно володіє картографічною інформацією та творчо використовує її. |