Методичні рекомендації. Тематичний і діяльнісний підхід інтегрованого навчання.

Про матеріал


У сучасному світі успіх людини залежить від уміння розв'язувати складні проблеми. Такі проблеми мають міждисциплінарний характер. Для їх вирішення потрібно вміти інтегрувати знання з різних наукових галузей. Чи готові наші діти до цього? Як розпочати впровадження інтегрованого навчання в початковій школі? У яких формах?

Перегляд файлу

СЕЛИДІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ  ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНВ №2

СЕЛИДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Тематичний і діяльнісний підхід інтегрованого навчання.

Інтегрований курс  

«Я досліджую світ»

 

                                                     Суханова І.В., заступник директора з НВР,

                           учитель початкових класів

 

 

 

 

 

 

Селидове

2018

 

      У сучасному світі успіх людини залежить від уміння розв’язувати складні проблеми. Такі проблеми  мають міждисциплінарний характер. Для їх вирішення потрібно вміти інтегрувати знання з різних  наукових галузей. Чи готові наші діти до цього? Як розпочати  впровадження інтегрованого  навчання в початковій школі? У яких формах?

На допомогу нам з вами прийде розроблений  комендою НУШ «Порадник для вчителя». Слайд 2

       Згідно з Концепцією Нової української школи,  навчальний матеріал можна буде інтегрувати в змісті споріднених предметів або вводити до складу предметів у вигляді модулів; ми знаємо, що крім споріднених предметів передбачено впровадження  інтегрованого  курсу « Я досліджую світ».

 Слайд 3

Що таке інтеграція? Інтеграція (від лат. Integratio – відновлення, спогад, Integer – цілий) – об'єднання в ціле будь-яких частин, елементів.

Слайд 4

    Інтегроване навчання — це навчання, яке ґрунтується на комплексному підході. Освіта розглядається через призму загальної картини, а не ділиться на окремі дисципліни.

     Предметні межі зникають, коли вчителі заохочують учнів робити зв'язок між дисциплінами і спиратися на знання і навички з кількох предметних областей.

      З позицій НУШ- інтегроване навчання реалізується на засадах тематичного та діяльнісного підходів.

 

                                                                         Слайд 5                                                                

                

Інтеграція навичок (діяльнісний підхід):

Слайд 6

      

 

 

 

 

 

 

Ці навички є ключовими. Дозволяють учням опанувати навчальну програму. Корисні у повсякденному житті і підсилюють підходи навчання ХХІ століття

Слайд 7,8

Ротаційні моделі «Щоденні 5», «Щоденні 3»;

  1. Читання для себе                          1.  Математика самостійно
  2. Письмо для себе                             2.  Математика разом
  3. Читання для когось                     3. Математичне письмо

                       4.   Робота зі словами

                       5.   Слухання

Тематичний і діяльнісний підходи є інтегрованим навчанням лише тоді, коли вчителі заохочують учнів робити зв'язки між дисциплінами і спиратися на знання і навички з кількох предметних областей. 

      Не всяке об'єднання різних дисциплін в одній навчальній діяльності автоматично стає інтегрованою формою навчання.

                         Слайд 9

       Наприклад, якщо ми візьмемо тему «Яблуко».

Дамо природничо – наукові знання про яблуко, вивчимо колір, форму, величину яблука (освітня галузь «Природознавство»), послухаємо казки, вірші на цю тему («Мовно -літературна»), порахуємо яблука («Математична») намалюємо яблуко («Мистецька»). Чи можна ці розрізнені знання, хоча на одну  загальну  тему, назвати інтеграцією?

      Чи може такий підхід претендувати на системність  у навчанні? Чи навчились діти, після знайомства  в такій формі з яблуком , по-новому мислити? Все залишилося як і раніше, з тією різницею, що всі ці знання дитина одержувала окремо, а зараз – разом. Але суть  не змінилася.

      Подібна освітня діяльність не зберігає головної мети інтеграції – створення умов  для формування  нового мислення, що виходить за рамки однієї  дисципліни.      Якщо за об’єкт інтеграції прийняти окремо взятий предмет або персонаж, то такий підхід не відповідатиме  умові системного підходу в освіті. Це будуть лише вирвані окремі знання.     

       Якщо ж за об’єкт  інтеграції  прийняти ключову компетентність, певний напрям (наприклад, розвиток мовлення), можливо кілька дисциплін (наприклад, музичне, художнє мистецтво). То можна побудувати в цій освітній галузі систему, до якої буде застосована інтеграція.

Слайд  10

Тематичне навчання – це навчання на основі інтеграції змісту навчального матеріалу з різних навчальних дисциплін навколо однієї теми. В Україні впроваджуються різні моделі  тематичного навчання та початкової школи.    

Модель1. Поєднання предметного та інтегрованого навчання.

           Модель2. Інтегроване навчання  за тематичними тижнями.

           Модель3. Інтегроване навчання за тематичними блоками.                                          

Плануючи тематичний день, учитель об’єднує блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.

Прикладом може служити  тематичний день «Листопад», тематичний тиждень «Осінь»:                                                   

                                                        Слайди 11-12,13

 

Слайд 14

        Інтегрований курс «Я досліджую світ». Під однією обкладинкою відповідно до принципу тематичної інтеграції об’єднано матеріал двох навчальних предметів. Такий підхід сприятиме формуванню в учнів цілісної картини світу, а вчителям допоможе оптимально організувати навчальний процес, забезпечивши основу для творчої роботи. Посібник реалізує методику індивідуального підходу до учнів з різним рівнем підготовки і навчальних досягнень.

      Ці види діяльності реалізовуватимуться в посібнику через систему завдань: «відшукай зайве», «знайди схоже і відмінне», «спостерігай», «досліди», «змоделюй», «установи   зв’язки», «придумай», «розіграй сценку» тощо.

Учитель самостійно вирішує, який із навчальних  модулів потребує більше часу для опрацювання учнями. 

Слайд 15

      Вміння бачити взаємозвязки всіх аспектів навколишнього світу зрештою стає звичкою, яка буде допомагати учням протягом усього їхнього життя.

docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
8736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку