Методичні рекомендації "Тестові завдання та методика їх використання на уроках економіки"

Про матеріал
Методичні рекомендації розроблено з урахуванням програми з економіки рівня стандарт/академічний рівень. На сучасному етапі тестові завдання є найпоширені-шим видом контролю в діяльності сучасного вчителя. Безперечно, ця цікава для учнів форма роботи над-звичайно зручна, оперативна, економить час. Проте слід відзначити, що результати таких активних форм роботи не завжди є об'єктивними, оскільки не кожен учитель володіє певними теоретичними знаннями, що допомогли б правильно створити такі тестові завдання до окремої теми чи розділу. Недоцільне і постійне використання тестів може завадити цільовим тенденціям розвитку учня. Однією з важливих умов якості тесту є його валідність (точність діагностування повинна підтверджуватись іншими видами роботи – усною відповіддю, творчими роботами учнів). Пропонуємо низку методичних порад учителю, що використовує таку форму навчання й контролю у своїй роботі. Гарних Вам уроків!
Перегляд файлу

1

 

                                                                Розробила вчитель історії та економіки

                                                                Ніжинської ЗОШ І-ІІІ ст. №1

                                                                Ніжинської міської ради Чернігівської області

                                                                Максимова Рімма Олександрівна

Тестові завдання та методика їх використання на уроках економіки

        Пріоритетними на сучасному уроці економіки є активні форми і методи навчання й контролю. Вони сприяють виявленню творчих здібностей учнів і водночас є економним і оперативним видом контролю; забезпечують індивідуальний підхід до окремого учня, дають можливість продіагностувати, проаналізувати  рівень набутих у процесі опрацювання навчального матеріалу знань, умінь і навичок; спрямовують на самостійне виконання завдань та засвоєння базових теоретичних і понятійних аспектів теми.

        На сучасному етапі  тестові завдання є найпоширенішим видом контролю в діяльності  сучасного вчителя економіки. Безперечно, ця цікава для учнів форма роботи надзвичайно зручна, оперативна, економить час. Проте слід відзначити, що результати таких активних форм роботи не завжди є об'єктивними, оскільки не кожен учитель володіє певними теоретичними знаннями, що допомогли б правильно створити такі тестові завдання до окремої теми чи розділу. Недоцільне і постійне використання тестів може завадити цільовим тенденціям економічного розвитку учня. Адже існує кілька негативних рис такої активної форми роботи на уроці: по-перше, виявлення не стільки глибоких знань учня, скільки учнівської кмітливості; по-друге, визначення кінцевого результату навчання, а не процесу пошуку знань, помилок та їх виправлення, нестандартності мислення,

неординарності особистості.                                                  

         Однією з важливих умов якості тесту є його валідність (точність діагностування повинна підтверджуватись іншими видами роботи – усною відповіддю, творчими роботами учнів).

         Пропонуємо низку методичних порад учителю, що використовує таку форму навчання й контролю у своїй роботі.

        Тести – це короткі стандартні завдання, що можуть застосовуватись у різних галузях наукової і навчальної діяльності для отримання кількісної характеристики певних явищ. Тестові завдання є закриті, напіввідкриті й відкриті.

        Метою закритих форм тестів є пригадування й розпізнавання навчального матеріалу, вміння синтезувати та аналізувати його. Закритого типу тести є вибіркові (вибрати літеру правильної відповіді); на відповідність (так / ні); на послідовність (розмістити у певному порядку поняття, явища тощо).

         Напіввідкриті тести сприятимуть перевірці здатності учня до пригадування інформації

та оперування певними навчальними категоріями, поняттями. Учні під час виконання такого типу завдань  мають дати лаконічну відповідь (словом, реченням), вставити пропущене слово, закінчити думку. Такі завдання ще називають «економічним диктантом».

         Відкриті форми тестових завдань повинні виявляти рівень розуміння тематичного матеріалу, вміння висловлювати судження, робити логічні висновки, наводити приклади, застосовувати теоретичні знання під час аналізу економічних явищ тощо. Такі завдання проблемного й творчого характеру можуть бути розгорнутої й стислої форми: дати ґрунтовну (або коротку) відповідь на запитання, закінчити думку, порівняти явища, написати міні-твір тощо.

          Тестові завдання можуть бути використані на різних етапах опрацювання навчально-тематичного матеріалу:

1) перед вивченням теми для актуалізації опорних знань (попереднє тестування);

2) у процесі вивчення теми для здійснення поточного контролю сприйняття нового матеріалу, внутрішнього контролю, корекції навчальної діяльності (поточне, коригуючи тестування);

3) на підсумковому етапі вивчення теми, розділу (тематичне тестування);

4) на заключному етапі вивчення матеріалу за семестр, навчальний  рік (залікове), за роки вивчення навчального предмета (підсумкове) як форма іспиту.

          Тести часто використовують як форму самоконтролю та експрес-контролю розуміння основних понять теми, розділу. Такі тести не оцінюються вчителем  за 12-бальною системою оцінювання. Під час вибору типу, форми тестових завдань  учитель має  памятати про мету і завдання такого виду контролю на певному етапі вивчення теми, розділу. Плануючи та створюючи  тести, вчитель повинен усвідомлювати, що тести  закритого типу не можуть виявити рівня сформованості вмінь,  навичок розуміння матеріалу, рефлексії навчальної діяльності, тому не можуть бути використані на заключному етапі  вивчення   теми. Їх варто використовувати лише як засіб внутрішнього контролю, як попередній чи проміжний етап вивчення теми, як експрес-контроль.

          Найкращою формою тестових завдань на заключному етапі вивчення теми є різнорівневі тести комбінованого характеру. Їх мета – аналіз рівня сформованості знань, умінь і навичок, власного бачення проблеми у процесі вивчення навчально-тематичного матеріалу, вміння застосовувати здобуті    знання на практиці. Такі завдання побудовані за принципом поступового ускладнення (від початкового до творчого рівня).

         Таким чином, творче поєднання закритих вибіркових, напівзакритих та відкритих проблемних і творчих завдань сприятиме основній меті тестової форми контролю – перевірці набутих знань, індивідуалізації навчального процесу, розвитку самостійності та творчих здібностей окремого учня.

             Памятка для вчителя щодо створення і використання тестів

     1. Тести мають бути органічною складовою навчального заняття.

  1. Використання тестів повинно бути системним.
  2. Тестова робота повинна містити чіткий інструктаж і приклади.
  3. Запитання повинні бути лаконічно оформленими, чітко сформульованими, посильними для більшості.
  4. Завдання мають поступово ускладнюватися, відображуючи певний розвиток теми.
  5. Для зменшення ймовірності вгадування в закритих тестах учитель має запропонувати учням не менше 3-х, а іноді  5 – 7 варіантів відповідей на одне запитання.
  6. Тести (закриті, напівзакриті) повинні вміщувати еталон правильних відповідей (ключ)

     Нижче пропонуємо зразки різнотипних тестових завдань, що можуть бути використані у роботі вчителя.

1.Тести закритого типу

Експрес контроль основних понять за темою «Маркетинг».

1. Що таке маркетинг:

а) сукупність прийомів вигідного збуту товарів;

б) оптимальне просування товарів до споживача;

в) діяльність з приводу всебічного вивчення потреб споживачів задля найкращого     

    їх задоволення;

г) організація ефективної роботи.

2. До цілей маркетингу належить:

а) одержання максимального прибутку;

б) координація дій окремих структурних підрозділів;

в) визначення конкурентних переваг і фокусування на них уваги споживачів;

г) встановлення ринкової рівноваги.

3. Сукупність усіх умов, які впливають на діяльність фірми та на її можливості підтримувати з цільовими клієнтами успішне співробітництво – це:

а) інтегровані маркетингові  умови ;

б) маркетингове середовище;

в) управлінська піраміда;

г) організація ефективної роботи.

4. До основних обєктів маркетингу належать:

а) фізичні обєкти, території, організації;

б) товари й послуги, стимулювання реалізації продукції, ціна;

в) фізичні та юридичні особи,товари й послуги, засоби масової інформації;

г) правильної відповіді немає.

5. Сегмент ринку, не зайнятий конкурентами, в економіці називають:

а) ринкове вікно;

б) ринкова ніша;

в) ринкова рівновага;

г) ринкова влада.

6. До функцій маркетингу не належить:

а) виявлення потенційного попиту та незадоволених потреб;

б) планування товарного асортименту та цінової політики;

в) зіставлення поставленої мети з фактично досягнутим результатом;

г) інформування покупця, стимулювання попиту.

7. Елементом маркетингової діяльності є:

а) аналіз ринкових можливостей для фірми;

б) процес створення і координації певної внутрішньої структури фірми;

в) максимальне задоволення потреб споживача;

г) всі відповіді правильні.

8. До товарів споживчого призначення належать:

а) капітальне майно;

б) тривалого користування;

в) матеріали і деталі;

г) допоміжне обладнання.

9. До елементів цінової стратегії фірми не належить:

а) визначення попиту;

б) оцінка витрат;

в) можливість творчої ініціативи співробітників;

г) вивчення цін і товарів конкурентів.

10. Служба маркетингу має забезпечувати:

а) роботу над престижем підприємства;

        б) задоволення споживача і стимулювання його до подальшого споживання

             певного товару;

        в) створення довіри до товару та його виробника;

        г) надання споживачам необхідної інформації про товари.

11. Комплекс маркетингу включає такі елементи:

а) товар, ціну,збут, просування;

б) управління фінансами та планування виробничої програми;

в) програмування та економічний аналіз;

г) ринки, попит,пропозицію.

12. В умовах обмеженого попиту доцільно застосовувати  заходи:

а) зберігати свою частку прибутку – не знижувати ціну;

б) нарощувати прибуток – підвищувати ціни;

в) оптимізувати співвідношення «ціна – якість» з метою збереження своїх

     клієнтів-покупців;

г) використовувати престижні торгові марки у комерційному підприємництві.

 

Ключ:  1. в;  2. в;  3. б;   4. б;   5. б;  6. в;  7. а;  8. б;  9. в;  10. б;  11. а;  12. в.

 

Примітка: закриті тести вибіркової форми учні повинні виконувати швидко. Враховуючи складність сприйняття варіантів відповідей на слух, бажано готувати такі завдання у вигляді роздавального матеріалу. Цим забезпечується самостійність під час  їх виконання. Учні мають вибрати і записати лише один варіант (іноді – декілька) із запропонованих відповідей. Такі завдання дають можливість учням здійснити самоперевірку, учителю – проаналізувати рівень засвоєння основних понять розділу учнями певної групи, класу. Кожна правильна відповідь – 0,5 бала. Для остаточного оцінювання додається одне або декілька запитань творчого характеру.

2. Напіввідкриті тести.

Завдання: актуалізувати знання з теми  “Економічний процес та економічні системи“, пригадати матеріал, що вивчався раніше; закінчити думку коротким висловом або словом.

1.  Економічний процес – це …

2.  Процес безперервного відновлення виробництва називається …

3.  Стадіями відтворення є …

4.  Круговий потік ресурсів, продуктів і доходів між учасниками господарського 

     процесу називається …

5.  Субєктами   господарювання  у  ринковій  економіці  є …

6. Залежно від способу розв’язання головних економічних проблем і форм власності  на економічні ресурси можна виокремити основні типи економічних систем …

7.  Власність в економічному розумінні - …

8.  Економічний устрій – це …

9.   Обєктом власності може бути …

10.  Права власності в економіці – це …

11.  Основними компонентами економічної системи є …

12. Узагальнений суб’єкт сфери споживання, що об’єднує на основі близьких (родинних) зв’язків громадян – фізичних осіб …

13.  Основне призначення підприємств - …

14.  Для інформаційного суспільства характерно …

15.  У ході тривалого розвитку економіка вільної конкуренції перетворилася на…

 

Ключ:

1. … послідовний процес виробництва, розподілу, обміну і споживання  матеріальних благ і послуг, зумовлений відповідною обмеженістю виробничих ресурсів.

2. … відтворення.

3. … виробництво, розподіл, обмін, споживання.

4. … економічний кругообіг.

5. … домогосподарства, підприємства, держава.

6. … традиційна, ринкова, командна, змішана.

7. …відносини між людьми з приводу привласнення економічних благ.

8. …розташування,співвідношення частин, конструкція, певний порядок зв’язків між виробниками та споживачами економічних благ.

9. …земля, природні ресурси, засоби виробництва, майно, цінності, гроші, робоча сила, інформація, інтелект та ін.

10. …права на контроль за використанням ресурсів і розподілом витрат та вигод, що супроводжують це використання.

11. …власність на ресурси та спосіб узгодження діяльності суб’єктів господарського життя.

12. …домашні господарства.

13. …виробництво всієї сукупності товарів та послуг для домашніх господарств і державних установ та організацій з метою отримання прибутку.

14. …зміни у структурі виробництва й споживання; зростання ролі послуг і невиробничого сектору в економіці; високий освітній рівень населення; творче ставлення до праці; посилення уваги до збереження навколишнього середовища; гуманізація економіки, її спрямованість  на людину  та розвиток особистісного потенціалу; широке використання інформаційних систем і технологій; глобалізація господарської діяльності.

15. …сучасну ринкову економіку різних моделей, характерну для розвинених країн  ХХ ст.

 

Примітка: такі завдання сприяють виявленню рівня опорних знань учнів з теми, актуалізації уваги , зацікавленні учнів у подальшому вивченні економіки.

        Оцінювати такі види роботи (як форма внутрішнього контролю) вчителю слід за певною шкалою:

14 – 15 правильних відповідей – готовий до сприйняття нового матеріалу повністю;

11 – 13 – варто повторити деякі аспекти вивченого раніше;

8 – 10 – необхідно повторити навчальний матеріал;

7 – менше – потребує допомоги вчителя та додаткової актуалізації опорних знань.

 

3. Тести комбінованого характеру

        Такі завдання складаються з тестових запитань різного типу та форми за принципом  поступового ускладнення, відображають розвиток теми і виявляють рівень здобутих знань, уміння аналізувати, оцінювати, висловлювати своє судження. Можуть бути використані як у процесі опрацювання  окремої теми, так і на заключних етапах вивчення навчального матеріалу певного розділу. Для оцінювання таких робіт учителю слід розробити певну шкалу балів, ознайомивши з нею учнів.

До теми   Ринкова інфраструктура й торгові посередники.   

Фінансово-кредитні установи.

1. Назвіть постійно діючий ринок, на якому здійснюється торгівля цінними паперами, валютою, нерухомістю та оптова торгівля сировинними та продовольчими товарами:

     а) біржа;

     б) страхова компанія;

     в) банк;

     г) інвестиційна компанія.

2. Як ще в економіці називають ринок цінних паперів?

     а) валютний ринок;

     б) фінансовий ринок;

     в) фондовий ринок;

     г) ринок праці.

3. Назвіть цінний папір без встановленого терміну обігу, який засвідчує внесення коштів до статутного фонду підприємства:

       а) вексель;

       б) сертифікат;

       в) акція;

       г) облігація.

4. Як називається встановлення курсів цінних паперів шляхом зіставлення замовлення на купівлю і продаж цінних паперів та встановлення оптимальної ціни, за якою виконується найбільша кількість замовлень:

       а) інтервенція;

       б) котирування;

       в) девальвація;

       г) ліквідність.

5. Назвіть неприбуткову організацію, засновану фізичними особами на кооперативних засадах із метою задоволення потреб її членів у взаємному наданні фінансових послуг за рахунок об’єднаних грошових внесків її членів:

       а) страхова компанія;

       б) кредитна спілка;

       в) інвестиційна компанія;

       г) пенсійний фонд.

6.  Назвіть цінний папір, що засвідчує внесення його власником певних коштів і підтверджує зобов’язання емітента відшкодувати власникові номінальну вартість цього цінного паперу в передбачений строк з виплатою фіксованого відсотка:

       а) вексель;

       б) акція;

       в) облігація;

       г) ощадний сертифікат.

7.    Які  основні функції  виконують банки?

8.    Назвіть види цінних паперів, які належать до боргових зобов язань.

9.    Назвіть функції фінансового ринку.

10. Припустимо, Ви бажаєте одержати % з депозитного рахунку щомісячно 250грн., залишаючи основну суму незмінною. Визначте, скільки грошей Вам необхідно покласти на рахунок, якщо ставка процента за цим видом внеску становить 2% на місяць?

11.   Клієнти поклали в банк 3млн гривень на депозитні рахунки під 15% річних. Із них 2,5млн банком видано у вигляді позик під 25% річних. Який прибуток отримає банк від цих операцій?

12.  Припустимо, Ви є управляючим одного з інвестиційно-страхових фондів. Опишіть, які капіталовкладення ви здійснили б. Поясніть свою думку.

 

Примітка: така робота вже може бути оцінена за 12-бальною системою. Завдання закритого ( 1, 2, 3, 4, 5, 6 ) – 0,5 балів, напіввідкритого ( 7, 8, 9 ) – 1 бал,  завдання на побудову графіків чи розвязання задач ( 10, 11 ) – 1,5 бали, завдання проблемного і творчого характеру ( 12 ) – 3 бали.

 

4. Тестові різнорівневі завдання як форма тематичної атестації.

        Такі тестові завдання сприятимуть систематизації набутих знань, умінню їх використовувати під час аналізу економічного явища, володінню навичками самостійного цілісно-комплексного аналізу економічної ситуації.

        Такі завдання можуть бути 3 – 4-ступеневі, що відповідає рівням навчальної компетенції учня.

        І – початковий – учень має елементарні фактичні знання і здатний відтворювати окремі економічні поняття та явища;

        ІІ – середній – учень в цілому володіє фактичним матеріалом, елементами економічного аналізу, здатний відтворити навчальний матеріал;

         ІІІ – достатній – за поданим зразком учень уміє аналізувати економічне явище, наводити приклади, здатний систематизувати матеріал з теми;

         ІV – високий – учень володіє навчальним матеріалом і навичками цілісно-комплексного та окремих видів аналізу економічних явищ, вільно використовує додатковий матеріал для аргументації, власної інтерпретації економічного явища.

         Під час створення таких завдань слід памятати про поступове ускладнення їх на наступному рівні та про вищу кількість балів при оцінюванні завдань ІІІ -  IV рівня. Важливо продумати завдання таким чином, щоб усі аспекти вивченої теми було висвітлено.

         На І – ІІ рівнях завдання матимуть вигляд закритих форм тестів, експрес-анкет, економічного диктанту. На ІІІ рівні – проблемних запитань відкритого типу, розв’язання задач, побудова графіків, заповнення таблиць, тільки на ІV  рівні – це завдання творчого характеру у вигляді розгорнутої відповіді на запитання, задану ситуацію (порівняти, зіставити, дослідити, дати власну оцінку). Воно має бути нестандартним, і разом з тим -  лаконічним за формою, враховуючи обмежений час і обсяг роботи. 

До теми  «Національна економіка»

 

Варіант 1

І рівень

1.  Дефлятор ВВП обчислюється як відношення:

а) реального ВВП до номінального ВВП;

б) реального ВВП до НД;

в) реального ВВП до реального ВНП;

г) номінального ВВП до реального ВВП.

2.  Фіскальна політика – це:

а) податкова політика;

б) кредитна політика;

в) податково-бюджетна політика;

г) бюджетна політика.

3.  До прямих податків  належить:

а) податок на додану вартість;

б) податок на землю;

в) акцизний збір ;

г) увізне мито.

4.  Якщо ціни зростають протягом року на 20 – 200%, то така інфляція називається:

а) помірною;

б) гіперінфляцією;

в) галопуючою;

г) стагфляцією.

5.  Рівень безробіття розраховується як процентне відношення:

а) чисельності безробітних до чисельності зайнятих;

б) чисельності непрацюючих до робочої сили;

в) чисельності безробітних до чисельності працездатного населення;

г) чисельності безробітних до чисельності робочої сили.

6.  Індексація доходів:

а) стимулює продуктивну працю;

б) сприяє зменшенню розбіжностей у доходах осіб різних соціальних категорій;

в) використовується для підтримки рівня життя осіб з фіксованими доходами;

г) призводить до посилення соціальної диференціації.

 

ІІ рівень

7.  Укажіть, яка банківська установа не надає кредити населенню:

а) Національний банк України;

б) Іпотечний банк;

в) Комерційний банк «Надра»;

г) Державний банк «Ощадбанк».

8.  Укажіть правильне закінчення твердження: «У рівнянні обміну Фішера

(MV=PQ)…»:

а) MV відповідає кількості грошей в обігу в країні;

б) PQ відповідає номінальному ВВП, а Q - реальному ВВП ;

в) PQ відповідає реальному ВВП, а   Q - номінальному ВВП;

г) M - це маса готівкових грошей в обігу, а  V - маса безготівкових грошей в обігу.

9.  Установіть відповідність між заходами уряду та назвами економічної політики

1)підвищення облікової ставки центрального банку;          а)політика лібералізму;

2)уведення податку на нерухомість;                                    б)монетарна політика;

3)підвищення рівня прожиткового мінімуму;                      в)фіскальна політика;

4)скасування квот на ввезення закордонних товарів.          г)соціальна політика.

 

ІІІ рівень

10.  Споживчий кошик країни  Еколандії складається з двох товарів – товару А, товару В та послуг.  За останній рік  товар А зріс у ціні зі 110 гр. од.  до 120, товар В -  із 250 до 260,  вартість послуги знизилася зі 150 до 145.  На основі даних обчисліть індекс споживчих цін у поточному році, а також визначте темп зростання інфляції в країні.

11.  Заповніть таблицю:

 

Нецінові чинники сукупного попиту

Нецінові чинники сукупної пропозиції

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV рівень

12.  Запропонуйте   макроекономічну  політику  для  подолання  спаду,  яка передбачала б заходи фіскальної й монетарної політики і була б сумісною:

а) рівномірнішим розподілом доходів;

б) високими темпами економічного зростання;

в) відносним зменшенням державного сектора.

Варіант 2

І рівень

1.  Дефіцит державного бюджету – це:

а) перевищення доходів держави  над її видатками;

б) збільшення видатків держави;

в) перевищення державних видатків над доходами;

г) зменшення доходів у держбюджет.

2.  Грошово-кредитна політика здійснюється:

а) урядом країни;

б) комісією з бюджету та фінансів Верховної Ради;

в) міністерством фінансів;

г) Національним банком України.

3.  Інфляція супроводжується:

а) підвищенням цін на товари окремих галузей, що випускають товари

народного споживання;

б) процесом зниження загального рівня цін;

в) процесом стабілізації загального рівня цін;

г) процесом підвищення загального рівня цін.

4.  Економічно активне населення країни – це:

а) сукупність усіх зайнятих і усіх безробітних;

б) частина населення країни, яка бажає і вміє працювати;

в) частина населення, яка зайнята на виробництві й отримує майбутні професії в

навчальних закладах країни та за її межами;

г) сукупність зайнятих в усіх сферах господарства країни.

5.  До джерел екстенсивного типу економічного зростання належить:

а) використання нової техніки;

б) підвищення кваліфікації робітників;

в) залучення до виробництва  домогосподарів;

г) впровадження нових технологій.

6.  До ВНП не належать:

а) доходи корпорацій;

б) доходи від купівлі-продажу цінних паперів;

в) заробітна плата;

г) рентні платежі.

 

ІІ рівень

7.  Визначте, до яких макроекономічних показників зараховуються  доходи

Громадянина України, який офіційно працює в Італії:

а) до ВВП  Італії  та  ВВП  України;

б) до ВНП  Італії  та  ВНП  України;

в) до  ВВП  Італії  та  ВНП  України;

г) до   ВНП  Італії  та  ВВП  України.

8.  Визначте, із якою метою проводиться політика «дешевих грошей»:

а) для стимулювання ділової активності;

б) стримування інфляції;

в) зменшення сукупного попиту;

г) підвищення рівня доходів населення.

9.  Установіть відповідність між макроекономічними показниками і метою, із

якою вони використовуються в економічному аналізі:

1) номінальний ВВП;                                    а)  для порівняння рівня добробуту в

                                                                            різних країнах;

2) номінальний ВНП;                                    б)  для вимірювання грошових ресурсів;

3) реальний ВВП на душу населення;          в)  для вимірювання обсягів виробництва;

4) доход кінцевого використання.                г)  для вимірювання обсягів виробництва,

                                                                           досягнутих на території країни.

 

ІІІ рівень

10.  Відомо, що номінальний ВВП в минулому році становив 560 млрд грошових одиниць. Натомість реальний ВВП у минулому році становив 530 млрд грошових одиниць. Обсяг національного виробництва за останній рік зріс на 5%. Необхідно визначити ВВП-дефлятор.

11.  Впишіть у таблицю чинники, що викликають інфляцію попиту та пропозиції:

 

Інфляція попиту

Інфляція пропозиції

 

 

1) зростання цін на енергоносії;

2) індексація доходів населення;

3) скасування контролю над зарплатою і цінами;

4) зниження продуктивності праці;

5) зменшення процентної ставки;

6) збільшення зарплати, стипендії, пенсії;

7) неврожаї;

8) подорожчання устаткування і транспортних засобів.

 

ІV рівень

12.  Уявіть себе Головою НБУ. В економіці сильна і тривала інфляція. Які зміни а) нормі резервування; б) обліковій ставці; в) операціях на відкритому ринку – Ви запропонували б? Як запропоновані Вами зміни вплинуть на пропозицію  грошей, процентні ставки та сукупний попит?

 

Шкала оцінювання:

І  рівень – оцінюється у 3бали, бо за кожну правильну відповідь на питання учень отримує  0,5 бала;

ІІ  рівень – оцінюється у 3 бали ( за кожне питання – 1 бал);

ІІІ  рівень – оцінюється у 3 бали ( за кожне питання – 1,5 бала);

IV  рівень – оцінюється у 3 бали.

 

Використана література

1. Алексейчук І. С. Про технологію створення систем тестування// Нові технології навчання: Наук. – метод. зб./ Ред. кол.:  Б. Т. Холод, О. Я. Савченко, О. І. Ляшенко, А. М. Федяєва та ін. – К.: НМЦВО, 2000. – С. 9 – 13.

2. Артюшин Г. М. Тестовий контроль як фактор активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів// Практична психологія та соціальна робота. – 2001. - № 6. – С. 50 – 52.

3. Горленко Г. О. Зовнішнє оцінювання (підготовка). Основи економіки: Типові тестові завдання. Збірник. – Х.: Факт, 2008. – 104 с. – (Серія журналу «Вісник ТІМО»)

4. Гронтковська Г. Е., Косік А. Ф. Мікроекономіка. Практикум: Навчальний посібник.  – 2-ге видання, перероблене та доповнене. Навч. пос. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 418 с.

5. Економіка: Навч. посібник для учнів 10 – 11 класів / З. Г. Ватаманюк, С. М. Панчишин, П. І. Островерх та ін. За ред. З. Г. Ватаманюка, С. М. Панчишина. – Вид. 3-тє, стереотип. – К.: Либідь, 2004. – 384 с.

6. Економіка: Підруч. Для 10 кл. загальноосвіт. Навч. закл./ В. Г.Мельничук, Г. О. Ковальчук, В. О. Огневюк. – 2-ге вид., перероб. І допов. – К.: Навч. книга, 2004. – 368 с.

7.  Збірник різнорівневих завдань для державної підсумкової атестації з економіки / І. Є. Тимченко, Л. П. Крупська, Ю. С. Латер, Т. І. Чорна, І. В. Ящишина. За ред. Тимченко І. Є. – Вид. 2-ге, перероб. І доп. – Камянець-Подільський: Абетка-НОВА, 2003. – 136 с.

8. Основи економіки: Навчальний посібник/ О.О. Бєляєва, А.С. Бебело,   В. М. Сукноваленко та ін. – К.: КНЕУ, 2006. – 256 с.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ната Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
2245
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку