Урок на тему: "Глобалізація, її причини і наслідки".

Про матеріал
Урок розроблений для учнів 11 класу, які вивчають тему «Світова економіка». Матеріали уроку можна використати і для позакласної роботи з предмета. Структура уроку передбачає такі обов’язкові елементи: назва теми, мета, обладнання уроку, план нової теми, зміст і форми роботи, домашнє завдання. Для активізації процесу навчання, підвищення зацікавленості учнів у засвоєнні економічного матеріалу використовуємо різноманітні методичні прийоми: евристична бесіда, робота з джерелами інформації, розповідь, опорні тези, текстова схема, дослідження, таблиця, проблемне завдання, добір фактів, фронтальне опитування, систематизована таблиця, робота з поняттями, демонстрація презентації. Работа з презентацією на уроці здійснюється вчителем. Доцільно використовувати мультимедійний проектор с пультом керування, щоб не обмежувати рухи вчителя. Для перемикання слайдів можна звернутися до помічника.
Перегляд файлу

1

 

Тема.  Глобалізація, її причини і наслідки.

Мета: розкрити зміст міжнародних економічних відносин, що призводять до глобалізації, факторів та наслідків глобалізації; пояснити вплив світового господарства на ефективність національної економіки; розвивати навички зв’язного висловлювання на економічну тематику; переконати учнів у важливості вивчення предмета «економіка».

Обладнання: тексти джерел, роздавальний матеріал (готується окремо для кожної групи), мультимедіа-проектор, екран, комп’ютер для демонстрації  презентації «Переваги та загрози глобалізації», підручник Економіка:  (стандарт, академічний рівень) / 11 клас І. Ф. Радіонова. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2011.

Основні поняття: глобалізація економіки, міжнародна економічна інтеграція

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І.  Організаційний момент

ІІ.  Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

           Під час бесіди з учнями з`ясувати, як вони уявляють собі світове господарство. Що означає термін «глобалізація»?

            Записати на дошці визначення терміна «глобалізація», які дали учні.

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності учнів.

           Глобалізація економіки полягає в посиленні інтеграції економік та суспільств різних держав шляхом прискорення зростання міжнародного руху товарів і послуг, капіталів, технологій, ідей та міграції трудових ресурсів.

           Глобалізація створює не лише нові можливості економічного розвитку, але й загрози для нього.

            Повідомлення теми й мети уроку.

 IV.  Вивчення  нового матеріалу.

План викладу нового матеріалу.

1. Світове господарство.

2. Фактори глобалізації  (форми глобалізації ).

 

1. Світове господарство.

            Пригадайте з уроків історії, які зміни відбулися в економіках  країн світу  з середини  ХІХ ст. до кінця ХХ ст.?

            Робота над формуванням понять і термінів.

            Учитель організовує роботу над поняттями  «світове господарство», «міжнародні економічні відносини» і пропонує учням записати їх визначення до словників.

            Розповідь учителя. (Під час розповіді використовується демонстративний матеріал – презентація до уроку «Переваги та загрози глобалізації»).

            Учитель характеризує етапи розвитку світового господарства, виділяючи  найбільш  важливі зміни, які відбувалися в економіках країн світу, та звертає увагу на  його структуру. В ході своєї розповіді учитель акцентує увагу учнів на міжнародно-економічних відносинах, які історично склалися між країнами світу, їхніх рівнях прояву та формах  діяльності.

2. Фактори глобалізації.

            Робота над формуванням понять і термінів.

Учитель організовує роботу над поняттями  «глобалізація», «економічна інтеграція». Пропонує учням записати їх визначення до словників.

            Розповідь учителя.  ( Див. презентацію ).

            Глобальна економіка спричиняє суттєві зміни політичного, технічного та культурного характеру, які впливають на індивідів, підприємства, уряди в усьому світі, тому учитель звертає увагу на причинах  глобалізації, її проявах та наслідках, характеризує основні положення прихильників та супротивників глобалізації.

            Завдання: пропонується учням доповнити презентацію «Переваги та загро-зи глобалізації»,  використовуючи  матеріали підручника та інтернет – джерел.

            Дискусія на тему: «Основні положення «за» і «проти» глобалізації»

            Для проведення дискусії учні були поділені на дві групи – «прихильників» та   «супротивників»  глобалізації - опрацювавши відповідний матеріал, учасники дискусії  по черзі висловлюють свої аргументовані думки з приводу «свого постулату».

            Можливі  варіанти  відповідей  учнів.

            Прихильники вважають: усунення  торговельних  бар`єрів  сприяє  більш

ефективному розподілу виробництва і капіталу. Наслідком цього є прискорення економічного розвитку, зростання інвестицій у країнах, що розвиваються, а також підвищення рівня доходів та якості життя в усіх країнах, які є більш відкритими для торгівлі.

            Супротивники глобалізації вважають: політика вільної торгівлі приносить користь великим корпораціям та багатим країнам, спричиняючи поглиблення нерівності між різними верствами населення, економічну кризу в бідніших і менш розвинених країнах.

            Економічна інтеграція – це вищий ступінь сучасної глобалізації господарського життя. Вона передбачає створення тією чи іншою групою країн єдиного економічного простору з метою тісного об'єднання своїх національних господарств і створення спільного ринку капіталів,  трудових ресурсів, товарів і послуг. Між пов’язаними інтеграцією країнами встановлюються особливо сприятливі умови для співробітництва, проводиться узгоджена внутрішня та зовнішня політика у сферах торгівлі, сільського господарства, транспорту,валютній сфері; працюють спільні підприємства, банки, біржі; створюються колективні грошові одиниці, єдині закони, стандарти, органи управління, політичні та інші структури.

V.  Закріплення  знань учнів.

            Висловіть свою думку і поясніть твердження Дуккана Гріна: «Глобалізація принесла вигоду декому, але не всім».

VІ.  Підсумки уроку.

            Учитель узагальнює відповіді учнів, підводить підсумок уроку.       

VІІ.  Домашнє завдання.

            Опрацювати §10 ( с.153 – 155, с.156 – 160). Напишіть есе на тему: «Вплив глобалізації на місцеву та національну культуру».

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Економіка, Розробки уроків
Додано
25 липня 2018
Переглядів
2785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку