Тренінг "Лідери і лідерство"

Про матеріал

Тренінг "Лідери і лідерство" розроблено з метою формування лідерських навичок учнів.

Мета: ознайомити учасників з метою та завданнями тренінгового заняття, поняттями «лідер», «лідерство», визначення учнями рівня прояву власних лідерських якостей, ознайомлення з основними стилями лідерської поведінки, надання досвіду лідерської поведінки;

визначити рівень прояву лідерських якостей учнів;

розвивати лідерські якості учасників (комунікативність, активність, організаторські здібності);

формувати в учнів досвід лідерської поведінки.

Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ 

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ТА НАУКИ 

ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ

(КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ)

 

КИЇВСЬКЕ  ВИЩЕ  ПРОФЕСІЙНЕ  УЧИЛИЩЕ  БУДІВНИЦТВА  І  ДИЗАЙНУ

 

 

 

 

 

 

 

Позаурочний захід

Тренінгове заняття на тему
«Лідери і лідерство»

 

Описание: Картинки по запросу лідер і лідерство

 

 

Викладач ІІ категорії:

Лесик А.Ю.

 

 

 

 

 

КИЇВ – 2016


1. Сценарій тренінгового заняття “Лідери і лідерство”

 

  •    Вступна частина
  •    Основна частина
  •    Завершення

Лідерство за своєю природою є результатом як об’єктивних (інтереси, мета, потреби і завдання групи в конкретній ситуації), так і суб’єктивних (індивідуально-особистісні особливості) чинників. Здатність до лідерської поведінки є результатом взаємодії соціальних та особистісних факторів. Тому найбільш ефективною формою роботи з розвитку лідерських якостей та здатності до лідерської поведінки є групова робота, яка проводиться у формі соціально-психологічного тренінгу. Саме у тренінговій роботі можна формувати ті риси особистості, які необхідні для того, щоб стати лідером групи, зокрема:

  •    високий рівень ініціативності й активності;
  •    досвід і навички організаторської діяльності;
  •    зацікавленість у досягненні групової мети;
  •    достатню товариськість;
  •    особисту привабливість;
  •    здатність здобувати високий рівень престижу та авторитету в групі.

Для формування цих навичок в учнів було розроблено тренінгове заняття «Лідери і лідерство»

Мета: ознайомити учасників з метою та завданнями тренінгового заняття, поняттями «лідер», «лідерство»,  визначення учнями рівня прояву власних лідерських якостей, ознайомлення з основними стилями лідерської поведінки, надання досвіду лідерської поведінки;

  •    визначити рівень прояву лідерських якостей учнів;
  •    розвивати лідерські якості учасників (комунікативність, активність, організаторські здібності);
  •    формувати в учнів досвід лідерської поведінки.

Очікувані результати:

  •    визначення ресурсного потенціалу учнів;
  •    розвиток лідерських якостей;
  •    надбання досвіду лідерської поведінки;
  •    формування навичок рефлексії.

Обладнання: магнітофон, олівці, аркуші паперу (А4 та А3), маркери, ножиці, клей, олівці, журнали, газети, дошка.

Основні методи. Під час тренінгу застосовуються техніки з таких напрямів психології діагностична тестова методика, методи арт-терапії, проективні вправи.

Заняття побудоване за класичною структурою тренінгу: привітання, інформаційний блок, блок на формування відповідних навичок, обговорення і завершення.

Хід тренінгового заняття

«Лідери і лідерство»

1. Організаційний момент (4 хв).

Вступне слово тренера (оголошення мети, завдань заняття). Сьогоднішнє наше заняття присвячене питанню лідерства, стилів лідерської діяльності. Кожен лідер має опанувати це вміння – обирати максимально ефективну форму діяльності залежно від вимог ситуації, у якій опинився.

Основи лідерських якостей закладаються ще в дитинстві, а в юнацькому віці потяг до лідерства як особливого виду діяльності майже сформований. Саме у Вашому віці починаються випробування себе у ролі лідерів, багато хто ідентифікує себе з відомими  лідерами і прагне розібратися у проблемі лідерства, виробити у себе той чи інший лідерський стиль.

2. Вправа «Репортер» (привітання) (5 хв.).

Мета: сформувати в учасників установку на самоосмислення.

Хід вправи:  ведучий бере інтерв’ю у членів групи, пропонуючи сказати кілька слів про себе для телепередачі «Молодіжне лідерство» за формулою «Я – людина, яка...». По закінченні відбувається обговорення.

3. Прийняття правил роботи групи (3 хв.).

Обладнання: ватман і кольорові маркери.

Інструкція. Щоб нам працювалося злагоджено і ефективно, нагадаємо та зафіксуємо правила роботи тренінгової групи.

Правила роботи тренінгової групи

  1. Довірливий стиль спілкування.
  2. Спілкування за принципом «тут і тепер». Під час заняття учасники говорять про те, що їх хвилює на даний момент і обговорюють те, що відбувається в групі.
  3. «Я-висловлювання». Учасники висловлюються від свого імені, намагаються уникати узагальнюючих фраз на кшталт «Всі знають...», «Більшість вважає», натомість використовують фрази  «Я думаю...», «Я відчуваю...».
  4. Безоціночні судження про учасників.  Під час обговорення подій у групі, оцінюють не людину, а вчинок чи поведінку. Тому замість слів «Ти мені не подобаєшся» використовують, наприклад, слова «Мені не подобається твоя манера спілкування».
  5. Активна участь у тому, що відбувається на занятті. Учасники активно слухають, відчуваючи себе, свої реакції та групу в цілому.
  6. Повага до того, хто говорить. Мовця не перебивають, вислуховують до кінця і лише тоді запитують про щось чи сперечаються.
  7. Самоаналіз (рефлексія). Кожен має право поділитися своїми думками, почуттями, труднощами, що виникли під час тренінгової роботи, самоаналіз поступово має стати звичкою.

4.  Мозковий штурм «Хто такий лідер?» (8 хв).

Усі висловлювання учасників фіксуються на дошці. По закінченні відбувається обговорення.

5. Інформаційне повідомлення «Стилі лідерської поведінки за Куртом Левіним» (5 хв).

Відомий соціальний психолог Курт Левін запропонував концепцію, згідно з якою уся складна система лідерства розташовується на шкалі між полярними позиціями: «автократія» і «невтручання», між якими є позиція «демократія».  Цей діапазон стилів Курт Левін окреслив так вдало, що він став класичним. Навіть сьогодні сучасні концепції лідерства обертаються навколо ідей Левіна.

Кожна людина має свої природні нахили, свою, вироблену роками, манеру спілкування з людьми. Опинившись на керівній посаді, у ролі лідера, людина схильна застосовувати якийсь один стиль керівництва: авторитарний, демократичний (колегіальний) чи стиль невтручання.

Стиль лідерства – це індивідуальні особливості особистої, відносно стійкої системи методів, способів, прийомів впливу лідера на групу з метою ефективного та якісного виконання управлінських функцій, обумовлених специфікою завдань, що лежать перед групою.

При авторитарному (жорсткому, автократичному, директивному) стилі лідер будує свою поведінку відповідно до принципів формальної структури взаємин. Такий лідер тримає дистанцію між собою і групою, уникає неформальних контактів. Рішення приймає лише він, усю повноту влади та відповідальності за події в групі лідер бере на себе. Він, зазвичай, не терпить критики, буває грубим, надто самовпевненим. Основний метод впливу – наказ.

Колегіальний (демократичний) стиль лідерства. Такий лідер орієнтується у своїй діяльності як на формальну, так і неформальну структуру взаємин з колективом, підтримує з ним товариські стосунки, проте не допускає безцеремонності. Розділяє повноваження між собою та групою, враховує думку колективу під час прийняття важливих рішень, заохочує творчу активність членів групи.

Стиль невтручання (пасивний, ліберальний). Такий лідер максимально орієнтований на підтримування неформальних стосунків у групі, делегує групі майже всі повноваження та перекидає відповідальність. Втручається у діяльність групи лише за необхідності.

6. Вправа «Лідер – це...» (10 хв.).

Обладнання: аркуші ватману, ножиці, клей, маркери, олівці, журнали, газети. Тренер забезпечує музичний супровід для роботи.

Інструкція. Перед вами завдання: створити колаж на тему «Я - лідер», який відображатиме ваше уявлення про діяльність лідера, його основні характеристики, здатність вести за собою інших та керувати ними.

Після завершення роботи колажі розвішують на стіні, відбувається обговорення робіт, емоцій та думок, що виникали під час роботи. На великому ватмані записуються узагальнені риси лідера.

8. Вправа «Я можу бути лідером, тому що...» (5 хв.)

Учасники по колу продовжують речення «Я можу бути лідером, тому що...», вчаться знаходити свої сильні сторони, усвідомлювати власні ресурси.

9. Підведення підсумків роботи: обмін думками, почуттями, враженнями та отриманим досвідом (5 хв.).

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. КОЛЕСНИК Оксана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
30 липня 2018
Переглядів
6390
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку