Упровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій, створення умов для поетапного переходу на їхній основі до нового рівня освіти – основна мета Державної цільової програми впровадження інформаційно- комунікаційних технологій (ІКТ) у навчально- виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів на період до 2015 року "Сто відсотків".
Упровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій, створення умов для поетапного переходу на їхній основі до нового рівня освіти – основна мета Державної цільової програми впровадження інформаційно- комунікаційних технологій (ІКТ) у навчально- виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів на період до 2015 року "Сто відсотків".
Використання ІКТ допомагає учневі водночас розглядати об’єкт у кількох аспектах. Аналіз і синтез, абстракція і узагальнення виступають у наочно-діяльнісному і словесно-логічному плані та їх різноманітних співвідношеннях: ІКТ дають змогу не тільки стежити за перебігом мислення учня, а й формувати його розумові операції.
Приклад використання ІКТ при виконання проектної роботи Дидактична завдання полягає в наданні учням можливості самостійного придбання знань з різних предметних областей. Показники реального результату рішення задачі: - розвиток пізнавальних навичок учнів, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, розвиток критичного і творчого мислення, вміння побачити, сформулювати і вирішити проблему. - виконання дослідницької частини проекту, - отримання або систематизації даних (Інтернет, електронний підручник, електронна бібліотека); - оформлення портфоліо проекту (Word); - створення продукту проекту - буклети, презентації, проспекти і т.п. (Word, Excel, Publisher, PowerPoint).
Використання мережі Інтернет на уроках: Можливості використання мережі Інтернет на уроках предметів теоретичної підготовки полягають в наступному: Вільний пошук Інтернет-ресурсів по заданій темі; 1.Вивчення конкретного Інтернет-ресурсу по методичним вказівкам вчителя; 2.Використання Інтернет-ресурсу в якості дидактичного засобу на уроці; Пошук інформації в Інтернеті може супроводжувати такі види навчальної роботи, як: • написання рефератів, • збір матеріалу по темі, • ілюстрування своїх текстів матеріалами з Інтернету.
http://www.rusedu.ru/ - архів навчальних програм та презентацій; http://www.uroki.net/ - все для вчителя - все безкоштовно; http://www.uchportal.ru/ - вчительський портал; http://www.nachalka.com/ - сайт вчителів початкової школи; http://festival.1september.ru/< - фестиваль педагогічних ідей"Відкритий урок"; http://numi.ru/ - методичний центр NUMI.RU; http://www.researcher.ru< - інтернет-портал дослідницької діяльностіучнів; http://www.catalog.alledu.ru - каталог освітніх ресурсів; http://school-sector.relarn.ru/ - шкільний сектор; http://school.holm.ru/ - шкільний світ; http://www.testland.ru/ - Оn-line тести для всіх; http://www.ychitel.com/ - педагогічний журнал “Вчитель”; http://www.history.ru/free.htm - безкоштовні навчальні програми; http://www.ug.ru - сайт «Учительской газеты»; http://www.megabook.ru/ - мега енциклопедія «Кирила і Мефодія»; http://www.mon.gov.ua/index.php/ua - сайт Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України; http://teacher.at.ua/ - вчитель вчителю, учням та батькам. Поурочні, тематичні плани, розробки уроків та ін.; http://konserg.ucoz.ua/ - слово вчителя; http://shkolaonline.net// - Всеукраїнський освітній портал Школа Онлайн; http://festival.1september.ru/ - Фестиваль педагогічних ідей “Відкритий урок”; http://www.onlandia.org.ua/ - Безпека дітей в Інтернеті. Портал для дітей, батьків та вчителів.
Тема: Принципи дії та основні характеристики складових комп'ютера. Які головні пристрої входять до ПК ? Узагальнити названі вами пристрої за групами. Тема: Історія розвитку обчислювальної техніки . Учням пропонується міні-конспекти з етапами розвитку комп.техніки, доповнити використовуючи підручник, Інтернет “Мозковий штурм” “Пошук інформації”
Логічний наслідок аналізу своєї роботи полягає в тому, що вчитель зосереджує свою увагу на якомусь боці педагогічного процесу, який на його думку, відіграє в даному разі найважливішу роль, досліджує, вивчає факти, читає педагогічну і методичну літературу. Так починається вищий етап педагогічної творчості – поєднання практики з елементами наукового дослідження” В.О.Сухомлинський