В сучасних умовах викладання, систематичне використання інноваційних технологій при проведенні уроків з урахуванням психологічних і вікових особливостей учнів та дотриманням дидактичних вимог до навчання через спеціальним чином дібрану систему викладання підвищує ефективність засвоєння знань, надає творчого, дослідницького характеру навчальній діяльності, що в свою чергу забезпечує виховання індивідуальності учня, навичок самостійної роботи та відповідальності у самостійному прийнятті рішень.
В сучасних умовах викладання, систематичне використання інноваційних технологій при проведенні уроків з урахуванням психологічних і вікових особливостей учнів та дотриманням дидактичних вимог до навчання через спеціальним чином дібрану систему викладання підвищує ефективність засвоєння знань, надає творчого, дослідницького характеру навчальній діяльності, що в свою чергу забезпечує виховання індивідуальності учня, навичок самостійної роботи та відповідальності у самостійному прийнятті рішень.
Завдяки ІКТ викладач: вчить учнів свідомо й творчо працювати в інформаційному просторі; полегшує формування у дітей ефективних стратегій мислення; сприяє підвищенню їх самооцінки, упевненості у своїх силах; поліпшує ерудицію дитини; надає можливість обдарованим учням бачити більше потрібної інформації; надає можливість успіху для кожного; підтримує моделі ефективного розвитку.
З точки зору дидактики ІКТ дозволяють: Зробити навчання більш інтенсивним і, головне, ефективним за рахунок реалізації можливостей мультимедіа навчальних систем до дієвого і наочного подання навчального матеріалу; індивідуалізувати навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливостями сприйняття; створювати сприятливу атмосферу для спілкування.
Психолого-педагогічні дослідження показали, що використання можливостей ІКТ сприяє: підвищенню мотивації учнів; підвищенню ефективності навчального процесу за рахунок високого ступеню наочності; активізації пізнавальної діяльності, підвищенню якісної успішності учнів; розвитку наочно-образного, інформаційного мислення; підвищенню активності і ініціативності учнів на уроці; розвитку навиків самоосвіти і само- контролю учнів; підвищенню рівня комфортності навчання.
Викладачу застосування ІКТ дозволяє: економити час і максимально ефективно вирішувати повсякденні справи і обов’язки як фахівця: готуватися до уроків, батьківських зборів, виховних годин, різноманітних виступів на педрадах, засіданнях МО, семінарах тощо; оформлювати документацію; в оперативному режимі відслідковувати результати навчальної діяльності учнів; налагоджувати спілкування з батьками своїх учнів; обмінюватися з колегами досвідом роботи, власними методичними надбаннями, обговорювати з ними актуальні питання навчання і виховання учнів, швидко отримувати й систематизувати потрібну інформацію.
Серед основних напрямків використання ІКТ можна виділити такі: 1) При викладанні нового матеріалу – візуалізація знань; 2) Закріплення вивченого – тренінги, навчальні практичні роботи,тестування; 3) Система контролю й перевірки - тестування з оцінюванням, контролюючі програми; 4) Проведення інтегрованих уроків за методом проектів; 5) Тренування конкретних здібностей учнів (увага, пам’ять, мислення).
Правові та організаційні основи охорони праці Заходи безпеки від ураження електричним струмом Пожежна безпека Розглянемо ці напрямки на практиці 1. Урок з мультимедійною підтримкою (в кабінеті використовується один комп'ютер, ним користується зазвичай викладач, як «електронною дошкою» і учні, в разі захисту своїх проектів). 2. Урок проходить з комп'ютерною підтримкою (в кабінеті декілька комп'ютерів, за якими працюють учні групами або по черзі).
Охорона навколишнього середовища 3. Урок, інтегрований з основами енергоефективності, що є досить вагомим і значущим Завдання такого уроку: відпрацьовувати учбовий матеріал, використовуючи ПК для створення проектних робіт, загалом розширювати знання учнів з тем, що вивчаються у відповідному курсі, за рахунок використання ПК. (Використовувати програми Microsoft Office, Paint та інше)
Демонстрація об’єктів, процесів та явищ Лабораторні та практичні роботи Створення і показ презентацій, веб-cторінок Комп’ютерне моделювання Науково- дослідницька робота Підготовка до олімпіад Контроль знань Демонстрація статичних і динамічних моделей Проектна діяльність Джерело інформації (Інтернет, бази даних) Можливості використання мультимедійних засобів у НВП
Напрямки використання інформаційних ресурсів Інтернет 1. Самоосвіта 2. Підготовка конспектів і дидактичних матеріалів і поглиблення змісту програми. 3. Позакласна робота учнів при підготовці рефератів, доповідей, повідомлень по індивідуальних творчих завданнях, при роботі з тематики проектів навчальної програми.