Сьогодні ринок праці з його вимогливим роботодавцем потребує професійно компетентного фахівця, з високою виробничо-технологічною культурою, здатного ефективно, самостійно вирішувати нестандартні питання, вміти працювати за новими технологіями, з новими сучасними матеріалами.
Організацією науково-дослідницької роботи з питань професійно-технічної освіти, підвищенням її ефективності та розповсюдженням досвіду експериментальної діяльності займається відділ науково-методичного забезпечення професійно-технічної освіти та інноваційно-педагогічних технологій відділення змісту професійно-технічної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України.
Відповідно до Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності (наказ МОН України № 522 від 07.11. 2000 р.) в системі ПТО проводяться експерименти всеукраїнського та регіонального рівнів. Вони дозволяють реалізувати соціально-педагогічні ініціативи педагогічних працівників навчальних закладів і установ ПТО, спрямовані на створення нової практики професійно-технічної освіти, яка відрізняється від існуючої змістом, організаційною структурою, системою управління.
Особливу роль у підвищенні якості освіти, а також у підвищенні педагогічної майстерності відіграє науково-дослідницька діяльність, яка сприяє формуванню позитивної соціально-значущої мотивації навчання, раціональних прийомів пізнавальної діяльності, оволодінню прийомами логічного мислення й високого рівня пізнавальної рефлексії.
Державний навчальний заклад «Бердичівське вище професійне училище» є дослідним майданчиком на 2013-2017 рр. затверджений рішенням вченої Ради №12 від 18.12.2012 р. спільно з Інститутом професійної освіти Академій педагогічних наук з теми «Розвиток організаційної культури професійно-технічного навчального закладу аграрного профілю» .
У Державному навчальному закладі «Бердичівське вище професійне училище» функціонує педагогічний майданчик «Державний стандарт ПТО» з професій : «Оператор компютерного набору-І категорія; Офісний службовець (бухгалтерія)»; «Кухар; Офіціант;»; «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, категорії «А1», «А2», «В»; Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування; Водій автотранспортних засобів, категорія «С»; «С1»; Фермер»; «Кухар; Кондитер»; «Кухар; Пекар».
Мета дослідження Завдання дослідження виконання державного стандарту з професій; розробка і впровадження комплексно-методичного забезпечення професій; навчання кваліфікованих робітників для відповідної галузі; підвищення педагогічної майстерності викладачів та майстрів виробничого навчання. - проаналізували та провели аналіз навчальних програм державних стандартів з інтегрованих професій; - підготували тести письмових контрольних робіт, завдань для усного опитування, лабораторно-практичних занять; - створили портфоліо майстра виробничого навчання з конкретних професій; - створили і впровадили програмні засоби навчання із спецдисциплін; - розробили комплекс відео ситуацій навчання учнів в реальних умовах; - здійснили аналіз ефективності запропонованого комплексу навчально-методичного забезпечення з професій.
Активно співпрацюємо із Державним вищим навчальним закладом «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», а також Інститутом післядипломної освіти інженерно-педагогічних працівників (м. Донецьк) ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, куди надсилаємо свої статті і отримуємо відповідні сертифікати.
Маємо переможців Всеукраїнських конкурсів, які отримують президентські стипендії Павлов Володимир – призер Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності з професії «Тракторист-машиніст с/г виробництва» Гесь Олександр – призер Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності з професії «Слюсар з ремонту с/г машин та устаткування»
В ДНЗ «Бердичівське ВПУ» простежується високий рівень оволодіння педагогічною діяльністю; комплекс спеціальних знань, умінь і навичок, професійно важливих якостей особистості, що дають змогу педагогу ефективно організовувати навчально-пізнавальну діяльність тих,хто навчається, і здійснювати цілеспрямований педагогічний вплив і взаємодію.
Сучасний педагог має бути дослідником, що є показником високого рівня педагогічної діяльності. Дослідницька діяльність характеризується науковим та творчим мисленням, володінням спеціальними знаннями та уміннями щодо використання методів педагогічного дослідження, розвинутими дослідницькими якостями та здібностями, установкою викладача на постійне ведення дослідницької роботи.